• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Eerste “getunede” Porsche 991: speedART SP91-R

Auteur: robbie, gepost 1 september 2011 om 20:02 – 21 Reacties

Porsche 911 (991) SpeedART schets


Jawel hoor! De huistekenaar van tuner speedART heeft zich opgesloten vanaf het moment dat de nieuwe Porsche 911 uitlekte. Zo had ie genoeg tijd om de nieuwe speedART SP91-R te schetsen, en dit is het resultaat.

Tuners willen tegenwoordig steeds sneller zijn met het lanceren van nieuwe producten. En dus wachten ze niet eens tot een model daadwerkelijk leverbaar is. Ze gaan gewoon lekker schetsen en photoshoppen op basis van persfoto’s. De druk is blijkbaar hoog in de tuning business. Wat heeft speedART in gedachten voor de nieuwe 911 (991)?

Een aerokit in two-tone dat bestaat uit sideskirts, lipje onder de voorbumper, diffusor (achter) en een achterspoiler. Voor het design hebben ze gekeken naar de bodykits die ze al ontworpen hebben voor de Panamera en Cayenne.

De LSC-FORGED wielen zijn 21″ en volgens speedART lekker lichtgewicht. Ondanks dat ze bij speedART nog niet eens hebben kunnen kijken naar de nieuwe 6 cilinder boxermotor weten ze wel alvast te melden dat het vermogen opgeschroefd kan worden naar 435 pk. Uiteraard komt er ook een sportieve uitlaat en een aangepast onderstel. Ook het interieur zal onder handen worden genomen door speedART.

Ook interessant!

  • Deze Porsche 991 GT3 RS is stiekem geen 991 GT3 RS
  • Goedkoopste 991 GT3 van Marktplaats
    Dit is de goedkoopste Porsche 991 GT3 van Marktplaats
  • Deze Porsche 911R is geen goede investering
  • Maken of kraken: een Porsche 911-interieur in Gulf-kleuren

Nieuwste artikelen

  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
  • Gespot – De nieuwe Vanquish in het kwadraat
  • R8-bestuurder wordt bijna gespiest bij crash in Hendrik-Ido-Ambacht
  • Politiehelikopter stopt dronken automobilist bij Lelystad
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 991, essen-2011, geel, photoshop, Porsche, Schetsen, speedart, tuning

Vorig bericht: « Hybride Yo-Concept heeft coole deuren [video]
Volgend bericht: Fisker gaat BMW motoren gebruiken »

Lees Interacties

Reacties

  1. RubenPriest zegt

    1 september 2011 om 20:08

    Wat een verschrikkelijk lelijk concept. Ben benieuwd hoe het er in het echt gaat uitzien

    Login om te reageren
  2. joosthoeve zegt

    1 september 2011 om 20:08

    Zie hier het bewijs dat tuners maar doen… Ik snap dit niet. Je weet al hoeveel PK jeuit een blok kan halen zonder dat je het ook maar ooit gezien hebt, je gaat aerodynamische aanpassingen doen zonder dat de auto ook maar leverbaar is.. Gaat mij de pet te boven

    Login om te reageren
    • saba zegt

      1 september 2011 om 20:13

      @joosthoeve: Ik weet wel dat sommige tuners ver van te voren bepaalde autos al kennen incl wat data/onderdelen ervan maar dit is gewoon natte vingerwerk op basis van ervaring,…

      Login om te reageren
    • aallex zegt

      1 september 2011 om 20:14

      @joosthoeve: Tot ongeveer 2 jaar terug dacht ik er precies hetzelfde over,

      Sinds ik met de studie automotive engineering ben begonnen ben ik wel van gedachten veranderd. Aangezien je theoretisch gezien alles kan berekenen, mits je alle gegevens hebt, als zij bijv. alle onderdelen in CAD hebben/nagemaakt. dan kunnen ze een eigen versie van hun luchtlinlaat erop zetten en berekenen hoeveel extra lucht er in wordt gepompt, waardoor je dus een redelijk preciese schatting kan doen van het vermogenstoename.

      Login om te reageren
      • joosthoeve zegt

        1 september 2011 om 20:20

        @aallex: Klopt. Maar voor dat je alle onderdelen in CAD hebt zitten, moet je of de onderdelen hebben of weten hoe wat de afmetingen zijn. Ik denk zelf dat je niet een juiste berekening kan maken, zonder de motor te hebben. Maargoed, wellicht kijk ik liever naar ouderwets de motor uit elkaar halen en afstemmen voor het topvermogen dan naar een computer scherm die alles voor je uitrekent….

        Login om te reageren
      • lincoln zegt

        1 september 2011 om 20:28

        @aallex:

        in praktijk heb je alleen NOOIT alle gegevens .. NOOIT ..
        blame the computer ..

        Login om te reageren
      • robbie zegt

        1 september 2011 om 20:44

        @aallex: “mits je alle gegevens hebt”

        Dat lijkt me het probleem hier. Ze hebben deze auto nog niet eens gezien, laat staan dat Porsche ff alle informatie aan zo’n tuner geeft.

        Login om te reageren
      • mrB zegt

        1 september 2011 om 20:55

        @aallex: Tuurlijk, als je ALLE gegevens hebt kun je een hoop uitrekenen. Maar zelfs dan is het nog altijd zo dat een tuner nog niet een honderdste heeft voor ontwikkeling. Kun je wel zeggen dat chassis ed. niet nodig zijn, maar aero is wel een onderdeel waar tegenwoordig miljarden in gepompt worden. Dat kun ook niet alleen met de computer doen, want het is te complex om helemaal zeker te zijn dat je berekeningen kloppen

        Login om te reageren
  3. lincoln zegt

    1 september 2011 om 20:13

    mooi voor vaderdag .. zo,n tekening ..

    Login om te reageren
  4. love4sportcars zegt

    1 september 2011 om 20:17

    waauw, maar iets te laag

    Login om te reageren
  5. DennisS65B40 zegt

    1 september 2011 om 20:20

    Dik apparaat! En weer eens wat anders dan de 3000 in een dozijn 991’s die er over een paar jaar in NL rondrijden…

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      1 september 2011 om 20:25

      @audir8v10:

      het meest bijzondere is nog wel dat ie 1 dimensie mist ..

      Login om te reageren
      • DennisS65B40 zegt

        2 september 2011 om 16:23

        @lincoln: dat doen alle plaatjes die je hier op ab ziet.

        Login om te reageren
  6. trisx zegt

    1 september 2011 om 20:27

    Beauty al vind ik het orgineel mooier

    Login om te reageren
  7. norge zegt

    1 september 2011 om 20:43

    Zonde van elke 911 die zo verpest gaat worden.

    Login om te reageren
    • adyton zegt

      1 september 2011 om 20:48

      @norge: En dat worden er veel jammer genoeg…

      Login om te reageren
  8. jackass266 zegt

    1 september 2011 om 21:31

    Wel mooie velgen

    Login om te reageren
  9. kippetje zegt

    1 september 2011 om 21:35

    Over het onderwerp dat ze de wagen nog niet hebben enz.
    Voor zover ik kan lezen is dit maar een schets en de visie van speedart.

    Hetgene wat ze tonen ziet er mij niet moeilijk uit om te maken.
    Een andere voorlip en sideskirts daarvoor heb je geen afmetingen nodig in een schets.
    Die voorlip ziet er trouwens hetzelfde uit als degene die porsche zelf aanbied in hun earokit.

    Hun voorgestelde pk waarde is ook niet overdreven om te halen lijkt me.
    Met een andere software, uitlaat, filters een weet ik nog wat, kan je gemakkelijk een hoop pk’s eruit halen.
    Daarvoor moet je die motor ook niet eerder zien.
    (Volgens mij hé ;))

    Login om te reageren
  10. dennisr zegt

    1 september 2011 om 21:59

    Vind hem nog niet zo gek, beetje overdone dat wel..

    Login om te reageren
  11. agera zegt

    2 september 2011 om 00:48

    Staat de Porsche 911 niet slecht dat geel al heb ik liever donkergrijs, zwart of rood. Al vond ik in de RS versies groen en oranje ook mooi.

    Login om te reageren
  12. Lennart95vdk zegt

    2 september 2011 om 11:33

    Please, doe het me niet aan. Anders heb ik vannacht weer nachtmerrie’s. Nu ff serieus: Dit ziet er natuurlijk niet uit.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North