• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Eerste Rivian in Amsterdam, uiteraard met setje fietsen

Auteur: Onno, gepost 10 mei 2023 om 11:04 – 26 Reacties

Eerste Rivian in Amsterdam, uiteraard met setje fietsen erop

De eerste Rivian is gezien in Amsterdam mét fietsen erop.

Hoe kan het ook anders? In een land waar er meer fietsen zijn dan inwoners, moet de eerste Rivian wel gespot worden met bakfietsen erop. Als je elektrische Rivian dan zonder stroom zit, kan je verder fietsen.

Rivian met fietsen

Nee, daar zal het niet voor bedoeld zijn maar het is wel een opmerkelijke combo. We zien hier de elektrische pick-up van het merk: de R1T. Dit is een ‘medium’ grote auto voor Amerikaanse begrippen. Voor in ons land is het een forse auto. De Rivian R1T is 5,51 meter lang, 2,08 meter breed en 1,92 meter hoog. Een gemiddelde Amsterdamse wethouder zal van de auto een rolberoerte krijgen. Misschien zijn de fietsen ter compensatie gemonteerd.

Rivian met fietsen
Rivian met fietsen

Bijzonder

Het is een bijzondere spot die al een tijdje geleden genomen is, op LinkedIn zagen we hem al eerder langskomen. De foto met fietsen vonden wij bij Twitteraar M. Lens-FitzGerald. We zien de Rivian in Amsterdam op een oplaadplek staan. Je ziet gelijk dat de auto echt groot is voor ons kippenlandje. De wielen steken flink uit over de witte markering. Hiernaast lijkt het (zo te zien) deelautootje compleet te verdwijnen.

Ik vind het gewoon een bruut ding. Het is een middelvinger naar de groene milieuridders, want het is namelijk wel degelijk mogelijk om in een grote, praktische auto te rijden die ook nog eens elektrisch is. Dat moet pijn doen bij de milieufundamentalisten…

Ook interessant!

  • kamperen met de Rivian
    Kamperen met de Rivian R1T nu nog beter
  • Rivian ontslaat honderden medewerkers
    Rivian ontslaat honderden medewerkers
  • GMC kopieert Rivian schaamteloos en valt door de mand
  • Fisker bedrijfswagen
    Video: Rivian kan met gemak boot in water laten

Nieuwste artikelen

  • Waarom je ruiten beslaan en hoe je ze 10× sneller ontwasemt
  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
  • Gespot – De nieuwe Vanquish in het kwadraat
  • R8-bestuurder wordt bijna gespiest bij crash in Hendrik-Ido-Ambacht
FacebookTweetPinLinkedIn

amsterdam, Elektrisch, fietsenrek, R1T, Rivian

Vorig bericht: « Amsterdam pest auto de stad uit
Volgend bericht: Elektrische cabriolet komt gewoon uit Nederland »

Lees Interacties

Reacties

  1. leefvrij zegt

    10 mei 2023 om 11:16

    Iemand die het snapt. Je kan met een dergelijke auto gewoon niet een centrum van een Nederlandse stad in. Lekker aan de rand parkeren en dan op de fiets het centrum in. Handig, zeker als Amsterdam autoluw wordt.

    Login om te reageren
  2. dondeboer zegt

    10 mei 2023 om 11:35

    Tja, wat noem je een middelvinger. Een Rivian verbruikt zo’n 30kwh/100km. Een liter diesel bevat ca. 10kwh. Een Rivian verbruikt dus ongeveer net zoveel energie als een 3liter Lupo, en dat zonder lokale emissies.

    En er valt natuurlijk meer dan genoeg af te dingen op zo’n enorme lithium-accu op wielen (is de elektriciteit wel groen, waar komen de materialen van die accu vandaan en hoe recyclebaar is die accu, etc) Maar onder de streep is een elektrische auto *in gebruik* wel echt veel schoner dan een brandstofauto.

    Login om te reageren
    • rollingstoned zegt

      10 mei 2023 om 12:46

      Sorry maar dat laatste klopt ook niet helemaal. Zware elektrische auto’s, vooral SUV’s en dit soort pick-up trucks, hebben een behoorlijk aandeel als het aankomt op de ‘uitstoot’ van fijnstof. Door hun hoge gewicht zorgen ze zelfs voor meer fijnstof buiten de uitlaat om dan vergelijkbare auto’s met een brandstofmotor. Dit is in 2020 al onderzocht door de OESO (Organisatie voor Economische Samenwerking en Ontwikkeling).

      Login om te reageren
      • dondeboer zegt

        10 mei 2023 om 22:16

        Ik doelde voornamelijk op emissies, maar met fijnstof heb je wel een punt. Maar mijn vergelijking was natuurlijk wel ter illustratie, iemand die nu een Rivian koopt, had anders echt niet in een Lupo gaan zitten, maar in een ander groot slagschip. Ik vermoed dat de fijnstof die van een BMW X6 of iets dergelijks ook niet heel best zal zijn. Je zal in een ICE minder banden/wegslijtage hebben, maar wel weer meer remstof. Hoe dan ook, hoe groter het hok, hoe slechter voor de planeet.

        Login om te reageren
      • dutchneon zegt

        11 mei 2023 om 18:42

        Ze waren in het OESO onderzoek even vergeten dat bij een brandstofmotor elke 20-30000km olie ververst moet worden…. En dat stiekem al die 1.0 pruttelpotjes olie verbranden…..

        Login om te reageren
    • wimof zegt

      10 mei 2023 om 18:15

      En dat terwijl!
      https://www.demorgen.be/snelnieuws/satellietgegevens-tonen-duizelingwekkende-methaan-uitstoot-in-turkmenistan-die-gemakkelijk-kan-worden-ingeperkt~b559ad5d/
      Ik hoop dat jullie het kunnen lezen.

      Login om te reageren
      • Martin zegt

        12 mei 2023 om 19:42

        Ja, gelezen. Misschien goed idee om die gaten gratis voor hun te repareren. Kunnen we de wereld redden voor een paar miljoen en 22 miljard voor zorg en welzijn in eigen land gebruiken. (off topic… Weet het)

        Login om te reageren
    • Donstil zegt

      10 mei 2023 om 18:37

      Dat argument “elektriciteit wel groen” gaat wel wat scheef als het aankomt op de vergelijking met een auto op dinosap. Het maken van benzine en diesel gebeurt namelijk ook zelden met groene stroom.

      Login om te reageren
      • Flutterbear zegt

        11 mei 2023 om 06:48

        Mijn EV komt verder op de stroom die nodig is om benzine in jou tank te krijgen (ongeveer 4 kWh per liter). Lekker belangrijk of de stroom groen is, dat is blijkbaar bij oppompen en raffineren van benzine ook niet relevant.

        Login om te reageren
  3. scrmeagle zegt

    10 mei 2023 om 11:38

    En nog groen ook, duidelijk voorbeeld waar het fout gaat in dit land. Nog een grijskenteken ook, dus weinig wegenbelasting en weegt ook nog eens 3100KG Dus alle Dodge Ram rijders hebben een alternatief.

    Login om te reageren
    • kreukelzone zegt

      10 mei 2023 om 11:47

      Elektrisch betaal je tot 2024 sowieso geen mrb, best lomp met zo’n gewicht.

      Login om te reageren
    • Ultimora zegt

      10 mei 2023 om 12:41

      Hij is nu nog even vrij van mrb. maar ik vraag me af of hij voldoet aan de maatgeving voor het lage mrb tarief als dat straks wel van toepassing is op elektrische auto’s.

      Login om te reageren
      • Flutterbear zegt

        11 mei 2023 om 06:50

        Hij valt er onder anders geen grijs kenteken. Met het grijze kenteken komt die trouwens ook in aanmerking voor (lokale) subsidie.

        Login om te reageren
  4. pier zegt

    10 mei 2023 om 13:01

    Dit zijn geen bakfietsen maar transportfietsen.

    Login om te reageren
  5. kniesoor zegt

    10 mei 2023 om 13:31

    Heeft Rivian al een officiële vertegenwoordiging in Nederland of is dit een grijze/parallelle import ?

    Login om te reageren
    • CYBRTRK zegt

      10 mei 2023 om 15:38

      Deze is door een particulier geïmporteerd

      Login om te reageren
  6. rwdftw zegt

    10 mei 2023 om 14:18

    Mwoehahahaa ik heb hem even door rdw.nl heen gehaald.

    Oke, iemand heeft €117k afgetikt voor deze milieuvriendelijke alleskunner. Dat valt mij an sich nog mee gezien de hoeveelheid accu capaciteit van zo’n ding. Maar nu komt het, hij is nu al bijna in overtreding.

    De maximaal toelaatbare massa van de Riv is 3500 kg. Er mag (of kan) geen aanhanger achter, die massa is niet geregistreerd. De rijklare massa wel, dat is 3235 kilo. Er mag dus maar 275 kilo mee vervoerd worden.

    2 personen + 2 fietsen en je bent er al bijna.

    Login om te reageren
    • skid zegt

      10 mei 2023 om 15:01

      Ik zie vaak genoeg een Ram Pick-up rijden met twee zeer stevige mannen op de voorstoelen, waarschijnlijk werkzaam in de bouw of iets dergelijks, die komen samen wel makkelijk boven die 275 kilogram uit!
      En dan moet de gereedschapskist nog mee…

      Login om te reageren
      • Robert zegt

        10 mei 2023 om 16:59

        Maar een Ram 1500 heeft, alhoewel zeker een zware jongen, geen 3235 kg als ‘startgewicht’.

        Login om te reageren
    • dieselrat zegt

      10 mei 2023 om 23:17

      Hoezo mag er geen aanhanger achter? Met BE rijbewijs mag je gewoon 3.500kg trekken, dus als de Riv dat kan geen probleem.

      Login om te reageren
    • Flutterbear zegt

      11 mei 2023 om 06:52

      Toch jammer dat z’n bakbeest minder functioneel is dan een Up!

      Login om te reageren
  7. jippie zegt

    10 mei 2023 om 18:11

    Dé auto voor rijk links.

    Login om te reageren
    • rollingstoned zegt

      10 mei 2023 om 22:11

      Halsema was meer van de Mercedes met een roetende dieseltje toch? ;-)

      Login om te reageren
  8. ggj1987 zegt

    10 mei 2023 om 18:18

    Info van AutoWeek:
    MATEN & GEWICHTEN
    Massa leeg 3.135 kg
    Maximum toelaatbare massa 3.500 kg
    Voorasdruk 1.875 kg
    Achterasdruk 2.250 kg
    Wielbasis 3.450 mm

    Iemand hierboven heeft het ook al gemeld, wat een zwaar ding zeg!

    Login om te reageren
  9. levoi zegt

    10 mei 2023 om 18:41

    Ja, als je met een normale auto door zo’n bakbeest wordt aangereden kan je net zo goed een eend rijden. Maakt niet meer uit. Maar de Rivian zelf zal wel een goede ncap score hebben. Heel fijn!

    Login om te reageren
  10. Reinier zegt

    12 mei 2023 om 19:14

    Wel een hijskraan nodig om de fietsen erop te krijgen. Fietsen op de trekhaak vind ik toch handiger.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North