• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Eigenaar propt Lamborghini V10 in Volvo 245

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 13 maart 2019 om 17:07 – 44 Reacties

Eigenaar propt Lamborghini V10 in Volvo 245


Hatsekidee.

Wanneer iemand besluit zijn auto van aanzienlijk meer pit te willen voorzien en prettig gestoord genoeg is om een motorwissel te doen, dan is Toyota’s 2JZ-GTE een blok dat vaak wordt overwogen. De zes-in-lijnmotor die vrij eenvoudig duizelingwekkende prestatiecijfers kan produceren, is in de meeste gevallen voldoende extreem voor de eigenaar. Dit kunnen we niet zeggen over de eigenaar van de Volvo 245 in kwestie.

De 245 mag dan uit een tijd stammen waar Volvo’s nog praktisch onverwoestbaar waren, voor de handige knutselaar in bezit van de fraaie stationwagen was dit absoluut niet van belang. Hij wilde vermogen, het liefst zoveel mogelijk.

Zoals gezegd had hij in zijn 2JZ-blok al een fatsoenlijke machine gevonden om dit doel te verwezenlijken, maar na het tegenkomen van een V10 van een Lamborghini Gallardo, besloot hij de Toyota-motor er weer uit te vissen. Hoewel de gillende tiencilinder van de Italiaanse stier absoluut een monster van een krachtbron is, staat de eigenaar voor een behoorlijke taak.

De eigenaar van de Volvo heeft het zichzelf niet per se eenvoudig gemaakt. Hij heeft namelijk een gebroken blok gekocht. De vijfliter tiencilinder komt uit een gecrashte raceauto uit Dubai. Dit betekent dat de beste man de motor eerst zal moeten fixen, alvorens hij hem in zijn 245 zal kunnen plaatsen.

Echter, het plaatsen van het blok zal ook niet zozeer een gemakkelijke klus worden. Het is enigszins vanzelfsprekend, maar de V10 is simpelweg te groot en past niet in de neus van de 245. Wanneer hij het voor elkaar krijgt de motor in de 245 te plaatsen, dan moet hij nog een versnellingsbak vinden die het vermogen van de Lamborghini-motor aankan. Tevens zal hij ook een manier moeten vinden om de stuurkolom, de dynamo en de airconditioning kwijt te kunnen. Lukt het dit hem allemaal, dan zal hij de krachtbron gezellig op kunnen pompen. Met enkele aanpassingen zal hij er 550 pk uit kunnen krijgen.

Ook interessant!

  • Lamborghini Gallardo wordt slachtoffer van vallende boom
  • Dit is de gaafste Lamborghini Gallardo occasion van Marktplaats
  • Raceteam eigenaar
    Raceteam eigenaar opgepakt na schietpartij Lamborghini
  • Lamborghini in beslag genomen omdat eigenaar geen MRB betaalde

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

gallardo, Lamborghini, motor, V10, Video, Volvo

Vorig bericht: « Boomknuffelende regisseur ontneemt James Bond zijn V8
Volgend bericht: Nu kan ook jij de Tesla Semi op de kop tikken »

Lees Interacties

Reacties

  1. alex1589 zegt

    13 maart 2019 om 17:28

    Lukt het dit allemaal

    Login om te reageren
    • sirprize zegt

      13 maart 2019 om 18:01

      @alex1589: hè?

      Login om te reageren
    • rijnooit zegt

      13 maart 2019 om 18:49

      @alex1589: Zien we zullen dan ik denk

      Login om te reageren
    • ozzytrk zegt

      13 maart 2019 om 19:27

      @alex1589: Ik net kom met boot aan kust ik vluchtlink

      Login om te reageren
    • alex1589 zegt

      13 maart 2019 om 20:15

      @alex1589: Dit staat in de tekst… laatste alinea. Wie het laatst lacht, lacht het best.. @lincoln.

      Login om te reageren
      • boris9397 zegt

        14 maart 2019 om 08:38

        @alex1589: Neen dat staat er niet, wijsneus. Als je mensen op z’n plaats moet zetten moet je het wel goed doen, lees nog eens opnieuw.

        Login om te reageren
  2. christianjanssen zegt

    13 maart 2019 om 17:31

    Wel jammer dat hij dan bij 180 km/h in de begrenzer schiet ;-)

    Login om te reageren
  3. dees zegt

    13 maart 2019 om 17:33

    Je zult ook de hele ophanging moeten aanpassen met een blok zoals deze

    Login om te reageren
    • potver7 zegt

      13 maart 2019 om 17:37

      @dees: Welnee joh, die Volvo’s zijn beresterk!

      Login om te reageren
  4. skinnybmw zegt

    13 maart 2019 om 17:38

    550pk? Dat kan beter…

    Login om te reageren
    • tortuga zegt

      13 maart 2019 om 18:05

      @skinnybmw: 2jz kan beter dus waarom een kapotte v10

      Login om te reageren
      • rob911carrera zegt

        13 maart 2019 om 18:31

        @tortuga: De beste man reed voorheen al met een 2JZ in deze Volvo. Daarnaast heeft die ook een TT superleggera, zijn YouTube kanaal is een aanrader.

        Login om te reageren
      • skinnybmw zegt

        13 maart 2019 om 20:13

        @tortuga: Weer eens wat anders…mijn punt is dat een standaard Gallardo V10 volgens mij al rond de 550pk zit…ze zijn er ook met 1500-2000pk.

        Login om te reageren
        • Gulli zegt

          14 maart 2019 om 06:30

          @skinnybmw: alleen dan hangen de turbo’s zelfs bij een Gallardo bijna door de achterbumper heen. Ik vrees dat de man daar simpelweg geen ruimte voor heeft. Tenzij je er een supercharger op schroeft die je uit de motorkap laat steken natuurlijk ?

          Login om te reageren
          • skinnybmw zegt

            14 maart 2019 om 12:41

            @gulli: Dat is ook weer waar maar met een paar kleinere turbo’s komt hij al een heel eind. Persoonlijk zou ik er ook geen turbo’s opschroeven, hoor.

            Login om te reageren
  5. markos78 zegt

    13 maart 2019 om 17:44

    Al dat werk en de Volvo wordt nog minder betrouwbaar ook….

    Login om te reageren
  6. ghost zegt

    13 maart 2019 om 17:44

    Deze Volvo eigenaar heeft het begrepen!

    Login om te reageren
    • pa045 zegt

      13 maart 2019 om 20:28

      @ghost: wat is het?

      Login om te reageren
      • ghost zegt

        13 maart 2019 om 21:14

        @pa045: ik snap je opmerking niet..

        Login om te reageren
  7. evdw zegt

    13 maart 2019 om 17:45

    Wat een tijd, geld en moeite verspilling. Met veel meer gemak en minder geld hang je er een getunde volvo 5 cilinder in en haal je deze pk’s ook. Zit je ook niet met zo’n achterlijk zwaar blok je neus.

    Login om te reageren
    • cavin zegt

      13 maart 2019 om 17:51

      @evdw: maar dat heeft de halve wereld en hun moeder al

      Login om te reageren
    • vaakbenjetebang zegt

      13 maart 2019 om 19:22

      @evdw: Het gaat om de lol van het bouwen. In een grijs verleden, waarin digitale foto’s nog nauwelijks bestonden, hebben we met een paar mane eens een Rover V8 uit een SD1 in een Volvo 340 Variomatic gehengeld. Gewoon, om te kijken of ons dat zou lukken en om te kijken of de Variomatic daar dan een beetje tegen bestand zou zijn. De antwoorden bleken ‘ja’ en ‘nee’, overigens.

      Login om te reageren
      • evdw zegt

        13 maart 2019 om 19:53

        @vaakbenjetebang: Ja het ligt er idd wel aan wat je doel is :)

        Login om te reageren
      • pa045 zegt

        13 maart 2019 om 20:32

        @vaakbenjetebang: top idee, leuke conclusie!
        Mannen moeten keuzes maken. En ze zijn nooit leuk als het gaat om dingen als panelgaps..
        Met de juiste keuzes, de juiste lol. En volgens mij hebben jullie dat gehad.

        Login om te reageren
  8. techniekmeneer zegt

    13 maart 2019 om 18:24

    Respect.

    Login om te reageren
  9. kenner zegt

    13 maart 2019 om 18:25

    Er was toch een Volvo (amazon) met een V10?! Kan me een filmpje herrineren waarin een Gallardo of Ferrari wordt zoek gereden . Leuke projecten dit

    Login om te reageren
    • bottles zegt

      13 maart 2019 om 20:06

      @kenner: Ik denk dat je de Amazon van Matthias Vöcks bedoelt. Ligt een 6 in lijn in trouwens ;)

      Login om te reageren
  10. HzR zegt

    13 maart 2019 om 18:29

    Paar gaten in de motorkap, 2 turbo’s erop en hoppa 1200 pk.

    Login om te reageren
    • chriscross zegt

      13 maart 2019 om 18:43

      @hzr: en hoppa 1 sec later is alles krom en kapot

      Login om te reageren
    • thomashofman1 zegt

      14 maart 2019 om 00:05

      @hzr: nog een sticker erop, voor nog es +10PK

      Login om te reageren
  11. Dutchdriftking zegt

    13 maart 2019 om 19:20

    Niet omdat het moet, maar omdat het kan.

    Login om te reageren
  12. jpoers zegt

    13 maart 2019 om 19:25

    Waarom niet de jz voorin, en deze in de kofferbak pla as geen, daar waar dit blok ook gevonden is?

    Login om te reageren
  13. dwersbongel zegt

    13 maart 2019 om 19:44

    Een soort Project Binky 2. Dat wil ik wel zien!

    Login om te reageren
    • bottles zegt

      13 maart 2019 om 20:13

      @dwersbongel: Make the noise!

      Login om te reageren
  14. utregcity zegt

    13 maart 2019 om 19:52

    Kijk, dan mag je die steigerende elanden op de zijkant plakken!

    Login om te reageren
  15. hallokroket zegt

    13 maart 2019 om 19:59

    Een dynamo, dat gaat niet lukken!
    Zet die maar op je Batavus.

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      13 maart 2019 om 22:25

      @hallokroket: sssst… de laatste keer dat ik dat verbeterde, werd ik als “domme Belg” verweten ( maar ik bleek wel gelijk te hebben ).

      Login om te reageren
      • hallokroket zegt

        13 maart 2019 om 23:22

        @SimonMc:
        Tuurlijk hebben we gelijk!

        Login om te reageren
  16. boomhauwer zegt

    13 maart 2019 om 21:34

    2jz gezeik hier.. Godver, dit is een V10! Geen 2jz die daaraan kan tippen!

    Login om te reageren
    • kennone zegt

      14 maart 2019 om 00:59

      @boomhauwer: qua vermogen handig,, maar dat is dan ook het enigste

      Login om te reageren
  17. harrie zegt

    14 maart 2019 om 04:02

    Als het voorin niet past gooi je de V10 gewoon achterin. Heb je nog steeds ruimte over voor een tweezitsbank, kano en een hond.

    Login om te reageren
  18. rrk147 zegt

    14 maart 2019 om 05:01

    Wel jaloers hoor, als je zoiets kan maken ongeacht of het hem helemaal lukt of niet. Een gewone motorwissel gaat mij al niet lukken, laat staan een V10 in een 240. Betwijfel of het lekker gaat rijden, maar je hebt wel een geniaal geluid in je Volvo.

    Login om te reageren
  19. jeppie zegt

    14 maart 2019 om 07:26

    Leuk voor bij het stoplicht

    Login om te reageren
  20. jagftype zegt

    15 maart 2019 om 09:39

    Geweldig! Deze volvo zelf ook gehad, maargoed dat het onderstel ook is aangepakt ;-)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North