
Deze elektrische kei car komt onze kant op.
De meeste Honda’s zijn puike auto’s, er is alleen één probleempje: ze zijn veel te duur in Nederland. Zo heeft de Civic een vanafprijs van €43.150. Zelfs de kleine Honda e kostte meer dan 35 mille (in 2019). Maar nu komen de Japanners dan eindelijk met een goedkoop model.
Honda lanceert namelijk de Honda N-One e: (niet te verwarren met de e:Ny1). Deze auto ziet eruit als een kei car, en dat is het ook. Het is dus typisch een auto voor de Japanse markt, met één verschil: de N-One e: komt gewoon naar Europa. Honda had niet voor niets een prototype meegenomen naar Goodwood.


De Honda N-One met driepitter rijdt in Japan al langer rond. Deze werd in 2020 gelanceerd. Maar nu is er dus een volledig elektrische versie. We weten nog niet de details, alleen dat de range 270 kilometer bedraagt. Dat is alvast meer dan de Honda e, die een range had van maar 220 kilometer.
270 kilometer range is nog steeds niet echt imposant, maar de Honda N-One e: belooft wel een stuk goedkoper te worden dan de Honda e. Dat scheelt natuurlijk. We hebben nog geen prijsindicatie, maar we gaan ervan uit dat dit gebakje geen 35 mille gaat kosten.

Als kei car heeft de Honda N-One natuurlijk zeer compacte afmetingen. De auto is slechts 3,4 meter lang, 1,56 meter hoog en 1,48 meter breed. Dat zijn in ieder geval de afmetingen van de originele N-One. Misschien is de elektrische versie ietsje breder, maar alsnog is deze auto kleiner dan alles wat er nu op de markt is.
Verdere info is nog schaars, dus we moeten nog even afwachten tot Honda de Europese versie introduceert. Denken jullie dat een kei car kans maakt in Nederland? Laat het vooral even weten in de reacties!





Best te tunen in GT7. Helaas in real
Life niet te doen. Haha.
Dacht ik ook direct. Mooie marketingstunt van Honda via GT7.
Dit moet prijstechnisch wel om en nabij de Dacia Spring of Leapmotor T03 uitkomen, want anders acht ik ook dit model redelijk kansloos.
Honda kennende zal hij wel te duur in de markt worden gezet. Geen idee ook waar je nog een Honda kunt kopen, dealers zijn er nauwelijks meer volgens mij?
De range is door Honda opgegeven Cltc niet Wltp…dus range zal rond de 220km bedragen onder gunstige condities en minder in de winter, kansloos.
Is wel WLTP, CLTC wordt gebruikt in China, niet in Japan
De enige elektromotor zal naar verwachting 63 pk (47 kW) produceren.
Als ie aan de Kei car specificaties moet voldoen is dat het maximale ja.
Nu nog een dealer vinden.
Want 29.999 is betaalbaar tegenwoordig ? …. Wishful thinking noemen ze dat…
Als je niet wint dat je kleine auto boodschappenwagentje genoemd wordt moet je er geen boodschappenwagenwieltjes onderzetten. Dit is geen auto, dit is een ding.
Invalidenauto heette dat formaat vroeger, toen 45km auto, en die zijn ook al 20k+ nieuw. Heb je een rammelbak van jewelste met een dieselknikkerbak en 2mm plastic om je heen.
Maar ja, dat publiek mag (nog) niet (meer) rijden in snellere auto’s dus ook voor heb in is dit geen oplossing. Of wacht! Toch wel want je kunt van een gewone auto een 45km auto maken door de versnellingsbak vast te lassen zodat ie echt niet sneller meer kan. Nou, dat is bij dit ding wel zo makkelijk want elektrisch.
Ruige bandjes eronder en je hebt een fatcar voor de jeugd! Geld zat zo te zien aan de fatbikes en e-bikes dus komt helemaal goed. Mogen ze op het fietspad (blijven)?
Lijkt me een gevaarlijke aangelegenheid om aan het verkeer deel te nemen met zoiets.
Als er van die range 220 overblijft is dat toch meer dan zat voor de boodschappen, de kinderen en ritjes de stad in en uit? Dit zijn geen auto’s om mee naar de Route du Soleil te rijden dus range is dan minder een probleem.
Ik denk zeker dat Kei cars een hele goede zullen inn om de steden een beetje begaanbaar te houden. Moeten ze wel een keicar regeling krijgen net als in Japan.
Ben benieuwd hoe dit gaat scoren bij de Euro NCAP. Denk verder niet dat dit echt een succes gaat worden.