• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Eindelijk een STI die in Nederland kan scoren

Auteur: willeme, gepost 8 mei 2019 om 18:01 – 24 Reacties

Afbeelding Eindelijk een STI die in Nederland kan scorenAfbeelding Eindelijk een STI die in Nederland kan scorenAfbeelding Eindelijk een STI die in Nederland kan scorenAfbeelding Eindelijk een STI die in Nederland kan scorenAfbeelding Eindelijk een STI die in Nederland kan scorenAfbeelding Eindelijk een STI die in Nederland kan scorenAfbeelding Eindelijk een STI die in Nederland kan scorenAfbeelding Eindelijk een STI die in Nederland kan scoren

Subaru Levorg STI Sport Black Edition '19
Niet dat het gaat gebeuren, overigens.

Subaru en Nederland hebben een beetje een vreemde verstandhouding. Het overgrote gedeelte van de autokopers laat het merk links liggen en kiest voor Frans comfort, Duitse degelijkheid of Koreaans voordeel.

Je zou denken dat het komt door de relatieve onzinnigheid van Subaru’s. Hun boxermotoren staan erom bekend iets meer te verbruiken dan de opgave van zijn Europese tegenstrevers. In Nederland is dat het geval weliswaar, maar het merk is nooit echt groot geweest in de meeste Europese landen. Toen de Subaru Impreza GT Turbo voor een dumpprijs (minder dan 50.000 gulden!) werd aangeboden, verkocht die auto beter dan alle andere Subaru’s bij elkaar.

Nu is het gamma van Subaru ook niet zo groot. Het bestaat voornamelijk uit de Impreza, Legacy, Forester en de afgeleide daarvan. Een tijdje geleden voegde Subaru daar de Levorg aan toe. De naam Levorg staat voor, echt waar, Legacy, reVOlution en touRinG. Een echte verkoophit is die auto nooit in Nederland geweest. Dat is een understatement, getuige de aanwezigheid in dit lijstje.

Subaru Levorg STI Sport Black Edition '19

Wellicht dat het met deze uitvoering beter zou gaan. Speciaal voor de Japanse markt introduceert men namelijk de Levorg STI Sport Black Selection. Zoals de naam doet vermoeden krijg je lekker veel zwarte ‘sportaccenten’, zoals zwarte spiegelkappen, velgen en banden. Zwart (is mogelijk, maar de auto Levorg Sport Black Edition is er ook in het zilver, rood, lichtblauw en WR-Blue, de blauwe kleur die vele rally auto’s van Subaru getooid heeft.

Subaru Levorg STI Sport Black Edition

In het interieur zien we dikke Recaro sportstoelen, die zijn bekleed met zwart leder en zwart suède. Dit alles word voortreffelijk afgewerkt met rode stiksels. Dan het goede nieuws waarom de auto gewoon naar Nederland moet komen: dit pakket is leverbaar voor zowel de 1.6 als de 2.0 boxermotor. De 1.6 Turbo boxer is met 170 pk net even wat enthousiaster dan de wat lethargisch aandoende atmosferische motoren. De Levorg STI Sport Black Selection staat waarschijnlijk niet binnenkort bij u dichtstbijzijnde Subaru dealer.

Ook interessant!

  • betaalbare en sportieve station
    Deze betaalbare en sportieve station is niet voor jou
  • Wordt de STI E-RA dan wel goedkoop in Nederland?
  • Subaru WRX Wagon
    Subaru WRX Wagon is eindelijk terug!
  • Onverzekerde Subaru rijdt tegen verzekerde Subaru

Nieuwste artikelen

  • Video: De slechtste vrachtwagenchauffeur
  • Dit verandert er aan jouw Tesla na de grote Kerstmis-update
  • Mercedes geeft eerste beelden van vernieuwde S-Klasse prijs
  • Gespot – V10-legendes ontmoeten elkaar in Nederland!
FacebookTweetPinLinkedIn

levorg, STi, Subaru

Vorig bericht: « Jon Olsson heeft Lord Hans aangepakt
Volgend bericht: Dít zijn de drie goedkoopste Alfa Giulia’s van Nederland »

Lees Interacties

Reacties

  1. harrie zegt

    8 mei 2019 om 18:07

    Zwarte banden! Nieuwe trend?

    Login om te reageren
    • ghost zegt

      8 mei 2019 om 19:06

      @harrie: vond die gouden jetsers onder een blauw exemplaar toch altijd het lekkerst!

      Login om te reageren
      • rallypower zegt

        9 mei 2019 om 00:03

        @ghost: zoals zwarte spiegelkappen, velgen en banden

        Login om te reageren
  2. hans75 zegt

    8 mei 2019 om 18:25

    Denk dat de belangrijkste reden dat Subaru nooit verkoopt in NL is dat ze altijd zo strontlelijk zijn. Deze valt dan mee… eigenlijk gewoon een Ford Mondeo met een te grote johnnny scoop op de motorkap..

    Login om te reageren
  3. tttijn zegt

    8 mei 2019 om 18:27

    Mooi was de tijd dat de 555 als broodjes over de toonbank gingen.

    Login om te reageren
    • kennone zegt

      8 mei 2019 om 18:47

      @tttijn: vreemd genoeg beginnen ze toch schaars te worden nu en die prijzen?

      Login om te reageren
  4. generaalalfa zegt

    8 mei 2019 om 18:52

    Wat ik ook apart vind is de Subaru BRZ. De Toyota versie word nog wel een beetje verkocht maar de Subaru versie is haast niet te vinden.

    Wat is daar de reden van? Weet iemand dat toevallig?

    Login om te reageren
    • RiKe zegt

      8 mei 2019 om 19:04

      @generaalalfa: men kent Toyota meer als Subaru

      Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      8 mei 2019 om 19:05

      @generaalalfa: Als ik me niet vergis is er een ratio afgesproken tussen de 2. Toyota moet er een x aantal verkopen en dan mag subaru er 1 verkopen. Bij ons in de omgeving rijden 2 Subaru’s. De Toyo heb ik hier nog niet gezien.

      Login om te reageren
    • renegade zegt

      8 mei 2019 om 19:06

      @generaalalfa: De GT86 had een iets grotere naamsbekendheid en wordt qua rij eigenschappen als ‘speelser’ ervaren. Daarom wat meer allemansvriend. De BRZ is wat agressiever en, onbekend maakt onbemind.

      Login om te reageren
    • toyotavenray zegt

      8 mei 2019 om 20:05

      @generaalalfa: te duur.

      Login om te reageren
  5. duderuud zegt

    8 mei 2019 om 18:56

    Toen ze uitkwamen kostte ze inderdaad f49.995. Niet veel later kwam de 555 editie uit en die kostte…f55.555,55 ? De goede oude tijd dat coole auto’s nog enigszins betaalbaar waren.

    Login om te reageren
  6. renegade zegt

    8 mei 2019 om 18:59

    Tsja lang leve de BPM. Een nieuwe Levorg zou in NL 62k€ kosten….. Overigens wordt de Legacy in NL niet geleverd, de Outback daarentegen wel.

    Login om te reageren
    • RiKe zegt

      8 mei 2019 om 19:05

      @renegade: Een nieuwe WRX STI kost een ton

      Login om te reageren
      • renegade zegt

        8 mei 2019 om 19:50

        @rike: ?????

        Login om te reageren
    • numpty zegt

      9 mei 2019 om 14:18

      @renegade: Allemaal te danken aan de slurptax. Leuke auto’s worden hier financieel oninteressant gemaakt. De Toyota GT86 staat op de Nederlandse website ‘vanaf €58.000,=’. Bij onze oosterburen hoeft er slechts €29.990,= afgetikt worden voor de instapper GT86.. Hoe bedoel je “Europa ÉÉN”

      Login om te reageren
  7. aquila2003 zegt

    8 mei 2019 om 19:01

    Joepie een dikke vette 1.6 turbo dat is nog eens smullen! Shut up and take my money111!!!

    Login om te reageren
  8. moveyourmind zegt

    8 mei 2019 om 19:01

    Al zou hij naar Nederland komen, de laatste WRX STI kostte hier in 2017 dik 95 mille. Dat zou bij deze waarschijnlijk niet veel lager zijn en logisch dat ze hem hier niet naar toe halen.

    En dan te bedenken dat je nog niet zo heel lang geleden voor 55.555 ouderwetse guldens een WRX kon kopen. Was toen ook veel geld, maar het was wel een reëele prijs.

    Login om te reageren
    • Gulli zegt

      9 mei 2019 om 05:39

      @moveyourmind: is toch prima omgerekend? De oude guldenprijs maal 2.20371. Oh, wacht…

      Login om te reageren
      • lekbak zegt

        9 mei 2019 om 09:24

        @gulli: je kunt wel het modale inkomen vergelijken. 22.000 euro, dat is dus zo’n iets minder dan die 55.555 gulden. Nu zit het modale inkomen rond de 38.000 geloof ik. Dan zou een snelle sedan zo’n 48.000 moeten kosten nu, maar dat is bijna het dubbele!

        Login om te reageren
  9. johnhert zegt

    8 mei 2019 om 19:53

    Wel jammer van die goedkoop ogende Opel OPC Recaro’s…

    Login om te reageren
    • cossiekiller zegt

      8 mei 2019 om 21:54

      @johnhert: Euh, die in de Opel OPC’s zijn geen Recaro’s. En deze lijken daar in de verste verte niet op…

      https://www.google.be/search?q=opc+seats&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiLrrf02oziAhVEb1AKHfVsC0AQ_AUIDigB&biw=1920&bih=931#imgrc=mEk4eoUkBcsh3M:

      Login om te reageren
      • johnhert zegt

        9 mei 2019 om 00:35

        @cossiekiller: Nee die niet nee, maar kijk maar eens naar de stoelen van een Vectra / Astra opc rond 2006…

        Login om te reageren
        • numpty zegt

          9 mei 2019 om 14:22

          @johnhert: Ja! Zo lust ik er nog wel een paar. Je moet eens kijken naar een Audi S6 uit 1999/2004 (zoals de mijne) daar zitten ook zulke Recaro’s in.. Maakt mij persoonlijk niet uit. Het zit als een vorst!

          Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North