Dít zijn de drie goedkoopste Alfa Giulia’s van Nederland

Auteur: , 84 Reacties

De afschrijving heeft zijn werk weer lekker gedaan!

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio (952)

Het lijkt nog niet zo lang geleden, maar de Alfa Romeo Giulia is nu al weer enkele jaren onder ons. De Italiaanse 3 Serie concurrent werd in 2016 geïntroduceerd. In de tussentijd zijn er in totaal dik 1.600 exemplaren in Nederland verkocht. Dat lijkt een beetje tegen te vallen als je dat afzet tegen een Mercedes-Benz C-Klasse en een BMW 3 Serie. Bedenk wel dat er van de Giulia geen PHEV-variant was waar alle leaserijders happig op waren.

In vergelijking met andere concurrenten, zoals de Jaguar XE en Lexus IS, doet de Italiaan het overigens helemaal niet verkeerd. Sportsedans zijn traditioneel niet heel erg populair in Nederland (wij gaan liever voor een stationwagon en crossover), dus zijn de verkoopcijfers niet eens zo heel verkeerd. Gelukkig is een sportieve sedan met achterwielaandrijving wel in trek bij de gemiddelde Autbloglezer die net even wat meer benzine door de aderen hebben stromen.

Dus rijst de vraag, zijn er interessante Giulia-occasions? Een nieuwe Giulia kost je dik 40.000 euro en dan moet je nog opties gaan aanvinken. Is het niet een idee om te kijken naar een tweedehands Giulia waar al wat opties opzitten en het eerste deel van de afschrijving al gedaan is? We gingen op zoek naar de goedkoopste uitvoeringen van de Giulia, zowel met diesel- als benzinemotor. Ter lering ende vermaak gingen we ook op zoek naar de goedkoopste Giulia Quadrifoglio. Dit zijn ze:

Alfa Romeo Giulia Super 2.2 JTD Eco Business (952)
€ 20.445
2017
212.925 km

Wil je de goedkoopste Giulia, dan ben je automatisch aangewezen op een diesel. Logisch, die leggen de meeste kilometers af en dat zorgt voor een hogere afschrijving. Dit exemplaar is een Super, maar de lichtmetalen velgen lijken nogal op wieldoppen. Wel heeft de auto een caramel kleurig interieur, waardoor je eigenlijk alleen maar de 19″ wielen eronder hoeft te monteren voor de ware AutoBlog duurtest Giulia look. De 2.2 JTD heeft in dit exemplaar 180 pk, er was ook een variant met 150 Italiaanse paarden. De advertentie bekijken kan door op deze link te klikken.

Alfa Romeo Giulia Super 2.2 JTD Eco Business

Alfa Romeo Giulia Super 2.0T Automaat (952)
€ 33.990
2017
24.355 km

Giulia’s op benzine zijn een stukje zeldzamer. De goedkoopste is dit donkergrijze exemplaar. Normaliter is donkergrijs niet een kleur om heel blij van te worden, maar in combinatie met de 18″ lichtmetalen velgen en het rode interieur is het een fraai geheel. De 2.0T motor is gekoppeld aan de achttrapsautomaat, een handbak was niet mogelijk. De 2.0T motor uit deze Giulia is identiek aan die van de sterkere Giulia Veloce. Het verschil is puur softwarematig. Je kan hem met gemak naar 280 pk (of zelfs iets meer) laten chippen zonder dat het ten koste gaat van de betrouwbaarheid. Check hier de advertentie.

Alfa Romeo Giulia 2.0 T '19

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio (952)
€ 74.500
2016
24.730 km

Natuurlijk wil je het liefste een Giulia Quadrifoglio. De vraagprijs was eerst rond de 100.000 euro, maar tegenwoordig dien je al 120 mille mee te nemen. Dat is nog voordat je een optie hebt aangevinkt. Maar de Giulia Quadrifoglio is in de tussentijd niet gewijzigd, dus een occasion ziet er hetzelfde uit als een nieuwe. Deze is inmiddels al weer 3,5 jaar (!) oud. De kleur is Rosso Competizione, een geweldige tint voor deze auto. Natuurlijk, 75 mille is een enorme bak geld, maar het scheelt 45.000 euro met een nieuw exemplaar. Deze krijgt ook nog eens 12 maanden garantie mee. De advertentie kun je hier bekijken.

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio



84 reacties

Het is bijna vakantie in Italie, net voor de vakantie hebben ze nog een voordeelactie, kijken HIER!
Gaat de goede kant op. Maar die eerste schraapversie vind ik wel weinig aantrekkelijk.
Over een jaar of zes moet een Giulia Q toch wel relatief binnen bereik gaan komen.
@trustmeiamanengineer: Met dik 2 ton in 2 jaar… Netjes toch :)
@posthumus: Precies, daar is goed van genoten! Die Q heeft amper gereden de afgelopen 4 jaar, schandalig eigenlijk.
@posthumus: Niks dan lof voor de kilometers inderdaad. Vind alleen het kleurtje met de wieltjes wat minder.
@posthumus: Nette velgen, verlagen en sportstoelen. Dan staat er een nette wagen!
@posthumus: Heb geen persoonlijke ervaring met de Guilia, maar met die kilometers vraag ik me toch af of er geen comfortabelere keuzes zijn in dat segment.
Voorlopig nog ff lekker laten afschrijven. Die laatste gaat als ie 5 jaar oud is heel vlot dalen richting 35 K
Nog een paar jaar, dan heb ik nog ff om te sparen en is m’n midlifecrisis hard genoeg ingeslagen om zo’n Q te kopen.
@volvo-s60-adept: zou nog wel een paar jaar doorsparen zodat je genoeg geld achter de hand hebt voor alle reparaties die je geheid gaat krijgen met zo’n ding. Kwaliteit blinken ze nou eenmaal niet in uit.
@maotje: Met een AMG, M3 of een RS4 heb je dat niet.

Gaan nooit stuk en versleten delen worden kosteloos door de dealer vervangen.
@karaya: dat is anders, want Duits.
@rufctr01: Qua betrouwbaarheid liever een Italiaan of een Fransoos dan een Duitser. Ik spreek helaas uit ervaring.
@karaya: Het schijnt dat er bij die modellen zelfs een pinautomaat met gratis geld in de achterbak zit.
@joostgrn: Dat heb ik ook gehoord.
@volvo-s60-adept: dan ga je toch voor een polestar en een Harley?
@jochen: die Harley kan ik vergeten vrind, die legt mijn eega direct aan de ketting.
@volvo-s60-adept: rij al heel wat jaren alfa en onderhoud heeft elke auto en kwalen rij nu al 14*jaar in mijn 156 zonder problemen ook met andere modellen geen van dat soort dingen gehad
@gert_scholten: probeer maar niet te verdedigen. Mensen hier weten niet veel. Kleine kinderen die naar verhalen van opa luisteren.
Denken zelfs dat het vervangen van krukaslagers bij sommige Duitsers onder normaal onderhoud vallen.
Geniet van jouw Alfa je houd nog geld over voor een leuke vakantie deze zomer.
@jochen: en de Polestar: ik heb ze net wijsgemaakt dat een V70R een verstandige aankoop was…
Is in DL het aanbod niet veel ruimer?
Lieve Autoblog, volgt er snel een aankoopadvies voor deze Bella’s????……please…😘
@geelbarrel: Meestal wachten we ietsje langer. Dan zijn er ook meer aandachtspunten bekend. Anders wordt het zo’n kort artikeltje ;-). Maar we zullen ‘m zeker noteren! Mochten er meer verzoekjes zijn voor occasion aankoopadviezen, dan horen wij dat graag!
@willeme:
Quote: “Dan zijn er ook meer aandachtspunten bekend.”
Nog meer?
@bennyweisz: Volgens mij heeft alleen de Q vrij veel kwaaltjes als ik zo de duurtestrapporten van verschillende instanties erop na sla. De reguliere 2.2 diesel en 2.0T schijnen gewoon goede auto’s te zijn.
@racerx: heb jij meer nare reviews hele dan één? Doe eens een paar linkjes als je wilt?
@galgootje: Top Gear magazine had uit mn hoofd aardig wat gezeik, Carmagazine.co.uk en een of ander Duits blad. Zegt natuurlijk niet veel, zijn er maar 3, maar iver de reguliere exemplaren lees ik alleen maar goede verhalen.
Zoooo die heeft echt lekker doorgereden ermee!!
@ghost: nou. Niet de hele tijd. Gezien het kleurverschil op de achterbumper heeft ‘ie ook een keer heel flink stilgestaan
@coffeecup: Dat ligt meer aan de photoshop skills en belichting van de ruimte ;)
Natuurlijk kansloos dat Alfa de auto ooit met halogeen verlichting op de markt heeft gebracht. Dat maakt de auto enorm gedateerd mocht je niet voor de xenon (OOK OUD!) hebben gekozen.

Met dubbele uitlaat, lekker kleurtje en xenon hoef je enkel een mooie set velgen eronder te leggen om het de mooiste inde klasse te maken.
@timowouters: een QV met achterwielaandrijving en handbak als tracktoy zou tof zijn zeg.
@timowouters: Ja echt kansloos. Ook belachelijk dat ze niet standaard leer hebben, 18 inch en minimaal 250pk.
@joostgrn: belachelijke eis natuurlijk… 😂 zelfs(!) bij BWM, Audi en Mercedes kreeg je destijds LED of Xenon. Dus halogeen is gesoon compleet kansloos en ziet er niet uit, toch??
@timowouters: ziet er inderdaad niet uit, dat ben ik volledig met je eens. Maar ook bij al die priemium zooi is dat veelal niet standaard ;)
@timowouters: Dat klopt niet. De F31 en W205 kwamen standaard met halogeen verlichting.
@karhengst: volgens mij vanaf 2017 niet meer. Toen kreeg je standaard LED en tegen (belachelijke) meerprijs adaptieve, laser, megaverlichting.
@timowouters: laser is pas op het nieuwe model. Maar je hebt wel gelijk. Aan de andere kant was het toen onderhand al een uitloopmodel, in tegenstelling tot de Giulia.
@karhengst: helemaal gelijk in, maar naar mijn mening had Alfa daar rekening mee moeten houden en er meteen een leaseknaller in moeten zetten. Vol in de opties was dit ongetwijfeld een topper geworden.
Leaserts houden van lage cataloguswaarde, veel lampjes, uitlaten en bumpers.
@timowouters: Eens. Het moet allemaal betaald worden en vervolgens wordt het belast. Nu ken ik de Nederlandse prijzen niet zo maar afgaande op de Duitse snap ik niet dat het prijspunt vrijwel identiek is als de Duitse en Zweedse concurrentie.

Zeker wanneer je je als merk na lange afwezigheid te bewijzen hebt en je enkel op het vlak van sportief rijden punten pakt, maar je verder overal de concurrentie voor je moet dulden.
@timowouters: dat is niet waar. Sowieso is het maar een fetish van weinigen. Halogeen is gewoon prima om standaard te leveren. De meeste leaseauto’s zijn niet zo heel erg luxe. Zeker niet met een onzinoptie als LED of Xenon. Dat is veel te specifiek.

Een goed navigatiesysteem maakt een enorm verschil. Zo’n business pakketje met navi, leer, wat elektrische gadgets en dimmende spiegels. Dat laatste is wel handig voor al die mannen die met dubbel xenon achter je aan rijden :-).
@willeme: Nu was volgens mij het navigatiesysteem en de multimedia niet het sterkste punt van deze auto…
@p3r0x: werkt gewoon prima. Apple CarPlay plus de meeste apps. Tuurlijk, het is niet op Audi niveau, maar het is meer dan redelijk. Gewoon prima.
@timowouters: Prima toch, halogeenlampen eruit trekken en goede LED vervangingslampen erin. Zelf ook gedaan, erg prettig.
@racerx: zeker geen onmogelijkheid, maar wel een erg dure modificatie. Setje velgen met je met een euro of 1500 klaar, koplampen zijn vaak origineel een stuk kostbaarder, helaas.
@timowouters: hij bedoeld H4 of H7 led pitjes denk ik..
@michiel_vandelft: Dat inderdaad, met een paar goede exemplaren is de lichtopbrengst hetzelfde en ziet er een stuk frisser uit.
@racerx: idd verbaas mij hierboven een beetje over het probleem halogeen. Daar moeten wij autoliefhebbers toch een work around voor kunnen vinden zoals jij dus al voorstelt.
Dat er standaard een carbon cardanas onder zit wordt de vergeten, evenals de mogelijkheid een sper er op te zetten (een optie die helaas maar weinig wordt aangevinkt).
Die Italianen hebben hun prioriteiten wel op orde hoor. Nu de consument nog :
@por100: absoluut, daarom vind ik de Giulia juist een toppertje
@timowouters: halogeen is beter dan xenon. Want het is te bizar voor woorden dat ze dat ooit toegestaan hebben.

Xenon is ongeschikt en levensgevaarlijk in een auto. En dat is gewoon bekend, maar ze draaien er gewoon omheen. Xenon is verblindend als er vuil op de koplamp zit en daarom zijn sproeiers verplicht. Maar regen verstrooit het licht ook, en andere auto’s hebben ook niet altijd perfect schone ramen. Bovendien geven goede halogeenlampen meer licht dan je ooit nodig zult hebben van je dimlicht.
@lekbak: gelukkighebben nu alle auto’s LED en is Xenon een stille dood gestorven.
Al zijn daar ook gevaren. Kijk de nieuwe X5 die je compleet verblindt door de zogenaamde dynamische grootlicht assistentie. Werkt niet goed en verblindt voorgangers enorm is mijn ervaring bij verschillende X5’s.
Fraaie automobiel.
212.000 km met een alfa. Je moet het maar durven
@baklava: een kennis heeft 4,5 ton gereden met een Alfa GT JTD, weinig kosten aan gehad en de auto geeft hem nooit in de steek gelaten.
@rufctr01: Tja, mijn ervaring met twee 147 JTD’s (een 8V en 16V) is toch echt anders. Bizar hoe vaak ik met die auto’s terug moest naar de garage. Het rijdt best fijn, dat dan weer wel.
@baklava: Die zit nog in zijn garantie, dus ik zou me niet al te druk maken.
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
Hmmmm, een dikke Golf R of deze…moeilijke keuze hoor…not.
@duderuud: Kan je hoge ogen gooien bij de shisha lounge.
@duderuud: De Q? deze heeft wel 210pk meer. Standaard.. ;)
Bij onze oosterburen inmiddels al stukken goedkoper, zelfs met ruim 14 mille BPM erbij:

https://m.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=270627707&utm_source=com.apple.UIKit.activity.CopyToPasteboard&utm_medium=ios

Alfa Romeo Giulia 2,9 V6 Bi-Turbo Quadrifoglio*Xenon*Navi*
First Registration: 03/2017
Mileage: 40.000 km
Fuel Type: Petrol

Price: € 45.998
@406_v6: das eng!
Ff naar het oosten rijden Dieses Angebot habe ich bei mobile.de gefunden:

https://m.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=270627707&utm_source=com.apple.UIKit.activity.CopyToPasteboard&utm_medium=ios

Alfa Romeo Giulia 2,9 V6 Bi-Turbo Quadrifoglio*Xenon*Navi*
Erstzulassung: 03/2017
Kilometer: 40.000 km
Kraftstoffart: Benzin

Preis: € 45.998
@willeme: zijn geen wieldoppen maar CO2 besparende velgen die op eco-versies te krijgen waren.
@alfapeter: Je hebt volkomen gelijk! Ik heb het even iets aangepast. Zo op de afbeeldingen lijken het nét wieldoppen ;-).
@willeme: ja deze velgen zouden verboden moeten worden
Als ik niet een wat praktischere auto nodig zou hebben, dan werd de volgende leasert een Giulia, wat een schoonheid. Wel met fatsoenlijke velgen eronder
Ik denk dat er heel wat meer zouden rondrijden als er een 1,6 instapper met handbak of een sportwagon zou bestaan. Anderzijds is het wel een kwaliteit dat die 1.6 er niet is.
Toch jammer dat er geen station komt. Ik snap dat de Stelvio gepositioneerd is alternatief, maar die doet me niks. Met een paar koters valt de Giulia daardoor af voor mij.
@onnes: Same here, heb ze nog niet maar tegen de tijd dat mn huidige 5 aan vervanging toe is (en ik eigenlijk wel een keer een Giulia wil proberen), denk ik dat er een kleine op komst is. Tuurlijk kom je er met een sedan ook wel als het moet, maar een Giulia Sportwagon was wel nice geweest. Zal wel een 3 of 5 Touring worden tzt…
@racerx: Voor een gezin met twee kinderen is er echt voldoende plaats in de Giulia. Vroeger pasten wij ook altijd prima met het gehele gezin + vakantiebagage in een Peugeotje 205. De behoefte aan een stationcar lijkt tegenwoordig ook vaak te ontstaan omdat iedereen in de Vinex zegt dat je niet zonder kunt.
@autodidact: helemaal mee eens. 2 week terug met m’n ’87 colt een weekend maar de ardennen geweest. 4 jongvolwassen heren bagage en opzich ruimte over. Kan echt prima. Alleen een driedeurs bleek niet super praktisch voor de beren van 2m die achterin zaten. Maar dat zou tegenwoordig dus prima in een Polo kunnen. De rest is luxe.
@thijsj: ‘Herenbagage’ is wel de reden dat het lukt. Nu nog eens proberen met damesbagage.
@autodidact: Wellicht heb je gelijk, zal eens kijken of t een beetje past tzt. Als de opening van de koffer maar groot genoeg is. Vinex gelukkig geen last van. 😉
@autodidact: dat zie je verkeerd. Je kunt echt niet bij je moeder op de koffie met je baby zonder kinderwagen, box, campingbedje, wipstoeltje, aankleedkussen en op z’n minst 30 grote stukken speelgoed.
De NH-156-B reed altijd door Groningen volgens mij, ben dat ding afgelopen jaar enorm vaak tegengekomen en verbaasde me keer op keer dat iemand zulk lelijk velgspul durft te kiezen… ach, hij heeft er een dik aantal km’s op gezet.
Die halogeen koplampen van die diesel moeten echt verboden worden in de Giulia…
Afschrijving, op een Alfa… je verwacht het niet…
@gebruikersnaam3: Die afschrijving valt lelijk tegen. Kan je niet lezen?
@karaya: Ik zie dat niet in de tekst staan hoor.
Inmiddels 112500km/2.5j met de Juul probleemloos en met dikke glimlach gereden! (2.2 diesel AT8). hopelijk “mag” ik volgende keer een Veloce uitvoering ivm betere stoelen.
Kan iemand iets roepen over de mate van afschrijving van deze Bellezza t.o.v. een Jaguar XE, een Volvo S60 of een van de Dútsers?
Heerlijke auto en Alfa blijft toch wel een stuk karakter op wielen.
Jammer dat het nog enige tijd duurt voordat de Q enigszins betaalbaar is.
Dan staan de 510 paardjes zeker op mijn wishlist!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).