• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Eindelijk officieel: de Jeep Gladiator

Auteur: Loek, gepost 28 november 2018 om 21:12 – 22 Reacties

Afbeelding Eindelijk officieel: de Jeep GladiatorAfbeelding Eindelijk officieel: de Jeep GladiatorAfbeelding Eindelijk officieel: de Jeep GladiatorAfbeelding Eindelijk officieel: de Jeep GladiatorAfbeelding Eindelijk officieel: de Jeep GladiatorAfbeelding Eindelijk officieel: de Jeep GladiatorAfbeelding Eindelijk officieel: de Jeep GladiatorAfbeelding Eindelijk officieel: de Jeep Gladiator

Jeep Gladiator
De Jeep Wrangler is bruikbaarder dan ooit.

We kunnen eigenlijk vrij kort zijn over deze nieuwe Jeep pickup. Ondergetekende heeft een nieuw niveau van ‘het gras voor de voeten wegmaaien’ uitgevonden: het gras voor je eigen voeten wegmaaien. In het lekartikel is de Gladiator, het namendillema, de geschiedenis en door de lekplaatjes de styling van de auto al besproken. Wat er dan overblijft? De definitieve specs, uiteraard, maar ook een map met foto’s: een goedgevulde, welteverstaan.

Het lijkt ons namelijk dat een Wrangler-pickup niet veel introductie nodig heeft, maar Jeep stuurt ons 227(!) foto’s van de Gladiator. Door de spoeling te verdunnen blijkt dat een stuk of 40 de lading ook prima dekken: het hadden er nóg minder kunnen zijn. Maar eerlijk is eerlijk, Jeep heeft goed naar @CasperH gekeken, want de persfoto’s zijn gaaf. Bovendien hoeft een Wrangler niet te rusten op fotoshop-kunsten om bovenop een berg te poseren: dat kan de auto gewoon zelf.

Gladiator

Verder bevestigt de officiële info wat we al wisten: net zoals de Wrangler is het een geniale offroader en kan de auto wederom helemaal gestript worden. Dat laatste betekent dat ook de Gladiator een soort grote Mini-Moke kan worden. Een dak, deuren of voorruit heb je toch niet nodig tijdens het trotseren van zandpaden. De Gladiator mag ook een flinke lading trekken, zo’n 7.690 lb (3.495 kg).

De Wrangler krijgt een kleine(re) hybridemotor, maar die krijgt de Gladiator niet. Het is immers een werkpaard en hybridemotoren zijn zuinig, maar voor het terreinrijden wil je een wat meer analoge krachtbron. Je hebt de keuze uit een 3.6 liter Pentastar V6 of een 3.0 liter EcoDiesel V6. Beide motoren krijgen een nieuwe achttraps automaat, zelf roeren kan alleen met de Pentastar.

De Gladiator is weinig verrassend, maar toch is het een gave bak die als nooit tevoren in de markt gezet wordt als werkpaard. In het land van pickups zal de Gladiator ongetwijfeld een frisse nieuwkomer zijn. Prijzen zijn nog niet bekend.

Gladiator

Ook interessant!

  • Nep-Jeep
    Nep-Jeep is meer Jeep dan echte Jeep
  • Function
    Function Land Rover is stiekem een echte Jeep Wrangler
  • Next Level Gladiator
    Next Level Gladiator is overbodig maar wel leuk
  • Video: Jeep loopt lichte rolschade op

Nieuwste artikelen

  • China wil stoplichtsprintjes schrappen met halve maatregel
  • Pas op: waterstofbestelbussen van Stellantis zijn brandgevaarlijk!
  • Oranje-international showt zijn ultieme voetballersauto
  • Over twee jaar zien Peugeots er zo uit: vleugeldeuren en steer-by-wire
FacebookTweetPinLinkedIn

gladiator, Jeep, la-2018, pickup, wrangler

Vorig bericht: « Charles Leclerc officieel sneller dan Sebastian Vettel
Volgend bericht: Dit is de nieuwe Mercedes-AMG GT R PRO »

Lees Interacties

Reacties

  1. janmetdelangeachternaam zegt

    28 november 2018 om 21:23

    Flashbacks naar de Hummer H1, en ja dat is iets goeds

    Login om te reageren
  2. detroitv8 zegt

    28 november 2018 om 21:32

    Een asociaal dikke bak. Het kan gelukkig nog!

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      29 november 2018 om 10:20

      @detroitv8: Nee, alleen bij Opel mag je het over ‘een dikke bak’ hebben!

      Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      29 november 2018 om 10:20

      @detroitv8: Nee, alleen bij Opel mag je het over ‘een dikke bak’ hebben!

      Login om te reageren
  3. JanJansen zegt

    28 november 2018 om 21:37

    Ik zie op 3 foto’s al meer natuur dan in de hele randstad.

    Login om te reageren
  4. toyotafortuner zegt

    28 november 2018 om 21:39

    Wat een gave kar is dit zeg! En de afbeelding onderaan t artikel maakt het gewoon af!

    Login om te reageren
  5. porschepdk zegt

    28 november 2018 om 21:41

    Doe mij die maar

    Login om te reageren
  6. 2wheeler zegt

    28 november 2018 om 21:47

    Lekkerrrrr! Heerlijk dat hoekige, moderne auto’s zijn imo veel te strak en rond.

    Login om te reageren
  7. eirmakk zegt

    28 november 2018 om 21:53

    Doe mij die grand cherokee op die trailer maar.

    Login om te reageren
    • papa zegt

      29 november 2018 om 05:59

      @eirmakk: grand wagoneer

      Login om te reageren
  8. robert110 zegt

    28 november 2018 om 21:59

    Het ziet er gaaf en veelbelovend uit. Toch ben ik geneigd om hem te vergelijken met de Defender 130 HCPU (die niet meer gebouwd wordt maar wel het dichts in de buurt komt) en dan valt het toch allemaal wel aardig tegen. Zo op het eerste gezicht lijken ze erg op elkaar, ze zijn ook ongeveer even groot, ook de laadbakken zijn ongeveer even lang (die van de Defender is 10cm langer). Die wielbasis van de Jeep is groter, maar toch kan de Defender steilere heuvels op en af. En dan de grootste teleurstelling: het laadvermogen. Het trekgewicht is met 5kg als voordeel voor de Defender niet schokkend, het laadvermogen van de Jeep is echter 500 kg minder dan dat van de Defender (1.227 kg). En het is niet zo dat de Defender een uitzonderlijk hoog laadvermogen heeft, er is op dit moment in Europa geen 4×4 pick up die minder dan 1.000 kg mag laden en uitschieters voorbij de 1.200 kg zijn geen uitzondering.

    Voor de Europese markt lijkt mij de Gladiator niet echt geschikt als alternatief voor de andere pick-ups.

    Voor Noord-America maakt dit geneuzel overigens allemaal niet uit, daar lijken alle mid-size pick ups te blijven steken op een laadvermogen van max 725 kg voor een of andere debiele reden (waarschijnlijk om de full-size pick ups niet in de weg te zitten).

    Login om te reageren
    • Ultimora zegt

      28 november 2018 om 22:18

      @robert110: ok bedankt.

      Login om te reageren
    • Foramen zegt

      29 november 2018 om 06:14

      @robert110: zie dit toch als meer geciviliseerde auto dan de Defender, die is op de wat langere afstanden en met snelheden boven de 110km/u toch een stuk oncomfortabeler en luidruchtiger dan een Wrangler.

      Login om te reageren
    • jochempie zegt

      29 november 2018 om 06:54

      @robert110: ik heb een racefiets van 7.nogwat kilo en een mtb van 12 kilo. Mogen die er in?

      Login om te reageren
  9. kirdian zegt

    28 november 2018 om 22:29

    Gaaf ding! Wat zegt de wetgeving hier in NL over de uitneembare deuren? Zijn hier regels aan verbonden?

    Login om te reageren
    • ikleesookoverautos zegt

      29 november 2018 om 01:44

      @kirdian: nee, dat mag gewoon.

      Login om te reageren
  10. flik2punt0 zegt

    28 november 2018 om 22:39

    Wat een gave persfotos

    Login om te reageren
  11. sel777 zegt

    28 november 2018 om 22:57

    Lijkt net technisch Lego.. zeker in die rivier

    Login om te reageren
  12. wimbers zegt

    29 november 2018 om 07:19

    Dit is eigenlijk een crew cab scrambler, de gladiator was op het frame van een full site jeep ( die grand wagoneer op de trailer) en niet op het frame van een Wrangler.

    Login om te reageren
    • Loek zegt

      29 november 2018 om 10:45

      @wimbers: historisch gezien klopt dat inderdaad (de geschiedenis wordt aangehaald in de eerste link in dit artikel), er was al een tijdje twijfel of de auto Scrambler of Gladiator zou heten, die eerste is idd logischer.

      Login om te reageren
  13. sntial zegt

    29 november 2018 om 08:50

    Onze Wrangler die in Spanje woont is aan vervanging toe, maar ik vrees dat de Gladiator niet door de smalle Spaanse straatjes geraakt..

    Login om te reageren
  14. r525 zegt

    29 november 2018 om 09:32

    Deze foto’s laten echt alles zien waarom ik zo van dit continent houd!
    Wat mij betreft is de auto ook bijzonder geslaagd :)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North