• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is de nieuwe Mercedes-AMG GT R PRO

Auteur: Loek, gepost 28 november 2018 om 21:57 – 34 Reacties

Afbeelding Dit is de nieuwe Mercedes-AMG GT R PROAfbeelding Dit is de nieuwe Mercedes-AMG GT R PROAfbeelding Dit is de nieuwe Mercedes-AMG GT R PROAfbeelding Dit is de nieuwe Mercedes-AMG GT R PROAfbeelding Dit is de nieuwe Mercedes-AMG GT R PROAfbeelding Dit is de nieuwe Mercedes-AMG GT R PROAfbeelding Dit is de nieuwe Mercedes-AMG GT R PROAfbeelding Dit is de nieuwe Mercedes-AMG GT R PRO

AMG GT R PRO
De AMG GT-familie is wederom uitgebreid, evenals vernieuwd.

Mercedes besloot om in 2014 ineens een Porsche 911-concurrent te bouwen. De ondertussen welbekende AMG GT (en GT S) zijn relatief betaalbaar, hebben de geniale 4.0 Biturbo V8 voorin en worden steeds krachtiger. Het overzicht in de AMG GT-familie is ondertussen een beetje verloren gegaan. De AMG GT is de absolute instapper met 462 pk, de S peutert er ietsje meer uit (510 pk). Bijna tegelijkertijd kwam de AMG GT als cabrio (de GT C met 557 pk) en als GT R (585 pk). So far so good, totdat Mercedes de GT S een facelift gaf en de GT C ook als coupé toevoegde. En toen de GT er ook als vierdeurs in GT 43, GT 53, GT 63 en GT 63S trim kwam, totaal parallel aan de CLS 43 en 53, werd het een beetje verwarrend. De oplossing daarvoor? Helemaal niks, er komt zelfs nog een model bij. De AMG GT R PRO.

AMG GT R PRO

Dit is de heftigste AMG GT ooit. De voor- en achterbumper krijgen extra carbon-goodies mee, wat de aerodynamica ten goede komt. Het interieur wordt vergezeld met een rolkooi. Door de toegenomen breedte en details als de koelgaten in de spatborden, zal je snel doorhebben of je met een GT R of een GT R PRO te maken hebt. De groene striping is namelijk optioneel. Dat de 585 pk van de GT R niet het maximum is van de 4.0 V8, bewijst de GT 63S. Die heeft namelijk 639 pk. De GT R PRO heeft dat niet. Die blijft op 585 pk, waardoor de auto qua krachtcijfers vrijwel gelijk is aan de normale GT R. De meerwaarde zit hem dus echt in de aero-bits of de groene streep.

Verder nieuw: een volledig digitaal instrumentarium en Audi-esque tiptoetsen in de middenconsole. Echter, voor die veranderingen hoef je niet over te stappen naar de PRO. De normale GT, GT S, GT C en GT R krijgen dit nieuwe interieur, samen met nieuwe LED-koplampen, in de vorm van een facelift à la C-Klasse. Qua motor blijft elke AMG GT gelijk.

GT S

De GT R PRO moet je zien als de 911 GT3 RS-versie van de AMG GT R. Heftiger voor op het circuit, maar de ook al heftige 911 GT3 blijkt ook een prima auto voor deels op het circuit en deels op de straat. De GT R PRO is voor de hardcore raceliefhebber, die het liefst alles opgeeft om een waar circuitkanon te hebben. De krachtigste AMG GT is en blijft de GT 63S.

Ook interessant!

  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • Mercedes-AMG GT 73 voor het eerst officieel op beeld
  • Bottas ruilt AMG GT om voor dikkere AMG GT
    Bottas ruilt AMG GT om voor dikkere AMG GT
  • Hoe veel duurder is de nieuwe Mercedes-AMG GT 4-Door?

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

amg-gt, amg-gt-c, amg-gt-r, amg-gt-r-pro, facelift, la-2018, Mercedes, mercedes-amg

Vorig bericht: « Eindelijk officieel: de Jeep Gladiator
Volgend bericht: Nieuwe Toyota Corolla is er nu ook als brute toerwagen »

Lees Interacties

Reacties

  1. freek1 zegt

    28 november 2018 om 22:04

    Precies wat ze nodig hadden… nog een naam in het rijtje. Alsof een kleuter met zijn hand op het toetsenbord slaat

    Login om te reageren
    • 2wheeler zegt

      28 november 2018 om 22:22

      @freek1: AMG GTR PRO ULTRA HYPERHYPERHYPER 3000!

      Login om te reageren
      • koentag zegt

        29 november 2018 om 00:00

        @2wheeler: AMG GT R PRO ULTRA TBI 63S V8 Limited Black Edition 2019 (nummer 001)

        Login om te reageren
  2. drdre1 zegt

    28 november 2018 om 22:19

    Maar wel een van de, zo niet dé, bruutste auto’s van Mercedes! Erg mooi model blijf ik ’t vinden.

    Login om te reageren
    • ikleesookoverautos zegt

      29 november 2018 om 01:41

      @drdre1: ja helemaal mee eens.

      Login om te reageren
  3. Edge zegt

    28 november 2018 om 22:24

    Ik kan niet wachten op de Mercedes AMG GT R PRO CS Ultralight Competition Trophy+

    Login om te reageren
    • escort77 zegt

      28 november 2018 om 23:19

      @Edge: ik wacht wel op de black series daarvan.

      Login om te reageren
    • henkhupelschoten zegt

      28 november 2018 om 23:50

      @Edge: de pro sti tuee versie schijnt de kers op de tie.. taart te zijn!

      Login om te reageren
  4. ablogjunk zegt

    28 november 2018 om 22:33

    Iemand heeft hier een filmpje gekeken van Schmee….

    Login om te reageren
    • str8six zegt

      28 november 2018 om 22:36

      @ablogjunk: natuurlijk niet.

      Login om te reageren
    • Loek zegt

      28 november 2018 om 22:48

      @ablogjunk: shit, betrapt. Shmee is natuurlijk hét mediapersonage van de autowereld en alle info gaat via hem. Je zou bijna zeggen dat het tijd wordt voor Mercedes om een media-website aan te maken waardoor bloggers en nieuwsschrijvers makkelijker aan nieuws kunnen komen. Een soort https://media.mercedes-benz.nl, zegmaar.

      Login om te reageren
    • stationcar zegt

      28 november 2018 om 22:58

      @ablogjunk:
      Wie? ?

      Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      29 november 2018 om 01:44

      @ablogjunk: Wie? Laat ons toch niet in spanning afwachten man !

      Login om te reageren
    • piquet1986 zegt

      29 november 2018 om 07:12

      @ablogjunk: zodra hij zegt: ”Hello It’s Shmee!” en zijn scherm onder de kwijl zit, ben ik al klaar.

      Login om te reageren
      • exotic zegt

        29 november 2018 om 10:18

        @piquet1986: “Hi guys i’m Shffmeeeeyy” *spetter* *spetter* *sis* *sis*

        Login om te reageren
  5. JanJansen zegt

    28 november 2018 om 22:36

    Ik wacht nog even op AMG GT R PRO black-series

    Login om te reageren
  6. mondeoscti202 zegt

    28 november 2018 om 22:37

    Is dit niet een rolbeugel in plaats van een rolkooi? On topic.. Als ik een circuit waardige auto zocht zou dit voor mij toch te soft zijn, ik zie een vol lederen interieur, meerdere beeldschermen, dikke verstelbare stoelen. Daarnaast snap ik niet waarom er minder vermogen beschikbaar is dan wat er mogelijkerwijs uit gehaald kan worden, de GT3 RS had (en heeft? !) een atmosferische motor waardoor dit logisch was. Je zou namelijk denken dat een beter afgestemd onderstel meer vermogen aan zou moeten kunnen, zeker met een setje kwalitatief rubber.

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      29 november 2018 om 01:41

      @mondeoscti202: “dikke verstelbare stoelen” Je bedoelt die met leder bekleedde, carbon race stoelen?

      Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      29 november 2018 om 01:49

      @mondeoscti202: “Daarnaast snap ik niet waarom er minder vermogen beschikbaar is dan wat er mogelijkerwijs uit gehaald kan worden”.

      Dit is een turbomotor. Hoeveel kan er dan uit gehaald worden? Moeten ze er dan 1000 pk uithalen? Vergeet ook niet dat de GT 63S een compleet andere auto is. Veel zwaarder én 4-wiel aandrijving.

      Login om te reageren
    • dennisn52b30 zegt

      29 november 2018 om 05:54

      @mondeoscti202: gelukkig voor jou verkopen ze ook een AMG GT3 en GT4 die uitsluitend voor circuit is!!! Snel naar Affalterbach rijden om er eentje te bestellen!!!

      Login om te reageren
    • Onehp zegt

      29 november 2018 om 08:40

      @mondeoscti202: als ik me niet vergis hebben alle AMG GT Coupé/Cab vaste geometrie turbo’s, terwijl er onder de kap van de GT 4deurs plaats is voor variabele geometrie turbo’s waar ze er dus, binnen hun strikte normen voor bedrijfszekerheid, meer vermogen uit kunnen halen.

      Login om te reageren
  7. janmetdelangeachternaam zegt

    28 november 2018 om 22:42

    De échte toegevoegde waarde van dit compleet nieuwe model, sorry maar die zie ik niet

    Login om te reageren
    • stationcar zegt

      28 november 2018 om 23:00

      @janmetdelangeachternaam:
      De echt toegevoegde waarde zit vooral bij Mercedes, die verkopen er weer een paar extra ?

      Login om te reageren
    • sjonnie82 zegt

      29 november 2018 om 08:42

      @janmetdelangeachternaam: ze hebben jou ook advies zeker niet gevraagd? Slordig

      Login om te reageren
  8. cpp1 zegt

    28 november 2018 om 22:48

    Ze hebben dit ding nu inmiddels wel genoeg uitgemolken.

    Login om te reageren
  9. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    28 november 2018 om 22:58

    Zo jammer dit… De AMG GT was zo’n mooie auto toen hij net uitkwam. De basislijn is prachtig: Sterk, toch sierlijk. Klassieke Coupé lijn, toch modern ogend. Dat hele basisontwerp is inmiddels compleet verkracht, met dit anabolen-hok als culminatie!

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      29 november 2018 om 08:51

      @svenska_aeroplan_ab: Zo gaat het meestal bij sportauto’s van Mercedes. De SLS was een schoonheid toen hij uit kwam. De Black Series zag er niet uit en dat uitzwaaimodel (ben de naam even kwijt) al helemaal niet. Hetzelfde met deze AMG GT. De basisversie was het mooist en het wordt er weer steeds lelijker op.

      Aan de andere kant: ze willen een 911-concurrent en daarvoor geldt hetzelfde in mijn ogen. De Carrera’s/Targa’s vind ik het mooist. Zodra er Turbo of GT2/3 op komt te staan, vind ik het niet meer uit zien.

      Login om te reageren
  10. simon550i zegt

    29 november 2018 om 00:13

    Moeten we dit model dan nu ook zien als de nieuwe Black Series? Aangezien de naam Black series niet meer gebruikt zou worden.

    Login om te reageren
    • Loek zegt

      29 november 2018 om 00:32

      @simon550i: jup, al is het niet bekend of dit label ook naar andere modellen komt. Ik denk het wel, overigens.

      Login om te reageren
  11. steelfighter zegt

    29 november 2018 om 03:16

    De eerste minst krachtige met de diamond grill is de mooiste

    Login om te reageren
  12. niex zegt

    29 november 2018 om 04:33

    Hoeveel AMG GT’s zijn er nu wel niet? Blijkbaar is het toch niet zo een geweldig ding.

    Login om te reageren
  13. grrrrommmmm zegt

    29 november 2018 om 08:10

    Mmmm. Moest meteen denken aan een breedbekkikker en een bladblazer…

    Vette bak, dat dan weer wel!

    Login om te reageren
  14. aJackie zegt

    29 november 2018 om 08:22

    Ik snap er geen drol meer van, van al die uitvoeringen ….

    Login om te reageren
  15. Dutchdriftking zegt

    29 november 2018 om 10:18

    Je bent tenslotte pas een échte 911 concurrent als je veeeeel speciale modellen hebt!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North