
Vind je een reguliere Porsche 911 Carrera 4(S) niet breed genoeg? Stuur em dan langs bij het Russische TopCar.
Dat TopCar druk bezig was om iets bijzonders te maken van de nieuwe Porsche 911 Carrera 4(S) wisten we al. Vorig jaar oktober zagen we namelijk deze photoshops voorbij komen. Drie maanden geleden gaven ze tevens een gedetailleerd kijkje achter de schermen.
Nu is het dan eindelijk tijd geworden om het eindproduct aan de wereld te tonen. Over enkele dagen zal deze auto zijn debuut maken in Moskou tijdens “Auto Exotica 2013.” Ook zal men over enkele maanden op de IAA van Frankfurt aanwezig zijn.
Wat is er allemaal aangepast aan deze Stinger? We zien een nieuwe motorkap, extra spoiler en een extra brede bodykit. Alle extra onderdelen zijn gemaakt van carbonfiber, zo weet TopCar ons te melden. De velgen zijn afkomstig van ADV.1 en daarnaast is er ook gesleuteld aan het onderstel en de afstelling van de motor. Of dat ook zorgt voor betere prestaties en/of meer vermogen verklapt TopCar (nog?) niet.
Interesse in dit pakketje? Prijzen starten bij 14.280 euro. Voorlopig is het alleen leverbaar voor de Carrera 4 en Carrera 4S, maar op termijn komt er ook een pakket voor de standaard Carrera (S).
Russische Porsche? Neen laat maar zitten.
Geslaagd, alleen de bagage kap ook in t blauw
@mrrallycross: anders heb je een soort nep gt2
Ik vind em bruut!! alleen die naden van die verbrede wielkasten had wel mooier gekunt
Hopelijk geniet je bij het Russische TopCar van een haal- en brengservice…
t ziet er redelijk uit, alleen waarom moet dat ene gedeelte nou weer zwart…
@thomcarspotter: Een zweem GT2 RS vermoed ik. ( ook geen fan van hoor ).
@thomcarspotter: Ik ben er ook geen fan van hoor, maar het zwart lakken van motorkappen heeft wel een functionele oorsprong. Het is ontstaan in de racerij waar men dit deed om reflecterend zonlicht te verminderen, en dus beter zicht te hebben. Dit werd bijvoorbeeld destijds in de Trans Am serie veel gedaan.
Blijf het vreemd vinden dat hier kennelijk een markt voor is, als je meer dan 15.000 euro aan een Porsche wilt verloederen heb je toch kennelijk geld zat en ga je toch voor het top model de Turbo?
@kraakensmaak: Alleen zal er voor een turbo denk ik wel 50K extra moeten worden betaald. Al lijkt me dat idd wel een betere investering!
@kraakensmaak: Topmodel? Het rijdt gewoon heel anders. Turbo wil niet zeggen dat iets beter rijdt.
Nice!!!!
Geslaagd, maar laat die kofferklep en dat interieur maar zitten.
@matthijsie: Wordt ie wel erg kaal he?
Zeer dikke Porsche, als ik er een had ging ik wel even langs TopCar.
Porsche zou een 911 allroad moeten maken. Die grijze wielkastomlijsting staat echt bruut.
@rotarypowah: afschuwelijk die plastic troep.
@rotarypowah: Het maakt een Audi al niet echt fraaier, en het maakt een porsche echt hondslelijk!
@rotarypowah: ik zie de nieuwe a4 allroad ook weleens rijden met meegespoten
plastic, dat ziet er niet verkeerd uit hoor ! (ok, raar soort groen grijs, maar toch)
Opplak spatborden, op een Porsche? Serieus? Afrekenen? Echt!?
@schildpadje: Zijn zat bedrijven die het zo doen oa Rauhwelt en dan mag je de knip flink open trekken
Dikke Porsche:-D
Ik vind het een dikke wagen zo, naar mijn weten zijn ze in engeland ook ergens bezig om een RSR bodykit te monteren op dit type voor op straat
Alleen nog booskijkers en dan is ie helemaal af :)
Je kunt veel zeggen, maar dit is voor Russen best een knappe prestatie!
@Vanquish: Daar durven ze tenminste. Noem mij een nederlands ”tuning” bedrijf die dit aandurft / aankan.
@jeffreym3: Sorry, ik wist niet eens dat Nederland tuningbedrijven had. Heeft ook weinig met NL te maken dit.
Nu lijkt het echt weer een Beetle. Achterkant is wel bruut..
vind het niet lelijk, lijkt (afgewerkt gespoten) ook zo uit de fabriek te komen als vettere uitvoering. In tegenstelling tot die aventador crap
Ziet er goed uit en profesioneel.
Wat is die achterkant mooi gedaan zeg, en die wielen staan hem ook erg goed. Maar andere kleine details dan weer minder zoals:
-interieur
-achter het voorwiel een soort grijze plaat er tegenaan
-badges niet meer origineel (maarja daar is de tuner natuurlijk zo trots op)
Maar zou hem graag voorbij zien gaan en een tijdje tegen z’n achterkant aan willen blijven kijken :)