Eindelijk: ouderwets knallen op de ‘Ring weer toegestaan

Auteur: , 28 Reacties

Fluwelen bewegingen met je rechtervoet no more. Het gaspedaal mag weer maximaal worden ingetrapt op de Nordschleife.

Corvette en Megane RS

Goed nieuws voor de hardcore RS-hooliguns en autofabrikanten die snelle tijden willen neerzetten op de Nordschleife. De ingestelde snelheidslimiet van het afgelopen jaar zal officieel worden opgeheven. Deze werd vorig jaar actief naar aanleiding van een lelijk incident, waarbij een toeschouwer om het leven kwam. Vervolgens werd 2015 getekend door veel rumoer en nieuwe veiligheidsregels omtrent het legendarische asfalt in het Eiffel-gebied.

Er golden verschillende snelheden voor diverse stukken. Voor het gemak pakken we even het kaartje erbij die BridgetoGantry destijds maakte. De afgebeelde snelheidslimieten zullen dus verdwijnen. De afgelopen maanden vond er groot onderhoud plaats aan de baan. Het hekwerk is verbeterd en op diverse plaatsen is er opnieuw geasfalteerd. We kunnen niet wachten tot er weer een Koenigsegg met meer dan 400 km/u over het rechte stuk voorbij komt knallen!

Snelheidslimiet op de Nürburgring



28 reacties

Zo hoort het
Mooi, ik heb me kapot lopen ergeren aan die limieten van 250 km/h.
@riddertevoet: ging je zeker niet harf genoeg? ;-)
Hoef ik eindelijk niet meer van het gas in mijn Polo BlueMotion.
Alle driewielers weer uit de mottenballen… 😂
Alsof een gewone sterveling in zijn minder dan 500pk sterke auto last had van die snelheidslimieten…
Van die snelheidslimieten had had enkel de snelle VLN auto’s en industrie testfahrten last. Bij trackdays een beetje inhouden richting Tiergarten. Dus daar is het wel mooi voor. De gemiddelde TF rijder merkt er niets van. Je bent al een behoorlijke meneer wil je 275 aantikken bij Schwedenkreuz.
Net als vorig jaar weer volle gas door in mijn E30. :)
Nu de A2 van en naar Amsterdam nog.
Dat de fabrikanten hun speeltjes maar weer eens los laten op de Ring. Altijd wel leuk om te zien wat de rondetijden zijn.
Kan ik eindelijk lekker knallen met m’n elitaire Audi 👌👌
@audipowermcj: audi’s zijn niet elitair maar rijdende kerstboomverlichtingen waar vaak een aso in rijdt
@audipowermcj: sarcastische Audi-rijder, leuk maar zeldzaam.
Niemand die zich er vorig jaar aan hield en niemand die erop controleerde.. Dus niets veranderd
Ik neem aan dat de snelheidslimieten bij de uitgang en de Breitscheid-ingang gewoon blijven bestaan? Zoals ik het hier lees verdwijnen alle snelheidslimieten. Maar ik gok dat alleen de rood gemarkeerde “nieuwe snelheidslimieten” uit 2015 weggehaald worden. Dan hebben ze met testen en races inderdaad geen last meer van snelheidslimieten, gezien de ingangen/uitgang dan niet gebruikt worden. Maar tijdens TF heb je dan nog steeds snelheidslimieten.
Kan ik eindelijk weer met mijn elitaire Audi knallen
@audipowermcj: dat zei je net ook al
@redneckdarian: Tja zit toch echt een minimaal verschil in zijn reactie. Goed kijken hoor bij Audi-gerelateerde zaken..
Weet iemand of men (Streckensicherung) nu ook strenger geworden is voor toeschouwers die vóór de hekken staan? Ik zie de hardcore crashfilmers die 24/7 met hun camera aan hun hand op de NS zijn, nu zelfs achter de hekken staan namelijk.
zolang er niet wordt gehandhaafd, pffff no worries!
Tja, t zou tijd worden zeg maar. De limieten op de A2 zijn hier niets bij.
Das goed nieuws
Kan @audipowermcj nu weer rondknallen in zijn elitaire kerstboom?
Mooi!
Mooi! kan Koenigsegg eindelijk de 918 onttronen met de One:1 of de Regera!
@baasbenz: De 918 is toch niet de snelste of wel?
@berlinetta: eigenlijk de Radical Sr8, maar die tellen de meeste mensen niet mee als het gaat om de snelste productieauto.
Wat een heerlijke wagen is dat toch, zo’n C3 Corvette!
zat ik net op de 280, moest ik weer van het gas om zo’ n langzame jonge

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).