• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Elektrische Lambo géén crossover: goed nieuws!

Auteur: willeme, gepost 31 maart 2023 om 07:51 – 13 Reacties

elektrische Lambo

De elektrische Lambo die er absoluut aankomt, zal géén opgehoogde hatchback zijn.

Met de onlangs geïntroduceerde Lamborghini Revuelto hebben we kennis kunnen maken met de eerste geëlektrificeerde Lambo. Ondanks dat kleinere fabrikanten van de EU een uitzondering kunnen krijgen en ietsje minder streng behandeld worden qua uitstoot (want lage aantallen en niemand rijdt ermee), zullen ze alsnog met hun tijd meemoeten. De Revuelto is een hybride met drie elektromotoren plus een enorme V12.

Een echte elektrische Lambo is het volgende hoofdstuk en weet je, dat is eigenlij best goed nieuws. We kunnen wel heel krampachtig vasthouden aan een verbrandingsmotor, maar een (bijvoorbeeld) 700 pk elektromotor plus 300 pk 1.5 TSI klinkt toch iets minder interessant dan een volledig elektrische supercar.

Enfin, er komt een elektrische Lambo aan, maar dat zal geen géén supercar zijn. Dan zou je logischerwijs denken: is het dan een Crossover? Ja je? Nou: NEEN!

Elektrische Lambo

Nee, Lamborghini gaat een ander autotype nieuw leven inblazen om de elektrische auto te introduceren: het wordt een vierzits Gran Turismo! Dat bevestigt Lamborghini-CEO aan motor1.com.

Volgens hem mist er een 2+2 GT in de line-up van het Italiaanse merk. Hij vindt dat dat een goede aanvulling zou zijn bij twee sportwagens en een crossover.

Daarmee worden de eerste geruchten – dat de EV van Lamborghini een crossover zou zijn – de grond in gedrukt. Dat gerucht was naar aanleiding van een interne memo waar bleek dat de EV een grotere bodemspeling zou krijgen dan de sportwagens van het merk. Maar ja, tussen een Revuelto en een Urus is er nog een hele hoop mogelijk qua rijhoogte. Dus de memo klopt gewoon, alleen de interpretatie niet.

Meer geëlektrificeerde modellen

Als de geheel elektrische Lambo 2+2 Gran Turismo arriveert in de showrooms, zullen alle andere modellen geëlektrificeerd zijn. De Urus zal bij de facelift voorzien worden van plug-in hybride-aandrijflijnen.

We gokken op een aandrijflijn soortgelijk aan die van de Porsche Cayenne Turbo S e-Hybrid. Ook staat tegen die tijd de opvolger van de Huracán klaar. Die auto krijgt ook een hybride-setup.

De reden dat Lamborghini kiest voor een vierzits GT heeft te maken met het gebrek aan prestaties van een elektrische auto. Ja, ze zijn snel in een rechte lijn. Maar op alle andere disciplines (remmen, sturen) zit de EV nog niet op het niveau van sportwagens met verbrandingsmotor.

Meer lezen? Dit zijn 12 glorieuze Gran Turismo’s!

Ook interessant!

  • nieuwe Lambo V12
    Dit is de nieuwe Lambo V12
  • Officieel: Lambo Revuelto mét atmosferische V12
  • Laatste lambo met V10
    Laatste Lambo met V10: dit is 'm dan!
  • Ook Lambo's verkochten in 2022 als warme broodjes

Nieuwste artikelen

  • Goed nieuws: EV’s zijn net zo dodelijk als benzineauto’s – hybrides zijn veel gevaarlijker
  • Lolbroek rijdt expres te hard langs politie en vraagt agenten om geinige flitsfoto
  • Volkswagen heeft goed nieuws voor de Polo met verbrandingsmotor!
  • Premium sedans verkopen voor geen meter in Europa, op deze EV na
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, Lamborghini, stephan-winkelmann, Video

Vorig bericht: « GP Australië 2023: tijden en wat je moet weten
Volgend bericht: Wat gebeurde er in VT1 en VT2 in Australië »

Lees Interacties

Reacties

  1. flyerbunch zegt

    31 maart 2023 om 08:22

    Begrijpelijk deze strategie, maar zullen zien of men daar ook zo storm voor zal lopen. De Lamborghini Revuelto is blijkbaar al voor de eerste 2j uitverkocht!

    Login om te reageren
  2. Who_carez zegt

    31 maart 2023 om 08:45

    Jullie mogen mij gerust stenigen maar ik vind hem mooier dan de andere modellen die Lamborghini in aanbieding heeft. Niet dat de rest niet mooi is, maar voor mijn smaak gewoon vaak te extreem.

    Login om te reageren
    • dtwo zegt

      31 maart 2023 om 09:52

      @Who_carez: Stenigen is wat ouderwets. Waterboarden is al wat hipper.

      Maar serieus, Lamborghini bouwde decennialang stijlvolle auto’s. Zie 350 GT, Islero, Miura, de oorspronkelijke Huracan, etc. De eerste Countach (LP 400) was ook een stijlvolle verschijning. Daarna werd overal steeds meer roosterwerk en flapjes op geplakt. De diverse one-offs deden er zo mogelijk nog een schepje bovenop. Inmiddels denken heel veel mensen dat een Lambo er per se extreem (idioot) uit moet zien. Flauwekul natuurlijk, en ieder nieuw model er extremer uit laten zien dan de voorganger is uiteindelijk ook gewoon een race to the bottom.

      Dus kom maar door met die stijlvolle, niet-overgestileerde Lambo’s!

      Login om te reageren
      • rollingstoned zegt

        31 maart 2023 om 11:05

        +1. Ik wilde iets in dezelfde strekking schrijven maar je was me al voor 😁

        Login om te reageren
      • gekketurbo zegt

        31 maart 2023 om 11:56

        Helemaal eensch als verstokte Muira fan. Maar zoals hierboven genoemd wordt liegen de cijfers er niet om. Het nieuwe braaksel is voor de komende 2 jaar uitverkocht! Dan kan ik me voorstellen dat je als directie zegt dat de idiote styling de weg is naar succes…

        Login om te reageren
  3. JamesBond007 zegt

    31 maart 2023 om 09:27

    Dit ontwerp van de Asterion is echt prachtig.

    Login om te reageren
  4. Edge zegt

    31 maart 2023 om 09:33

    Ik weet nog zo net niet of dat goed nieuws is. Als ik het bij Lamborghini voor het zeggen had zou ik juist de Urus vervangen voor een EV (lekker leentjebuur spelen en het aanstaande Cayenne EV platform gebruiken) zodat de sportwagens en dan ook deze GT zo lang mogelijk met ICE verkocht kunnen worden.

    Ik zet wel mijn vraagtekens bij het idee van een Lamborghini 2+2 GT. Een paar jaar geleden zou ik direct voor zijn geweest, want de Asterion concept ziet er gewoon goed uit. Maar nu we hebben gezien welke kant het opgaat met het design van Lamborghini (Sian, Huracan Tecnica, Revuelto) verwacht ik dat het toch wel een extreem lelijke auto gaat worden.

    Login om te reageren
    • JagID3Merc zegt

      31 maart 2023 om 10:32

      Wie zegt dat de volgende “Urus” niet elektrisch zal zijn. De grote SUV modellen van VAG (Cayenne, Touareg, Q7, Q8, Bentayga) krijgen op korte termijn een facelift. De nieuwe elektrische Cayenne komt medio 2025/2026. Ik neem aan dat de rest dan snel zal volgen.

      Login om te reageren
  5. dtwo zegt

    31 maart 2023 om 09:46

    Faith in humanity: restored 😉

    Zou leuk zijn als-ie op de Asterion lijkt, dan is er eindelijk weer eens een stijlvolle Lamborghini ipv zo’n rijdende tondeuse.

    Toch, het liefst had ik gezien dat de Estoque in productie ging. Kan wat mij betreft nog steeds, maar zal wel niet gebeuren.

    Login om te reageren
    • basman147 zegt

      31 maart 2023 om 10:58

      Een Estoque op het Taycan platform zie ik wel zitten (ook al zou ik het nooit kunnen betalen…)

      Login om te reageren
      • HZW zegt

        31 maart 2023 om 17:08

        100%, wat was dat een stijlvol design.

        Login om te reageren
  6. Johanneke zegt

    31 maart 2023 om 12:12

    VAG heeft nu Rimac ook soort van, daar misschien wat onderdelen vandaan halen?

    Login om te reageren
    • potjak zegt

      31 maart 2023 om 16:51

      Net als Hyundai… Rimac is een private onderneming waarin Porsche een deel heeft, maar ook Hyundai heeft een deel. Maar wat je zegt, ik denk dat VAG via Porsche wel toegang zal hebben tot de techniek.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North