• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Elektrische Porsche ‘935’ met 636 pk

Auteur: britt, gepost 24 december 2019 om 07:58 – 17 Reacties

Elektrische Porsche


Autotuner Bisimoto liet de turbo’s eens links liggen.

Oprichter Bisi Ezerioha houdt zich normaal bezig met zaken als turbo’s, maar richtte zich voor deze Porsche op de elektrische aandrijflijn. Dat Bisi technisch goed onderlegd is moge geen verrassing zijn. Nadat hij eerst zijn eigen auto’s vermogensupdates gaf begon hij in 2006 het bedrijf Bisimoto. Het bedrijf richt zich over het algemeen op het technische aspect, maar bij deze Porsche 935 mocht ook het uiterlijk eraan geloven.

Roze en elektrisch klinkt voor menig vrouwmens natuurlijk als muziek in de oren, maar deze combinatie op een Porsche kan de man ook verleiden. Voor de elektrische 935 werd de basis van een klassieke Porsche 911 gebruikt. Hoewel Bisimoto normaal het uiterlijk met rust laat is nu het plaatwerk ook aangepakt. Een Kremer Racing K3 body-kit werd gemonteerd om de Le Mans-winnende 935 na te bootsen. Het design werd ontworpen door Andy Blockmore Designs. Hij combineerde de felroze accenten met een grijs kleurtje. Het gesmeed aluminium komt van Brixton en is ook van een roze lak voorzien.

Nu verwacht je met zo’n body natuurlijk minimaal een dikke zes-cilinder onder de kap. Maar deze 935 is door Bisimoto voorzien van een elektrische aandrijflijn. Driefase en met een batterijpack voor en achter, samen goed voor 32 kWh. De elektrische Porsche zou een vermogen van 636 pk moeten hebben wat natuurlijk niks onder doet voor een zes-cilinder.

Het tijdloze ontwerp van de Porsche 935 gecombineerd met een hypermoderne elektrische aandrijflijn. Vinden jullie het wat?

Ook interessant!

  • elektrische Porsche Cayenne
    Elektrische Porsche Cayenne nog wat dichterbij
  • Porsche Taycan RWD rijtest video
    Porsche Taycan RWD rijtest video
  • Nieuwe elektrische Porsche 718
    Nieuwe elektrische Porsche 718 komt eerder dan verwacht
  • Porsche verkoopt losse stoelen uit de printer

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

935, bisimoto, Elektrisch, Porsche, tuning

Vorig bericht: « Toyota overweegt een nog heftigere Yaris
Volgend bericht: Bergers slepen nóg meer auto’s af »

Lees Interacties

Reacties

  1. geelbarrel zegt

    24 december 2019 om 08:09

    En die vlammen dan bij het schakelen…. ? Het uiterlijk van de auto geeft me een smile, maar inwendig huil ik……

    Login om te reageren
  2. onlyporscheman zegt

    24 december 2019 om 08:11

    Beetje zielloze exercitie, wel functioneel

    Login om te reageren
    • dawwg zegt

      24 december 2019 om 16:19

      @onlyporscheman: 636pk en maar 32kWh, dat is dus 10m knallen en dan aan de stekker ofzo ?

      Login om te reageren
  3. sleurhut zegt

    24 december 2019 om 08:15

    Roze en elektrisch voor mannen.. Ik moest gniffelen.

    Login om te reageren
    • momo zegt

      24 december 2019 om 08:36

      @sleurhut: Daar word jij blij van hè? Daar kan jij wel van genieten!

      Login om te reageren
  4. fanboy zegt

    24 december 2019 om 08:19

    Ligt daar dan een Tesla motor in? Dat doen ze vaak bij EV West, en daar heeft hij geshopt voor onderdelen.

    Login om te reageren
  5. MercMeister zegt

    24 december 2019 om 08:23

    Een elektro Porsche. Was hij van Tamiya, zou ik hem mooi vinden.

    Login om te reageren
  6. Dutchdriftking zegt

    24 december 2019 om 08:27

    Bisimoto, was dat niet die pannekoek die zelfs met 1.000pk een dragrace niet kon winnen van een T-Ford en een pick-up?

    Login om te reageren
    • golf1985 zegt

      24 december 2019 om 08:29

      @dutchdriftking: 1000pk op de voorwielen is ook niet zo’n heel erg goed idee.

      Login om te reageren
      • drdre1 zegt

        24 december 2019 om 08:32

        @golf1985: als er maar genoeg gewicht op zit, diff en aangepaste stuurinrichting

        Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        24 december 2019 om 09:59

        @golf1985: Het betrof inderdaad een voorwielaangedreven minivan met automaat, voorwielaandrijving, veel show, weinig go, en 500kg extra aan audio.

        Login om te reageren
  7. Volvo_440_turbo zegt

    24 december 2019 om 08:33

    Hopelijk zonder turbo logo…

    Login om te reageren
  8. baf07 zegt

    24 december 2019 om 09:36

    Controller erbij en knallen met de andere afstandsbestuurbare waggies van mijn kids?

    Login om te reageren
  9. cossiekiller zegt

    24 december 2019 om 09:45

    Met 32 kW aan batterijen gaat die toch niet ver komen op een circuit. 100km als je niet teveel stroom geeft.

    Login om te reageren
  10. HZW zegt

    24 december 2019 om 10:19

    Dit soort ombouwen zal je steeds meer gaan zien.
    Alleen op deze manier kan je in de nabije toekomst klassieke auto’s blijven rijden.
    Er komt gewoon een dag dat brandstof motoren voltooit verleden tijd zijn en niet meer gebruikt mogen worden.

    Login om te reageren
    • pomoek zegt

      24 december 2019 om 13:37

      @hzw: eens. Dan zijn ze voldooit verleten dijt.

      Login om te reageren
    • p993 zegt

      17 januari 2021 om 08:31

      @HZW: ik denk/hoop dat dat nog even duurt voor klassiekers (die dus beperkte kms per jr rijden)

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North