• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Elektrische Quant heeft een actieradius van 600 km?

Auteur: carmiggelt, gepost 5 maart 2014 om 20:35 – 12 Reacties

NanoFlowCell Quant: elektrisch en gevleugeld
Niks teaserplaatjes of concepten onder de vlag van Koenigsegg. Dit is de nanoFLOWCELL Quant, een 5,25 meter elektrische vierzitter met gigantische vleugeldeuren, in vol ornaat.

Niet voor niets een van de primeurs waar we reikhalzend naar uitkeken. Volgens nanoFLOWCELL, het bedrijf achter de Quant sinds Koenigsegg zich terugtrok, moet dit concept een grote sprong voorwaarts in elektrische mobiliteit markeren. Waarom? Nou, neem alleen al de beloofde actieradius van 600 kilometer.

Hoe dat mogelijk zou moeten zijn? Door een in de jaren ’70 door NASA ontwikkelde stroomcel, die in verbeterde versie een betere energie-dichtheid kent. In verhouding tot gangbare lithium-ion accu’s zorgt deze cel voor een bereik dat vijf maal hoger ligt.

De Quant wordt naar het schijnt aangedreven door vier elektromotoren, die het groene gevaarte in 2,8 seconden naar de honderd moeten katapulteren. De top moet rond de 380 km/u liggen. Maximaal leveren de elektromotoren 925 pk, constant zal dat getal lager liggen en wel op 653 pk. Nog steeds genoeg om de tegels uit de stoep te trekken.

De vraag is wanneer we deze Tesla-concurrent op de openbare weg mogen verwelkomen. Het zal ons benieuwen of deze beloofde cijfers dan ook gehaald worden en hoe dit precies in zijn werk gaat.

Lees meer over deze groene reus op Groen7.

Ook interessant!

  • Waarom halen elektrische auto's de actieradius niet?
    Waarom halen elektrische auto's de actieradius niet?
  • De Autoshow van Genève keert nu écht terug!
  • Audi: actieradius elektrische auto's gaat afnemen in de toekomst
  • elektrische Opel
    Grotere actieradius voor elektrische Opels

Nieuwste artikelen

  • Goed nieuws: EV’s zijn net zo dodelijk als benzineauto’s – hybrides zijn veel gevaarlijker
  • Lolbroek rijdt expres te hard langs politie en vraagt agenten om geinige flitsfoto
  • Volkswagen heeft goed nieuws voor de Polo met verbrandingsmotor!
  • Premium sedans verkopen voor geen meter in Europa, op deze EV na
FacebookTweetPinLinkedIn

Autoshows, concept, Elektrisch, geneve, geneve-2014, nanoflowcell, quant

Vorig bericht: « Carlsson CS50 Versailles: magneet voor gold diggers
Volgend bericht: De nieuwe Nissan X-Trail is een theaterzaal op wielen »

Lees Interacties

Reacties

  1. spidermann zegt

    5 maart 2014 om 20:42

    Horen we nooit meer iets van.

    Login om te reageren
    • Vincegail zegt

      5 maart 2014 om 20:50

      @spidermann: Nog een keertje: als er een artikel gemaakt wordt dat ze ter ziele zijn gegaan.

      Login om te reageren
  2. CRX zegt

    5 maart 2014 om 20:52

    Die 600 km actieradius klonk erg goed, waarom moeten er dan zulke belachelijke cijfers onder staan? Zou er echt iemand zijn die dat gelooft?

    Login om te reageren
  3. moveyourmind zegt

    5 maart 2014 om 20:53

    Gebaseerd op een door de NASA ontworpen stroomcel. Dan zal het wel een heel betrouwbare auto zijn…..

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      5 maart 2014 om 20:59

      @moveyourmind: Ik snap hem niet?

      Login om te reageren
      • moveyourmind zegt

        5 maart 2014 om 21:07

        @SimonMc: was cynisch bedoeld. De technologie van de NASA is helaas niet altijd even feilloos geweest. Niet alleen een paar ongelukken met de Discovery, maar ook veel starts die op het laatst vanwege mankementen afgebroken moesten worden. Terwijl de Russen doodleuk bij min 40 raketten laten opstijgen.

        Login om te reageren
        • berlinetta zegt

          5 maart 2014 om 21:37

          @moveyourmind: De Russen hebben anders juist de laatste jaren veel problemen. Know your facts.

          Login om te reageren
        • macready zegt

          5 maart 2014 om 21:39

          @moveyourmind:
          Tikje simpel om een relatief basic raket met zeer kleine “weggooicapsule” (voor éénmalig gebruik) te vergelijken met een grote (meer ruimte voor passagiers, groot ruim voor opslag, reparatie- en verkenningstools) en regelmatig hergebruikte Space Shuttle (137 missies, 2 fatal failures).

          Dankzij diezelfde NASA hebben we o.a.:
          – krasbestendige lenzen (zoals brillenglazen)
          – “onzichtbare” tandbeugels
          – de huidige rookmelders
          – draadloos (accu-) gereedschap
          – waterfilters (koolstof)
          – de huidige CMOS technologie zoals te vinden in de meeste camera’s (mobiel incluis)

          Login om te reageren
  4. danmar zegt

    5 maart 2014 om 20:59

    Dus als z er eentje maken die in 10 seconden op 100 zit en een top van 180 heeft, dan heeft die een actieradius van 1,000 km?
    Oh wacht, daar zit vast niemand op te wachten.

    Login om te reageren
  5. autoblaag zegt

    5 maart 2014 om 21:41

    Ziet er te serieus uit om meteen af te doen met ‘Horen we nooit meer iets van’. Los van het feit dat de auto er zeer professioneel uitziet in plaats van een veredeld hobbyproject te lijken, kan de accu al een revolutie betekenen zelfs als die ‘NASA-technologie’ maar de helft zou waarmaken van wat de schepper ons wil doen geloven. Ik blijf sceptisch, maar ben wel benieuwd.

    Login om te reageren
  6. str8six zegt

    5 maart 2014 om 21:47

    Heeft veel weg van al die Lotus conceptscars van een paar jaar geleden en dat is positief!

    Login om te reageren
  7. volante zegt

    6 maart 2014 om 08:15

    Voorkant doet me dus ergens lijken op De 918 en het dak is behoorlijk Agera, zo ook de achterbumper en diffuser en de manier hoe er met het plaatwerk om is gegaan rond de achterlichten vind ik weer erg P1, iemand mee eens?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North