• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

ePrix van Marrakesh: tijden en wat je moet weten

Auteur: willeme, gepost 28 februari 2020 om 07:00 – 5 Reacties

formule e race marokko

De vijfde race staat ongeduldig voor de deur! Lees hier alles wat je moet weten over de tijden en andere dingen die je moet weten over de ePrix in Marokko!

We beginnen er nu een beetje lekker in te komen. De race in Santiago was op zich niet verkeerd, maar miste wat spanning. De ePrix in Mexico daarentegen was zeer vermakelijk. Ok, de racewinnaar was geen verrassing, maar alles wat erachter gebeurde zorgde voor veel spektakel, inclusief twee Nederlanders die elkaar raakten.

Gelukkig gebeurde dat op een uitstekende positie. Sterker nog, er was absoluut kans dat De Vries of Frijns zich naar het podium kon rijden. Wat dat betreft zijn we benieuwd hoe de twee Nederlanders het dit weekend gaan doen in Marokko.

Marrakesh, Marokko

Marrakesh is een van de grootste steden in Marokko. De race wordt verreden in het midden van Marokko. Net als in Mexico rijdt men tijdens de ePrix in het centrum van Marrakesh. Overigens niet in het oude centrum, dat is Unesco werelderfgoed.

Marrakech Street Circuit

In tegenstelling tot Mexico is het circuit, het Marrakech Street Circuit, een tijdelijke baan en geen variatie van een bekend circuit. De baan is nét geen 3 kilometer lang (dus 2,99 km) en bestaat uit maat liefst 15 bochten. In 2009 werd er voor het eerst sinds 1954 weer in Marokko gereden. Dat was toen nog in het WTCC. In 2016 werd de baan ingrijpend veranderd. De baan werd meer een circuit, in plaats van een paar rechte stukken verbonden met een paar bochten.

Wat is het ronderecord op het Marrakech Street Circuit?

Het ronderecord van de Formule E race in Marokko staat op naam van Lucas di Grassi. In de auto van Audi Sport Team ABT Schaeffler reed hij 1:20.296.

formule e race marokko

Wie won vorig jaar de ePrix van Marrakesh?

Dat was de Belg Jérôme d’Ambrosio. Hij won in een auto van Mahindra. Erg knap, want hij starte vanaf een tiende plaats. De Nederlander Robin Frijns ging als achtste van start, maar wist de tweede plaats te pakken.

formule e race marokko

Wanneer is de kwalificatie van de ePrix van Marrakesh?

Zaterdag 29 februari om 11:00. Er zijn vier kwalifiacitesessies waarin per keer zes auto’s meedoen. Aansluitend volgt er een ‘superpole‘ waarin de zes snelste coureurs strijden om de uiteindelijke pole position.

Wanneer is de race van de ePrix van Marrakesh?

Zaterdag 29 februari om 15:00 begint de Formule E race in Marokko. Er wordt één uur geracet plus één ronde.

Waar kan ik de ePrix van Marrakesh volgen?

Je kan kijken op Eurosport, waar de kwalificatie en race in hun geheel worden uitgezonden. Autoblog zal verslag doen van de kwalificatie en race, uiteraard.

Ook interessant!

  • Nederlander Nyck de Vries wint eerste Formule E-race
  • Nyck de Vries niet in F1, wat gaat hij nu doen?
    Nyck de Vries niet in F1, wat gaat hij nu doen?
  • Nyck de Vries is de kampioen in de Formule E!!1!
  • Raketaanval verlevendigt Formule E in Saoedie Arabië

Nieuwste artikelen

  • Verrassend. Een plan van de overheid dat niet werkt
  • De Chinezen vinden ons oerdom
  • Range Rover ontwikkelt de beste auto voor elke narcist
  • Snelwegblokkeerders lopen straks het risico op een flinke tik
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, Formule E, marokko, Nyck de Vries, Racing, Robin Frijns

Vorig bericht: « Chevrolet stopt na ruim zestig jaar met de Impala
Volgend bericht: BMW: gegenereerd geluid is nodig dezer dagen »

Lees Interacties

Reacties

  1. onnes zegt

    28 februari 2020 om 07:54

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  2. eklasse zegt

    28 februari 2020 om 08:02

    In het straten van centrum van Marrakech?

    Eerder aan de rand van de stad op een semi circuit.

    Login om te reageren
  3. awesome zegt

    28 februari 2020 om 09:19

    Ook goed om te weten: als je geen geluid hoort is je televee [b]niet [/b]stuk. Er komt gewoon nauwelijks geluid uit de auto’s.

    Login om te reageren
    • martijn_vangammeren zegt

      28 februari 2020 om 15:31

      Dat valt behoorlijk mee als je aan de baan zit. Best geinig om deze races te bezoeken ook.

      Login om te reageren
    • Alex_79 zegt

      28 februari 2020 om 17:11

      Júist in Marrakech is de straight lang genoeg om dat geluid wel goed te horen. Klinkt een beetje als een mini_TIE Fighter uit star wars

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North