• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Er is een alternatief voor dure kaarten Dutch GP

Auteur: willeme, gepost 27 februari 2020 om 10:03 – 32 Reacties

Kaarten Dutch GP

Toch wel een lekkere gedachte, met de prijzen voor de kaarten van de Dutch GP in het achterhoofd.

De Nederlandse GP is nu al een waanzinnig succes. Dat lijkt heel erg voorbarig, maar in principe is het allemaal al in kannen en kruiken. De baan is zo goed als af, er is veel wereldwijde exposure, de stakeholders zijn heel erg enthousiast en nog belangrijker: alle kaarten zijn uitverkocht. Met dank aan ene M. Verstappen. Dankzij de spectaculaire rijdende en succesvolle Nederlander is deze race mogelijk. Dus met zijn allen moeten we ze zeggen: Jos bedankt!

Dure kaartjes

Natuurlijk wil elke Nederlandse autosportfan erbij zijn. Er zijn echter twee nadelen. Je zal enkele uren in de file staan. Oh, en de prijzen voor de kaartjes zijn erg hoog. We gaan nu niet de socialist uithangen en zeggen dat de prijzen naar beneden moeten, want zo is de marktwerking nu eenmaal. Voor hen die het echt te prijzig vinden, maar er wel bij willen zijn: er is een oplossing!

Kaarten Dutch GP

Technical Pitlane Assistant

Daarmee bedoelen we niet dat je Alberto Stegeman na moet gaan doen. Integendeel. Men is namelijk op zoek naar collega’s voor in de pitstraat. Jazeker, je leest het goed. Op dit moment zijn er vacatures voor de functie van Technical Pitlane Assistant. Tijdens de DTM betekent dat je een touw vasthoudt en het plebs uit de pitlanes moet duwen. Voor de Dutch GP wordt het echter iets leuker.

Aanraken

Je komt niet alleen in de buurt van de raceauto’s, je kan ze ook daadwerkelijk aanraken! Dat lukt je zelfs niet als je hele goede kaarten voor de Dutch GP hebt. Jazeker, als Technical Pitlane Assistant moet je zorgen dat tijdens de vrije trainingen en kwalificatiesessie dat de auto’s gemanoeuvreerd worden naar de FIA pitboxen om aldaar de auto te laten wegen. Dat laatste word overigens door de FIA gedaan, vals spelen is helaas niet mogelijk. Ook moet je assisteren bij ‘andere werkzaamheden’ in de pitstraat.

Adder onder het gras

Dat laatste betekent waarschijnlijk dat je de boel bij elkaar mag vegen, stofzuigen en dweilen. Wellicht mag je later het strand tussen Noordwijk en Zandvoort aanharken. Maar wat maakt dat uit? Je hebt een officiële functie tijdens een Formule 1 weekend! Veel dichter bij de actie zul je niet komen. Er staat overigens niets over de race zelf vermeld, dus grote kans dat je dan helaas ‘vrij’ bent. Zijn er nog meer addertjes onder het gras? Maar natuurlijk. Ondanks dat de Formule 1 een zeer aristocratische, kapitalistische en commerciële sport is, dien je het werk wel gratis te willen doen. Het gaat om een vrijwillige functie. Voor de context, Hamilton pakt zo’n 40 miljoen per jaar. Niemand komt natuurlijk om jou te zien.

Met dank aan @Wolfssjrd voor de tip!

Ook interessant!

  • Dutch GP
    Dutch GP: Dutch GP heeft geen fouten gemaakt
  • Komen er dan misschien tóch meer kaartjes voor Dutch GP?
  • GP Zandvoort voor iedereen gratis te zien op TV
    GP Zandvoort voor iedereen gratis te zien op TV
  • Video: Red Bull geeft kijkje achter de schermen bij GP Zandvoort
    Video: Red Bull geeft kijkje achter de schermen bij GP Zandvoort

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

Formule 1, nederland, Racing, vacature, zandvoort

Vorig bericht: « BMW ‘lekt’ foto’s van nieuwe iNext elektrische SUV
Volgend bericht: Salon van Genève onder vuur door Coronavirus? »

Lees Interacties

Reacties

  1. Edge zegt

    27 februari 2020 om 10:34

    Dus met andere woorden, je krijgt van VolkerWessels de kans om de auto’s van Mercedes en Ferrari te saboteren zodat Max er gegarandeerd met de winst vandoor gaat?

    Login om te reageren
    • Robert zegt

      27 februari 2020 om 11:42

      @Edge: het zou me niks verbazen als de hoge heren van CPZ een Revit modelletje van de nieuwe circuit lay-out aan Red Bull Racing hebben toegezonden, zodat ze het circuit alvast kunnen oefenen in de race simulator.

      Login om te reageren
      • gwnbmw zegt

        27 februari 2020 om 12:00

        @rrrobert: jij denkt dat de fia het model niet al een jaar geleden aan alle teams heeft verstrekt?

        Login om te reageren
  2. gregorius zegt

    27 februari 2020 om 10:47

    Ik ben 100% tegen vrijwilligerswerk tijdens een GP.
    De organisatoren (Dutch GP en LM) verdienen hier zo godsgruwelijk veel geld aan, dat je personeel gewoon moet betalen.
    En als je daarmee de goede mensen enthousiast maakt, zullen deze eerder vrijwilligerswerk doen (zoals een normaal weekend op Zandvoort). Want op dat soort weekenden zijn vrijwilligers essentieel.

    Login om te reageren
    • Robert zegt

      27 februari 2020 om 11:40

      @gregorius: volledig mee eens.

      Login om te reageren
    • flutterby zegt

      27 februari 2020 om 14:59

      @gregorius: waarom zou je als werkgever betalen voor iets wat gratis is?

      Login om te reageren
      • gregorius zegt

        27 februari 2020 om 15:30

        Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen.

        Wat jij zegt, is de Amerikaanse logica. Waarom zou je werknemers een living wage betalen als ze het ook voor minder doen.

        Wat ik zeg is eigenlijk investeren. Op zo’n event als de Dutch GP heb je ruimte over om extra te investeren. Dit soort mensen wel betalen zal een relatief kleine post zijn. Maar als je het goed doet, zal je een essentiele groep mensen hebben die er een extra positieve ervaring aan over zal houden.
        En, als je betaalt wordt voor je werk, zal je meer verantwoordelijkheid nemen.

        Login om te reageren
        • ahaaa zegt

          27 februari 2020 om 16:45

          @gregorius: als mensen het vrijwillig voor nop willen doen ben je toch gek als je gaat betalen? Van vrijwilligerswerk schijn je gelukkiger te worden dus is alleen maar win win toch?

          Login om te reageren
        • flutterby zegt

          27 februari 2020 om 17:58

          @gregorius: ik denk dat vrijwilligers met passie van de sport beter hun werk zullen doen dan iemand die er bij wijze van spreken €20 per uur aan verdiend.

          Financiële beloning haalt de plezier uit werk en maakt het geld een doel opzich. Dat is meerdere malen onderzocht en werkt trouwens ook andersom, als je iets afkoopt met een boete voel je minder schuldig voor “verboden” gedrag.

          Login om te reageren
  3. mashell zegt

    27 februari 2020 om 11:06

    Net als van die stewards bij het voetbal, die met hun rug naar het spel staan om het publiek in de gaten te houden.

    Login om te reageren
  4. niex zegt

    27 februari 2020 om 11:08

    Een minimumloontje kan er niet af? Je bent vast ook goed verzejerd als er iets misgaat. Maar je mag een auto aanraken. Ik pass.

    Login om te reageren
    • flutterby zegt

      27 februari 2020 om 15:02

      @niex: Vrijwilligers zijn net zo verzekerd als betaalde krachten, soms zelfs beter. In mijn woonplaats ben je als chauffeur van het voetbalteam van je kind ook verzekerd.

      Login om te reageren
  5. albertjan zegt

    27 februari 2020 om 11:17

    Bedankt Jos!!

    Login om te reageren
  6. Kvgorp zegt

    27 februari 2020 om 11:27

    Ik schijn voor 3 jaar, 6 passé partout kaarten te hebben. Volgens mijn mail tenminste. Goed voor betaald maar ik heb nog geen kaartjes gezien…..

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      27 februari 2020 om 11:54

      @Kvgorp: Had de organisatie niet aangekondigd de kaartjes bewust laat te versturen, om zo de zwarthandel tegen te gaan?

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        27 februari 2020 om 12:40

        Dat of omdat het pas heel laat gaat opvallen dat ze er met het geld vandoor zijn…
        Het gaat de laatste tijd allemaal te gladjes voor de GP van Zandvoort, er is een plottwist nodig.

        Login om te reageren
      • Kvgorp zegt

        27 februari 2020 om 12:56

        er schijnt een speciale site/platform te komen waar je de kaartjes op naam kunt overzetten naar een andere gebruiker. Ik ben 5 van mijn 6 kaarten kwijt aan vrienden e.d. die willen hem dan ook wel op naam hebben staan. Ik ben wel benieuwd hoe en wat dit allemaal in zijn werk gaat.

        Login om te reageren
    • maarteno zegt

      27 februari 2020 om 12:45

      je krijgt je kaartjes altijd vrij laat hoor, 6-4 weken voor een race nog geen kaartje? Dan zou ik inderdaad eens gaan kijken of die boeven er niet met het geld vandoor zijn…

      Login om te reageren
  7. nietcreatief zegt

    27 februari 2020 om 11:40

    Zou het tijdens de GP goedkoper zijn om een helikopter te huren en die in de buurt van de baan te laten vliegen zodat je de race met een verrekijker kunt volgen?

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      27 februari 2020 om 11:57

      Misschien is Ziggo sport ondanks Jack en Olav dan toch wel een acceptabele optie.

      Login om te reageren
    • cloverleaf zegt

      27 februari 2020 om 14:19

      @nietcreatief: nee. Een hele goedkope heli kost al zo’n 575 euro per uur. Anderhalf uur GP, van en naar (bijvoorbeeld) Hilversum zit je al op ruim 2u. Is al 1150. Is 675 pp (2 pax). En dan moet je nog iemand hebben om te vliegen. En waarschijnlijk gelden er allerlei restricties in het luchtruim rondom het Circuit. Een cessnaatje is veel goedkoper. Een abo op ziggo ook..

      Login om te reageren
      • nietcreatief zegt

        27 februari 2020 om 21:12

        Haha bedankt voor de antwoorden heren!

        Login om te reageren
    • seba zegt

      27 februari 2020 om 15:15

      Ik kan voor je een AW139 fixen, 6000 euro p.uur. Er gaat 12 man erin + extra bagage ;)

      Login om te reageren
  8. faalhaas zegt

    27 februari 2020 om 12:21

    Als ik tv kijk zie ik het nog beter, en dan hoef ik niet eens het strand aan te harken.

    Login om te reageren
  9. sportevo zegt

    27 februari 2020 om 12:40

    Waarom moet. VolkerWessels de officials/marshalls regelen? Dat zou de OCA/KNAF toch moeten doen?

    Login om te reageren
  10. Dutchdriftking zegt

    27 februari 2020 om 12:50

    Ik zie kansen voor Jack Plooij, doet hij toch nog wat nuttigs in de pit!

    Login om te reageren
  11. Joost zegt

    27 februari 2020 om 13:40

    Er staat niets in de vacature over huisvesting die drie dagen. Of wordt er verwacht dat je iedere dag aansluit in de file?

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      27 februari 2020 om 15:32

      file moet je zelf weten, maar je wordt op tijd verwacht.

      Login om te reageren
    • joshua85 zegt

      27 februari 2020 om 18:23

      @iJoost: staat er wel je mag op de race camping verblijven 3dagen ik heb gesolliciteerd ben benieuwd

      Login om te reageren
  12. kevdutchie zegt

    27 februari 2020 om 16:19

    Ik als Nederlandse Autosportfan wil hier absoluut niet bij zijn, ik als Autosportfan hou niet van drukte, en kijk het liever thuis op de bank zodat ik wél in alle rust de complete race kan volgen ? en eten en drinken kan pakken wanneer ik wil.

    Login om te reageren
  13. deredactie zegt

    27 februari 2020 om 17:22

    Hopelijk gaat de Heineken Dutch Grand Prix door ondanks Corona 4-us… zou wat zijn hè pfffff

    Login om te reageren
  14. raceface zegt

    27 februari 2020 om 17:44

    Ik ga wel een dagje harken en vegen als het goed betaald? en zo niet doe ik het voor een VIP kaart voor de GP op zondag. Is dat ook weer geregeld.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North