• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Er is een oplossing voor de standaard Model Y

Auteur: willeme, gepost 28 september 2023 om 11:00 – 14 Reacties

standaard Model Y

Je hebt ze vast wel gezien, zo’n witte standaard Model Y met kleine wielen en zwarte bekleding.

Worden jullie ook zo moe van al die standaard Tesla Model Y’s? Je weet precies wat wij bedoelen. De Tesla Model Y is een van de populairste auto’s op dit moment en dat begrijpen we ook wel. Als je kijkt hoeveel waar je krijgt voor je geld, is het een zeer puike deal.

Het nadeel bij Tesla is dat de modellen erg op elkaar lijken en dat je weinig configuratiemogelijkheden hebt. En omdat de auto de budgetbewuste klant aantrekt, lijkt het alsof iedereen de meest ‘skeere‘ versie uitkiest. In het geval van de Tesla Model Y is dat de ‘Standard Range’. Dan ga je in 6,9 tellen naar de 100 km/u en kun je 455 km op een lading rijden. De prijs? Slechts 46.990 euro.

Standaard Model Y

Dan moet je wel een kaal exemplaar bestellen. Dus in ‘Pearl White Multi-Coat’, zwart vegan-‘leer’ interieur en de 19 inch Gemini-velgen.

standaard Model Y

Je wil eigenlijk die toffe rode kleur (Midnight Cherry Red), 20 inch wielen (Induction) en een wit interieur, maar ja, dan loopt de teller op naar 53.690 euro en dat is natuurlijk veel te veel voor koopjesjagers. Reken er dus maar op dat over een paar jaar de markt overspoeld zal worden met standaard witte Model Y’s.

Met opties

Oplossing Rax Performance

Gelukkig heeft de tuner Rax Performance daar een oplossing voor! Ze hebben namelijk een lading accessoires voor de Model Y ontwikkeld om de Model Y net eventjes er wat toffer uit te laten zien. In eerste instantie is daar de wrap. Het is een soort combinatie tussen matzwart en vuilniszak-grijs. Niet echt fraai, maar je kunt vast een ander kleurtje kiezen.

standaard Model Y
standaard Model Y

De velgen zijn verrassend ingetogen. Ze doen er denken aan de ‘Performance’-velgen van de eerste serie Model 3’s. Daaromheen zitten Michelins met nog een redelijk flinke bandwang. Uiteraard is de auto ook flink verlaagd. Over het verlagen van een crossover of SUV kun je een boom opzetten, maar in het geval van de Tesla Model Y vinden we het niet erg. Het is meer een soort BMW 3 Serie GT-achtige dan een X3-tegenhanger. Mogen wij dat zeggen? Ja dat mogen wij zeggen.

Bodykit

Piece de résistance is natuurlijk de bodykit, bestaande uit enkele koolstofvezel onderdelen. Aan de voorkant is er een splitter. Altijd lekker om een stuk peperduur carbon te monteren daar waar je met een verlaagde auto het snelste schade oploopt.

standaard Model Y
standaard Model Y

Aan de achterkant zijn er twee dingen aangepast. Zo is er een ducktail-esque achterspoiler. Daarnaast – of beter gezegd daaronder – is er een diffusor. Natuurlijk zal het allemaal marginaal effect hebben op de rijeigenschappen, maar het ziet er wel degelijk dikker uit. Dus als je over een jaar of vijf een kale Model Y op de kop tikt, weet je in elk geval dat je er iets diks van kan maken.

Meer lezen? Deze 11 EV’s kunnen het snelste laden!

Ook interessant!

  • nieuwe goedkopere uitvoeringen Tesla
    Nieuwe goedkopere uitvoeringen Tesla Model S en Model X
  • Tesla Model Y en Model 3 zijn een koopje!
  • 'Vernieuwde Tesla Model 3 wordt meer basic'
  • Tesla-klanten cancellen
    Tesla-klanten cancellen massaal orders Model S/X

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Een lekker gekke TVR op Nederlands kenteken
  • Audi RS6 met 1.100 pk is hypercar voor het hele gezin
  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
FacebookTweetPinLinkedIn

model-y, rax-performance, Tesla, tuning, velgen, verlaagd

Vorig bericht: « Hyundai en Kia roepen 3.370.000 auto’s terug vanwege brandgevaar
Volgend bericht: Mercedes in crashtests: ‘één ster is voldoende’ »

Lees Interacties

Reacties

  1. Wolflow zegt

    28 september 2023 om 12:15

    De beste oplossing voor elektrische hokken is nog altijd de shredder

    Login om te reageren
  2. julez zegt

    28 september 2023 om 12:24

    Zijn de renders nou echt zo enorm slecht, of hebben jullie ze zelf zo raar gecropt?

    Login om te reageren
  3. mashell zegt

    28 september 2023 om 13:13

    Dat is het opmerkelijke van het design van de Model Y, alles wat je er mee doet maakt de wagen fraaier. Aanplakspoilers, wrapje, vogelpoep, het helpt allemaal.

    Login om te reageren
    • slickrick zegt

      28 september 2023 om 19:12

      Idd daar is geen speld tussen te krijgen :)

      Login om te reageren
  4. barchettadriver zegt

    28 september 2023 om 14:29

    Iedereen kan er wel lullig over doen, maar per saldo is het natuurlijk ook in standaardtrim gewoon een hele dikke bak. Rijdt goed, ruim, ziet er redelijk goed uit en gaat als een raket.

    Ik rij zelf een Mondeo Mk4 Tournier. Da’s ook een redelijk dikke bak, maar wat mij betreft mag je die meenemen en er een Model Y voor neerzetten hoor. Lijkt me geen straf.

    En de meeste mensen hier, rijden natuurlijk een heel stuk minder forse wagen als de Y.

    Login om te reageren
    • rogerzz zegt

      28 september 2023 om 15:25

      Nja alles is relatief, maar rijdt goed en ziet er redelijk goed uit is subjectief. Er zijn genoeg auto’s die beter de bocht doorheen gaan en er beter uit zien. Gaat als een raket is alleen voor de dikste accu, dual engine, performance model relevant want de traagste doet er doodleuk 7 seconden over naar de 100.

      Doe mij maar een BMW i4, ongeacht welke bumpers/nieren/velgen. Een Model Y met een bodykit, wat een armoe.

      Login om te reageren
    • DeWitteCondor zegt

      28 september 2023 om 20:09

      ‘Dikke bak’ is niet echt een afgebakende term maar ik geloof niet dat er veel mensen zijn die de Y als dikke bak zien. Het is de Opel Zafira van deze tijd: bang for buck. Meer kun je eigenlijk ook niet verwachten van een Tesla van dit prijsniveau. Niet denigrerend bedoelt, maar realistisch.

      Ik zou van zijn levensdagen jouw Mondeo niet inruilen op een Y. De Mondeo vind ik ondergewaardeerd en een hele fraaie auto. 10x fraaier dan deze rijdende Curver emmer.

      Login om te reageren
    • bunnylebowski zegt

      29 september 2023 om 00:27

      @barchettadriver klopt. Bij mensen die zo erg janken over een automerk of EVs heb ik altijd medelijden. Al die onzekerheid is zo onnodig.

      Login om te reageren
  5. japiejap zegt

    28 september 2023 om 15:21

    Ben zelf sinds een paar maanden eigenaar van een model Y. Veel mensen eerst negatief erover tot ze erin zitten. Heb zelf gewoon de standaard verzie wel de doppen eraf en velgen zwart laten spuiten. Dat maakt al veel uit. Moet wel zeggen vind het model per kleur anders overkomen. Zelf blauw die vind ik vrij compact ogen tegenover wit model.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      28 september 2023 om 17:08

      Dat de wagen in blauw compacter (je zou ook kunnen zeggen minder lomp) oogt dan een witte noemen we het bestelbuseffect.

      Login om te reageren
  6. Batterijlikker zegt

    28 september 2023 om 15:31

    Dus als ik het goed lees is al die opplakmeuk goedkoper dan een paar opties bij Tesla zelf aanvinken?

    Login om te reageren
    • Papageno zegt

      29 september 2023 om 11:09

      Dat of, als je de laatste alinea leest van het artikel dan geldt het meer voor tweedehandsjes..

      Login om te reageren
  7. minimoke1984 zegt

    29 september 2023 om 15:16

    Keuzes. Ik kon (gelukkig) kiezen. Een 2 jaar oude model S LR plus (ca 600km range daadwerkelijk) of een model Y SR / LR (nieuw of max 1-1.5 jaar oud). Aangezien verkopers van een Y LR niet verder wilden zakken in prijs dan 46k en ik voor 48 de S (wel iets meer kms) kon meenemen was de keuze voor mij snel gemaakt. Op de S is dus al een zeer groot deel afgeschreven.. op de Y nog veel te weinig. Daarbij wilde het oog ook wat en rijdt de S echt nog wel een stuk comfortabeler dan de Y. Dus rijdt nu met veel plezier in een veel mooiere rode S Lr plus en als ik dan een Y zie denk ik toch wel een aardig verschil in looks… Maar hey smaken zijn persoonlijk. Ik vindt Jennifer Lopez een lekker ding en anderen vinden Adele een lekker ding.. zo zie ik het een beetje.

    Login om te reageren
  8. bmw335d zegt

    1 oktober 2023 om 10:20

    Beste oplossing is gewoon niet kopen..

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North