• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Er lopen nu al 1400 rechtszaken tegen Volkswagen

Auteur: Dizono, gepost 21 september 2016 om 14:32 – 17 Reacties

Volkswagen


En dan hebben we het alleen nog maar over zaken die zijn aangespannen door beleggers.

Heel veel beleggers, groot en klein, hebben een zaak aangespannen tegen Volkswagen. De strekking is vrijwel in alle gevallen hetzelfde: Volkswagen heeft de boel bedonderd en dat leidde uiteindelijk tot een flinke koersval van het aandeel Volkswagen AG. Een koersval die volgens de beleggers niet had plaatsgevonden als men zich gewoon netjes aan de regels had gehouden.

En nu willen die beleggers geld zien van Volkswagen, geld dat ze hebben verloren op hun aandelen Volkswagen. Bij elkaar gaat het om de lieve som van 8,2 miljard euro, bepaald geen kattenpis dus. Eerder was nog sprake van een gezamenlijke claim van 3,3 miljard euro, maar dat bedrag is in de tussentijd dus flink opgelopen. Onder die beleggers ook een groep Belgen die zich enkele dagen terug verenigden en gezamenlijk een zaak aanspanden. Ook het Nederlandse pensioenfonds APG en de Amerikaanse overheid behoren tot de eisers. Wanneer de rechter uitspraak gaat doen in deze zaak is niet duidelijk, maar het zal vermoedelijk een slepend proces worden. Dat Volkswagen de boel heeft bedrogen is ondertussen wel boven water, maar wat de exacte omvang is voor beleggers is maar moeilijk te bepalen. Was het aandeel zonder sjoemelen voor dieselgate evenveel waard en welke koersdalingen zijn zonder twijfel aan het schandaal te wijten? Allemaal vragen waarover de rechter zich zal moeten buigen. Wordt ongetwijfeld vervolgd.

Met dank aan @406_v6 voor de tip!

Ook interessant!

  • Nederlandse prijs Volkswagen Taigo is niet verkeerd
    Nederlandse prijs Volkswagen Taigo is niet verkeerd
  • Dit kost de Volkswagen ID.4 GTX
  • De nieuwe Volkswagen Polo: goedkoper, maar ook weer niet
  • Volkswagen Tiguan (2021) rijtest
    Volkswagen Tiguan (2021) rijtest

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
  • LANDO NORRIS IS DE F1 WERELDKAMPIOEN VAN 2025
  • De enige Bugatti EB110 op Nederlands kenteken is gespot!
FacebookTweetPinLinkedIn

geld, rechtszaak, Volkswagen, volkswagen-dieselgate

Vorig bericht: « Dieven stelen E-Type met sleepkabel in Amsterdam [video]
Volgend bericht: Deze Rolls-Royce Phantom V 4×4 loopt ook op diesel »

Lees Interacties

Reacties

  1. eklasse zegt

    21 september 2016 om 14:42

    Ik heb alvast aandelen FIAT gekocht..

    Login om te reageren
  2. 850t5r zegt

    21 september 2016 om 14:45

    Dat zijn er wel heel veel, volgens mij is er gesjoemeld met deze cijfers…

    Login om te reageren
    • bofkont zegt

      21 september 2016 om 14:54

      @850t5r: lol +1

      Login om te reageren
  3. bofkont zegt

    21 september 2016 om 14:54

    Beetje jammer die claim cultuur van tegenwoordig.
    Maar aan de andere kant ze hebben de kluit belazerd dus ze mogen gerust hard gestraft worden, maar we moeten wel reëel blijven.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      21 september 2016 om 15:29

      @bofkont:

      Niet helemaal waar ..
      Om een aftrek/verlies post in de boeken te zetten MOET je eerst een deurwaarder langs sturen ..

      Login om te reageren
  4. mashell zegt

    21 september 2016 om 14:54

    Ongetwijfeld heeft VW de boel bedrogen omdat ze druk van beleggers ondervonden alsmaar meer winst te maken en ze geen andere wijze zagen om aan de verwachting te voldoen.

    Login om te reageren
  5. moveyourmind zegt

    21 september 2016 om 14:56

    Volkswagen. Das Rechtsbijstand…

    Login om te reageren
    • Gulli zegt

      21 september 2016 om 15:14

      @moveyourmind: *advertorial*

      Login om te reageren
      • moveyourmind zegt

        21 september 2016 om 17:24

        @gulli: Das jammer dat je me doorhebt.

        Login om te reageren
  6. karaya zegt

    21 september 2016 om 15:23

    Hartverwarmend.

    Login om te reageren
  7. giulio zegt

    21 september 2016 om 15:53

    Dit is allemaal heel slim gespeeld van de Duitsers. Propaganda draaien op de sjoemelsoftware om de aandacht weg te houden van de werkelijke problemen!

    Olieverbruik en overmatige slijtage versnellingsbakken met dubbele koppeling.

    Login om te reageren
  8. Crosscabouter zegt

    21 september 2016 om 16:31

    Beleggers hoeven niet te zeuren…. You win some, you lose some. Normaal gesproken zijn ze ook niet zo kritisch over waar ze wel en/of niet in beleggen.

    Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      21 september 2016 om 18:15

      @crosscabouter: maar je zou kunnen beargumenteren dat dit een vorm aandelen fraude is doordat VW een verkeerd beeld (te positief beeld) van het bedrijf schetst en zo investeerders lokt die anders niet in het bedrijf geïnvesteerd hadden.

      Login om te reageren
  9. erwh zegt

    21 september 2016 om 16:43

    De pot verwijt de ketel…

    Login om te reageren
  10. frans1 zegt

    21 september 2016 om 18:15

    Ik voel mij ook bedrogen. Mijn buurman heeft ten onrechte belastingvoordeel gehad, en ik, met een echte auto, heb wel het volle pond moeten betalen. Voor veel bezitters heeft het gesjoemel voordeel gehad en voor de Nederlandse staat, waaronder ik, een nadeel. Kan ik effe vangen??

    Login om te reageren
    • bmw330ie46lci zegt

      21 september 2016 om 18:59

      @frans1: ik heb dan het geluk dat ik er voordeel bij heb gehad met de bijtelling, maar het brandstofverschil met de statistieken klopt niet door te sjoemelen met deze cijfers. Mijn bedrijf moet gewoon zelf de kosten dragen. Ik wil dus ook graag ff vangen VW !

      Login om te reageren
      • frans1 zegt

        22 september 2016 om 09:53

        @bmw330ie46lci: helder, maar dan moet je bij elke autofabrikant aankloppen, want praktijkcijfers zijn altijd ongunstiger geweest dan de laboratoriumopgave, misschien bij VW wel excessief veel door die software, maar dat weet ik niet.

        Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North