Alleen misschien niet de elektrische cabriolet die je had verwacht. De Everrati Porsche 964 Cabrio is wel sneller dan alle 964’s.
Elektrische auto’s zijn in veel gevallen saaie volumeknallers: sedans en crossovers. De reden is natuurlijk dat die goed verkopen. Nu is het zo dat wij petrolheads niet heel erg snel warmlopen voor een sedan en al helemaal niet voor een crossover. Alles wat een auto leuk maakt, bieden die twee nauwelijks.
Daarom is het nog wachten op de elektrische hot hatch, de elektrische homologatiespecial, de betaalbare elektrische sportwagen en oh ja: een elektrische cabrio. Goed nieuws: die is er nu! Slecht nieuws: er is heiligschennis gepleegd én het zet geen zoden aan de dijk.
Everrati Porsche 964 Cabrio
Het is een project van Everrati. Dit is een Brits bedrijf dat auto’s ombouwt tot elektrische auto. Daarvoor kiezen ze auto’s die wat ons betreft niet ongebouwd hadden hoeven worden. Toegegeven, de Pagode koop je niet vanwege de motor, maar bij een E-Type of GT40 lijkt ons dat wel het geval. Enfin, voor nu hebben we de Everrati 964 Cabrio voor je.
Laten we beginnen met het vermogen, want dat maakt een hoop goed. De zescilinder boxer van Porsche is eruit en nu heb je een elektromotor die goed is voor 500 pk en 500 Nm. Daarmee kun je in minder dan 4 seconden naar de 100 km/u sprinten.
Heel even dachten we dat je 320 km/u kunt halen met de Everrati 964 Cabrio, maar het gaat om een bereik van 320 km als je een beetje normaal rijdt.
440 pk kan ook
Het is een welkome en logische aanvulling na de Coupé– en Targaversie. Net als bij de versies van de Porsche 911 kun je ook kiezen voor een iets minder krachtige motor met 440 pk. I beide gevallen heb je een 62 kWh-batterij. Wat het gewicht is, wordt niet vermeld.
Nu moeten we toegeven: de Everatti 964 Cabrio ziet er geweldig uit. De 964-generatie van de Porsche 911 is misschien wel de mooiste 911 aller tijden. Dit exemplaar is donkerblauw van kleur, met donkerblauwe kap en heeft een lichtgrijs interieur met blauwe piping. Ook de Speedline-velgen zien er geweldig uit. Prijzen zijn niet bekend.
Meer lezen? Dit zijn 9 elfjes die oud en nieuw combineren!
mjpamsterdam zegt
Ga mijn deur maar voorbij.
Jens zegt
Ik mag de persoon die dit gedaan heeft niet.
camber24 zegt
Wat een beauty. En erg gaaf / smaakvol gedaan. Die range is wel wat beperkt, maar valt in de praktijk wel mee te leven denk ik. Met dit type auto ga je voor de binnenwegen met de kap open. Lekker toeren, in bijna alle stilte. Prachtig.
sportabgasanlage zegt
Doe maar mij maar het geluid van een ongeblazen 6-cilinder boxer achter me hoor. Als ik ’n stofzuiger wil horen luister ik wel naar m’n ega
toniominestrone zegt
Vooral dat jaren tachtig porno interieur is heel smaakvol, echt iets om mee te pronken, ahum
Robert zegt
Nou, een accupakket met een capaciteit van 62 kWh is niet verkeerd in een auto die er in de basis nooit voor is ontworpen. De meeste conversies van (klassieke) ICE naar EV komen niet verder dan 40-50 kWh, met een effectief bereik van 200-250 km.
mashell zegt
Zat me ook al af te vragen waar ze die 62kW accu dan gestopt hebben.
seggie zegt
Nee, dat mag niet
nicolasr zegt
Dit is nou juist een van de auto’s waarbij het geluid juist zo belangrijk is. Tuurlijk, een Ford Focus, VW Polo of desnoods een Porsche Macan mag je zo ombouwen, het geluid van de 3- en 4 pittertjes stelt sowieso al niks voor. Maar die luchtgekoelde 6 cilinder boxer wil je juist altijd horen. Zeker als die in een cabrio ligt…
p993 zegt
Topsnelheid en gewicht aub?
frederik zegt
Gewicht inderdaad, en de verdeling ervan is ook niet onbelangrijk. Er is ook een Nederlands bedrijf dat een 912 heeft omgebouwd, waarbij ze de versnellingsbak hebben laten zitten zodat je toch nog (best wat) mechanisch geluid hebt.
Eens met @willeme trouwens dat een luchtgekoelde 911 wel een van de laatste auto’s is die je zou willen electrificeren.
AudiRS zegt
Snap de gedachte maar dit is vloeken in de kerk…
ericc zegt
Liever gezien dat ze deze wagen naar Singer was gegaan!
cossiekiller zegt
Hoop dat ze geen originele wtl of turbo hebben genomen voor hun projectje…
baserati zegt
Persoonlijk heel groot voorstander van het Electrificeren van classics.
Ik vind zelf geluid maken met een auto, vooral de pops and bangs van tegenwoordig, compleet ongewenst
racerx zegt
Juist de echte klassiekers hebben geen geprogrammeerde pops and bangs, dat is nog gewoon de techniek zoals die bedoeld is. Persoonlijk vind ik het ombouwen van ICE auto’s, zeker klassiekers, de grootst mogelijk onzin. Liever een auto die ‘ground up’ als EV ontworpen is, altijd beter.