• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ferrari 488 Pista nu ook zónder dak

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 26 augustus 2018 om 08:47 – 26 Reacties

Afbeelding Ferrari 488 Pista nu ook zónder dakAfbeelding Ferrari 488 Pista nu ook zónder dakAfbeelding Ferrari 488 Pista nu ook zónder dakAfbeelding Ferrari 488 Pista nu ook zónder dakAfbeelding Ferrari 488 Pista nu ook zónder dakAfbeelding Ferrari 488 Pista nu ook zónder dakAfbeelding Ferrari 488 Pista nu ook zónder dakAfbeelding Ferrari 488 Pista nu ook zónder dak

Ferrari 488 Pista nu ook zónder dak
Die zat eraan te komen.

De Ferrari-fabriek heeft de afgelopen maanden overuren gewerkt. Nadat het dit jaar fris begon met de 488 Pista, onthulde het later in slagvolgorde de unieke SP38 en de 488 Pista Piloti, waarvoor je een Ferrari-coureur moet zijn om ervoor in aanmerking te komen. De introductie van de laatste twee modellen was minder vanzelfsprekend, maar de komst van een dakloze 488 Pista stond in de sterren geschreven.

In feite verandert Ferrari weinig aan de gesloten 488 Pista om de cabrioversie van de auto in elkaar te knutselen. De buitenzijde vertoont dezelfde karakteristieke lijnen en hoeken. Volgens Ferrari produceert de auto ook exact dezelfde aerodynamische waarden. Zelfs het kleurenschema is overgenomen, al zien we hier een combinatie van wit en blauw, in plaats van het kenmerkende rood.

Zoals gebruikelijk heeft het verwijderen van het dak grote gevolgen voor het gewicht van de auto. Door het implementeren van de zwaardere cabrio-constructie weegt de Spider ongeveer 90 kg meer dan de gesloten 488 Pista. Dit zien we in de acceleratiecijfers niet direct terug. De sprint naar de 100 km/u duurt, net als bij het dichte model, slechts 2,85 seconden. Daarna verliest de Spider echter tijd; van 0 naar 200 km/u moet de Spider 0,4 seconden toegeven op zijn gesloten broer. De topsnelheid van 340 km/u blijft, ondanks het cabriodak, wel stabiel.

Omdat de Ferrari 488 Pista Spider niets meer is dan een cabrioversie van de gesloten uitvoering, vinden we achterin de auto dezelfde motor. Mocht je het vergeten zijn, dit is de prijswinnende 3,9-liter twin-turbo V8. Het blok produceert ook in dit geval 720 pk.

Ferrari heeft nog niets gezegd over wanneer de auto in productie genomen wordt. Echter, wij weten dat dit slechts een kwestie van tijd zal zijn. Hoeveel de auto moet gaan kosten, is eveneens niet bekend.

Ook interessant!

  • Ferrari 488 Pista Tailor Made
    Video: Ferrari Pista crasht in Wassenaar
  • Ferrari 488 Pista Spider voor 1 miljoen euro?!
    Ferrari 488 Pista Spider voor 1 miljoen euro?!
  • Video: 3 Ferrari's, inclusief Pista, crashen op elkaar
    Video: 3 Ferrari's, inclusief Pista, crashen op elkaar
  • Ferrari 488 maakt flinke klapper in Zeeland [video]

Nieuwste artikelen

  • Autoblog-lezer showt z’n dikke Fiesta
  • Video: BMW X5 koppen voelt zo
  • Deze Bentley is de beste wintersportbeuker, hier is het bewijs
  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
FacebookTweetPinLinkedIn

488, Cabrio, Ferrari, pebble-beach, pebble-beach-2018, pista, spider

Vorig bericht: « Special: Volvo 140/164
Volgend bericht: Deze 1.750 pk sterke hypercar laat de Agera RS zweten »

Lees Interacties

Reacties

  1. baklava zegt

    26 augustus 2018 om 09:08

    Niet verkeerd. Alleen een cabrio in noord west europa is vrij nutteloos. Kan me niet voorstellen dat dit goed verkoopt.

    Login om te reageren
    • djano zegt

      26 augustus 2018 om 09:25

      @baklava: zal waarschijnlijk allang verkocht zijn. Prima investering en geweldige auto uiteraard.

      Login om te reageren
    • stradale888 zegt

      26 augustus 2018 om 09:33

      @baklava: Blijkbaar nog nooit een cabrio gehad, anders had je beter geweten.

      Login om te reageren
    • lekkerlinksrijden zegt

      26 augustus 2018 om 09:33

      @baklava: nooit een cabrio gehad hier in Nederland? Ons klimaat is een stuk beter voor een cabrio dan een tropisch klimaat. Als het 30 graden of meer is met volle zon is een cabrio niet geweldig, maar met temperaturen van 10 tot 25 heel erg lekker. De betere nieuwere cabrio’s met airscarf e.d. kun je met een paar graden boven nul nog rijden

      Login om te reageren
      • luckyluck zegt

        27 augustus 2018 om 08:31

        @lekkerlinksrijden: ook een MR2 Roadster wil prima in de winter

        Login om te reageren
    • hplh zegt

      26 augustus 2018 om 09:46

      @baklava: juist ideaal ,een cabrio als je bijvoorbeeld een tuinman bent.
      Hark en schoffel neem je moeiteloos mee.
      Ik denk dat dit een verkoopknaller gaat worden.

      Login om te reageren
    • ukbob zegt

      26 augustus 2018 om 09:47

      @baklava: heb de mijne vorig jaar zelfs even als daily gereden, in sneeuw en herfstig weer, dakje open wanneer het maar droog was, heerlijk!
      En juist bij een machine als de Pista waar geluid groot deel van de beleving vormt, wil je er toch zoveel mogelijk zelf van mee krijgen? Ik wist t wel, doe maar de dakloze variant.

      Login om te reageren
    • dondeboer zegt

      26 augustus 2018 om 10:08

      @baklava: juist in ons klimaat is een cabrio fijn, omdat je dan van de spaarzame zon kan genieten. In een klimaat waar altijd de zon schijnt, heb je liever airco. En paar jaar terug werden ook nergens zoveel cabrio’s verkocht als in groot Brittannië en in Nederland.

      Login om te reageren
    • cpp1 zegt

      26 augustus 2018 om 10:52

      @baklava: ?

      Login om te reageren
    • beefcake zegt

      26 augustus 2018 om 10:59

      @baklava: ik rijd denk ik 90% van mijn ritjes open. Alleen regen en sneeuw zijn echt vervelend, maar die blijken in praktijk minder vaak uit de lucht te vallen dan je denkt.

      Login om te reageren
    • hugoe zegt

      26 augustus 2018 om 12:51

      @baklava: Nee hoor, de coupe 488 Pista’s worden in de regel ook alleen maar met goed weer uitgelaten dus die zullen niet schrikbarend veel meer asfalt ruiken dan de spiders.

      Login om te reageren
    • bakingmynextbenz zegt

      26 augustus 2018 om 17:06

      @baklava: ik daily al 3 jaar een slk en rij zowel in de zomer als winter met open dak. Dank dat je vertelt dat cabrio’s hier nutteloos zijn, hoe was ik er anders ooit achter gekomen?

      Login om te reageren
      • ikleesookoverautos zegt

        27 augustus 2018 om 07:34

        @bakingmynextbenz: ik daily? Wow

        Login om te reageren
  2. Alfarobert zegt

    26 augustus 2018 om 09:22

    Achter het stuur mag je het wel warm of koel krijgen.bijrijder heeft maar 1 roostertje zo te zien.

    Login om te reageren
    • reactief zegt

      26 augustus 2018 om 09:41

      @alfarobert: Er zit een roostertje naast het zwarte deel van het dashboard hoor! Slecht zichtbaar op de foto.

      Blijft een raar iets, die cabrio versies van Performance modellen, want maar liefst 90kg zwaarder!
      Maar goed, weinig eigenaren gebruiken hun auto daadwerkelijk op de grens, en dan geeft het dakje open natuurlijk wel extra beleving.

      Login om te reageren
  3. cossiekiller zegt

    26 augustus 2018 om 09:39

    Een strikje hoeft niet…

    Een vast dak wel als het even kan.

    Login om te reageren
  4. viezefreddyw zegt

    26 augustus 2018 om 09:55

    Mooi gelukt maar niet zo mooi als de dichte versie. Maar de 458 Speciale A vind ik nog steeds mooier.

    Login om te reageren
    • lekkerlinksrijden zegt

      26 augustus 2018 om 10:16

      @viezefreddyw: de mooiste Ferrari van dit moment vind ik de Portofino, mooi gelijnde auto die open en dicht mooi is

      Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        26 augustus 2018 om 11:24

        @lekkerlinksrijden: Ja dat snap ik wel. De Portofino vind ik geen fotogenieke auto maar in het eggie is hij wel erg mooi. Heb er laatst even ingezeten bij Kroymans en was wel onder de indruk. Maar daarnaast stond een 812 Superfast in British Racing Green met een cognacbruin interieur en gele remklauwen. Toen was ik de Portofino heel snel vergeten. Wat een auto.

        Login om te reageren
        • lekkerlinksrijden zegt

          26 augustus 2018 om 11:54

          @viezefreddyw: die kleurencombinatie is erg lekker, maar kan beter, geen cognacbruin maar chocoladebruin, vind ik net even mooier. Misschien toch maar eens een kijkje nemen

          Login om te reageren
      • barry355gtb zegt

        26 augustus 2018 om 15:08

        @lekkerlinksrijden: de Portofino is voor mij, de ideale en meest praktische Ferrari die ook nog steeds een mooie en goede Ferrari is.

        Login om te reageren
  5. pindakoning zegt

    26 augustus 2018 om 10:32

    Wow 720pk?!!

    Login om te reageren
  6. escort77 zegt

    26 augustus 2018 om 11:36

    haha, bij het maken van foto 7 is de fotograaf vergeten zijn blikje coca cola uit de bekerhouder te halen.

    Login om te reageren
    • lecomte zegt

      26 augustus 2018 om 12:33

      @escort77: Dat is de sleutel

      Login om te reageren
  7. vroaaar zegt

    26 augustus 2018 om 12:30

    Jammergenoeg geen foto’s van de werking van dit klapdak, of is het een los targadakje dat je thuis moet laten?

    Login om te reageren
  8. hectorjenks zegt

    26 augustus 2018 om 13:06

    Eindelijk weer een moderne Ferrari die er wel lekker uit zien!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North