• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ferrari 812 Novitec N-Largo S heeft een heerlijk achterwerk

Auteur: machielvdd, gepost 25 september 2023 om 18:32 – 3 Reacties

Het gaat niet over een prinses dus je mag het gewoon zeggen: dit is een lekker kontje.

Een Ferrari tunen is natuurlijk je reinste heiligschennis, maar als het dan toch moet kun je het beste langs Novitec gaan. Zij kunnen namelijk een auto dikker maken zonder meteen het hele design om zeep te helpen. Dat is een gave waar niet alle tuners over beschikken.

Novitec N-Largo S

De laatste creatie van Novitec is – zoals je ziet – een Ferrari 812. Je vraagt je natuurlijk af: hadden ze die niet al veel eerder onder handen genomen? Jazeker, er was al de 812 Novitec N-Largo, met een brute bodykit. Daarnaast hadden ze ook een iets subtieler pakketje.

De auto die ze nu presenteren is de Novitec N-Largo S. Dit zou dus de overtreffende trap moeten zijn. Bij de Ferrari F12berlinetta hadden ze namelijk ook een brute N-Largo en een nóg brutere N-Largo S.

Zonder spoiler

Wat schetst echter onze verbazing? Deze N-Largo S is juist minder opvallend dan de N-Largo. De auto heeft vrijwel dezelfde bodykit als die van de 812 N-Largo, maar dan zonder de spoiler. Wat overigens wel een verbetering is, want een dikke kont zonder spoiler is gewoon heel lekker. Fijnproevers verkiezen daarom ook altijd de GT3 Touring boven de GT3.

Ferrari 812 Novitec N-Largo S
Ferrari 812 Novitec N-Largo S
Ferrari 812 Novitec N-Largo S
Ferrari 812 Novitec N-Largo S

Brede heupen

Het achterwerk van de Novitec 812 N-Largo S is om precies te zijn 14 centimeter breder dan dat van een standaard 812, die al aardig brede heupen had. De totale breedte van de auto komt daarmee uit op 2,11 meter. Je moet dus waarschijnlijk ook meteen je garage verbouwen.

Velgen

Zijn er nog meer verschillen tussen de N-Largo en de N-Largo S, behalve dat de spoiler ontbreekt? We moesten even goed zoeken, maar de sideskirts zijn ook opnieuw ontworpen. Daardoor is het lijnenspel op de zijkant wat vloeiender. Oh ja, er zijn ook nieuwe velgen (21 inch voor, 22 inch achter), zoals gewoonlijk gefabriceerd door Vossen.

840 pk

De meerwaarde ten opzichte van de 812 N-Largo zonder S is dus minimaal, maar wat geeft het? Dit is gewoon een ontzettend bruut apparaat om te zien. Als bonus krijg je ook nog 40 pk en 33 Nm extra, waardoor je nu op een totaal van 840 pk en 751 Nm uitkomt. Daarmee zit je in een luttele 2,8 seconden op 100 km/u en kun je een top halen van 345 km/u.

Hemelse combinatie

Dat extra vermogen heb je natuurlijk totaal niet nodig in een 812, maar wat wel een hele leuke upgrade is: Novitec heeft een andere uitlaat gemonteerd. En als je het nog niet wist: een Ferrari V12 en een Novitec-uitlaat is een hemelse combinatie, die F1-wagens doet verbleken. Luister zelf maar in de onderstaande video:

Deze Ferrari 812 Novitec N-Largo S kun je zien als een uitzwaaimodel, want de 812 Superfast is al een tijdje niet meer te bestellen. Dat geldt helaas ook voor deze Novitec-versie. Er worden er maar drie van gemaakt en die zijn allemaal al uitverkocht. Gelukkig kun je nog wel bij Novitec terecht voor een uitlaat.

Ook interessant!

  • Autoblog Spot van de Week: Ferrari F12 Novitec N-Largo S
  • Ferrari SP51 is een 812 GTS zonder dak
  • Novitec haalt nog meer vermogen uit de Ferrari 296
    Novitec Ferrari 296 klinkt als een halve V12! [video]
  • Deze Ferrari 812 Competizione is een rijdende schets

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

812, Ferrari, n-largo, novitec, tuning, Video

Vorig bericht: « Hoera! EU-ministers gaan akkoord met afgezwakte Euro 7
Volgend bericht: Dit is de meest extreme occasion van Marktplaats »

Lees Interacties

Reacties

  1. coupedriver zegt

    25 september 2023 om 20:01

    Heereeerlijk, en dankzij synthetische benzine hoeft dit nooit te verdwijnen. Laat de passie Loze mensen dan maar een EV rijden ( maar dan zwaar belast, want de vervuiler betaald).

    Login om te reageren
  2. RobTWo zegt

    25 september 2023 om 20:36

    Wel jammer dat je op heel veel plekken niet op de linker- (spits-) strook mag….

    Login om te reageren
  3. grandmasterb zegt

    25 september 2023 om 20:59

    Klinkt wel erg dramatisch, een beetje minder harde herrie zou sjieker en mooier zijn.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North