Dit is absoluut fraai te noemen.
Gevoelsmatig klopt het niet: een Ferrari tunen. Ferrari’s zijn zo ongeveer het hoogst haalbare op het gebied van automobielen. Noem mij een romanticus, maar ik vind het vaak kunst. Ja, het is een commercieel bedrijf dat gewoon auto’s produceert, maar het valt niet te ontkennen dat het merk omgeven is door een zweem van mystiek. De geschiedenis, de behaalde successen in de Formule 1 en het feit dat ze enkel peperdure sportieve auto’s maken.
Daar ga je eigenlijk niets aan doen. Natuurlijk, Ferrari’s zijn absoluut niet perfect. Maar dat hoort er nu eenmaal bij. Een Ferrari tunen leidt bijna nooit tot iets fraais. Kijk maar naar de producten van Koenig Specials of Mansory. Het zijn zeker interessante projecten, maar je wilt er niet écht geld aan uitgeven. Bij het zien van de platen van Novitec moet ik mijn mening ietsjes bijstellen. Hun laatste project ziet er namelijk zeer gelikt uit.
De voormalig Alfa Romeo-tuners uit het Duitse Stetten hebben een Ferrari 812 Superfast (rijtest) onder handen genomen. In tegenstelling tot wat veel tuners doen hebben ze het redelijk subtiel gehouden. Sterker nog, de auto ziet er niet eens ‘getuned’ uit. Ze hebben bij Novitec kwistig gestrooid met koolstofvezel. De diffuser, side-skirts, voorspoiler, achterspoiler en spiegelkappen zijn gemaakt van het ultralichte en kostbare materiaal. De 812 Superfast staat nu ietsje lager op zijn wielen. Over wielen gesproken, Novitec heeft ruimte gezien om er 22″ jetsers onder te leggen. De banden komen bij Pirelli vandaan.
Motorisch werd er voorlopig weinig aangepast. Novitec Rosso is naar eigen zeggen bezig met een vermogensupgrade. Verwacht daar overigens niet al te veel van. De 800 pk sterke V12 in deze auto is nog atmosferisch, dat wil zeggen dat er geen turbo’s op zitten (en dus geweldig klinkt). Zomaar even 100 pk ‘erbij chippen’ gaat dus niet lukken. Op zich niet erg, de 812 Superfast is al krankjorum snel. Wel is het mogelijk om een sportuitlaat te bestellen. Naar keuze is deze leverbaar in roestvrij staal of inconel. In het laatste geval bespaar je 11 kilogram. Voor het interieur is er van alles mogelijk op het gebied van leer, alcantara en carbon.
Mooi geel is niet lelijk!
Al met al aardig fraai geworden, en is vast een hoopje miljonairs die hier hun geld wel op stuk willen slaan.
Misschien ben ik gek, maar dit lijkt mij geen geel maar oranje.
Echt een prachtige machine zo, ik zet hem erbij op mijn verlanglijstje voor Sinterklaas.
Doet me toch teveel op een Corvette of Chevrolet lijken zo…
@mar10us: Denk dat je in real life wel anders ziet hoor. Plus de Vette is best een mooie auto toch!
Dat lijkt enigszins op Solarbeam Yellow van Mercedes Benz. Fijne kleur geel om te zien!
@ghost: Of Jaune Mango van de Twingo…
@ghost: of Papaya Orange van McLaren
Wat een bom!
Kijk zo hoor je te tunen! Sowieso een mooi bedrijf Novitec. Hun velgen design is eigenlijk ook altijd spot-on!
@dutchdriftking: Zeker! Die Huracan van Novitec was ook al zo geslaagd.
@dutchdriftking: Novitec kan ik ook wel vaak waarderen. Ondanks dat ik eigenlijk van mening ben dat je een Ferrari niet hoort te tunen, vind ik het wel vaak geslaagd.
@berlinetta: de wielen welke Novitec voor de Ferrari 360 heeft ontwikkeld zijn vele malen mooier ook dan de originele.
@dutchdriftking: Ja dat zeker, maar originele Ferrari wielen vind ik sowieso altijd een beetje saai.
@berlinetta: Tja, ze zijn niet allemaal even mooi, maar bij de 360 bedorven de wielen echt het schitterende design van de wagen. Bij de F50 en 488 vind ik de wielen (hoe eenvoudig ook) juist heel veel toevoegen.
@dutchdriftking: ben trouwens zeer te spreken over de Novitec sportuitlaat onder m’n Alfa Spider
@hhitalia: klopt. Voor de 159 2.4 hebben ze ook een schitterend systeem.
Misschien wel een goede naam, Ferrari 812 KrankjorumSnel. Weet alleen niet of de Italianen dit uit kunnen spreken.
Prachtig!
`Fraai, alleen de levertijd zal ook wel erg lang zijn.
Novitec, m’n favoriete tuner! Dit ziet er ook weer heel smakelijk uit!!
Schitterende kleur geel!!
Wauw, echt heel erg fraai geworden!
Netjes aangepast
Papaya Orange van McLaren?
@suheyl: ik gok giallo tristrato
Dit is goed te doen. Doe mij er maar een
Ziet er inderdaad niet getuned uit en dat is best knap.
Lekker uitgevoerd!
Ook een Ferrari mag je gewoon tunen. De tijd dat Ferrari’s zeldzame meesterwerken waren ligt al lang achter ons. De reguliere modellen zijn tegenwoordig gewoon massa productie, net als elke andere auto.
Naar deze Ferrari hebben ze het 12 jarige zoontje van de Toyota baas laten kijken. Toen mocht ie de nieuwe Supra ontwerpen van papa.
Ik spreek hierbij liever over stylen, tuning moet mi toch echt wat met de mechanica van doen hebben. Een setje wielen fop je mij niet mee. En zijn dit soort delen niet ook gewoon bij Ferrari in koolstofvezel verkrijgbaar, of zijn dit wel delen met andere vormgeving??
Af!