• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Novitec 812 Superfast is de ultieme dikbil

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 28 mei 2019 om 11:03 – 32 Reacties

Afbeelding Novitec 812 Superfast is de ultieme dikbilAfbeelding Novitec 812 Superfast is de ultieme dikbilAfbeelding Novitec 812 Superfast is de ultieme dikbilAfbeelding Novitec 812 Superfast is de ultieme dikbilAfbeelding Novitec 812 Superfast is de ultieme dikbilAfbeelding Novitec 812 Superfast is de ultieme dikbilAfbeelding Novitec 812 Superfast is de ultieme dikbilAfbeelding Novitec 812 Superfast is de ultieme dikbil

Novitec 812 Superfast is de ultieme dikbil
Met een paars interieur, want waarom ook niet?

Novitec is niet de beroerdste als het aankomt op uitbrengen van dikmaakpakketten. Sterker: het heeft er zelfs een speciaal label voor opgericht, N-Largo. Hier worden de meest populaire en extreme modellen waaraan het zich kan vergrijpen bij de lurven gepakt. Vandaag is het tijd voor de angstaanjagende 812 Superfast, die wij afgelopen jaar aan de tand mochten voelen.

De krachtigste Ferrari die je op dit moment nieuw kunt kopen is standaard al geen magere jongen. Met zijn 1,97 meter brede heupen heeft hij voldoende achterwerk om in de rondte te smijten. Novitec beseft dat het voor sommigen nooit genoeg is en heeft de billen van de 812 Superfast hierom met 14 centimeter uit elkaar getrokken, voor een totale breedte van liefst 2,11 meter. De carbon bodykit heeft daarnaast ook een aerodynamische functie, maar deze valt bij het ontwerp natuurlijk volledig in het niet.

Door de onfatsoenlijk grote bodykit te plaatsen, gaf Novitec zichzelf de ruimte een nieuwe velgenset onder de rappe Italiaan te leggen. De aangepaste 812 Superfast rolt op glimmend lichtmetaal van Vossen – de velgen zijn 21″ aan de voorzijde en 22″ aan de achterkant. Het oogt des te indrukwekkender omdat de Ferrari met 35 millimeter is verlaagd.

Novitec is uiteraard niet vergeten te knutselen aan de aandrijflijn. Waar het origineel zijn 800 pk verdeelt over de achterwielen, geniet de uitvoering van Novitec over 40 pk extra. Aan de onvergetelijke rijervaring zal het waarschijnlijk weinig veranderen. Hij schiet in 2,8 seconden naar de 100 km/u en heeft een topsnelheid van meer dan 345 km/u. Het geluid van de gillende twaalfcilinder trechtert door een systeem dat geïnspireerd is door de uitlaten van de huidige Formule 1-wagens. Magisch.

Ook interessant!

  • Ferrari 812 Superfast krijgt Poolse interieurbehandeling
  • Au: Nederlandse Ferrari 812 Superfast crash op de A1
  • Ferrari introduceert 812 VS aan trouwe klanten
  • Zeldzaam en bloedsnel, de nieuwe Novitec N-Largo
    Zeldzaam en bloedsnel, de nieuwe Novitec N-Largo

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

812, Ferrari, n-largo, novitec, superfast, tuning, V12

Vorig bericht: « Heerlijk, deze dure optie is gratis op de Honda e
Volgend bericht: Villa met garage (12 auto’s) smeekt om gevuld te worden »

Lees Interacties

Reacties

  1. boomhauwer zegt

    28 mei 2019 om 11:10

    Ook beschikbaar voor mijn transit?

    Login om te reageren
  2. janmetdelangeachternaam zegt

    28 mei 2019 om 11:15

    Die achterkant is net een moderne Corvette C6 met wat opsmuk

    Login om te reageren
    • flatsixx zegt

      28 mei 2019 om 11:34

      @janmetdelangeachternaam: C7 dus

      Login om te reageren
  3. dwfc zegt

    28 mei 2019 om 11:21

    Corvette ?

    Login om te reageren
  4. Alfarobert zegt

    28 mei 2019 om 11:21

    Huidige Formule 1? Hij klinkt dus als een 6 cilinder?

    Login om te reageren
  5. dwfc zegt

    28 mei 2019 om 11:21

    Helemaal !

    Login om te reageren
  6. silverscope zegt

    28 mei 2019 om 11:27

    Buitenkant dik! En geen zwarte velgen, ook +1. Paars interieur is dan weer minder..

    Login om te reageren
  7. ttr6 zegt

    28 mei 2019 om 11:32

    Geluid…prima, wil ik wel. De rest…laat maar.

    Login om te reageren
    • kennone zegt

      28 mei 2019 om 13:47

      @ttr6: nou die 40 extra paarden mogen voor mij ook wel hoor!!,, is toch even net wat lekkerder als je bijvoorbeeld een vrachtwagen in wilt halen, of een nog sterker verhaal in de kroeg wilt vertellen??

      Login om te reageren
  8. gove zegt

    28 mei 2019 om 11:32

    lekker agressief

    Login om te reageren
  9. Marijn90 zegt

    28 mei 2019 om 11:34

    Pohhh dat interieur..??

    Login om te reageren
  10. roberto zegt

    28 mei 2019 om 11:36

    Vind het wel vet, alleen de spoiler had er niet op gehoeven. Velgen vind ik wel een fraaie toevoeging! Nu nog IPE-uitlaten er onder en u hebt niet dezelfde auto als de buren meer..

    Login om te reageren
  11. ericc zegt

    28 mei 2019 om 11:44

    Ik had gehoopt foto’s van de nieuwe 1000pk-Ferrari te vinden ipv deze 812. Hoop dat morgen één van de genodigden stiekem een foto kan nemen.

    Login om te reageren
  12. cossiekiller zegt

    28 mei 2019 om 11:46

    Dik! Enkel de kleurtjes aanpassen… Donkerblauw exterieur, bruin interieur en weg met die zwarte achterlichten. Velgen zijn perfect, de bodykit mag er ook zijn.

    Login om te reageren
  13. elemento zegt

    28 mei 2019 om 11:48

    Mooi . Maar soms.zie ik iets van corvette c7

    Login om te reageren
  14. berlinetta zegt

    28 mei 2019 om 11:48

    Als het geluid geïnspireerd is op dat van de huidige F1-auto’s, dan wordt het er niet beter op. Een Ferrari V12 klinkt mooier dan een F1 V6.

    Login om te reageren
  15. toyotafortuner zegt

    28 mei 2019 om 11:49

    Superdik dit! Paars interieur had alleen niet gehoeven

    Login om te reageren
  16. mrB zegt

    28 mei 2019 om 12:14

    Dit ziet er echt niet uit. Geef mij maar een gewone F12.

    Login om te reageren
  17. pomoek zegt

    28 mei 2019 om 12:17

    Ik heb medelijden met Flavio Manzoni. Die heeft echt een kvt dag.

    Login om te reageren
  18. sr20det zegt

    28 mei 2019 om 12:40

    Wel tof dat ze gewoon nog even 40 pk extra uit dat blok weten te persen!

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      28 mei 2019 om 13:24

      @sr20det: Ik ben ook wel benieuwd hoe ze dat doen. Dat wordt er namelijk nooit bij vermeld. Iemand die dit weet?

      Login om te reageren
      • emping zegt

        28 mei 2019 om 13:44

        @berlinetta: dmv een computer.

        Login om te reageren
  19. zeevink zegt

    28 mei 2019 om 13:02

    Porno in automobiele vorm. Lekker en ook vulgair. Voor mij graag in donker blauw met cognac interieur. Zonder achterspoiler graag. ??

    Login om te reageren
  20. raceface zegt

    28 mei 2019 om 13:37

    Heeft veel weg van een gt racer zo!
    En dat kan ik erg waarderen, wat zou het gaaf zijn als iemand op basis van de 812 een racewagen bouwt.

    Login om te reageren
  21. Dutchdriftking zegt

    28 mei 2019 om 14:06

    Potverdikkie ruig ding! Zet maar voor de deur.

    Login om te reageren
  22. yippiekaye zegt

    28 mei 2019 om 15:54

    https://www.youtube.com/watch?time_continue=6&v=FYmAlyrHQ4A
    Wat klinkt dat ding goed!!!

    Login om te reageren
  23. racerx zegt

    28 mei 2019 om 16:37

    Normaal geen fan van verbouwde Ferrari’s, maar deze is wel heel dik… wellicht zonder het spoilertje

    Login om te reageren
  24. drdre1 zegt

    28 mei 2019 om 18:52

    Meh, toch wel even schrikken als je instapt… Verder doet Novitec tov andere tuners vaak wel mooie dingen, niet volledig over de top.

    Login om te reageren
  25. gemaskerdemuchacho zegt

    28 mei 2019 om 20:09

    Best wel dik dit. Ik vind Novitec wel één van de weinige goede tuners.. Stukken beter dan Mansloerie..

    Login om te reageren
  26. supercarboy zegt

    28 mei 2019 om 20:54

    Geef mij maar gewoon de normale

    Login om te reageren
  27. Stylez zegt

    28 mei 2019 om 21:45

    De 812 heeft het gewoon net niet.

    Login om te reageren
  28. jeroenwz zegt

    28 mei 2019 om 22:12

    @ikschrijfookoverautos: holy bejeebus! Ik dacht dat je een grap maakte over dat paarse interieur. Maar, nee. Wat is het toch dat “Duits” en “goede smaak” niet lekker samengaan in één zin? Tenzij na het eerste woord een ontkenning volgt.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North