Het zijn de minst leuke weken van een relatie. Je kent het vast wel, vlak voordat het uit gaat. Eerst probeer je het nog te lappen met loze beloftes en valse voorwaarden. Dan komt er een aller-allerlaatste kans en verpruts je die kans natuurlijk met beide handen. Scheelt toch weer een lastig gesprek en een bosje bloemen.
Vervolgens kom je in een situatie terecht waarin je nog bij elkaar bent, maar dat het al voorbij is. Wachtend op de nieuwe woning of op je ouders die van jouw voormalig slaapkamer een fitnessruimte heeft gemaakt. Als je kijkt naar de momenten dat Leclerc en Vettel bij elkaar staan, krijg je precies dát gevoel.
Volgens Ferrari teambaas Matteo Binotto is dat helemaal niet het geval. Dat is opmerkelijk, want gisteren beleefde de Ferrari-coureurs een nieuw dieptepunt door veel risico te nemen met inhaalacties aan het einde van de race, waarbij ze allebei aan het kortste einde trokken. Geen van de Ferrari-coureurs pakten punten tijdens de GP van Brazilië. Beide gaven ze elkaar de schuld van de inhaalactie en lijkt het erop dat de relatie nog verder verslechterd is. Niets is echter minder waar, zo meldt Binotto aan Autosport.
Het klopt dat het een lastige situatie is om aan te pakken, zeker na Monza. Ze hebben beide toegelicht aan elkaar hoe ze erin staan. Gewoon even de koppen bijenkaar. In Rusland hadden we eer zo’n situatie. Op dit moment hebben ze een goede verstandhouding met elkaar en gaat het prima samen. Natuurlijk, wat tijdens de GP van Brazilië gebeurde helpt niet, maar er is absoluut geen drama.
De opvolger van Maurizio Arrivebene gaat de de clash tussen Leclerc en Vettel nog wel onderzoeken en evalueren. Dat gebeurt dan wel in Maranello, zodat de adrenaline en emotie tot een normaal punt gedaald is, aldus de aimabele Italiaan, die hoopt dat beide coureurs nog even een spijtbetuiging doen aan het team. De laatste keer dat beide Ferrari’s een DNF behaalden, was tijdens de GP van Singapore in 2017.
41 reacties
Ik kon er iig hard om lachen. Of de heren bij Ferrari nou erg blij zijn met Pirelli, dat met zo’n kleine banden touche je gelijk 2 lekke banden hebt… dat weet ik zo net nog niet.
Maar jongens, wat een einde. Meer close racing, meer ongelukken, meer herstarts aub.
En Epstein heeft zelfmoord gepleegd.
Het lijkt alsof Fezza bang was dat RBR zou gaan winnen met een jonge hond, dus hebben ze z’n grootste rivaal maar in de wagen gehesen. Blijkt dat Jean meer de vijand van de eigen stal is, dan die van RBR.
2 voor: Leclerc is snel genoeg om een topper in wording te worden; dat liet ie al zijn in 1 jaar Sauber. En, misschien stopt het wat extra peper in de aars van Vettel. Dat stopt t zeker; al gaat Vettel er dus niet harder van rijden.
Het ‘onderling’ racen is mooi voor de kijker, maar had geen enkel doel meer, aan het eind van het seizoen. VET had LEC gewoon kunnen laten gaan, met of zonder teamorders
OT: mooi toch, lekker laten racen.