Betaal 452.000 euro voor deze perfecte Supra

Auteur: , 35 Reacties

Valt best mee voor zo'n rijdende legende?

Het is waarschijnlijk een bekende voor de meeste lezers: Doug DeMuro. Het is een van de grotere namen op YouTube als het op auto’s aankomt. Wat hij doet is simpel: hij pakt een interessante auto of een crossover, vertelt over alle quirks en features, dan gaat hij ermee rijden en geeft hij de auto een Doug Score.

Nu heeft de beste man veel ervaring in de automotive sector en geeft hij ook marktvoorspellingen. Zo hield hij een tijdje geleden een betoog dat Japanse sportwagens niet in waarde toe gaan nemen. Volgens de Amerikaanse oud-porsche medewerker ging dat niet gebeuren. Ze zijn niet bijzonder genoeg, er zijn er teveel van gebouwd en men wel een prestigieuze badge. Nu heeft de beste man vaak gelijk, maar waarschijnlijk heeft ‘ie deze stijging niet zien aankomen: bijzondere Japanse auto’s worden namelijk wél duurder.

Toyota Supra (A80) '98

Een voorbeeld is deze Toyota Supra van de A80-generatie. Een goed en origineel exemplaar is behoorlijk prijzig tegenwoordig, maar de meest recente ontwikkelingen lieten al zien dat de prijzen naar het ridicule gaan. Welnu, het wordt nog erger: deze Supra is officieel kneiterduur. De youngtimer staat namelijk te koop voor de lieve som van 499.999 dollar. Dat is meer dan 452.000 euro. Voor een Supra!

Toyota Supra (A80) '98

Nu zijn er veel Supra’s gebouwd, maar de ene Supra is de andere niet. Er zijn voldoende exemplaren zonder turbo’s (zoals de Supra GZ, SZ en SZ-R) en ook veel exemplaren zijn uitgerust met een automaat. De Supra die je wilt is deze, een Twin Turbo met de beroemde 2JZ-motor, gekoppeld aan de handgeschakelde Getrag zesbak. De configuratie is niet spannend: Quicksilver met zwart leer.

Toyota Supra (A80) '98

Het belangrijkste is echter de staat. De auto komt van de eerste eigenaar en heeft er in de afgelopen jaren slechts 37.257 mijlen mee gereden. Dat is ongeveer 59.960 km. Nu ziet de auto er waanzinnig fraai uit, maar een half miljoen? Is dat serieus? Nou, nee: eigenlijk niet. Dit soort prijzen komt af en toe vaker voor vanwege verzekeringsredenen. Naar het schijnt moet je in de VS een auto ook echt in de verkoop hebben staan om hem te kunnen verzekeren op de bedrijfsvoorraad. Soms staat zo’n auto in consignatie of is het een welkome winkeldochter (in Nederland kennen we ook een dergelijke voorwaarde), dan worden er weleens bizarre prijzen gevraagd, zodat de auto niet te snel verkocht wordt. Daarbij is het goed voor alle publiciteit (graag gedaan) en mocht iemand een ton van de prijs af weten te dingen, dan betaalt ‘ie alsnog veel te veel. Maar één ding staat vast: Japanse sportauto’s (mits in de juiste specificatie) worden prijziger. Eindelijk.



35 reacties

De Opel Ampera-e is duizenden euro's goedkoper geworden. Kijk hier voor meer info!
Miljaar, wat een prijskaart zeg!
THIS IS… An expensive Japanese carrrr….
@drdre1: and I am going to show you whyyyy
@2wheeler: Doug DeMuro?
Hoe mooi ik hem ook vind, die prijs zal ik er nooit voor betalen! Wat een geld zeg, niet normaal!
Doug, the kinda guy who sometimes gets it on the wrong end.
@emping: Doug vond ik erg leuk, totdat hij gesigneerde foto’s van zichzelf ging verkopen voor 50 dollar per stuk voor het goede doel, namelijk zichzelf. Dan ben je me kwijt, probeer het af en toe nog te kijken en is nog best aardig uiteraard, maar de sympathie is een beetje weg. Hang er dan een goed doel aan ofzo…
Alles wat richting mooi en klassiek neigt wordt belachelijk duur. Zie het ook bij de barchetta, die gaan ook rap omhoog nu mensen eindelijk beginnen in te zien wat een mooi stukje techniek het toch wel is.
@barchettadriver: Dat de Barchetta populairder word zal ook wel met de toenemende vergrijzing te maken hebben..
@techniekmeneer: Zou zomaar kunnen. Ik rij er inmiddels al weer 16 jaar of zo in een, en wordt nog steeds vrolijk als ik uit de Eos of de Mondeo kom en een stukje in de barchetta kan sturen. Niks midlife, gewoon weten wat leuk is :-)
@barchettadriver: Ieder z’n ding natuurlijk, en het zal ongetwijfeld best leuk rijden. Zelfde verhaal met de MX5 NA en NB..
@techniekmeneer: Kan ik alleen maar met je eens zijn. Voor mij is het vooral het lekker open rijden, niet zo ingebouwd zitten, en een autootje wat bijzonder direct op het gas reageert.
Wat een lelijk ding is het toch, het lijkt wel een doe-het-zelf auto.
Tja, jammer dat door dit soort verzekeringsredenen de prijzen zo idioot oplopen. Hierdoor denkt Sjonnie voor zijn afgeragde Supra automaat rechts gestuurd met 3 ton op de klok namelijk ook 20k te kunnen vangen, en dat is natuurlijk erg jammer.
Blijf het een mooie auto vinden, zelfs nu nog niet traag te noemen met de prachtige 2JZ.
Je bent zeker weten beter af als je een ‘slechte’ Supra koopt voor 30K en deze dan gewoon laat/gaat restaureren.
Doe mij maar een tot minstens 600pk opgevoerd model met dikke bodykit en japstyle uitlaat! Stuk goedkoper en een stuk leuker!
@kennone: dan snap je het dus niet. Maar goed
Ik denk dus wel dat ze duurder zullen worden. Als je bent opgegroeid in de late 80’s early 90’s heb je altijd dit soort auto’s gereden in bijvoorbeeld gran turismo. Als je ondertussen 30+ bent en per ongeluk miljonair, dan wil je nog wel eens een jeugddroom. En als die jeugddroom een mitsubishi 3000gt twin turbo, supra, skyline, mazda rx7 is, dan wil je enkel de allterdikste versie, en in goede staat. Ja het zijn geen bijzondere badges, maar wel heel bijzondere auto’s. Deze wagens zijn uit een tijdperk dat ze de italiaanse supercars er op het cicruit afreden, door geweldige 4 wheel drive systemen en grote turbo’s.
@grasvreter: en altijd starten en maar één per jaar naar de garage moeten 😄
“What’s the retail on one of those?”

“More than you can afford pal, Ferrari”

If they only knew😂😂😂😂
@ghost: Op dit moment zou ik veel liever de Ferrari hebben eerlijk gezegd, ik heb die 355 altijd een gaaf apparaat gevonden. Er zit ook een heerlijk rauw geluid in. En als je de pk’s echt vindt tegenvallen, kun je nog altijd gaan voor een TODA strokerkit of een twin turbo van Koenig.
@gandini: daar dacht ik dus ook net aan.
Hebben jullie gezien wat ze voor een LFA vragen? Er staan er een paar op Mobile.de voor 650.000 tot 800.000.
Dat gaat ook helemaal nergens meer over:-)
@t5power: Lexus LFA, voor de duidelijkheid.
Ik kocht een minder gewilde, minder dure variant. Vervolgens zou ik er precies van maken wat ik zelf wil (Dus single turbo met handbak) en dan zou ik er mee rijden en ervan genieten. Zonder na te hoeven denken over afschrijving/restwaarde.
Een NSX van de eerste generatie lijkt me ook wel een prettige auto.
idd ridicuul want het is daarenboven nog een targa ook. Mocht het een hardtop zijn (coupé dus) in combinatie met de twinturo en handbak, dan had het nog iets zeldzamer geweest.
Ehmmmmm, nee, ik pas en sla over … Belachelijk van.de pot gerukt bedrag
Hahaha ik had de titel niet goed gelezen, dacht 42.500. Moest wel even slikken toen ik het artikel las :p
Moet het nog niet hebben mocht hij gratis zijn.
@9114life: volledig mee eems
Toyota yaris ts 1.8 te koop voor 50.000 euro, koop dan! Ik mag er toch ook alles voor vragen?
Stuur links, en manual gearbox. Perfect
In geen 400,000 jaar :’) belachelijk overschatte auto.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).