
De Italiaanse renstal geeft de jonge Leclerc nog een verzekerde vijf jaar.
Tijdens de grote F1-stoelendans in 2019 zagen we hoe bijna elk team één of meerdere bestuurders wisselde met hun juniorteam. Of gewoon uit de testrijders-wachtrij trok. Charles Leclerc was daar één van. In 2018 debuteerde hij voor Alfa Romeo-Sauber en werd in 2019 gewisseld met Kimi Raikkonen. Door zijn potentie en zijn nu al sterke positie bij een groot team, wordt het vergelijk met Max Verstappen snel gemaakt.
De 22-jarige zette dit jaar al een lekkere prestatie neer door vierde te worden in het algemeen klassement, maar ook de twee overwinningen in België en Italië mogen toegevoegd worden aan het rijtje successen. Kortom: als je op deze leeftijd al dit soort prestaties neerzet, dan kom je er wel.
Ferrari denkt kennelijk op dezelfde manier. Zij kondigen aan dat Leclerc tot en met 2024 bijgetekend heeft. Daarmee is de Monegask de komende vijf jaar sowieso te zien in de Ferrari-bolides.
https://www.instagram.com/p/B6aV9l6pkP3/?igshid=49i4i0lbxewf
Leclerc is hier zelf, je zou zeggen uiteraard, ook enorm in zijn nopjes mee. Door de leercurve, maar ook door de successen die hij geboekt heeft. Zoals hij het zelf zegt:
Extremely happy to announce that I will be staying with @scuderiaferrari for 5 more years. I'm so grateful to be driving for such a team. I've learnt so much during this first year with the team and it is a great starting point to build a strong relationship for the years ahead. pic.twitter.com/3VPtbsCZT1
— Charles Leclerc (@Charles_Leclerc) December 23, 2019
We zullen Leclerc dus sowieso aan de grid zien verschijnen in 2020. Wat er gaat gebeuren met zijn teamgenoot, Sebastian Vettel, is nog niet bekend.





Verzekerd van 5 jaar chaotische ellende. Goed bezig
Lekker hoor, de komende vijf jaar kan Max dus niet naar Ferrari.
@dutchdriftking: zo heel snel zijn ze ook niet s ze niet sjoemelen met de brandstof toevoer
@kevin1400: Als Vettel seizoen 2018 niet zo had zitten prutsen had hij met de Ferrari prima wereldkampioen kunnen worden….
@dutchdriftking: Ah joh geeft niet. In 2021 kapt Mercedes ermee om vol in de Formule-E te springen. Dan heeft Hamilton nog een jaar of twee/drie nodig om als eerste rijder bij Ferrari het team naar hem om te bouwen samen met Der Toto. Heeft Max dus nog ruim de tijd om bij topteam RB Honda een paar keer wereldkampioen te worden.
@gulli: Zou wat zijn, Max wereldkampioen F1, maar de FE is de koningsklasse……
Eigenlijk toch weer de verkeerde keuze van Ferrari, daar MV33 beter is. Denk helaas niet dat ze die twee naast elkaar durven zetten.
@jaapiyo: ik denk dat mv zijn bruggen naar Ferrari verbrand heeft met zijn uitspraken over dat ze valsspeelden. Net zoals Honda niet meer met Alonso wil samen werken door zijn GP2 engine uitspraken.
@benja01: denk het niet. Als Max kampioenschappen gaat winnen komen ze met hangende pootjes terug. Ze zetten nu gewoon vol in op hun golden boy. Alleen gedraagt die zich als een klein kind, exact iets wat de Italianen *niet* nodig hebben omdat ze zelf al als een stel kippen zonder kop rondrennen.
Jammer deur dicht voor Max.
De signalen dat Mercedes eruit stapt worden steeds groter. Voorlopig maakt hij enkel kans om in 2020 de titel te halen, al denk ik dat Mercedes ook volgend seizoen te dominant is, aan de andere kant in 2021 hebben de top teams ieder net zo veel kans om een dominante auto neer te zetten.
@tfsi: welke signalen zijn er dan?
Het is toch niet raar dat Ferrari hem langer vastlegt. Voor een tweede jaar in de F1 en een eerste jaar bij een topteam heeft hij het goed gedaan. Verbaast me wel dat Leclerc zich zo lang vastlegt. Wat betreft verstappen denk ik dat van beide kanten er de liefde niet is ?
Een lang contract bij Ferrari. Is Alonso en Vettel ook goed bevallen.
@bernoulli: Schumacher ook.
@koen0373: Schumacher maakte Ferrari kampioen.
Kijken of hij volgend jaar zonder valsspelen ook nog zo veel laat zien
@cthijs: Hij is een goed coureur in mijn ogen dus ik hoop op veel harde en mooie gevechten met MV33 zoals Silverstone. Hoe moeilijker het Max gemaakt word hoe liever ik het zie op het scherpst van de snede rijden tot de laatste bocht