• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ferrari: “Doel is Schumacher over twee jaar in rood te hebben”

Auteur: jaapiyo, gepost 19 december 2020 om 17:28 – 14 Reacties

Daags nadat nieuwe aanwinst Carlos Sainz voor het eerst op bezoek is geweest bij Ferrari in Maranello, voert het team de druk alvast wat op. Mick Schumacher moet in 2023 klaar zijn voor rode overalls.

Het is bekend dat het altijd gezellig is bij het Formule 1 team van Ferrari, zeker in de slechte dagen van de renstal. Team rood wint al een tijdje geen titels meer in de koningsklasse en dat wreekt zich op het werknemersbestand in de top van het team. Er zijn er al wat kleurrijke teambazen doorheen gejaagd de afgelopen jaren. Momenteel zwaait (voorlopig althans) de juist vrij kleurloze Mattia Binotto de scepter, voor zo lang als het duurt.

Strijd

Binotto genoot voor zijn aanstelling als teambaas kennelijk veel respect voor zijn technische kennis. Hij werd gezien als een brein dat Ferrari weer naar boven kon trekken. Naar verluidt kon de op het oog zo ingetogen Zwitser totaal niet overweg met Maurizio Arrivabene en heeft hij zelfs een soort ‘hij eruit of ik eruit’ ultimatum gesteld in Maranello. Mocht het allemaal waar zijn, dan heeft hij dat strijdje glorieus gewonnen. Maar de vraag is of de winst hem welgevalt. Tot nu toe is het alleen maar slechter gegaan met Ferrari onder zijn bewind. Misschien wel omdat technische kunde alleen niet voldoende is als leider van zo’n team. Een beetje puik zijn in people management is ook wel handig.

Schumacher bij Ferrari

Binotto laat nu andermaal zien dat hij misschien niet de allerbeste is op dat vlak. Gisteren nog was Carlos Sainz voor het eerst in de fabriek in Maranello, zoals te zien op bovenstaande foto. Vandaag echter vertelt Mattia doodleuk aan verzamelde media dat het uitgangspunt is dat Mick Schumacher in 2023 voor Ferrari rijdt. Lekker dan, voor Carlos en Charles:

Als ik kijk naar zijn verleden in de Formule 2 en de Formule 3, presteert hij [Mick] normaal gesproken het best tijdens het tweede seizoen, niet het eerste. Ik denk dat Mick – als ik kijk naar hoe hij zich heeft ontwikkeld – veel leert in het eerste seizoen en ontzettend sterk wordt in de tweede helft van het tweede seizoen. Daarom is het belangrijk dat hij twee seizoenen krijgt. De Ferrari Driver Academy is niet gecreëerd om Formule 1-coureurs op te voeden, maar om de volgende Ferrari-coureur op te voeden. Het is te vroeg om beslissingen te nemen, maar in principe is het uitgangspunt dat Mick in 2023 in het rood te zien zal zijn.

Mattia Binotto, heeft veel vertrouwen in Sainz en Leclerc

De druk staat dus vol op de ketel bij het nieuwe duo. Maar goed, zij weten natuurlijk ook: eerst nog maar eens moeten zien of Schumacher junior er beter in slaagt Mazepin van het vege lijf te houden dan Russische Insta-modellen…

Ook interessant!

  • Gespot - Ferrari SF90-eigenaar kiest de juiste kleur rood
  • Gestolen Ferrari F50 na 18 jaar teruggevonden
  • Ferrari SF-90 Special Edition
    Ferrari SF-90 Special Edition is bijzonder mooi rood
  • Ferrari met piepkleine V6
    Ferrari met piepkleine V6 bijna klaar, komt al volgend jaar

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn
Vorig bericht: « Tesla vergeet 100 miljoen af te tikken aan Duitsers
Volgend bericht: Dit is de goedkoopste Bentley Arnage van Marktplaats »

Lees Interacties

Reacties

  1. ghini zegt

    19 december 2020 om 18:26

    Beetje druk zetten is niet verkeerd. Daarnaast is het logisch dat ze graag zien dat een rijder uit hun eigen opleiding ook echt een stoeltje bij het team bemachtigd. Vettel deed het soms best aardig tov LeClerc terwijl Vettel een stuk mindere auto had. Ik ben iig wel benieuwd naar de onderlinge strijd bij Ferrari volgend jaar, hopelijk met gelijke autos.

    Login om te reageren
    • sollie1984 zegt

      19 december 2020 om 21:50

      @ghini: dat over mindere auto’s is zo’n onzin. Elk team doet haar best om beide wagens te laten scoren. De monteurs en iedereen in de fabriek zet zich daar voor de 100% in. Alleen mensen die in complottheorieën geloven denken dat zulke dingen ook daadwerkelijk gebeuren.

      Login om te reageren
      • harrie zegt

        20 december 2020 om 00:10

        Complot?
        Geen motor is exact hetzelfde door productie toleranties, de ene motor heeft net een paar pk meer dan de ander op de testbank. Wie krijgt welke?
        Sommige updates is nog maar 1 set van beschikbaar in een raceweekend. Wie krijgt hem?
        Zijn gewoon keuzes die gemaakt worden in elk F1 team.

        Login om te reageren
        • mwti zegt

          20 december 2020 om 07:20

          @harrie: ik denk dat het op dit niveau niets uitmaakt. Zelfs bij productie-auto’s is het er nauwelijks meer.

          Login om te reageren
        • sollie1984 zegt

          20 december 2020 om 09:55

          @harrie: er zullen bij de productie altijd wel kleine verschillen zitten maar dat wordt niet bewust gedaan zoals sommige willen beweren. En tegenwoordig zijn de toleranties zo klein dat ze te verwaarlozen zijn. Feit is dat alle teams zich altijd inzetten om te scoren met beide wagens!

          Login om te reageren
      • faalhaas zegt

        20 december 2020 om 09:43

        @sollie1984: Interessant…. heel interessant..

        Login om te reageren
  2. mark997gt3 zegt

    19 december 2020 om 18:30

    Laat Mick zich eerst maar eens bewijzen.
    Het is overduidelijk geen natuurtalent als zijn vader of Max. Bij Ferrari moeten sowieso wat vaker hun verstand gebruiken, emotie is er al genoeg. Iedereen verlangt weer terug naar M. Schumacher tijden, maar die zijn helaas verleden tijd.

    Login om te reageren
    • jack_abarth zegt

      19 december 2020 om 19:29

      @mark997gt3:

      Die tijden zijn er gewoon, enkel is dat Mercedes en Lewis.
      De hoogtijdagen van Schumacher waren ook dramatisch saai om naar te kijken. Het enige wat het wel goedmaakte was het geluid van de wagens.

      Login om te reageren
  3. erikabarth zegt

    19 december 2020 om 18:37

    Komt vast goed met de genen van zijn vader, maxi met de genen van een grintbakracer kan dan direct stoppen, die maakt geen schijn van kans.

    Login om te reageren
    • rikus zegt

      19 december 2020 om 18:44

      @erikabarth: #grapjeeeee

      Login om te reageren
      • erikabarth zegt

        19 december 2020 om 19:46

        @rikus
        Inderdaad ;)

        Login om te reageren
      • maarteno zegt

        19 december 2020 om 21:03

        maakt mij niet uit dat men grapt over Joske, maar weet dat Albers vaker in de grindbak stond dan Jos…

        Login om te reageren
  4. Van Epschoten zegt

    19 december 2020 om 22:29

    Mag hopen voor hem dat de kop niet over zijn banksaldo gaat.

    Login om te reageren
  5. kminne zegt

    20 december 2020 om 06:53

    Lekker dan voor Sainz, op je eerste dag te horen krijgen dat je over twee jaar alweer kunt oprotten.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North