• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ferrari helemaal NIET klaar met verbrandingsmotor

Auteur: Onno, gepost 10 mei 2023 om 09:44 – 6 Reacties

Ferrari helemaal niet klaar met verbrandingsmotor!

Lekker eigenwijs die Italianen. Ze zijn namelijk niet klaar met de verbrandingsmotor bij Ferrari en ze investeren lekker door.

Zowat elke autofabrikant stapt over naar elektrische auto’s en doet de verbrandingsmotor in de ban. Zeker omdat de Europese Unie dit ‘promoot’ door een verbod in stellen vanaf 2035. Een nachtmerrie voor een fabrikant als Ferrari, omdat de essentie van hun auto’s (deels) draait om de V8 of V12-motor.

Ferrari investeert in verbrandingsmotor

Gelukkig is het verbod wat genuanceerd. Hulp voor de Italianen kwam onverwacht uit Duitse hoek. Zij waren tegen het verbod, als het niet mogelijk was om na 2035 op e-fuels te rijden met een verbrandingsmotor. De Duitsers kregen hun zin.

Nu gloort er dus toekomst voor de verbrandingsmotoren die op e-brandstoffen kunnen rijden. Ferrari heeft aangekondigd met een volledige elektrische auto te komen. Deze staat op de planning voor 2025. Maar dit heeft niet als gevolg dat ze helemaal stoppen met auto’s die op brandstoffen rijden.

Ontwikkelingen

Volgens de CEO, Benedetto Vigna, ligt de autofabrikant op schema om zijn doelstelling van koolstofneutraliteit tegen 2030 te halen. Vigna voegde er echter snel aan toe dat nu de ontwikkeling van e-brandstoffen sneller gaat dan verwacht, dit betekent dat “ICE nog veel te doen heeft”. Hij zegt verder dat dit heel goed is voor het merk en dat je een auto kan laten rijden met brandstof die neutraal is. Hij denkt dat de twee erg compatibel zijn en dat het een versterking is voor hun gekozen strategie.

Strategie

Maar wat is die strategie nou concreet? Nou, zoals vaker is Ferrari daar nogal schimmig over. Hoewel het duidelijk is dat het doorgaat met het ontwikkelen van verbrandingsmotoren, heeft Ferrari nog geen details verstrekt. Vigna zou alleen zeggen dat de autofabrikant hybride, elektrische en verbrandingsmotorvoertuigen blijft lanceren.

Een ander goed geheim is de eerste elektrische auto van het merk. Vigna zei eerder dat de eerste EV van de Italianen ‘uniek en een echte Ferrari’ zou zijn. Deze week kwamen ze met het nieuws dat de auto bijna klaar is om zijn debuut te maken. Wij wachten dit vol verwachting af.

Foto: Grijze Ferrari 812 GTS, gespot door @fotografiebenzo

Ook interessant!

  • Voel je helemaal prins Bernhard in deze groene Ferrari
  • Niet alleen Shell, maar ook Ferrari draait een monsteromzet
    Niet alleen Shell, maar ook Ferrari draait een monsteromzet
  • Remproblemen Ferrari zorgen voor enorme terugroepactie
  • Koop deze Ferrari die er niet uitziet als een Ferrari

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
  • LANDO NORRIS IS DE F1 WERELDKAMPIOEN VAN 2025
  • De enige Bugatti EB110 op Nederlands kenteken is gespot!
FacebookTweetPinLinkedIn

e-fuel, Elektrisch, Ferrari, motor

Vorig bericht: « Nieuwe directeur voor Blankert Shortlease
Volgend bericht: Video: Politie eindigt achtervolging op harde manier »

Lees Interacties

Reacties

  1. Edge zegt

    10 mei 2023 om 09:57

    Volkomen logisch. Nu de EU toch open lijkt te staan voor auto’s met e-fuels is het eigenlijk een no-brainer. Maar ook zonder dat was het logisch geweest als Ferrari door was gegaan met de ICE. De wereld is groter dan alleen Europa. Zolang de verbrandingsmotor niet overal in de ban wordt gedaan is er een markt voor dit soort auto’s, want puissant rijke mensen zitten in alle uithoeken van de wereld en die schrikken niet van de hogere prijs omdat de ontwikkeling met een lager aantal auto’s moet worden terugverdiend.

    Login om te reageren
  2. acavs zegt

    10 mei 2023 om 10:48

    Het lijkt me dat het toch wel mogelijk moet zijn om een kleine wettelijke uitzondering te maken die merken als Ferrari, Lamborghini, Pagani en Bugatti in staat stelt om ons te blijven voorzien van zulke snoepjes, al is het in de vorm van uiterst gelimiteerde oplagen. In mijn ogen – en die van velen met mij, vermoed ik – is bijvoorbeeld de Ferrari V12 een vorm van kunst die gezichtsbepalend is voor de cultuur van Italië.

    Login om te reageren
  3. mark997gt3 zegt

    10 mei 2023 om 15:32

    De rest van de wereld wil gewoon Ferrari’s met ICE, ook na 2035

    Login om te reageren
  4. seatleon zegt

    10 mei 2023 om 17:27

    Ik heb weleens gehoord dat kopers van Ferrari’s en dergelijke vaak op zoek zijn naar het nieuwste en meest extravagante dat er te koop is. Zij willen de nieuwste snufjes enz., maar zijn niet per se petrolhead. Het zou mij niks verbazen als straks de kosten van batterijen afnemen en ook gewicht minder factor wordt dat Ferrari en gelijken ook overstappen naar de batterij.

    Login om te reageren
    • Richmond zegt

      10 mei 2023 om 18:02

      Uiteraard. E-fuel is een leuk marketing verhaal zodat de klandizie niet in paniek raakt

      Login om te reageren
  5. Irukandji013 zegt

    11 mei 2023 om 09:09

    Tijdens het autosalon in Brussel werd iemand geïnterviewd die best een hoge functie had binnen de Duitse auto-industrie, maar liever anoniem bleef, en die zei dat er achter de schermen heel hard gewerkt wordt aan de vernieuwing van brandstofmotoren. Wees er maar zeker van dat dit nog geen eindig verhaal is. Zij beseffen ook dat de volledige elektrificatie van het wegverkeer nooit gaat kunnen lukken op de vooropgestelde termijn. Zowel de auto-industrie als de laad en weginfrastructuur kunnen nooit op tijd klaar zijn voor een volledige omschakeling.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North