• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ferrari is van plan Leclerc te benadelen

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 16 februari 2019 om 14:58 – 30 Reacties

Ferrari is van plan Leclerc te benadelen


Verrassing!

Ferrari mag dan eindelijk een coureur uit zijn opleidingsprogramma naar het officiële fabrieksteam hebben gepromoveerd, de Scuderia zal Charles Leclerc niet gelijk behandelen als stercoureur Sebastian Vettel. In navolging van de onthulling van de SF90 heeft teambaas Mattia Binotto laten weten Leclerc als een pion te zullen gebruiken, wanneer het dit nodig acht.

De Italiaanse equipe staat erom bekend zijn sterkste coureur te ondersteunen door middel van een tweede viool en deze traditie lijkt het voorlopig nog niet te gaan doorbreken. Hoewel Charles Leclerc door velen wordt gezien als een toekomstig wereldkampioen, zal Ferrari de Monegask met name in de eerste fase van het seizoen opofferen, als blijkt dat Vettel daardoor een voordeel in het kampioenschap kan krijgen. De viervoudig wereldkampioen moet in zijn vijfde jaar bij de renstal de titel nu écht naar Maranello brengen.

Volgens Binotto, die opgeklommen is van technisch tot algemeen directeur van de renstal, is dit niet meer dan logisch. Zo vertelt de Italiaan:

“I think it’s normal, especially early in the season, that if there are particular situations our priority will be Sebastian. He is the guide with which we aim for the championship. But there’s no prejudice – the absolute priority is for Ferrari to win.”

Binotto geeft daarbij als kanttekening dat zijn krachtige rijdersduo van Vettel en Leclerc juist een positieve draai aan het verhaal geeft, in plaats van een negatieve. Natuurlijk zijn er in de geschiedenis voldoende vergelijkbare gevallen geweest die uitliepen op oorlog, met het juiste leiderschap kan een dergelijke verhouding absoluut vruchtbaar zijn. En als Leclerc wederom zo kan groeien als vorig jaar, dan zal Vettel zijn borst nat mogen maken.

Ook interessant!

  • Video - Leclerc laat een klassieke Ferrari 275 uit
  • Dit is de nieuwe privé Ferrari van Charles Leclerc
  • Leclerc en Sainz maken Imola onveilig in SF-90's
  • Charles Leclerc beroofd van peperduur horloge
    Hierdoor kon Leclerc niet van start in Monaco

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

Charles Leclerc, Ferrari, Formule 1, mattia-binotto, Racing, sebastian-vettel

Vorig bericht: « Autoblog advies: laatste kans familie dikschiff voor 35k
Volgend bericht: Hagelnieuwe Buick verkocht voor 200K euro’s »

Lees Interacties

Reacties

  1. vaakbenjetebang zegt

    16 februari 2019 om 15:08

    … Binotto had vervolgens nog enkele boude uitspraken voor ons in petto, waaronder de stelling dat water nat is.

    Kortom: niks aan de hand, doorlopen svp.

    Login om te reageren
    • waterisnat zegt

      16 februari 2019 om 18:53

      @vaakbenjetebang: dat wisten we

      Login om te reageren
  2. jje003 zegt

    16 februari 2019 om 15:12

    Het is Ferrari, die Leclerc wordt gewoon vanaf moment 1 keihard genaaid.. Iedereen danst daar naar Vettel zijn pijpen. Met goed leiderschap hoeft dat geen probleem te zijn inderdaad, maar Ferrari en goed leiderschap is een beetje als Messi als schaatscoach. Die hele bedrijfsstructuur en die constante onsla cultuur daar zorgt dat iedereen zijn eigen hachje boven het teambelang plaatst. Ze lijken het toch nooit te leren

    Login om te reageren
    • troljedemoeder zegt

      16 februari 2019 om 15:40

      @jje003:

      Dit inderdaad. Een zwaktebod in mijn optiek. Laat Leclerc hem het vuur maar aan de schenen leggen, zou het maximale uit beiden moeten halen.

      Login om te reageren
      • dracae zegt

        17 februari 2019 om 12:55

        @troljedemoeder: Ik vind het op zich helemaal geen probleem dat een team een eerste en een tweede rijder heeft. Dat kan absoluut werken en zelfs noodzakelijk zijn. Bij Schumacher werkte het, bij Hamilton ook.

        Bij Ferari werkt het nu niet, maar dat komt vooral omdat Vettel de druk niet aankon, of om een andere reden faalde en daarnaast is de leiding bij het team ook wat dubieus.
        Eén ding doen ze wel goed.. naar mijn mening: er gewoon open voor uitkomen.

        Login om te reageren
        • troljedemoeder zegt

          17 februari 2019 om 14:53

          @dracae:

          Ik ben het niet oneens met je, maar het verschil is dat Leclerc nog geen meter gereden heeft naasf Vettel en de slagorde al bepaald is. Kijk het dan twee races aan, dan weet je wat. En het zou me niet verbazen als Vettel hem niet zomaar de baas is.

          Login om te reageren
    • dees zegt

      16 februari 2019 om 16:03

      @jje003: Want geen enkel ander top team doet dit. O wacht.

      Login om te reageren
      • jje003 zegt

        16 februari 2019 om 16:22

        @dees: niet zo openlijk en schaamteloos als Ferrari. En ja, we kunnen toch wel concluderen dat de teamdynamiek en managementstijl al langere tijd niet erg succesvol is.

        Login om te reageren
        • Richmond zegt

          16 februari 2019 om 19:03

          @jje003: Ferrari komt er openlijk voor uit. Vind ik beter dan dat huichelaar gedrag van Mercedes. Doen alsof hun hart breekt, omdat ze team orders moesten geven.

          Login om te reageren
          • cloverleaf zegt

            16 februari 2019 om 21:33

            @benja01: “Valteri, it’s James..”

            Login om te reageren
  3. ghost zegt

    16 februari 2019 om 15:23

    Zou wat zijn toch!

    Login om te reageren
  4. Dutchdriftking zegt

    16 februari 2019 om 15:30

    Is er weer een voor stichting open deur.

    Login om te reageren
  5. aschja zegt

    16 februari 2019 om 15:33

    Kijken wat Lilcoln nu weer te zeiken heeft?

    Login om te reageren
    • maferick74 zegt

      16 februari 2019 om 17:01

      @aschja: hij is waarschijnlijk met zijn ouders in een landall huisje zonder WIFI in zijn kamertje aan het huilen.

      Login om te reageren
  6. w0o0dy zegt

    16 februari 2019 om 15:40

    Als Leclerc nou gewoon de eerste race wint dan is hij de nr 1…

    Login om te reageren
    • maferick74 zegt

      16 februari 2019 om 17:02

      @w0o0dy: zou toch fantastisch zijn… en ineens is Vettel no 2, en probeer dat maar eens uit te leggen aan de vinger.

      Login om te reageren
      • elemento zegt

        16 februari 2019 om 18:47

        @maferick74: nee max of hamilton wordt 1

        Login om te reageren
  7. gitaarknul zegt

    16 februari 2019 om 15:41

    Was helemaal te verwachten,
    Denk wel dat zodra leclerc beter gaat presteren dan vettel, en vettel dit jaar alweer de titel misloopt dat leclerc nr1 in het team word volgend jaar met giovinazzi als pion bijvoorbeeld

    Login om te reageren
  8. ghengiskhan zegt

    16 februari 2019 om 15:41

    Haha, Vettel die als leider optreedt.

    Misschien wel als lijder, aan het een of ander. Gebrek aan leiderschap, bijvoorbeeld.

    Login om te reageren
  9. karaya zegt

    16 februari 2019 om 16:16

    De resultaten bepalen wie er eerste rijder is. En tijdens de eerste race zijn er sowieso geen teamorders. Pole pakken en winnen dus.

    Login om te reageren
  10. r9c11 zegt

    16 februari 2019 om 17:11

    Persoonlijk vond ik Mercedes veel schaamtelozer vorig seizoen met het benadelen van Bottas . Zijn tranen waren echt toen hij vorig jaar een zekere GP overwinning aan Lewis moest laten vanwege onnodige teamorders…Lewis was evengoed fluitend wereldkampioen geworden!

    Login om te reageren
    • koeckenbacker zegt

      16 februari 2019 om 21:14

      @r9c11: en wel, mocht Toto ‘pinokkio’ wolff in italie, rusland en duitsland niet ingegrepen hebben, was valtterri zeker 2e geworden in het wk. Heeft dus eigenhandig het seizoen en een deel van de carriere van bottas naar de klote geholpen met zn schijnheilige smoel.

      Login om te reageren
  11. harrie zegt

    16 februari 2019 om 17:50

    Dat worden een hoop ‘we’ll talk later’ momentjes dan.

    Login om te reageren
  12. hans75 zegt

    16 februari 2019 om 18:10

    Vreemde reacties hier…. vervang dat Vettel eens door Verstappen… en Leclerc door Gasly… en lees het dan nog eens opnieuw…
    of zet je roze bril af..

    Login om te reageren
    • hhitalia zegt

      16 februari 2019 om 19:15

      @hans75: vreemde reacties? Je bent nieuw hier op Autoblog? ?

      Login om te reageren
  13. jochempie zegt

    16 februari 2019 om 18:56

    Leclerc gaat Vettel helemaal om de oren sturen.

    Login om te reageren
  14. zero99 zegt

    16 februari 2019 om 20:44

    @jochempie: ik hoop het, zou mooi zijn

    Login om te reageren
  15. roadster1976 zegt

    16 februari 2019 om 20:56

    Wat een geneuzel

    Login om te reageren
  16. cloverleaf zegt

    16 februari 2019 om 21:39

    Vind het op zich niet meer dan logisch. Leclerc gaat dit jaar sowieso geen kampioen worden. Vettel zou evt kunnen. We moeten niet nu gelijk gaan doen of Leclerc in z’n eerste jaar bij ferrari gelijk meedoet om de titel. Sebbi is niet voor niks al viervoudig kampioen..

    Login om te reageren
  17. realhustler zegt

    18 februari 2019 om 07:59

    Valteri had de pech dat Hamilton voor liep in de stand. Toch vind ik het slim, om een eerste rijder te hebben vanaf dag 1. In het verleden is heel vaak het wk beslist op een enkel puntje. Gister nog op youtube zitten kijken naar Villeneuve die Schumacher aftroefde in Jerez. Voor de race was er maar 1 puntje verschil….

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North