• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ferrari spreekt over komst van nieuwe hypercar

Auteur: RubenPriest, gepost 9 mei 2017 om 09:54 – 38 Reacties

Ferrari spreekt over komst van nieuwe hypercar


De Italiaanse autobouwer is achter de schermen druk met een opvolger van de LaFerrari.

Tussen de legendarische Ferrari Enzo en de LaFerrari zat zo’n 11 jaar. Het verschil tussen de LaFer en de opvolger hiervan zal kleiner zijn, als we Ferrari-topman Michael Leiters volgens Autocar mogen geloven.

Een gloednieuwe hypercar zal over drie a vijf jaar onthuld worden. Wat we kunnen verwachten van dit monster is nog niet geheel duidelijk. Leiters licht een tipje van de sluier op door te zeggen dat we in elk geval geen F1-blok hoeven te verwachten in het nieuwe apparaat. “We willen iets anders doen. De F50 had een F1-blok, maar de motor moest flinke wijzigingen ondergaan.”

De opvolger zal qua aandrijflijn naar verwachting een vergelijkbare constructie krijgen met de LaFerrari. Een atmosferische V12 in combinatie met hybride technologie. De hypercar krijgt volgens Leiters wel een nieuwe eis mee. “De technologie die we gaan gebruiken in de nieuwe hypercar moet ook toepasbaar zijn in onze andere modellen.”

De 812 Superfast was vermoedelijk de allerlaatste V12-Ferrari die het zonder hulp moest stellen. De verwachting is dat alle toekomstige V12-modellen van het Italiaanse merk een hybride constructie gaan krijgen. Daar slaat de uitspraak van Leiters dan ook op.

Fotocredit: @meijer via Autojunk

Ook interessant!

  • Rijden in een nieuwe Ferrari doe je zo
    Rijden in een nieuwe Ferrari doe je zo
  • Nieuwe Ferrari kledinglijn
    Nieuwe Ferrari kledinglijn is speciaal voor kinderen
  • ferrari daytona sp3
    Surprise: nieuwe Ferrari Daytona SP3
  • Nieuwe Ferrari lijkt straks op een iPhone?!
    Nieuwe Ferrari lijkt straks op een iPhone?!

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

Ferrari, Hybride, hypercars, laferrari, michael-leiters

Vorig bericht: « Officieel: Belastingdienst geen toegang tot snelwegcamera’s
Volgend bericht: Te koop: NL’se villa met ondergrondse parkeergarage »

Lees Interacties

Reacties

  1. eetvlagetmoney zegt

    9 mei 2017 om 10:24

    “Een gloednieuwe hypercar zal over drie a vijf jaar onthuld worden.”
    Hold your horses AB, het zijn Italianen he, dus maak er gerust 6 tot 10 jaar van ;)

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      9 mei 2017 om 10:41

      @eetvlagetmoney: Alfa is het zelfde concern, we zijn wat gewend….

      Login om te reageren
  2. Edge zegt

    9 mei 2017 om 10:24

    Dat is dus zo’n 7 tot 9 jaar na de introductie van de LaFerrari. Daar zit ongeveer evenveel tijd tussen als de stap van F40 naar F50 en F50 naar Enzo. Deze stap voelt echter wel een stuk korter door de recente introductie van de LaFerrari Aperta

    Login om te reageren
  3. rufctr01 zegt

    9 mei 2017 om 10:25

    Wat is zo’n Ferrari klein naast een Audi RS6? of RS4?

    Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      9 mei 2017 om 10:26

      @rufctr01: RS6, duidelijk. De Audi lijkt inderdaad erg groot. Maar zo valt ook goed te zien hoe breed een LaFerrari is.

      Login om te reageren
    • jack_abarth zegt

      9 mei 2017 om 11:09

      @rufctr01:

      Vind je? De Audi is maar 23cm langer, dat vind ik persoonlijk niet zo heel veel als je een station vergelijkt met een 2-zitter.

      Login om te reageren
      • banaan7 zegt

        9 mei 2017 om 11:55

        @jack_abarth: kan je dat zien op de foto? :0

        Login om te reageren
        • jack_abarth zegt

          9 mei 2017 om 12:01

          @banaan7:

          Timmermansoog jongen :P

          Login om te reageren
  4. viezefreddyw zegt

    9 mei 2017 om 10:25

    Wel gaaf dat Ferrari zoals het er nu naar uitziet, vast blijft houden aan atmosferische blokken. De V12 van Ferrari klinkt altijd hemels. Kan geen turboblok tegenop. De 488 klinkt voor geen meter. Ik ben benieuwd waar dit gaat eindigen.

    Login om te reageren
  5. easygoingmartin zegt

    9 mei 2017 om 10:25

    Ben ik de enige die de hypercars eerder hypedcars vind? Oké ze zijn gaaf en seller dan supercars.. maar McPoFe kunnen dit gewoon uit gaan melken..
    Geef mij maar een Koenigsegg, dát vind ik pas gaaf.

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      9 mei 2017 om 10:39

      @easygoingmartin: En Koenigsegg melkt de boel niet uit wil je zeggen? Bijna elke autoshow staat er weer een Agera (voorheen CCX/CCR/CCXR) met nieuwe letters achter de naam.

      Login om te reageren
      • easygoingmartin zegt

        9 mei 2017 om 23:03

        @Edge: is zeker wel waar, maar zeker niet zo overhyped als de, inderdaad, McPoFe.?

        Begrijp me niet verkeerd, ik vind ze erg gaaf maar ze zijn niet heel erg exclusief meer. Komt een Aperta naar supercar sunday, samen met 5(!!) 918’s..
        Koenigseggs zijn denk ik toch iets minder op meetings en middelgrote evenementen te zien. Net als Pagani’s overigens.

        Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      9 mei 2017 om 10:42

      @easygoingmartin: Kan je me uitleggen wat McPoFe is?

      Login om te reageren
      • wachtmaartotmijnvtecinkicktyo zegt

        9 mei 2017 om 10:46

        @viezefreddyw: McLaren Porsche Ferrari

        Login om te reageren
        • viezefreddyw zegt

          9 mei 2017 om 10:47

          @wachtmaartotmijnvtecinkicktyo: Thanks. Nooit van deze term gehoord.

          Login om te reageren
      • dieselkameel zegt

        9 mei 2017 om 10:50

        @viezefreddyw: McLaren, Porsche, Ferrari

        Login om te reageren
        • dieselkameel zegt

          9 mei 2017 om 10:51

          @dieselkameel: NVM, de app liep achter

          Login om te reageren
          • viezefreddyw zegt

            9 mei 2017 om 10:52

            @dieselkameel: Geen probleem!

            Login om te reageren
      • lekbak zegt

        9 mei 2017 om 11:02

        @viezefreddyw: laren rsche ffari

        Login om te reageren
        • lekbak zegt

          9 mei 2017 om 11:03

          @lekbak: dat dus. Langzame app.

          Login om te reageren
  6. breakingpoint zegt

    9 mei 2017 om 10:35

    Is het omwille van emissienormen dat ze met hybride verder willen? Of vanwege prestaties?

    Login om te reageren
    • rrk147 zegt

      9 mei 2017 om 11:27

      @breakingpoint: Waarschijnlijk om ook Toyota Prius rijders te kunnen bereiken ;-)

      Nee, denk een combinatie van beide. Een elelectro motor levert bij nul toeren al zijn maximale koppel, waar een atmosferische V12 vaak meer hoogtoerig is. Dus de combi levert meer vermogen op. Daarnaast zal een hybride onder deellast zuiniger zijn, wat weer aantrekkelijk is, voor de vanuit de EU opgelegde normen qua uitstoot.

      Login om te reageren
  7. TimoBac zegt

    9 mei 2017 om 10:38

    Je zal maar werken aan de opvolger van de LaFerrari. Waar begin je in godsnaam?

    Login om te reageren
    • JamesBond007 zegt

      9 mei 2017 om 10:47

      @timobac: in Italië

      Login om te reageren
    • breakingpoint zegt

      9 mei 2017 om 10:58

      @timobac: dat ze godverdomme maar eens bij die naam beginnen!!

      Login om te reageren
    • jpoers zegt

      9 mei 2017 om 11:15

      @timobac: naam? Maar ook het design. Sorry maar mooi is die niet echt.

      Login om te reageren
  8. breakingpoint zegt

    9 mei 2017 om 10:40

    Ik zou wel eens een vergelijkingstest willen zien van een “hypercar” met hybridetechnologie, tegen dezelfde auto zonder. Gewoon om te zien of dat extra gewicht de moeite waard is.

    Login om te reageren
  9. lekbak zegt

    9 mei 2017 om 10:40

    Ik betwijfel of ze met een atmosferische motor de geblazen jongens bij kunnen houden. Want ook die krijgen steeds meer hulp van elektromeuk natuurlijk. Maar voor het geluid en dus de beleving is het alleen maar goed natuurlijk.

    Login om te reageren
    • breakingpoint zegt

      9 mei 2017 om 10:59

      @lekbak: Idee: elektrische turbo’s

      Login om te reageren
      • lekbak zegt

        9 mei 2017 om 11:05

        @breakingpoint: ik zie het nut daar niet zo van, behalve turbogat oplossen.

        Net als bij een mechanische compressor moet je eerst de benodigde energie opwekken. Een reguliere turbo maakt gebruik van “gratis” energie van de uitlaatgassen.

        Login om te reageren
        • breakingpoint zegt

          9 mei 2017 om 12:22

          @lekbak: Weet ik wel. Maar met een reguliere turbo doe je weer af aan de geluidsbeleving. En die elektrische variant kan voor extra koppel zorgen in de lage toerentallen. Al heb ik geen idee over hoeveel koppel we dan spreken.

          Login om te reageren
          • lekbak zegt

            9 mei 2017 om 14:07

            @breakingpoint: het lijkt mij dat je die elektrische turbo zo sterk kunt maken als je zelf wilt. Maar dat heeft natuurlijk ook weer allemaal nadelen. Dan kan je beter een compressor pakken, die zit ook niet in het uitlaatsysteem.

            Login om te reageren
            • breakingpoint zegt

              9 mei 2017 om 14:35

              @lekbak: ik zie er voordeel in. Een roots compressor heeft een brede riemaandrijving, die in de lijn van de krukas moet liggen, en neemt veel plaats in onder de motorkap. Die elektrische turbo kan met wat stroomkabels en luchtbuizen eigenlijk om het even waar geplaatst worden.

              Login om te reageren
    • sjeppie156 zegt

      9 mei 2017 om 11:05

      @lekbak: en turbo’s blijven voor mietjes…. n/a en als je persee drukvulling wil neem je maar een supercharger

      Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        9 mei 2017 om 11:14

        @sjeppie156: Met alle respect hoor, maar wat een gel*l.

        Login om te reageren
      • nopetrolnofun zegt

        9 mei 2017 om 12:41

        @sjeppie156: Turbo’s zijn niet voor mietjes, ben zelf ook meer fan van een N/A of een supercharger omdat die het geluid niet zo beïnvloeden

        Login om te reageren
  10. sezz zegt

    9 mei 2017 om 11:30

    Het design is dmv de layout, geometrie en aerodynamica natuurlijk bedacht op deze techniek en hoger gewicht lijkt mij dus niet echt mogelijk om dit objectief vast te stellen in een identiek model zonder al die extra systemen, motoren en accu’s dus. Maar ik vermoed dat wanneer pk/kg hetzelfde blijft de lichtere een snellere tijd zal realiseren.

    Login om te reageren
  11. jeroenwz zegt

    9 mei 2017 om 17:20

    Ik ben benieuwd naar de naam. We hebben al de Enzo gehad en de LaFerrari. Wat wordt de nieuwe? Ik gok op de ‘Il Enzo Ferrari’

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North