• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ferrari trapte in trucje van Horner, aldus Horner

Auteur: willeme, gepost 14 april 2019 om 19:58 – 24 Reacties

Christian Horner


Het is ook een sluwerd, die man van Ginger Spice.

Vanochtend was het weer zover, een Formule 1 race. Het was ook nog eens de duizendste, dus ze hadden wat te vieren. Helaas betreft Formule 1 een sport en die kunnen soms tergend saai zijn. Kijk naar de wedstrijd van PSV vanmiddag: ja, de Eindhovenaren wonnen. Maar zelfs voor de die hard PSV-fan was het niet om aan te zien. Dat heb je ook met Formule 1 races. De ware prestatie vanochtend werd geleverd door de neutrale Formule 1 fan. Die moest wakker zien te blijven, luisterend naar een man die nogal wrok koestert jegens Renault.

Terug naar de race. Ondanks de veelbelovende optredens in Spanje en Bahrein, kon Ferrari vandaag niet echt feestvieren. De welbesnorde Sebastian Vettel eindigde op P3, terwijl LeClerc niet verder kwam dan P5. Door die tegenvallende prestaties staat Verstappen op de derde plaats in het kampioenschap, wat eigenlijk niet eens zo’n verkeerde positie is, gezien de omstandigheden.

Red Bull RB14 '18

Het leek erop dat hij op P5 zou eindigen, maar dankzij een uitgekiende strategie kon hij toch vierde worden. Althans, dat stelt Christian Horner. De Britse teambaas zag dat hij absoluut geen vuist kon maken tegen de Ferrari’s.

We hebben de pitstop strategie voor iedereen op de baan bepaald, eigenlijk. Onze gedachtegang was eigenlijk vrij duidelijk. De meeste kans om iets te kunnen doen was in combinatie met een tweestops strategie. Helemaal als er een Safety Car situatie zich zou voordoen.

Dat is op zich vrij logisch. Dat is precies hoe Verstappen en Ricciardo in staat waren om de GP van China te winnen vorig jaar. Toen trok Ricciardo aan het langste eind. Ondanks dat er van een degelijke situatie geen sprake was, hebben ze wel bij Ferrari een stootje kunnen uitdelen.

Ik denk dat dat we een minder snelle auto dan de Ferrari hadden, vandaag. De beste manier voor ons om een van auto’s te verslaan was door te kiezen voor de tweestops strategie. Daardoor ging Vettel eerder naar binnen en lieten ze Leclerc nog even buiten rijden. Daardoor konden wij een plaatsje opschuiven. P4 was het maximaal haalbare vandaag.

Red Bull

We missen echter wel het stukje dat Ferrari te lang heeft gewacht met het naar binnenhalen van Leclerc. Die moest enkele ronden op oude banden rijden waardoor Verstappen de P4 in de schoot geworpen kreeg. Op pure snelheid kwam Verstappen niet in de buurt van Leclerc vandaag. Gelukkig hoeft het niet hierbij te blijven, want er is licht aan de horizon:

Ik denk dat we een grote stap hebben gemaakt sinds Bahrein. We waren dit weekend veel competitiever. Als we kijken naar de data, dan zaten we er in Sector 1 en Sector 2 goed bij. In Sector 3 kwamen we wat te kort, maar daar komen gelukkig binnenkort nieuwe onderdelen voor.

Ook interessant!

  • Max Verstappen blikt met Christian Horner terug
    Video: Max Verstappen blikt met Christian Horner terug
  • Video - Leclerc laat een klassieke Ferrari 275 uit
  • Video: Leclerc doet Verstappen na
  • Ferrari F1-motor
    Ferrari: Onze nieuwe F1-motor is een zuinige krachtpatser

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist schrikt zich het apezuur
  • Gespot – De enige echte Rimac op Nederlands kenteken
  • Ford maakt standaard onderdeel een betaalde optie (en met een goede reden)
  • Automerk maakt revven bewust onmogelijk in deze sportcoupé met verbrandingsmotor
FacebookTweetPinLinkedIn

Charles Leclerc, Max Verstappen, Pierre Gasly, Red Bull Racing, sebastian-vettel

Vorig bericht: « Koop voor 10 mille een 430i ‘CSL’
Volgend bericht: Bentley introduceert loodzware accessoires »

Lees Interacties

Reacties

  1. rob5nismo zegt

    14 april 2019 om 20:13

    En bij de volgende race is het waarschijnlijk hetzelfde liedje alleen zit het lange rechte stuk in sector 1 bv

    Login om te reageren
  2. Dutchdriftking zegt

    14 april 2019 om 20:30

    Max draait iig een betere start van het seizoen dan vorig jaar.

    Login om te reageren
    • jules713 zegt

      15 april 2019 om 03:45

      @dutchdriftking: beste start ooit voor hem.

      Login om te reageren
  3. ghost zegt

    14 april 2019 om 20:31

    Ach die man lacht toch het hardst in the end. Laten we eerlijk zijn, we vonden ginger Spice allemaal het leukst, toen zij eruit stapte was het niet meer wat het was.

    Login om te reageren
    • drdre1 zegt

      14 april 2019 om 21:05

      @ghost: en ze heeft nog een one night met Mel-B gehad ook! Ik bedoel… Eh.. ? Dus.

      Login om te reageren
    • niex zegt

      15 april 2019 om 06:47

      @ghost: spice girls, dat was toch nooit wat?

      Login om te reageren
      • wif1 zegt

        15 april 2019 om 17:47

        @niex: We hebben het dan ook niet over de zangkwaliteiten…

        Login om te reageren
  4. Rick-dos zegt

    14 april 2019 om 21:07

    Wacht nou maar af…

    Login om te reageren
  5. pignon zegt

    14 april 2019 om 21:28

    Dat Olaf Mol zo zit af te geven op Renault tast zijn positie als verslaggever aan. Zeker wanneer je niets meldt wanneer een Toro Rosso de garage ingeschoven wordt tijdens de race. Dan ben je geen verslaggever, maar een jankend kind.

    Login om te reageren
    • gwnbmw zegt

      14 april 2019 om 21:40

      @pignon: ziggo mag geen interviews meer doen met renault, vandaar het kinderachtige geneuzel van olav en de mannen in de studio.

      Login om te reageren
    • Houthakker zegt

      14 april 2019 om 21:58

      @pignon: helemaal mee eens!

      Login om te reageren
    • SpiderIV zegt

      14 april 2019 om 22:05

      @pignon: eens en Mol mist ook wel erg veel tijdens de race.
      Er zou toch iemand naast hem komen? Twee zien meer dan 1.
      En neen niet die Jack P want dat is echt tenenkrommend wat die uitkraamt.

      Login om te reageren
      • emping zegt

        15 april 2019 om 01:29

        @spideriv: #ontslajackplooij

        Login om te reageren
    • vaakbenjetebang zegt

      14 april 2019 om 22:50

      @pignon: Om maar eens een bekende uitspraak te parafraseren: de Nederlandse ‘F1 fan’ krijgt de verslaggeving die hij verdient.

      Mol was pre-Max al regelmatig de weg kwijt qua racecommentaar, maar dat is in mijn herinnering nooit anders geweest en heeft ook wel wat amusants, want zo kun je lekker ‘neeeeheee, dat is Leclerc, schele prei!!!!’ naar je TV roepen.

      Post-Max Mol is helemaal niet leuk meer, hij zit er tot zijn schouder in, om van de onvolprezen Plooij maar niet te spreken.

      Login om te reageren
      • autodidact zegt

        14 april 2019 om 23:01

        @vaakbenjetebang: Haha, dat is precies wat ik riep toen hij meldde dat Kvyat vlak achter Albon zat – terwijl die op dat moment in de pits stond.

        Login om te reageren
      • mashell zegt

        15 april 2019 om 07:36

        @vaakbenjetebang: bij de Veronica strandrace zag Mol het allemaal nog wel scherp.

        Login om te reageren
    • dreester zegt

      14 april 2019 om 23:09

      @pignon: Ziggo heeft nog een pareltje op afdeling voetbal: Sierd de Vos. Kunnen ze hem niet een keer F1 doen?

      Login om te reageren
      • Edge zegt

        14 april 2019 om 23:26

        @dreester: Als die bij deze saaie race het commentaar had gedaan, hadden we nu geweten welke coureurs een knappe vriendin hebben en waar je goed kunt eten in Shanghai

        Login om te reageren
  6. Arnoud zegt

    14 april 2019 om 22:02

    Die-hard PSV fans.. Zijn die er dan? Je zou toch zeggen dat voortschrijdend inzicht je vanzelf bij een echte voetbalclub brengt.

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      15 april 2019 om 02:03

      @Original_Arnoud: inderdaad. Superboeren ftw!!!

      Login om te reageren
    • Stefje zegt

      15 april 2019 om 10:56

      @Original_Arnoud: geniet nog maar van je clubbie dit seizoen. Volgend jaar zijn ze allemaal weg gekocht en is het weer vier jaar huilen met de pet op :)

      Login om te reageren
  7. pomoek zegt

    14 april 2019 om 22:41

    Fijne dat er snel nieuw onderdelen voor sector 3 komen. Daar heb je volgend jaar pas wat aan.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      15 april 2019 om 07:35

      @pomoek: die nieuwe sector drie onderdelen werken in elke sector drie op elk circuit…

      Login om te reageren
  8. ericd zegt

    15 april 2019 om 08:14

    Knuppels bij Ferrari. Simpel hoofdrekenwerk. Leclerc ongetwijfeld apegefrustreerd. Hopen maar dat de Hondamotor in de loop van het seizoen meer pk’s kan gaan leveren. Dat ie betrouwbaar is, mag in wezen al een zegen genoemd worden. Veelbelovend voor 2020.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North