• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Fisker wordt Elux, Karma krijgt nieuwe accu en aandrijving

Auteur: JordyS, gepost 6 maart 2015 om 20:30 – 21 Reacties

De Fisker Karma


Fisker Elux gaat de Karma een flinke opfrisbeurt geven: bijna de helft van de bolide krijgt een upgrade.

Het is informatie die we verwachtten pas eind april te horen, maar Kroymans-directeur en Elux-importeur (de nieuwe naam van Fisker) Geert-Jan Tax slingerde vanmiddag al wat nieuws de ether in op BNR. Hij meldde dat de eerste prototypes al de weg op gestuurd zijn en benadrukt dat de Karma enkele hoognodige (onze woorden) vernieuwingen mee krijgt.

De Karma wordt voor 42 procent geüpgrade, waarbij Elux zich vooral heeft gefocust op grotere accu’s en een nieuwe, innovatieve aandrijflijn. Daarnaast krijgen bestaande Fisker-rijders de mogelijkheid om hun Karma op korte termijn van wat nieuwe snufjes te laten voorzien. We gokken dat het daarbij à la de Tesla Roadster gaat om grotere, krachtigere accupacks.

Het is overigens de vraag waar die accu’s vandaan gaan komen, want leverancier A123 Systems is de laatste tijd nogal wat personeel kwijtgeraakt aan Apple. Het lijkt ons geen ideale situatie als je hard op weg bent een mislukt project nieuw leven in te blazen, maar wie weet gaat Elux ons eind april verrassen tijdens de officiële presentatie van de plannen van het merk.

Ook interessant!

  • Karma GS-6
    Raad eens welke auto wéér een nieuwe versie krijgt?
  • Karma GS-6
    Karma GS-6 is nog altijd een Tesla-killer
  • hopeloos ouderwetse configurator
    Hopeloos ouderwetse configurator voor nieuwe Tesla-concurrent
  • Nieuws van Karma: sexy SUV of goedkope na-aper?

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist schrikt zich het apezuur
  • Gespot – De enige echte Rimac op Nederlands kenteken
  • Ford maakt standaard onderdeel een betaalde optie (en met een goede reden)
  • Automerk maakt revven bewust onmogelijk in deze sportcoupé met verbrandingsmotor
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, Fisker, karma, kroymans

Vorig bericht: « Fuck. Ook Lotus komt met een SUV
Volgend bericht: Dit verdien je als de grote baas van Fiat Chrysler en Ferrari »

Lees Interacties

Reacties

  1. Edge zegt

    6 maart 2015 om 20:32

    Ik hoop dat de mensen achter deze revival meer succes hebben dan het vorige groepje, want het is een prachtig dikke wagen die we veel vaker op de weg zouden moeten zien.

    Login om te reageren
  2. Edge zegt

    6 maart 2015 om 20:35

    Overigens wel ironisch dat de directeur van Kroymans, dat buiten Fisker Elux toch voornamelijk auto’s importeert waar de overheid flink wat belasting op heft, Tax als achternaam heeft.

    Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      6 maart 2015 om 20:51

      @Edge: je was me net voor!!!

      Login om te reageren
      • sydney zegt

        6 maart 2015 om 21:05

        @gtwillem: Weet jij wel waar het in dit geval uiteindelijk over ging, en vooral de geschiedenis later? Dat jij rondjes rijdt wat een heel veel minuten kost,zegt niets om de business.

        Login om te reageren
        • gtwillem zegt

          6 maart 2015 om 21:19

          @sydney: ik ben redelijk bekend met Kroymans en de historie. Geen expert. Gewoon wat je hoorde op BNR en las in het FD en andere automotive media. Het werd redelijk breed uitgemeten in de pers. En een paar oud-collega’s hebben er gewerkt, dus je hoort nog eens wat.

          Ik rijd niet alleen maar rondjes, kost te veel minuten… Prettig weekend, kerel ;-)

          Login om te reageren
  3. sydney zegt

    6 maart 2015 om 20:57

    Ik heb wat gestelligd gehad met de Kroymans Corporation,en dat was niet altijd even makelijk op te lossen.Maar het Kroymans van de Soestdijkerstraatweg vanaf begin,het scheiden en hetzelf weer opgerichte Kroymans blijf ik al instituut vinden.Wat dat betreft meer dan Munsterhuis.

    Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      6 maart 2015 om 22:33

      @sydney: minder brandgevoelig, ook!

      Login om te reageren
  4. henkhupelschoten zegt

    6 maart 2015 om 20:59

    Hier in aarle (vlakbij Helmond) rijdt er altijd eentje rond. Overigens waar was jensen op Geneve?

    Login om te reageren
    • norge zegt

      6 maart 2015 om 21:08

      @henkhupelschoten: Jensen was vandaag bij zijn moeder op bezoek…

      Login om te reageren
      • henkhupelschoten zegt

        6 maart 2015 om 21:10

        @norge: Da is mooi

        Login om te reageren
  5. kobus1967 zegt

    6 maart 2015 om 21:18

    Aan de ene kant mooi dat er nog leven in zit aan de andere kant slecht voor de exclusiviteit. Ruim de helft van alle geproduceerde Karma’s rijd in Nederland rond en hoe vaak zie je er nou een. In de familie hebben we er een en ik blijf het een imposant ding vinden.

    Login om te reageren
  6. ettie zegt

    6 maart 2015 om 21:48

    Doet me denken aan elektrolux

    Login om te reageren
    • Anoniem zegt

      7 maart 2015 om 03:15

      @ettie: Wij wasmachineliefhebbers, en vooral de Duitsers korten Electrolux vaak af tot E-lux of Elux, dus wat jij zegt kan kloppen.

      Login om te reageren
  7. styns zegt

    6 maart 2015 om 23:16

    Velux lamellen op de achterruit! 80’s style !

    Login om te reageren
  8. baasbas zegt

    7 maart 2015 om 07:44

    Tip: zaag er een stukje tussenuit en loos die achterdeuren

    Login om te reageren
    • roppp zegt

      7 maart 2015 om 08:45

      @baasbas: je kunt er beter helemaal de stekker uittrekken. Dit wordt Saab-2. Noem anders maar eens een merk dat het niet redde en toch een succesvolle doorstart heeft gemaakt (behalve Rowe)

      Login om te reageren
      • baasbas zegt

        7 maart 2015 om 09:23

        @roppp: GM? :-)

        Login om te reageren
      • Esprit_de_Flandre zegt

        7 maart 2015 om 19:24

        @roppp: Roewe zou ik nu niet echt zien als een succesvolle doorstart. Het oude Rover is helemaal verdwenen van elke markt waar het ooit aanwezig was, en Roewe zit enkel op die markten waar Rover niet zat. In feite heeft SAIC gewoon de inboedel van Rover opgekocht, en is Roewe een totaal ander bedrijf…

        Login om te reageren
        • roppp zegt

          8 maart 2015 om 01:22

          @Esprit_de_Flandre: het was dan ook cynisch bedoeld…..

          Login om te reageren
  9. mrrallycross zegt

    7 maart 2015 om 11:27

    Mag ik toch wel hopen dat ze nieuwe accu’s en aandrijving er in hangen, de prijs werd namelijk verhoogd als ik andere autojournalisten mag geloven

    Login om te reageren
  10. trustmeiamanengineer zegt

    9 maart 2015 om 12:11

    Ik zie eerlijk gezegd noot meer een Karma rijden in Hilversum. Toen Kroymans ze nog verkocht stonden ze daar rijen dik voor de deur en zag je ze op elke straathoek.
    Hopelijk lukt het ze om er nieuw leven in te blazen, blijven prachtige wagens.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North