• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Fisker’s nieuwe luxe sedan heeft vlinderdeuren

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 7 januari 2018 om 16:02 – 51 Reacties

Afbeelding Fisker’s nieuwe luxe sedan heeft vlinderdeurenAfbeelding Fisker’s nieuwe luxe sedan heeft vlinderdeurenAfbeelding Fisker’s nieuwe luxe sedan heeft vlinderdeurenAfbeelding Fisker’s nieuwe luxe sedan heeft vlinderdeurenAfbeelding Fisker’s nieuwe luxe sedan heeft vlinderdeuren

Fisker's nieuwe luxe sedan heeft vlinderdeuren
Steez-factor: 10.000.

Sinds Henrik Fisker de wereld wederom versteld liet staan van zijn kunnen met de introductie van zijn eigen Fisker Karma, is het grotendeels bergafwaarts gegaan. Het bedrijf ging eigenlijk al vrij vlug tenonder, waarna de Karma niet veel later in China opdook als de Karma Revero. Henrik is in ieder geval niet de persoon om bij de pakken neer te gaan zitten, wat des te meer bleek toen hij een kleine twee jaar terug de virtuele doeken van de Fisker EMotion trok.

Jaren worden maanden worden weken worden dagen. Inmiddels zijn we alweer zover dat Fisker zijn nieuwste creatie volgende week gaat onthullen op de Consumer Electronics Show in Las Vegas. Hoewel informatie over de auto nog tamelijk beperkt is, kregen we deze week eindelijk wat nieuwe kiekjes waarop de luxe sedan in nagenoeg vol ornaat te zien is. Hieruit kunnen we opmaken dat de EMotion een hele bijzondere set deuren krijgt, die doet denken aan de vleugels van een vlinder.

Dit is natuurlijk niet alles, want afgezien van het elegante en fascinerende uiterlijk is er onderhuids ook een boel aan de gang. Uit de beperkte dosis informatie waarover we tot op heden beschikken blijkt bijvoorbeeld dat de EMotion een solid-state batterijpakket heeft waarmee hij tot ongeveer 650 kilometer ver kan komen. Een stevig rijbereik, maar dat is absoluut niet het meest speciale aan deze door hen gepatenteerde techniek.

De EMotion laadt hierdoor namelijk extreem snel op. Zo snel zelfs, dat hij meer dan een kwart van zijn juice terug heeft na slechts 9 minuten (!) aan de stekker. Zijn topsnelheid ligt naar verluidt rond de 260 km/u. De Fisker EMotion is tevens klaar voor een autonome toekomst waarin hij zich kan verbinden met de omgeving. Dankzij verschillende intelligente sensoren brengt hij de wereld rondom zichzelf in kaart.

De Fisker EMotion zal hoogstwaarschijnlijk tegen het einde van 2019 of begin 2020 op de markt komen. Bestellen kan alvast, maar dan moet je wel even 2.000 dollar naar ze overmaken. Dit is echter een schijntje van de totale prijs. Fisker prijst het basismodel op 129.000 dollar.

Ook interessant!

  • hopeloos ouderwetse configurator
    Hopeloos ouderwetse configurator voor nieuwe Tesla-concurrent
  • Karma GS-6
    Karma GS-6 is nog altijd een Tesla-killer
  • Gespot - De gloednieuwe Audi RS3 Sedan
  • Karma GS-6
    Raad eens welke auto wéér een nieuwe versie krijgt?

Nieuwste artikelen

  • Nieuwe Toyota RAV4 is een dikke bak, heeft altijd een stekker
  • Bijzondere in NL geleverde Hyundai is koning afschrijving
  • Fiat 500 weigert te sterven: nóg een speciale editie
  • Geld teveel? Ferrari-webshop helpt een handje
FacebookTweetPinLinkedIn

ces-2018, Elektrisch, emotion, Fisker, henrik-fisker, Vleugeldeuren

Vorig bericht: « Hoe Mercedes de ‘diva’ omtoverde tot kampioensauto
Volgend bericht: AB-lezer maakt Volvo Coupé concept, wat vinden we? »

Lees Interacties

Reacties

  1. rwracing zegt

    7 januari 2018 om 16:16

    Achterkant heeft veel weg van de nieuwe AM vantage en de vorm heeft veel weg van de Tesla model 3, oftewel ik vind het niks.

    Login om te reageren
    • dakarbemo zegt

      7 januari 2018 om 16:59

      @rwracing: en wie was er ook designer bij AM… Juist Mr. Fisker dus iemand loopt iemand te kutten qua design.

      Login om te reageren
      • str8six zegt

        7 januari 2018 om 17:08

        @dakarbemo: ja want toen Fisker weg ging bij AM was natuurlijk al bekend hoe de nieuwe Vantage eruit zou komen te zien..

        Login om te reageren
        • dakarbemo zegt

          7 januari 2018 om 17:12

          @str8six: Design ideetjes/schetjes hangen al jaren rond voordat wat geproduceerd word……. puntje puntje puntje. De gelijkenis van de kont is te te te toevallig?

          Login om te reageren
        • dakarbemo zegt

          7 januari 2018 om 17:14

          @str8six: kan ook via collega’s uiteraard die men nog kent. Maar ik geloof echt niet in toeval wat dit betreft. kontjes zijn te gelijk en beide te kort achter elkaar onthuld

          Login om te reageren
          • mrniesoe zegt

            7 januari 2018 om 17:57

            @dakarbemo: Zitten we met een kontjeskenner?

            Login om te reageren
          • mashell zegt

            7 januari 2018 om 19:21

            @dakarbemo: maar zo gelijk zijn ze helemaal niet. Ja, ze hebben beide een hoog middendeel met schouders (poewee dat heeft de 911 al meer dan 50 jaar) en laten de achterlichten een bochtje lopen (want dat kan tegenwoordig) om de breedte te benadrukken. Dit zijn gewoon twee designers met hetzelfde idee omdat de techniek het mogelijk maakt.

            Login om te reageren
  2. dutchoutlaw zegt

    7 januari 2018 om 16:17

    Ik vind hem cool!

    Login om te reageren
  3. airditude zegt

    7 januari 2018 om 16:27

    Matchbox auto op schaal, mis alleen de glitter lak en striping ;)

    Login om te reageren
  4. 2wheeler zegt

    7 januari 2018 om 16:35

    Damn wat een elegante lijnen! Vind de prijs alleszins meevallen eigenlijk. Beetje model S gaat ook over de 100K. De Karma vond ik ook al zo’n beauty. Nu de bouwkwaliteit nog even op orde krijgen..

    Login om te reageren
  5. healey zegt

    7 januari 2018 om 16:35

    De creaties ( BMW Z8, Aston Martin DB9, Fisker Karma) die Henrik Fisker neerzet horen toch wel tot de top van modern auto ontwerp. De man moet alleen het commerciële en misschien zelfs het technische deel aan iemand anders overlaten. Een soort Jobs / Wozniak relatie. Dan wordt het nog eens wat.

    Login om te reageren
    • ikschrijfookoverautos zegt

      7 januari 2018 om 17:20

      @healey: Dat is oprecht niet eens zo’n slecht idee. Ik kan er niet over spreken, ik ken hem immers niet persoonlijk, maar wellicht denkt hij dat hij alles zelf kan?

      Login om te reageren
    • boenderaar zegt

      8 januari 2018 om 01:21

      @healey: de gril van deze auto had hij ook beter aan iemand anders over kunnen laten.

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      8 januari 2018 om 08:01

      @healey: hij moet doet dus gewoon in loondienst bij een fabrikant.

      Login om te reageren
  6. rob5nismo zegt

    7 januari 2018 om 16:39

    Butterfly doors dat is alweer even geleden dat ik die gezien heb

    Login om te reageren
    • flutterby zegt

      7 januari 2018 om 16:51

      @rob5nismo: ik heb alleen beetje twijfels bij de toegevoegde waarde van deze constructie. Het lijkt mij onnodig complex.

      Login om te reageren
      • ikschrijfookoverautos zegt

        7 januari 2018 om 17:20

        @flutterby: en dat met een naam als ‘flutterby’

        Login om te reageren
        • flutterby zegt

          7 januari 2018 om 18:33

          @ikschrijfookoverautos: comment van het jaar!

          Login om te reageren
      • rob5nismo zegt

        7 januari 2018 om 19:24

        @flutterby: kijk naar de Dakar mini 2018

        Login om te reageren
      • mashell zegt

        7 januari 2018 om 19:25

        @flutterby: technisch onnodig complex. Maar als het zoals @w0o0dy 5 tot 19k extra kost maar je de wagen daardoor als uniek en bijzonder voor 30k extra kan verkopen kan het er wel uit. Nieuw merk, nieuwe techniek, ongetwijfeld door. Dan moet je alle aandracht trekken die je trekken kunt. De Tesla Model X heeft ook geen vleugeldeuren achter omdat het zo handig is.

        Login om te reageren
  7. Jochempie zegt

    7 januari 2018 om 16:53

    3…2…1… Reactie van Savage Rivale.

    Login om te reageren
    • trustmeiamanengineer zegt

      7 januari 2018 om 17:39

      @Jochempie: Precies, dat was het eerste waar ik aan dacht bij het zien van de foto’s. Heeft ‘ie soms wat techniek “geleend” of schaamteloos gejat?

      Login om te reageren
    • MaartenD zegt

      7 januari 2018 om 17:59

      @Jochempie: de savage ziet er uit als een kitcar die ergens in een kleine schuur in elkaar getimmerd is..deze auto daarentegen ziet er een stuk gelikte uit

      Login om te reageren
      • savagerivale zegt

        9 januari 2018 om 19:13

        @maarten020: if you only knew, de regelgeving waar je mee te maken hebt voor dit soort ongein; laat staan de kennis ?, was het maar een kitcar!

        Overigens lijken deze deuren meer op die van onze Japanse partner de GLM G4 of de Ford Evos Concept.

        Qua design is deze auto redelijk buiten alle proporties met die superbus wielen…

        Login om te reageren
        • MaartenD zegt

          9 januari 2018 om 23:10

          @savagerivale: over smaak valt niet te twisten ;)

          Login om te reageren
    • 2wheeler zegt

      7 januari 2018 om 18:18

      @Jochempie: bestaat dat nog joh…

      Login om te reageren
  8. dirkv zegt

    7 januari 2018 om 16:58

    De Karma vind ik nog steeds een mooie auto maar deze overtreft zijn voorganger. Het lijkt me leuk om deze af en toe te spotten op de weg, het zal een zeldzaamheid blijven.

    Login om te reageren
  9. MaartenD zegt

    7 januari 2018 om 17:18

    Jammer van de hoge prijs maar wel een stuk mooier dan de teslas

    Login om te reageren
  10. 9000cse zegt

    7 januari 2018 om 17:22

    Mooie auto! Zolang die deuren maar dicht blijven. Ik vind dat vleugelgedoe maar niks.

    Login om te reageren
  11. eefie zegt

    7 januari 2018 om 17:32

    Ik vind de achterkant een beetje lijken op de Jaguar.
    Die deuren zijn wel erg gaaf, zeker ook in die rode kleur

    Login om te reageren
  12. western zegt

    7 januari 2018 om 17:47

    Ben benieuwd ziet er beter uit dan de tesla modwl 3 ?

    Login om te reageren
    • 2wheeler zegt

      7 januari 2018 om 18:20

      @western: tsja… een s klasse ook dan een Honda Civic

      Login om te reageren
      • notsobig zegt

        7 januari 2018 om 18:51

        @2wheeler: Je hebt ’s klasse’ en ‘Honda Civic’ per ongeluk met elkaar verwisseld…

        Login om te reageren
  13. racerx zegt

    7 januari 2018 om 18:02

    Potjandorie, ziet er mooi uit! Daklijn mag nog wel wat ‘gechopt’ worden, maar dit ziet er heel wat leuker uit dan bijvoorbeeld een Model 3. Ook fraaier dan menig auto met traditionele aandrijving trouwens.

    Login om te reageren
  14. w0o0dy zegt

    7 januari 2018 om 18:14

    Jammer van die belachelijke deuren.. kost zomaar 5 tot 19 mille extra en voegt eigenlijk niet zoveel toe. Beetje wow-factor inzetten om de aandacht te trekken. Slap. Het hele verhaal heeft genoeg in huis om mensen te trekken als ze het ook echt waarmaken. Dan heb je dit soort kermis-atracties helemaal niet nodig.

    Login om te reageren
    • notsobig zegt

      7 januari 2018 om 18:53

      @w0o0dy: Knap dat jij weet hoeveel dit extra kost! Waar haal je die wetenschap vandaan?

      Login om te reageren
      • w0o0dy zegt

        7 januari 2018 om 20:20

        @notsobig: als je weet dat alleen een Scharniersets voor “lambo-style Doors” op een slk al 1500 euro kost dan is de 5k waarschijnlijk niet genoeg voor een elektrisch aangedreven set van 4 deuren..

        Login om te reageren
        • notsobig zegt

          7 januari 2018 om 22:00

          @w0o0dy: Een optie op een slk is al snel duur. Maar wat zou de kostprijs in de fabriek extra kosten denk je?

          Login om te reageren
      • w0o0dy zegt

        7 januari 2018 om 20:45

        @notsobig: één deur van een model x vervangen kost al minimaal 4 k.. nou is at fabriek wel goedkoper, maar dat het geen 10 mille kost lijkt me onwaarschijnlijk.

        Login om te reageren
        • notsobig zegt

          7 januari 2018 om 22:03

          @w0o0dy: 4k minus btw minus arbeidsloon minus winst (voor leverancieren, tesla, dealers, courier etc etc) minus de kosten wat een ‘normale’ duur zou kosten. Hoeveel blijft er dan over per deur? Ik zou het niet weten…

          Login om te reageren
          • notsobig zegt

            7 januari 2018 om 22:04

            @notsobig: *’normale’ deur

            Login om te reageren
  15. prototip99 zegt

    7 januari 2018 om 18:26

    model 3 gepakt en er nog eens in het midden met een wals over gereden.

    Login om te reageren
  16. notsobig zegt

    7 januari 2018 om 18:54

    Mooie auto! En bereik en laadtijd klinkt al als behoorlijk bruikbaar!

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      7 januari 2018 om 19:22

      @notsobig: behoorlijk bruikbaar maar ook een beetje als te mooi om waar te zijn.

      Login om te reageren
      • Svenska_Aeroplan_AB zegt

        7 januari 2018 om 22:55

        @mashell: Zat ik ook te denken… Aan de andere kant moeten de Solid State accu’s de echte volgende stap zijn in elektrisch rijden. Zijn veel merken mee bezig, en die beloven ook zulke dingen

        Login om te reageren
  17. mashell zegt

    7 januari 2018 om 19:26

    @flutterby: technisch onnodig complex. Maar als het zoals @w0o0dy 5 tot 19k extra kost maar je de wagen daardoor als uniek en bijzonder voor 30k extra kan verkopen kan het er wel uit. Nieuw merk, nieuwe techniek, ongetwijfeld door. Dan moet je alle aandacht trekken die je trekken kunt. De Tesla Model X heeft ook geen vleugeldeuren achter omdat het zo handig is.

    Login om te reageren
  18. mashell zegt

    7 januari 2018 om 19:27

    Goede hellingshoek van de achterbank ook.

    Login om te reageren
  19. Orichy zegt

    7 januari 2018 om 20:39

    Ik moest gelijk aan het Ford Concept Iosis denken uit 2005.
    http://i.wheelsage.org/image/format/picture/picture-gallery-full/ford/iosis_concept/autowp.ru_ford_iosis_concept_6.jpeg

    Login om te reageren
  20. imarinos zegt

    8 januari 2018 om 00:40

    Ziet er goed uit, stuk beter dan de eerste Fisker.

    Maar die deuren lijken me niet praktisch, foto’s kunnen vertekenen maar ik zie 1 scharnierpunt dus als je krap geparkeerd staat heb je een probleem.

    Dat heeft Tesla met de model X beter voor elkaar. Was niet zo’n fan maar pas mee gereden en zou hem graag willen hebben!

    Login om te reageren
  21. ramshoek zegt

    8 januari 2018 om 10:24

    Veel gemiep over het ontwerp en of het ding nu lijkt op een Aston Martin of op een eerder ontwerp van Fisker.

    Maar waar het natuurlijk om gaat is de solid state accu techniek.
    En daarin spreekt Autoblog zichzelf tegen.

    Ze linken naar een eigen groen7 artikel waarin vermeld staat dat de solid state accu’s pas in 2023 komen en dat de Emotion zal debuteren met een accupakket van LG Chem.
    Solid state accu’s: naar verwachting 800 km bereik (maar duurt dus nog een paar jaar).
    LG Chem accu 645 km (ook mooi).

    Login om te reageren
  22. kilum zegt

    8 januari 2018 om 17:12

    Ziet er goed uit. Zou graag een Fisker hebben. Maar zijn nog behoorlijk prijzig.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North