• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ford Focus ECOnetic geprijsd: tikkie terug, Renault

Auteur: sir_smokalot, gepost 14 december 2011 om 14:24 – 72 Reacties

Ford Focus hearts muesli
Na de keiharde diss van Renault vorige week, met de 14% Megane waarmee ze onder Fords dieselduiven leken te schieten, komt de blauwe ovaal heel snel terug met zijn eigen 14%-C-segmenter. Het is alleen geen diesel. Hij is namelijk uitgerust met een 1.0 liter (benzine-) Ecoboost driepitter, die erg lekker ruikt, en goed is voor 14% bijtelling. Kopen kan ook, vanaf 19.595 euro.

De dieselprimeur moeten ze aan Renault over laten, en in dit segment rijden reeds de Lexus CT200h en de Toyota Prius op benzine rond, maar er is nog een kleine primeur-spelonk. De twee Japanners zijn allebei hybride, en de Ford doet het puur op een verbrandingsmotor. Toch nog een primeurtje dus, voor deze C-segmenter.

De lichtst gemotoriseerde Focus ooit staat vanaf maart 2012 bij de Nederlandse dealer, en medio januari zal Ford alle specificaties van het ding bekend maken. Vooralsnog volstaan ze met de vermelding dat de CO2-uitstoot onder de 110 gram/km blijft (duh, anders kreeg je die 14% ook niet).

Overigens moet je de Focus waarschijnlijk wel binnen een kwart jaar bestellen, want per 1 juli ligt de 14%-grens op 102 gram CO2, en wordt de driepitter dus waarschijnlijk gedegradeerd tot een oninteressant 20%-hok.

Onder de kap ligt overigens de 100 pk-variant. Er is ook nog een 125pk-versie, die later in de Focus gelegd wordt, maar wij vermoeden dat deze in het 20%-tarief zal vallen. Of Ford is nog druk bezig de uitstoot omlaag te krijgen, dat kan ook.

De Focus komt er in eerste instantie als ECOnetic Lease Trend, en ECOnetic Lease Titanium, die respectievelijk 19.595 en 21.795 euro kosten. Hierbij hoort een netto fiscale bijtelling vanaf €96,- per maand. (via groen7)

Ook interessant!

  • Video: schapen hoeden met Ford Focus RS
    Video: schapen hoeden met Ford Focus RS
  • Gaat de vernieuwde Ford Focus weer een verkooptopper worden?
  • Mountune Ford Focus ST is de RS die we nooit kregen
    Mountune Ford Focus ST is de RS die we nooit kregen
  • Ford Focus ST Edition
    Ford Focus ST Edition is doekje voor het bloeden

Nieuwste artikelen

  • Genesis presenteert brute concept car met 1.115 pk sterke V8
  • Is een blubberdikke US import met 600 pk ook leuk zonder V8?
  • Volgende stap in gevoel naar EV’s brengen: een koppelingspedaal
  • BMW gebruikt goedkoop materiaal voor Skytop, maar dat wil je
FacebookTweetPinLinkedIn

14%-bijtelling, EcoBoost, focus, Ford, muesli-autos

Vorig bericht: « Startech neemt de Jaguar XJ verder onder handen
Volgend bericht: Porsche boekt verkoopstijging van 25% »

Lees Interacties

Reacties

  1. E34M5Touring zegt

    14 december 2011 om 14:27

    Wow een 1l 3 cilinder turbo. Dat wordt lekker de bult op tijdens de zomervakantie.

    Login om te reageren
    • autogedrocht zegt

      14 december 2011 om 15:27

      @E34M5Touring: Daarom is het 1e plaatje ook heuvel af.

      Login om te reageren
      • Svenska_Aeroplan_AB zegt

        14 december 2011 om 16:40

        @autogedrocht: lol, scherp!

        Login om te reageren
  2. tuning zegt

    14 december 2011 om 14:30

    ja waarom niet, kom laten we steeds kleinere motor mét turbo in grotere auto’s hangen totdat je geen helling meer op komt, wat een feest, zo’n zuinige auto……………

    Login om te reageren
    • dustie94 zegt

      14 december 2011 om 14:34

      @tuning: ja idd goed plan! helpen we de wereld misschien wat minder naar de klote en het is nog goed voor je portemonnee ook!;)

      Login om te reageren
      • bohica zegt

        14 december 2011 om 15:15

        @dustie94: Welke portemonnee.
        Dit is misschien leuk als je een lease auto heb.
        Maar niet iedereen in nl heeft een lease auto.

        Login om te reageren
    • willemseles zegt

      14 december 2011 om 14:56

      @tuning:

      onzin natuurlijk, bij een wagen met atmosf.motor verlies je 10% vermogen elke 1000mtr hoger. Op de Brennerpas of Gothard dus al gauw 20%. Bij een turbomotor blijven de pk’s volledig aanspreekbaar tegen ‘bulten’ op. Daarnaast pakt een moderne turbomotor al vol op vanaf 1500 tpm en dat voordeel merk je bij haarspeldbochten.

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        14 december 2011 om 15:10

        @willemseles: Oh want een turbo heeft geen last van zuurstofverlies op hogere wegen. Die krijgt net zo goed minder zuurstof binnen.

        Login om te reageren
        • willemseles zegt

          14 december 2011 om 15:24

          @E34M5Touring:

          nee, want dan komt er gewoon extra uitlaatgas via de turbo retour in de motor. Google maar met turbomotor + hoogtecompensatie. Het extra verbruik in de bergen is ook amper meer.

          Login om te reageren
          • E34M5Touring zegt

            14 december 2011 om 15:31

            @willemseles: Ok fair enough, maar dan nog 1l dat geeft weinig ruimte tot een hoog koppel zelfs met een turbo.

            Login om te reageren
          • E34M5Touring zegt

            14 december 2011 om 15:34

            @willemseles: Heb het vorige bericht is nagelezen, maar ook in dat bericht wordt nergens gesproken over het koppel. Vind ik toch vreemd, leuk die 100pk maar nikszeggend zo.

            Login om te reageren
      • tuning zegt

        14 december 2011 om 15:19

        @willemseles: dat is theorie, ga er zelf maar hellingen mee op rijden, wat ik bijna altijd meemaak is dat je of ver de toeren in moet of anders gewoon als een dwerg een helling op aan het kruipen bent.

        Login om te reageren
        • imdoctorbob zegt

          14 december 2011 om 15:34

          @tuning: Heeft niks te maken met vermogensverlies op hoogte. Als je een heuvel op gaat dan moet de motor gewoon meer koppel/vermogen leveren om even hard te gaan.

          Login om te reageren
  3. alloallo zegt

    14 december 2011 om 14:31

    Dit zal een bestseller worden in Nederland. Zowel zakelijk als prive.

    Login om te reageren
  4. ferrari94tr zegt

    14 december 2011 om 14:31

    alle voor de verkopen, als hier genoeg van verkopen kunnen ze weer een rs maken, Joepie

    Login om te reageren
  5. thomaz zegt

    14 december 2011 om 14:31

    Wat een oplichters al die importeurs van belastingvrije auto’s. 20.000euro voor de lichtst gemotoriseerde Focus zonder BPM is echt te gek voor woorden.

    Login om te reageren
  6. nibor zegt

    14 december 2011 om 14:39

    Wat nou tik terug Renault? 100 pk vs. 115 pk. 1L drie cilinder vs. 1.6L vier cilinder… Lijkt me duidelijk toch? Oh, en waarom denkt iedereen dat je met deze 1 liter geen heuvels meer kan nemen? 100 pk is gewoon voldoende hoor. En door de turbo is er ook bij iets minder toeren gewoon genoeg kracht beschikbaar hoor. Vroeger moest je toch ook gewoon een versnelling terug voor een heuvel? Wat is daar mis mee?

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      14 december 2011 om 14:46

      @RRenault: Die Renault is een diesel en heeft dus meer dan genoeg koppel. Hoeveel koppel kun je uit een 1l halen. Een C1 heeft 75pk uit een 1l zonder turbo en weegt 755kg. Deze heeft 100pk uit een 1l MET turbo en weegt bijna 2x zoveel, wordt schrapen hoor in Frankrijk de bult op. Kan me niet voorstellen dat ie een behoorlijk koppel heeft.

      Login om te reageren
      • Svenska_Aeroplan_AB zegt

        14 december 2011 om 15:10

        @E34M5Touring: koppel komt niet van de diesel maar mn. van de TURBOdiesel. De TURBO benzinemotoren hebben ook dat karakter: veel koppel bij lage toeren!

        Login om te reageren
        • E34M5Touring zegt

          14 december 2011 om 15:19

          @Svenska_Aeroplan_AB: Ik blijf erbij, hoeveel koppel kun je halen uit een 1l 3 cilinder. en tuurlijk helpt die turbo wel maar ik kan me niet voorstellen dat ie lekker oppakt in de 5 op de snelweg.

          Login om te reageren
        • E34M5Touring zegt

          14 december 2011 om 15:20

          @Svenska_Aeroplan_AB: En dat dat door de turbo komt weet ik ook wel.

          Login om te reageren
      • nibor zegt

        14 december 2011 om 19:45

        @E34M5Touring: Als we er voor het gemak even vanuit gaan dat het max. vermogen zo rond de 5500 rpm beschikbaar is zal het max. koppel ongeveer gelijk zijn aan dat van de Renault TCE100. Dus ongeveer 155-160nm. Net zoveel als een atmosferische 1.6 dus. Alleen is dat door de turbo eerder beschikbaar. Dat voldeet vijf jaar terug, dus waarom nu niet meer? Verwend misschien?

        Login om te reageren
        • nibor zegt

          14 december 2011 om 19:47

          @RRenault: *voldeed moet het natuurlijk zijn.

          Login om te reageren
        • E34M5Touring zegt

          14 december 2011 om 21:24

          @RRenault: Als ik me niet vergis is een tce100 een 1,4 4 cilinder en geen 1.0l 3 cilinder dus ik denk niet dat ie dat gaat halen.

          Login om te reageren
          • nibor zegt

            14 december 2011 om 21:55

            @E34M5Touring: Dat is idd een 1.2L 4 cilinder. Maar vermogen is koppel X rpm. Met andere woorden: voor 100 pk bij een gebruikelijk toerental hoort een bepaald koppel. Dat zal dus in het slechtste geval, als het max vermogen van de Ford pas bij 6000 rpm vrij komt, iets lager uitvallen dan de door mij genoemde 155-160nm. Ik ben nu wel erg benieuwd geworden naar het koppel en ga het eens opzoeken. ;-)

            Login om te reageren
            • E34M5Touring zegt

              15 december 2011 om 11:12

              @RRenault: Ik ben inderdaad ook erg benieuwd naar het koppel.
              Een hoog piek vermogen halen uit een kleine motor met turbo is niet heel moeilijk, alleen wordt hij daar erg zenuwachtig van. Je zult zo’n motor altijd vol moeten aanspreken om acceptabel op gang te komen. Vergelijk het maar tussen een C63AMG en een M3. 4.2 tegen 6.2 liter beide non turbo, de AMG haalt 600+nm koppel de M3 400nm, je haalt een deel van je koppel gewoon uit motorinhoud en als die er niet is (1l 3 cilinder) kun je er wel een turbo opzetten wat het natuurlijk wel verbeterd, maar imo kun je er nooit een koppel uithalen waardoor deze motor lekker soepel oppakt. Hierdoor zul je altijd vol vermogen aan moeten spreken en daar wordt ie niet zuiniger van lijkt me.

              Login om te reageren
            • E34M5Touring zegt

              15 december 2011 om 13:19

              @RRenault: Er was er eentje in de reacties die het koppel van de 125pk versie heeft gevonden. 170Nm met een overboost naar 200nm. Ben bang dat de 100pk versie de 155-160nm niet gaat halen.

              Login om te reageren
              • nibor zegt

                15 december 2011 om 17:51

                @E34M5Touring: Oké. In dat geval, plus het feit dat Ford nergens het koppel van de 100PK versie noemt, ben ik het met je eens dat het erg onwaarschijnlijk lijkt dat de 100PK versie een 155NM koppel heeft. Maar weet je, waar maak ik me druk om :P? Ik zal zelf toch nooit zo’n onderbemeten motortje kopen. Iets oververmogen is heerlijk voor het rijcomfort 8).

              • E34M5Touring zegt

                15 december 2011 om 18:10

                @RRenault: Eens! Toch maar verder kijken :)

      • Supra1981 zegt

        14 december 2011 om 23:09

        @E34M5Touring: Dan heb je heel België nodig om een aanloop te nemen :)

        Login om te reageren
    • faalhaas zegt

      14 december 2011 om 14:51

      @RRenault: Ik heb afgelopen zomer ,half de bodemplaat door lopen stampen om zo’n Opel Corsa Mueslimotor op snelheid te houden op de franse tolweg omdat het torretje moeite had met de grotere heuvels.

      In zn 3 met 5000 toeren en dan loopt die snelheidsmeter nog terug…
      Voor Nederland is het prima, maar bij elke grote hobbel is het zwoegen, en je merkt dan toch dat die motortjes niks meer overhouden.

      Login om te reageren
      • kaasboerin zegt

        14 december 2011 om 14:54

        @faalhaas: Idd, en oh wat was ‘ie zuinig he?! … :lol:

        Login om te reageren
        • masterstig zegt

          14 december 2011 om 15:01

          Ach ja, in het vlakke NL kan het nog best wel, die opmerkingen over vakanties is natuurlijk bullshit, want hoe vaak ga je nou op vakantie (dan vooral buitenland i.v.m. heuvels/bergen) in een jaar. Voor die keren dat je op vakantie gaat huur je toch gewoon een auto.

          Login om te reageren
          • E34M5Touring zegt

            14 december 2011 om 15:17

            @masterstig: Mijn pa woont in Zwitserland, daar rijd ik regelmatig heen. Ben 1 keer met mijn DS3 E-HDI gegaan en hoewel ie in Nederland wel voldoet, was het in Zwitserland echt trappen like there’s no tomorrow. En tuurlijk niet iedereen rijd regelmatig in de bergen, maar denk is aan inhalen. Je hebt gewoon niks over met zo’n auto dat rijd gewoon niet lekker.

            Login om te reageren
            • kaasboerin zegt

              14 december 2011 om 15:20

              @E34M5Touring: Als oplossing dan maar ’n 600HP Camaro?! Hahah! :lol:

              Login om te reageren
              • E34M5Touring zegt

                14 december 2011 om 15:23

                @kaasboerin: Hey hoge bergen daar hoor ;) dan heb je gewoon een beetje power nodig :)

              • E34M5Touring zegt

                15 december 2011 om 14:17

                @kaasboerin: Lees net op camaro.com dat mijn kleur eruit gaat. wordt ie toch weer iets exclusiever.
                http://www.camaro.com/2011/12/camaro%E2%80%99s-imperial-blue-metallic-color-to-be-discontinued/

              • kaasboerin zegt

                15 december 2011 om 14:21

                @E34M5Touring: Dat is zeer goed nieuws.. Serieus. Erg gaaf! :)

            • masterstig zegt

              14 december 2011 om 15:46

              @E34M5Touring: Inhalen..tja, dan maar terugschakelen.

              Login om te reageren
              • E34M5Touring zegt

                14 december 2011 om 15:51

                @masterstig: ben bang dat er weinig te halen valt.

              • masterstig zegt

                14 december 2011 om 17:13

                @E34M5Touring: Ik geef toe dat het wat benepen is, maar als het moet. Ik hou ook niet zo van dat soort auto’s hoor, maar voor de gemiddelde NL is het misschien zo gek nog niet. Het is geen lelijke auto, hij heeft een oké prijs, hij is zuinig en ook wel veilig.

              • E34M5Touring zegt

                15 december 2011 om 13:16

                @masterstig: Oh daar geef ik je volledig gelijk in. Focus is volgens de bladen klasse leidend in stuur en weggedrag. Daarbij is de kwaliteit erg goed bij Ford en is het inderdaad een leuk model om te zien. Begrijp me niet verkeerd, heb niks tegen Ford of downsizen alleen kun je daar in mijn ogen ook te ver in gaan. Zag onderaan de reacties iemand die het koppel van de 125pk versie had gevonden 170nm met een overboost van 200nm. Let wel dat is de 125pk versie en dan is 170Nm niet echt enorm veel.

        • faalhaas zegt

          14 december 2011 om 15:09

          @kaasboerin: ~1:14, en dan rij je 110/130 met “cruisecontrole” en voornamelijk snelwegritten.
          Das wel even anders dan de bijna 1:22 wat de fabrieksopgave opgeeft, zo’n waarde haalt zelfs mijn 12 jaar oude C-segmenter in stationuitvoering.

          Ik heb niks tegen schonere/zuinigere auto’s, maar niet doen alsof de wereld opeens 100x mooier is.

          Maar denk sowieso niet dat je als “echte” autoliefhebber voor zulke muesli-wagens bij de dealer staat te trappelen. Dit zal meer zijn voor de lease-zombies. Voor bejaarden is die niet hoog genoeg.

          Login om te reageren
          • kaasboerin zegt

            14 december 2011 om 15:14

            @faalhaas: Ik rijdt ook 318i, bedoeld om zuinig te zijn.. Mijn verbruik is hoger dan een 325i (die dan wel veel snelweg rijdt).. Maar toch, je trapt in ’t algemeen veel meer in zo’n slappe muesli bak..

            Login om te reageren
  7. willemseles zegt

    14 december 2011 om 15:07

    We hadden 2 wekenlang in februari zowel een splinternieuwe megane 110dci als Clio dci aan de Algaver gehuurd. Zonder dat stop and go.In beide gereden.Verbazendwekkend soepel reden ze in dat heuvelachtige gebied. Zelf reed ik toen nog met een 170pk benz.turbo en verbaasde me erover toen ik de motorkappen opende en zag dat het slechts 110pk’tjes waren.
    Eén was een automaat ,de ander een schakel.Echter, beter dan 1 op 15 kregen we ze niet, al hielden we ons aan de snelheidsvoorschriften.

    Login om te reageren
  8. Simpson zegt

    14 december 2011 om 15:23

    wat betreft de bult op & in de vakantie: dat deden onze vaders en moeders toch ook met de escort 1.1 en kadett 1.2?

    ot: leuk, ga je net zo hard als een aygo, maar je hebt wat meer ruimte.

    Login om te reageren
    • willemseles zegt

      14 december 2011 om 15:39

      @Simpson:

      nou je het zegt :-) , m’n vader heeft een vastgezette knie.Vanaf eind jaren ’60 kreeg ie automaatjes als leasewagen,alle DAFjes met jarretelaandrijving hebben we meegemaakt.Volle vakantiebepakking en 3 kinderen op de achterbank en inderdaad naar de Lago Maggiore met 50(?)pk.
      Het kan, maar tegenwoordig is autorijden ontspannender zonder die kokende motoren of weigerende remmen.

      Login om te reageren
  9. meneersander zegt

    14 december 2011 om 15:38

    NOu, iedereen die nog wat te zeiken had over de Polo BM, kan nu ook zo mond houden, die is waarschijnlijk net zo snel als dit afschuwelijk lelijke hok.

    Login om te reageren
    • Svenska_Aeroplan_AB zegt

      14 december 2011 om 16:40

      @meneersander: ja, en net zo groot…

      Login om te reageren
  10. Megakix zegt

    14 december 2011 om 15:39

    Djee…om de vaart hierin te krijgen moet je véél meer uitstoot accepteren dan bij een normale motor….kortom, het is weer politiek correct geëikel.

    Login om te reageren
  11. dawwg zegt

    14 december 2011 om 16:18

    Volgens dit artikel van 13 september: http://www.motoringspy.co.uk/1153/ford-engines-get-even-cleaner/

    … heeft die 1.0 benzine muesli-motor maar een uitstoot van 86g CO2 per km (en zou dan dus 14% blijven).

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      14 december 2011 om 17:13

      Ik heb het artikel gelezen, en ik zie het nergens staan. Verwar je de diesel niet met de bezinevariant? Denk het wel namelijk.

      Login om te reageren
      • dawwg zegt

        14 december 2011 om 22:23

        @sir_smokalot: Nop, staat er echt:

        “Despite producing 103bhp, the Duratorq is the cleanest, most efficient option, covering 83.1mpg and releasing just 89 g/km of co2 into the atmosphere.”

        En ik vewar niet de benzine met de diesel, want over laatstgenoemde staat er een alina lager:

        “The new Ford Fiesta ECOnetic also uses the Duratorq diesel engine, producing 94bhp and providing even more impressive economy – 85.6mpg and co2 emissions of just 87 g/km.”

        Login om te reageren
        • dawwg zegt

          14 december 2011 om 22:24

          @dawwg: Never mind, haal Focus en Fiesta door elkaar …

          Login om te reageren
  12. baasbas zegt

    14 december 2011 om 16:30

    Mwah, ik beweeg me voort in een astra 1.4 benzine. Zonder turbo. Zonder 6 bak. Mét hele lange bakverhoudingen, want dat is zo lekker groen… 100 pk bij 6000 en 130 nm koppel bij 4000 toeren en 1300 kilo, zonder bestuurder… Het is maar hoe je er naar kijkt.. Polo bluemotions zijn dan opeens behoorlijk rap :-)

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      14 december 2011 om 16:46

      @baasbas: Ach ja, volgens mij wegen die Polo’tjes ook bijna geen aars.. :)

      Login om te reageren
  13. Benjamin1 zegt

    14 december 2011 om 16:46

    Moeilijk te zeggen, misschien zijn de bakverhoudingen wel heel fijn…

    Login om te reageren
    • baasbas zegt

      14 december 2011 om 16:55

      @Benjamin1: Goed punt. Rijd ook een polo 1.2 benzine. 55 pk voor 980 kilo. Maar door de korte bak rijdt het tot de 120 prima

      Login om te reageren
      • kaasboerin zegt

        14 december 2011 om 16:57

        @baasbas: Nét nu die wegen naar 130km/h gaan.. :(

        Login om te reageren
        • baasbas zegt

          14 december 2011 om 17:02

          @kaasboerin: iets langer slipstreamen achter een bluemotion aan ;-)

          Login om te reageren
          • Benjamin1 zegt

            15 december 2011 om 02:01

            @baasbas: ooit ingehaald door een bluemotion? Jezus wat zijn die dingen traag op de snelweg, 9/10 keer voeg ik er alsnog voor in. Effortless wel te verstaan.

            Login om te reageren
            • baasbas zegt

              15 december 2011 om 05:46

              @Benjamin1: niet alleen ingehaald, ook zoek gereden na een inhalende vrachtwagen bijvoorbeeld.. Dus van ongeveer 90 naar 130 versnellen. En ja, dan heb ik teruggeschakeld naar 4 en ga een volle seconde eerder op het gas… Maakt niet uit, bluemotion rijdt probleemloos weg

              Login om te reageren
              • kaasboerin zegt

                15 december 2011 om 09:11

                @baasbas: Een BlueMotion is ideaal om mij van thuis naar de kroeg aan de overkant te brengen..

              • Benjamin1 zegt

                15 december 2011 om 11:13

                @baasbas: was je op de fiets?

  14. integraturbo zegt

    14 december 2011 om 17:30

    Bericht staat al op Groen7, veelrokend persoon…met een iets minder gek aanstekend plaatje.

    Login om te reageren
  15. mazdarx8 zegt

    14 december 2011 om 17:45

    is het soms ook crises bij autoblog, één en al reclame.

    OT: ben benieuwd of-tie een beetje vooruit te branden is.

    Login om te reageren
  16. stefan00 zegt

    14 december 2011 om 20:57

    Vraag mij indd af of ze de bergen opkomen. Met de gloednieuwe polo bluemotion naar de ardennen gereden, maar hij had het toch wel ff zwaar om de gang erin te houden. Al is het een diesel, koppel is ver te zoeken. Misschien bij 3000 rpm gebeurt er wat.

    Login om te reageren
  17. HTJ zegt

    14 december 2011 om 22:18

    De 125PK krijgt 170nm (met overboost: 200nm) koppel, zoals ik het lees.

    Van de Ford-site:
    Naar verwachting is de kleine en krachtige nieuwe EcoBoost-motor met ingang van maart 2012 leverbaar op de Europese Ford Focus. De 125 pk-versie kent een ongekend laag brandstofverbruik van 5,0 l/100 km en een CO2-uitstoot van slechts 114 g/km. De 100 pk-versie kan bogen op een voor deze klasse ongeëvenaard lage CO2-uitstoot van 109 g/km. De motor wordt tevens leverbaar op de bijzonder succesvolle Ford C-MAX en de nieuwe Ford B-MAX, die in 2012 in productie gaat. Later dit jaar zal Ford zijn verdere plannen voor de 125 pk- en 100 pk-uitvoeringen bekendmaken. et cilinderblok van de 1.0-liter EcoBoost-motor past op een A4’tje, maar is goed voor een maximumvermogen van 125 pk en een maximumkoppel van 170 Nm (met een overboost van 200 Nm). Daarmee heeft deze motor de hoogste vermogensdichtheid van alle tot nu toe in serie geproduceerde Ford-motoren.

    Login om te reageren
  18. Benjamin1 zegt

    15 december 2011 om 02:06

    Wel droog dat iedereen hier schopt tegen alles onder de pak em beet 200pk. Natuurlijk is meer altijd beter, maar 100 pk op pakweg 1000 kg is in NL meer dan voldoende…

    Terwijl er toch minimaal 500 slowmotion rijders moeten zijn( getuige het aantal op de snelweg).

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      15 december 2011 om 13:13

      @Benjamin1: De Focus weegt 1300kg dan is 100pk behelpen.

      Login om te reageren
  19. alfamannetje zegt

    15 december 2011 om 10:12

    Een Formule 1 auto gaat naar 1588 cm3 ,zeg een 1600 . Waar hebben we het over….

    Login om te reageren
    • enveekaa zegt

      15 december 2011 om 13:06

      @alfamannetje: Heb jij wel eens een gezin naar Frankrijk zien rijden in een F1 auto? snap ie

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2026 Autoblog · Powered by Truer than North