• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ford geeft de GT supercar nóg meer vermogen

Auteur: willeme, gepost 6 februari 2020 om 13:11 – 12 Reacties

Ford GT Carbon Series '20

Dat de nieuwe Ford GT meer dan voldoende vermogen heeft, wil nog niet zeggen dat de Ford GT niet beter wordt van nog meer vermogen. Aldus de Wet van Wouter.

Bij de huidige Ford GT krijg je eigenlijk wat je eigenlijk zou verwachten bij Ferrari. Een bijna raceauto voor op de openbare weg, scheutig met sensaties en een bijzonder spectaculair koetswerk. Kortom: niets meer aan doen, helemaal perfect.

13 trappelende paarden extra

Toch zag Ford nog wat ruimte voor verbetering. De 3.5 liter grote Ecoboost biturbomotor levert nu 660 pk. Dat was voorheen een schamele en volstrekt onacceptabele 647 pk. De wijzigingen aan de motor zijn overigens ingrijpender dan het marginaal toegenomen vermogen doet vermogen. De V6 heeft nu een grotere en vlakkere koppelkromme. Ook zijn de zuigers en bobines vernieuwd. Dankzij kleine wijzigingen aan de motorkap krijgt de V6 50% meer lucht dan voorheen.

Ford GT Carbon Series '20

Akrapovič

Maar wacht Mike, er is meer! De motor is nu ook voorzien van twee grotere intercoolers. Ook het uitlaatsysteem is aangepast. Je krijgt een nieuw Akrapovič systeem, gemaakt van titanium. Deze zorgt niet alleen voor een nog fraaier geluid, maar is ook aanzienlijk lichter: zo’n 4 kilo.

Ford GT Carbon Series '20

Ford GT Carbon Series

Er zijn ook twee nieuwe uitvoering. De eerste is de Carbon Series en is herkenbaar door het ontbreken van een kleurtje. Het koetswerk is geheel van koolstofvezel, dus waarom zou je niet daarna kijken? Precies. Daarom heeft deze speciale editie de ‘Liquid Carbon’ kleur optie. Overigens wordt het koetswerk wél beschermd. Boven het carbon heeft Ford een extra beschermde laag aangebracht, zodat steenslag verwijderen niet meteen 100.000 euro kost. Optioneel kun je de Ford GT Carbon Series verkrijgen met racestrepen. De koolstofvezel velgen zijn helemaal standaard.

Ford GT Heritage

Het andere speciaaltje kende we natuurlijk al, maar is inmiddels voorzien van wat updates. Het gaat natuurlijk om de Ford GT Heritage. Deze is gespoten in babyblauw met oranje, inderdaad de Gulf kleuren van de Le Mans winnende Ford GT uit 1968 en 1969. Voor de gelegenheid is de Heritage voorzien van het cijfer ‘6’, een verwijzing naar de succesvolle 24 uurs race. Het grote verschil met vorig jaar? Ook bij deze uitvoering krijg je de koolstofvezel velgen standaard.

  • Ford GT Heritage Edition '20

Niet de sterkste Ford

De productie van de Ford GT staat gepland tot 2022. Overigens is de Ford GT niet de sterkste Ford die het Amerikaanse merk bouwt, ook niet na deze poweupgrade. Die eer gaat naar de Ford Mustang Shelby GT500, die goed is voor 780 pk.

Ook interessant!

  • Wouter maakt autospotters blij met Ford GT
    Wouter maakt autospotters blij met Ford GT
  • Te koop. Maar niet deze
    Te koop: 2005 Ford GT met een beetje werk
  • Deze twee Ford GT's zijn wél geslaagd
  • Ford GT krijgt
    Ford GT krijgt nu de enige echte goede motor

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

Akrapovic, carbon, EcoBoost, Ford, ford-gt, Ford-Performance, gulf, special-edition, Supercars, v6

Vorig bericht: « Nederlandse BMW 7 crasht, belt zelf hulpdiensten
Volgend bericht: Dit is de eerste hybride Porsche 911 »

Lees Interacties

Reacties

  1. knapzuur zegt

    6 februari 2020 om 13:25

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  2. fmgarcia zegt

    6 februari 2020 om 13:37

    Is er al iemand zo debiel geweest om hier een v8 in te lepelen?

    Login om te reageren
    • fmgarcia zegt

      6 februari 2020 om 13:39

      @fmgarcia: Ben zelf gaan zoeken. John Hennessey zegt dat het onmogelijk is. Dan is het ook 100% onmogelijk.

      Login om te reageren
      • frankunderwood zegt

        6 februari 2020 om 17:40

        @fmgarcia: niks is onmogelijk

        Login om te reageren
  3. iphonistvongates zegt

    6 februari 2020 om 14:41

    Ford Opperhoofden doen een Veyron’tje. Ik had niet echt de indruk dat deze Ford meer PK’s nodig heeft.

    Er past overigens wel een hoogtoerige-V8 in deze GT maar daar staat het logo van Yamaha op en dat mag niet in de Ford GT.

    Login om te reageren
  4. spacemoon24 zegt

    6 februari 2020 om 14:44

    *Gulf kleuren

    Login om te reageren
  5. Dutchdriftking zegt

    6 februari 2020 om 14:47

    Krijgen ze de laatste honderd niet verkocht? Speciaaltjes heeft een GT toch niet nodig… zeker niet als het zulke marginale upgrades betreft.

    Login om te reageren
  6. Richmond zegt

    6 februari 2020 om 14:58

    Vind het toch jammer dat er een V6 in zit. Beetje zoals de XJ220.

    Login om te reageren
  7. joos straetmans zegt

    6 februari 2020 om 15:24

    Ik vind het jammer dat er zo’n lelijke koets om die V6 zit.

    Login om te reageren
  8. alper zegt

    6 februari 2020 om 15:57

    Na het bekijken van de film Ford vs Ferrari ben ik wel fan geworden van de GT40?? (en dagelijks rijd ik met plezier een Ford Fiesta)

    Login om te reageren
    • rob5nismo zegt

      6 februari 2020 om 18:51

      @alper: staat op Netflix nog een mooie documentaire the 24hour war. Het verhaal van Ford en Ferrari van oorlog tot Lemans

      Login om te reageren
  9. ericd zegt

    6 februari 2020 om 17:37

    Net zoals de Ford GT uit de 60’s, gewoonweg weer numero uno. Alle design is functioneel, wat andere exoten tot aanstellerig gestileerde sportauto’ s maakt, met de Koenigsegg als uitzondering.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North