Ford introduceert Mustang55 en frist EcoBoost op

Auteur: , 20 Reacties

Ford komt met een feestmodelletje van de Mustang, speciaal voor Europa.

Ford introduceert Mustang55 en frist EcoBoost op

De Mustang is al tientallen jaren op de markt en in tegenstelling tot bijvoorbeeld de Volkswagen Beetle, weet de Mustang na al die jaren nog wél succesvol te zijn. In Nederland is het lastig verkopen door die vervelende belastingen, maar in de meeste andere landen heeft Ford niet met dit probleem te maken. Daardoor is een Mustang met die lekkere 5.0 V8 bijvoorbeeld in een land als Duitsland wél te betalen.

Ford introduceert Mustang55 en frist EcoBoost op

Om te vieren dat de Mustang dit jaar 55 jaar bestaat introduceert Ford de Mustang55. Het model heeft de 450 pk sterke 5.0 V8 Mustang als basis en komt met een iets ander koetswerk, zijstrepen, speciale emblemen en een optionele achterspoiler. De Mustang55 is te bestellen als fastback en als cabrio. Er is keuze uit zowel de handgeschakelde zesbak als de 10-traps automaat.

Ford introduceert Mustang55 en frist EcoBoost op

Het automerk maakt meteen van de gelegenheid gebruikt om de vernieuwde Mustang 2.3 EcoBoost aan de wereld voor te stellen. De facelift is naar eigen zeggen geïnspireerd op de brute Mustang Shelby-modellen. De vernieuwde EcoBoost komt met een reeks verse kleuren op de markt. Het gaat hier om Iconic Silver, Lucid Red, Twister Orange en Grabber Lime. Voortaan standaard aanwezig op de opgefriste Mustang 2.3 EcoBoost is een uitlaat met actieve klep, om de buren ook te vriend te houden.

Ford introduceert Mustang55 en frist EcoBoost op

Ford verkocht wereldwijd 113.066 Mustangs in 2018. Het merk zegt dat er tevens veel vraag is naar de Mustang BULLITT. Ford heeft daarom besloten de productie van dit model met nog een jaar te verlengen. Laatstgenoemde is een absolute zeldzame verschijning op de Nederlandse wegen. Voorlopig staat er slechts één op Nederlands kenteken.



20 reacties

2020 Corvette 70 rooitjes ..

Succes ..
@lincoln: Die gaat er zeker wat afsnoepen dat is zeker. Niet dat het voor ons interessant is overigens, beiden zullen verdubbelen in prijs. #ontslamarkrutte
Wat een verschrikkelijke term blijft dat toch ‘ecoboost’
@baklava: vindt de term BPM toch iets verschrikkelijker
@baklava: eens, werkt zaaddodend
@pcooperworks: u wilt Zetec weer terug?
Hoe lekker moet dat rijden, zo’n 10 traps automaat. Of valt het tegen?
@katoenboer: Vijf versnellingen is ook genoeg.
@frederik: ik vind ‘gewoon’ op de snelweg 130 in vijfde versnelling 40 km lang niet het lekkerste rijden, maar ik heb nooit met meer dan zes versnellingen gereden.
@katoenboer: valt behoorlijk tegen, is erg traag en de laatste 5 versnellingen zijn eigenlijk enkel om het verbruik te drukken. De geweldige V8 weet dit gelukkig wel goed te maskeren.
@bitteeinbit: ik heb een week lang zo een 1000 mijl in Californie gereden met een 5.0 en traag is mij zeker niet opgevallen. Zet hem in track stand dan worden het zelfs harde snelle klappen. Ik was wel onder de indruk en heb zelf een grand cherokee met achtbak gehad en nu mercedes met 9bak en het valt niet negatief op. Zoals een andere reageerder meldde – onder normale omstandigheden / rustig rijden slaat ie bepaalde versnellingen soms over.
@katoenboer: Mijn vader heeft een F-150 met de 10 traps automaat, moet zeggen dat dit niet heel veel anders rijdt dan een 6/7traps automaat.
Wagen gebruikt (normaal) alleen zijn 1-3-5-7-8(-9)-10
@rikv99: bedankt voor de info!
Speciaal voor Europa maar exclusief Ollanda, behalve als je nog wat euro’s in een matras hebt opgeslagen! Ik zou graag zo’n Oranje willen hebben maar dan wel als GT350R of Shelby GT500. Handgeschakeld uiteraard want wat moet je met 10 versnellingen (= voor BMW, Lexus en Bentley rijders).
@iphonistvongates: De GT500 is er helemaal niet met handbak, alleen met 7-traps dual clutch automaat (van Tremec). De 10-traps automaat van wordt alleen in de Ecoboost en de gewone GT gebruikt.
@kminne: Het is mij bekend en de 7-bak dual clutch is al heel goed. Er is echter een aftermarket 6 bak (ook van Tremec) te krijgen voor de Ford V8’s zelfs voor de 2020 Shelby GT500.

https://www.lethalperformance.com/tremec-t56-magnum-xl-6-speed-transmission-50413.html
Sterker nog, de mustang is de best verkopende sportwagen in Duitsland……uitstekende prijs / kwaliteit verhouding aldaar.

Tja als je als land geen eigen auto industrie hebt kan je prima autobezit zwaar belasten. Daar heeft de Duitse regering uiteraard geen baat bij.
Mooie marketing kletsverhalen vandaag weer bij Ford Europa met nietszeggende stickerpakketjes. Ondertussen vergeten ze voor het gemak maar even te vermelden dat het vermogen van de 2.3 EcoBoost motor onder druk van de EU klimaatmaffia nog verder wordt teruggeschroefd (van 290 naar 270 pk, terwijl het bij de introductie in 2015 nog 317 pk was), dat de EcoBoost met automaat geheel komt te vervallen en dat het vermogen van de 5.0 met automaat ook wordt verlaagd, van 450 naar 440 pk. De enige versie die er enigzins ongeschonden vanaf komt voor modeljaar 2020 is de 5.0 met handbak.
2019 en dan nog zo’n lelijke antenne

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).