• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is (wéér) de bestverkochte sportauto ter wereld

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 18 april 2019 om 15:06 – 68 Reacties

Dit is (wéér) de bestverkochte sportauto ter wereld


Je verwacht het niet.

Voor alweer het vierde jaar op rij mag Ford zichzelf trots op de schouder kloppen, want ook in 2018 heeft het weer een fijne titel binnengehaald. Sinds enkele jaren staat het merk fier bovenaan de lijst van bestverkochte sportauto’s. De Mustang (rijtest) werd afgelopen jaar vaker verkocht dan welke andere sportauto dan ook.

De Mustang mag in Nederland dan in iedere configuratie een onbetaalbare bolide zijn, wereldwijd is het apparaat toch bijzonder vaak over de toonbank gegaan. In 2018 heeft Ford precies 113.066 stuks van het model weten te verkopen. De Verenigde Staten is uiteraard verantwoordelijk voor het overgrote gedeelte; in het thuisland van Ford werden liefst 75.842 exemplaren van de Mustang verkocht.

Dit is (wéér) de bestverkochte sportauto ter wereld

Desondanks heeft Europa toch een behoorlijk gedeelte van de verkopen op zijn naam staan. Als we rekenen vanaf 2015, dan zien we dat de Mustang hier ruim 45.000 maal is verkocht. Het totaal aantal verkopen sinds dat jaar staat op meer dan 500.000 stuks.

Voor de beeldvorming: in Nederland werden er praktisch geen Mustangs gekocht. Afgelopen jaar werden er volgens Bovag slechts 14 stuks op kenteken gezet.

Ook interessant!

  • Nieuwe Ford Mustang maakt gelijk debuut als brute GT3 racer
  • Ford laat de Mustang Mach-E naar benzine ruiken
  • BREEK: Mustang Mach E galoppeert echte Mustang voorbij
  • Ford Mustang Shelby GT500 rijtest
    Ford Mustang Shelby GT500 rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

autoverkoop, Ford, geld, mustang

Vorig bericht: « Gevonden, de allerlekkerste DBS Superleggera
Volgend bericht: Introductie: Autoblog Vakantieauto van het Jaar »

Lees Interacties

Reacties

  1. basr32 zegt

    18 april 2019 om 15:19

    Het is toch eigenlijk zeer oneerlijk dat deze auto zo onmogelijk bereikbaar wordt gemaakt door de overheid…

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      18 april 2019 om 15:31

      @basr32: of het is oneerlijk van Ford dat ze er onzuinige en heel erg onzuinige motoren in leggen.

      Login om te reageren
      • basr32 zegt

        18 april 2019 om 15:40

        @mashell: Waarom is dat oneerlijk? Is toch de keuze van Ford? Ford mag toch zelf weten wat voor techniek zij gebruiken. Dan hoeft dat toch niet kunstmatig onbetaalbaar gemaakt te worden door een overheid, en vooral als dit in andere landen ook niet (of veel minder extreem) gebeurd. Wat je hier doet is vrij stom, je geeft autofabrikanten de schuld voor het maken van auto’s die leuk zijn. Wat doe je op autoblog?

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          18 april 2019 om 16:31

          @basr32: wat jij doet is juist stom. De overheid, die jij kiest, die jou vertegenwoordigt, die jouw belangen behartigt, die daarom een beleid heeft om zuinige auto’s te stimuleren en zuipschuiten te belasten die val je af ten faveure van een auto fabrikant die het niet voor elkaar krijgt een zuinige motor in die wagen te leggen. Wij zijn baas, niet Henry Ford. Dat de Ford hier zo duur is dat is de schuld van Ford, niet van de overheid.

          Login om te reageren
          • basr32 zegt

            18 april 2019 om 16:37

            @mashell: Ben je zo dom of doe je alsof? Wie zegt dat ik op partijen heb gestemd die deze maatregelen willen nemen? Kerel, ga naar het groenlinks-forum oid. Ik heb op FvD gestemd, een partij die het ook niet eens is met deze idiote maatregelen. En dat je ergens een klein blokkie in kan lepelen betekend toch niet dat dat moet? Uitgerekend Autobloggers zouden dit moeten begrijpen…

            Login om te reageren
            • Svenska_Aeroplan_AB zegt

              18 april 2019 om 17:08

              @basr32: Lol, FvD wil benzineauto’s verbieden per 2025, en de BTW op elektrische auto’s per direct afschaffen. En daar heb jij dus op gestemd, ouwe petrol-head! Pas op wie je dom noemt…

              Login om te reageren
              • awesome zegt

                18 april 2019 om 18:04

                @basr32: apply cold water to burned area…

              • basr32 zegt

                18 april 2019 om 18:16

                @svenska_aeroplan_ab: Laat maar eens een bron zien waarin dit dtaat dan !

              • basr32 zegt

                18 april 2019 om 18:18

                @svenska_aeroplan_ab: Dat is wel heel makkelijk he, wat roepen. Er is niets te vinden over wat jij hier verkondigd. Daarnaast heeft Baudet vaak genoeg laten weten dat hij tegen bpm en hoge belastingen in het algemeen is. Daarnaast is de klimaatwet natuurlijk ook een goede reden om op Forum te stemmen.

              • basr32 zegt

                18 april 2019 om 18:21

                @svenska_aeroplan_ab: https://twitter.com/thierrybaudet/status/1076115639591419904?s=03

              • P1m zegt

                18 april 2019 om 19:37

                @svenska_aeroplan_ab: ba dum tss!

              • basr32 zegt

                18 april 2019 om 23:25

                @svenska_aeroplan_ab: Wonderbaarlijk genoeg nog steeds geen antwoord van je, terwijl het toch een grote leugen is die je hier verteld. Je hebt werkelijk geen idee wat FvD wil of wel?

              • lotuselises2 zegt

                19 april 2019 om 19:54

                @basr32: dat weet niemand helaas. Wel wat ze niet willen, maar dat doen wel meer van dat soort partijen.

          • tttijn zegt

            18 april 2019 om 18:34

            @mashell: ‘de overheid die jij kiest’ Hoop niet dat jij dit werkelijk denkt :(

            Login om te reageren
          • michaelb zegt

            18 april 2019 om 22:53

            @mashell: De partijen kiezen zelf hun beleid en de personen die er over beslissen. Het enige wat jij mag die is kiezen die het best bij jou past. Om jou dit gevoel te geven.

            Overigens wordt meerendeel van de standpunten niet gehaald omwille van ‘compromissen sluiten’

            Dus nee. ‘Wij’ zijn niet de baas, dat zijn de beleidsmakers zelf. Ik heb politicologie gestudeerd en ben en misselijk van geworden.

            Login om te reageren
          • pa045 zegt

            19 april 2019 om 08:33

            @mashell: ik hoop oprecht niet dat jij zo stom bent te geloven dat de regering regeert die hij kiest.
            Meest simpele voorbeeld zijn de verkiezingen van 2012 en 2017. PVV was de derde partij. Gekozen door jou, mij en je buurman. Wat zeiden de grote partijen toen? Wij gaan niet met de PVV regeren.
            Dus de verkiezingen waren nog niet voorbij en de stem van het plepse volk werd al genegeerd.

            Login om te reageren
          • dreetje zegt

            22 april 2019 om 19:29

            @mashell:
            “De overheid, die jij kiest, die jou vertegenwoordigt, die jouw belangen behartigt, …”

            Dus jij slikt alles kritiekloos wat de overheid doet? Jij vind dat we overal ja en amen op moeten zeggen want er is een macht boven jou die precies weet wat goed voor jou is?

            Dat is wel erg sneu.

            Login om te reageren
      • tortuga zegt

        18 april 2019 om 15:50

        @mashell: dan is het geen sportauto meer en de ecoboost is vrij proper en zuinig t.o.v. andere coupés van Duitse concurrenten

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          18 april 2019 om 16:32

          @tortuga: dan is die ecoboost ook niet zo duur ten opzichte van de Duitse concurrentie. Mensen kijken verlekkerd naar die V8 maar dat ding is eigenlijk volkomen achterhaald.

          Login om te reageren
          • SanderB zegt

            18 april 2019 om 20:10

            @mashell: als je er een keer mee rijdt praat je wel anders. Heb zowel de 4 de 6 en de 8 cilinder gereden en de 8 voegt toch heel veel toe. Niet alleen het geluid maar ook de manier waarop hij zijn kracht levert is niet te vergelijken met een turbo 4 cilinder

            Login om te reageren
      • basr32 zegt

        18 april 2019 om 16:09

        @mashell: Daarnaast betaal je de nadelen van een onzuinige auto al aan de overheid doordat je meer benzine koopt die natuurlijk ook bomvol met sappige accijnzen zitten. Bij mij krijg je je verhaal er dus echt niet in.

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          18 april 2019 om 16:34

          @basr32: we willen geen auto’s met absurd veel uitstoot. Daarom zijn zowel de auto’s duur als de benzine die die wagens in grote hoeveelheid nodig hebben. Dat is geen tegenspraak dat zijn twee maatregelen metzelfde doel.

          Login om te reageren
          • basr32 zegt

            18 april 2019 om 16:35

            @mashell: Wie is ‘we’? Ik wel namelijk.

            Login om te reageren
            • awesome zegt

              18 april 2019 om 18:06

              @basr32: jij bent echt ruig joh!
              Door dit soort stomme opmerkingen verlies je alleen maar je geloofwaardigheod

              Login om te reageren
              • saxoke zegt

                18 april 2019 om 18:44

                @awesome: ik denk eerder dat hij een dikke motor bedoelt. Dat daar dan een hoge uitstoot aan hangt, dat lijkt me logisch en dat, dat is dan wel zijn keuze.

          • karaya zegt

            18 april 2019 om 22:59

            @mashell: Dat ‘we’ hoor je vaker. Vaak gebezigd door mensen die menen te kunnen bepalen wat ‘wij’ moeten vinden.

            Het DWDD-syndroom.

            Login om te reageren
      • melv zegt

        18 april 2019 om 16:10

        @mashell: Wil je een 1.0 ecoboost in je dikke mustang hebben dan ?

        Login om te reageren
      • racerx zegt

        18 april 2019 om 21:52

        @mashell: nee hoor, overheidskwestie. Als alles elektrisch is wordt daar wel weer met verlekkerd naar gekeken door de regering en de belastingdienst. Dikke motor argument is dan niet meer valide.

        Login om te reageren
        • racerx zegt

          18 april 2019 om 22:20

          @racerx: -met

          Login om te reageren
      • kennone zegt

        18 april 2019 om 23:12

        @mashell: ga maar fietsen

        Login om te reageren
      • supercarboy zegt

        19 april 2019 om 08:05

        @mashell: er zijn er ook met viercilinders…..

        Login om te reageren
      • jannemaneke zegt

        19 april 2019 om 13:01

        @mashell: het is niet de schuld van Ford dat de meerderheid van de Nederlanders blijven kiezen voor een auto onvriendelijk beleid.

        Login om te reageren
    • willeme zegt

      18 april 2019 om 15:31

      @basr32: Yup. Allemaal Klavertaks en Jettengeld!!!

      Login om te reageren
      • sanderp zegt

        18 april 2019 om 15:38

        @willeme: Roverheid!!1!

        Login om te reageren
      • gove zegt

        18 april 2019 om 15:46

        @willeme: kwartje van cock

        Login om te reageren
    • flatsixx zegt

      18 april 2019 om 15:32

      @basr32: absoluut, dan twijfel je ineens tussen een Golf GTI of een Mustang GT.

      Login om te reageren
      • karhengst zegt

        18 april 2019 om 15:40

        @flatsixx: Twijfel?

        Login om te reageren
        • tortuga zegt

          18 april 2019 om 15:52

          @karhengst: had ie nu 420i en mustang gezegd zou ik het nog snappen, maar een golf?

          Login om te reageren
    • kenner zegt

      18 april 2019 om 15:46

      @basr32: zo mooi is deze generatie niet dus echt jammer is het niet

      Login om te reageren
      • basr32 zegt

        18 april 2019 om 15:49

        @kenner: Zie dit toch echt liever dan een elektrohok.

        Login om te reageren
  2. alfalfa zegt

    18 april 2019 om 15:45

    Groot gedeelte, overgrote deel of de luxe variant, het leeuwendeel. ?

    Login om te reageren
  3. amersfoorter zegt

    18 april 2019 om 15:59

    Sportwagen? Snelle hatchback is het. Akkoord, de golf GTI is dan ook een sportwagen. Prima

    Login om te reageren
    • saxoke zegt

      18 april 2019 om 18:46

      @amersfoorter: volgens mijn verzekeingsmakelaar/verzekeringsbedrijf/of hoe je het noemt wel. Zelfs mn vrouw haar peugeot 206 is een “sportwagen”

      Login om te reageren
  4. bakkerst zegt

    18 april 2019 om 16:14

    Hier bij in de buurt (omgeving Gdańsk) zie je ze best veel rijden, de 5.0 meer dan de 2.3.
    Hier kost de 5.0GT omgerekend ongeveer 72.000 euro (beetje afhankelijk van de wisselkoers, maar die is aardig stabiel) dat is volgens mij minder dan de 2.3 Ecoboost in Nederland kost..

    En oh ja, er bestaat hier geen wegenbelasting, en de benzine kost ongeveer €1,22/liter, inclusief alle belastingen. Als je een beetje een opleiding hebt kun je hier ongeveer net zoveel verdienen als in Nederland, en dus heel lekker leven ?

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      18 april 2019 om 16:31

      @bakkerst: En waar is hier dan?

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        18 april 2019 om 16:32

        @berlinetta: Oh ik zie het al. Gdansk. Lekkere wijven daar.

        Login om te reageren
        • lotuselises2 zegt

          19 april 2019 om 19:58

          @berlinetta: tot ze de 30 zijn gepasseerd

          Login om te reageren
          • bakkerst zegt

            8 juli 2019 om 11:12

            @lotuselises2:
            Ik ben wel benieuwd waar die uitspraak op baseert..
            Mijn ervaring zegt dat Poolse vrouwen ook na de 30 goed voor zichzelf blijven zorgen, kort pittige kapsels zie je hier weinig, en dan meestal bij 55+, en de gemiddelde kleding maat bij vrouwen is hier in ieder geval geen 44… ;)

            Login om te reageren
    • por100 zegt

      18 april 2019 om 16:35

      @bakkerst:
      En zie hier waarom het duurzaamheidsbeleid zo wringt:
      De partijen die vurig vóór strengere emissienormen op auto’s en CO2-taksen zijn, zijn doorgaans ook zeer pro Europa. Maar op dit gebied willen ze lekker soeverein blijven en met hun afgunst de Nederlandse autoliefhebber dwarsbomen.

      Voor jou veel plz aldaar. Bizar dat we zijn ingehaald door Polen …

      Login om te reageren
  5. ghost zegt

    18 april 2019 om 16:52

    Gewoon leveren zonder motor, €0,- BPM. En dan Crate Engine naar keuze. ? ….wordt wakker..

    Login om te reageren
    • jmeverts zegt

      19 april 2019 om 07:13

      @ghost: briljant, gewoon op de startmotor rijden. “Nieuwe Mustang, topsnelheid 3kmu en een actieradius van 500m. 0 gram uitstoot per km.” Allerlei subsidies erop lol

      Login om te reageren
  6. jurgmaat zegt

    18 april 2019 om 16:53

    Toch wel respect voor die 14 mensen die er wel een hebben gekocht.

    Login om te reageren
  7. RiKe zegt

    18 april 2019 om 17:19

    Waar een klein land al niet groot in kan zijn!

    Login om te reageren
  8. mrbasa zegt

    18 april 2019 om 18:03

    Ik vroeg me af wat zijn dan de productie aantallen van de Mazda miata/mx5 en de 911.
    911: 36.000
    Mazda: was lastiger te vinden maar in 2016 16.000 en in 1990: 95.000

    Login om te reageren
  9. BaRa zegt

    18 april 2019 om 18:41

    Ik zie geen sportwagen. Ik zie een vier/vijfzitscoupé met een veel te hoog gewicht (tikt tegen de 1,7 ton aan).

    Login om te reageren
    • saxoke zegt

      18 april 2019 om 18:48

      @BaRa: een M4/RS5/mercedes amg c coupe (hoe heet ie op dit moment?) Is niet lichter!

      Login om te reageren
      • saxoke zegt

        18 april 2019 om 19:55

        @saxoke: of toch niet veel vermoed ik

        Login om te reageren
      • lotuselises2 zegt

        19 april 2019 om 19:57

        @saxoke: zijn ook zeker geen sportwagens

        Login om te reageren
        • BaRa zegt

          21 april 2019 om 00:45

          @lotuselises2: klopt. Het zijn vierpersonenwagens die achteraf omgekat worden voor “meer”. Hell, op exact hetzelfde platform bouwen ze een rits andere wagens, waaronder een halve MPV en een reeks SUV’s. Dat pakken bijvoorbeeld Lotus, Alpine of Alfa voor hun sportwagens volledig anders aan.
          Een sportwagen is een auto die je vanaf het begint ontwerpt voor hoge prestaties. Het eerste dat je dan doet, is een hoog gewicht proberen vermijden. De eerste manier om dat te doen, is het aantal zitplaatsen beperken. Het klopt absoluut dat je met een M3 of M4 snel vooruit gaat, en ook snel de bocht om kan. Maar ze hebben geschift veel toeters en bellen nodig om dat voor elkaar te krijgen, onder andere omwille van het hoge gewicht. Maar ook bijvoorbeeld door de minder dan optimale ophanging, een manco dat het gevolg is van de “sedan”-bron, en dat ze dan maar moeten oplossen met ofwel kneiterharde demping, ofwel dynamische vering (of een combinatie). Je kan nog steeds bijzonder veel lol hebben met een M, maar het is in de basis een zwakker concept – net zoals een 911 (terwijl de Cayman een logischer opbouw heeft).

          Login om te reageren
  10. Esprit_de_Flandre zegt

    18 april 2019 om 20:13

    Zo’n cijfers, dat roept om een Mustang Four Door Coupé, een Mustang Four Door Shooting Break, en een Mustang X, zijnde een crossovergeval…

    Login om te reageren
    • fanboy zegt

      20 april 2019 om 08:23

      @esprit_de_flandre: Ha, het zijn geen Duitsers

      Login om te reageren
      • Esprit_de_Flandre zegt

        25 april 2019 om 20:23

        @fanboy: Dat zijn eerder Italiaanse praktijken dan Duitse, maar alla.

        Niettemin: volgens mij zou dat nog heel goed verkopen ook, zo’n Mustang met vier deuren…

        Login om te reageren
  11. scorpion80 zegt

    18 april 2019 om 20:26

    Verhoog accijns op sigaretten met 5 Euro per pakje. Die rokers roken toch wel door (die 20.000 uitvaarten per jaar blijven economisch gezien interessant). De extra accijnsinkomsten vervolgens gebruiken om de BPM op personenauto’s te verlagen. Meer dikke Mustangs 5.0 V8 op de weg. Iedereen blij! Zelfs de rokers, want zij hebben dit mogelijk gemaakt!

    Login om te reageren
    • michaelb zegt

      18 april 2019 om 22:45

      @scorpion80: Dan ook op snacks, snoep en ander slecht eten? Net zo slecht zo niet erger is gebleken.

      Login om te reageren
      • scorpion80 zegt

        18 april 2019 om 22:47

        @michaelb: Alles voor meer Mustangs met V8 idd. Het moet toch ergens vandaan komen.

        Login om te reageren
    • karaya zegt

      18 april 2019 om 22:50

      @scorpion80: De overheid kan beter roken, drinken en ongezond voedsel stimuleren, we komen om in de bejaarden.

      Login om te reageren
  12. rikv99 zegt

    19 april 2019 om 07:25

    ben ik de enigste die het raar vind dat Ford geen 3.5 V6 ecoboost versie van de Mustang aanbied? tuurlijk wil je de V8, maar ik denk dat de auto qua wegligging heel erg vooruit gaat met die V6 voorin.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      19 april 2019 om 09:06

      @rikv99: Volgens mij bieden ze in de VS ook een V6 aan, maar die is prijstechnisch voor NL niet interessant dacht ik.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North