• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ford S MAX laat zien dat MPV’s niet saai hoeven zijn

Auteur: CasperH, gepost 28 augustus 2013 om 07:53 – 39 Reacties

Afbeelding Ford S MAX laat zien dat MPV’s niet saai hoeven zijnAfbeelding Ford S MAX laat zien dat MPV’s niet saai hoeven zijnAfbeelding Ford S MAX laat zien dat MPV’s niet saai hoeven zijnAfbeelding Ford S MAX laat zien dat MPV’s niet saai hoeven zijnAfbeelding Ford S MAX laat zien dat MPV’s niet saai hoeven zijnAfbeelding Ford S MAX laat zien dat MPV’s niet saai hoeven zijnAfbeelding Ford S MAX laat zien dat MPV’s niet saai hoeven zijnAfbeelding Ford S MAX laat zien dat MPV’s niet saai hoeven zijn

Ford S MAX Concept 2013
Oké, het is officieel nog een concept maar geloof ons: veel gaat er niet meer veranderen voordat deze S-Max volgend jaar op de markt komt.

Ford heeft vannacht het digitale doek van de S MAX Concept getrokken en dat is een fraai MPV -of zoals Ford zegt SAV, Sports Activity Vehicle- geworden. De verwachting is dat deze auto zonder al te veel wijzigingen op de markt zal komen, al zullen er natuurlijk een paar scherpe kantjes vanaf gaan.

Dat deze S MAX vrijwel productieklaar is lijkt ons duidelijk. Natuurlijk, er moeten nog handgrepen op en die spiegels zullen een iets steviger ontwerp moeten krijgen. Daarnaast verwachten we dat het spacy ontwerp van het infotainmentsysteem ook nog wel iets afgezwakt zal worden maar verder is dit gewoon de S-Max die over een jaartje rond rijdt.

De S-Max is een auto die voor zijn klasse een bijzonder sportief en scherp stuurgedrag kent, bijna alsof je met een personenauto rijdt. De engineers gaan ook nu weer hun best doen om dat rijgedrag in het productiemodel te realiseren omdat hun klanten daar specifiek om vragen, aldus Ford. De aandrijving komt van de nieuwe 1.5 liter EcoBoost, prestatiecijfers worden nog niet gegeven. Of we ooit weer een 240 pk sterke variant zullen krijgen is de vraag.

De S MAX Concept heeft drie zitrijen, waarbij de achterste zitrij en de middelste stoel van de tweede zitrij in de vloer kunnen verzinken om respectievelijk laadruimte en een fatsoenlijke doorgang naar de achterste stoelen te creëren. En als je met vier man op wintersport gaat kan je mooi je ski’s in het “gangpad” leggen, dan helpt die hatelijke skikoffer de sportieve rijeigenschappen tenminste niet teveel om zeep.

Een innovatie in dit concept zijn sensoren in de stoelen die de hartslag en het glucoselevel in het lichaam van de inzittenden kunnen monitoren. Mocht de bestuurder een hartaanval of iets dergelijks krijgen dan is Ford Sync in staat om de nooddiensten te waarschuwen en de auto in veiligheid te brengen zonder menselijke tussenkomst. Ford claimt zelfs dat de S MAX een slapend kind met een diabetesaanval kan detecteren op de achterstoel. Een bizarre maar mooie ontwikkeling.

Ook interessant!

  • Wouter maakt autospotters blij met Ford GT
    Wouter maakt autospotters blij met Ford GT
  • Video: schapen hoeden met Ford Focus RS
    Video: schapen hoeden met Ford Focus RS
  • Te koop. Maar niet deze
    Te koop: 2005 Ford GT met een beetje werk
  • Gratis Ford Explorer voor extreme lefgozer

Nieuwste artikelen

  • De stationwagon van Dacia komt eraan: dit weten we tot nu toe
  • Video: Achtervolging politie vs Porsche Macan
  • Laadprijzen in Nederland: dit zijn de duurste en goedkoopste tarieven in jouw gemeente
  • De Bentley van Ali B is verkocht: zoveel leverde hij op!
FacebookTweetPinLinkedIn

concept, Ford, iaa-2013, s-max

Vorig bericht: « Nissan belooft ons per 2020 een autonome auto
Volgend bericht: Dacia Duster krijgt nieuwe grille »

Lees Interacties

Reacties

  1. premiumbmw zegt

    28 augustus 2013 om 07:58

    Best grappig, maar iedereen weet dat de productie versie er niet zo uit komt te zien, en gewoon weer een saai Ford uiterlijk krijgt met een gejat Aston Martin neus.

    Login om te reageren
    • fordnut zegt

      28 augustus 2013 om 08:14

      @premiumbmw: Ziet er toch heel wat beter uit dan die pauperbak van een X6.

      Login om te reageren
      • premiumbmw zegt

        28 augustus 2013 om 08:32

        @fordnut: Ik rijd liever rond in een Premium wagen met een Premium aandrijving. FWD is het meest saaie wat er maar is.
        Liever nog een I3 dan deze SaaiMax.

        Login om te reageren
        • motoragent zegt

          28 augustus 2013 om 09:02

          @premiumbmw: Ja, want met een ‘premium’ wagen ben je echt het mannetje hoor. Ik wordt telkens jaloers als ik weer zo’n enorm stoere kerel in een X6 naast me zie staan bij het stoplicht.

          Ja, absoluut!

          Login om te reageren
          • dgk1993 zegt

            28 augustus 2013 om 10:01

            @motoragent: ik word*

            Login om te reageren
            • motoragent zegt

              28 augustus 2013 om 10:06

              @dgk1993: Je hebt gelijk, mijn excuses ;)

              Login om te reageren
        • mashell zegt

          28 augustus 2013 om 09:07

          @premiumbmw: hoe kan het technisch ongecompliceerde, inefficiënte en ouderwetse achterwielaandrijving nou “premium” zijn? Je betaald er vanwege de extra onderdelen als de aandrijfas weliswaar een meerprijs voor en je krijgt er minder interieurruimte van, maar dat maakt het niet premium, hoogstens traditioneel.

          Login om te reageren
          • lambo4all zegt

            28 augustus 2013 om 13:49

            @mashell: ….? J bedoelt het kwa techniek gecompliceerde, veel beter sturende achterwiel aandrijving. Dat iets “ouderwets” is wilniet zeggen dat het beter is. Dat kan ook zeggen dat het gewoon simpelweg beter werkt. Voorwielaandrijving is nou eenmaal gewoon ruk als je hard een bocht omwil of snel wilt optrekken.

            Login om te reageren
        • fordnut zegt

          28 augustus 2013 om 10:31

          @premiumbmw: De meeste BMW rijders die mij veel te hard passeren zie ik in de volgende bocht weer terug omdat ze niet fatsoenlijk met een achterwielaangedreven auto door de bocht durven. Het zijn allemaal rechtuit coureurs.

          Login om te reageren
          • Onehp zegt

            28 augustus 2013 om 11:51

            @fordnut: hola, niet allemaal. Maar doorgaans heeft de autokeuze weinig of geen correlatie met rijkunsten, dat wel.
            Ford is overigens de BMW van het volk in mijn opinie, stuurt prima, goede motoren maar met een redelijke prijs, vooral als je de optielijsten vergelijkt…

            Login om te reageren
        • bogey zegt

          28 augustus 2013 om 12:55

          @premiumbmw: Ja hoor, tot je met een stadswagen 1.6 al die coole RWD’ers eraf trekt.
          En waarom vind je het juist beter? Omdat je dan lekker kan driften, zoals je 99.999% van de tijd dit wel doet op de weg, als je het al zou kunnen.

          Login om te reageren
      • umadbrah zegt

        28 augustus 2013 om 08:34

        @fordnut: De gemiddelde X6 rijder met een paar ton op de bank denkt daar kennelijk anders over. Smaken verschillen.

        p.s. X6 is lelijk

        Login om te reageren
        • smartass zegt

          28 augustus 2013 om 08:39

          @umadbrah:
          De gemiddelde X6 rijder rijdt met een paar ton in de achterbak, drugsgeld zetten ze over het algemeen niet op de bank.

          Login om te reageren
          • kaasboerin zegt

            28 augustus 2013 om 08:57

            @smartass: @fordnut: @umadbrah:
            Nou weet ik dus door wat voor soort persoonlijkheid mijn auto dus bekrast wordt.

            Login om te reageren
            • erce zegt

              28 augustus 2013 om 10:52

              @kaasboerin: LOL

              Login om te reageren
            • motoragent zegt

              28 augustus 2013 om 11:07

              @kaasboerin: Oh, was dat jou auto? Sorry hoor ;)

              Login om te reageren
              • kaasboerin zegt

                28 augustus 2013 om 11:07

                @motoragent: Maakt niet uit, heb ik weer wat wit te wassen. :)

            • smartass zegt

              28 augustus 2013 om 13:22

              @kaasboerin:
              Ho ho, nu ga je iets te ver met je conclusies, ik heb niets tegen BMW en zal zeker nooit het eigendom van een ander bekrassen. Ik vind de X6 de archetype penozebak, dat is alles.

              Login om te reageren
              • Orichy zegt

                28 augustus 2013 om 15:43

                @smartass: Maar de dader van het vergrijpt heeft zich zojuist gemeld bij Kaasboerin, het was Motoragent.

                De archetype penozabak moet er ook zijn, je moet ze zo herkennen op straat en als men dan kiest voor de meest logische auto daarvoor, dan is dat niet vreemd, maar juist handig.

                OT: 70% van deze concept gaan wij maar terugzien in de werkelijke versie, de grote lijnen blijven bespaard en een enkel detail, de rest gaat de prullebak in.

      • str8six zegt

        28 augustus 2013 om 10:29

        @fordnut: wat heeft een X6 met zijn reactie te maken?

        Login om te reageren
        • sls63amg zegt

          28 augustus 2013 om 10:53

          @str8six: misschien heeft hij een x6 lijkt me wel het meest logische wat ik er van kan maken idk?

          Login om te reageren
          • str8six zegt

            28 augustus 2013 om 11:40

            @sls63amg: ja idd, ik volg die gedachtegang ff niet… Ford + AM neus = X6 ???

            Login om te reageren
  2. Supra1981 zegt

    28 augustus 2013 om 08:02

    Als ja al de opties van deze concept aanvinkt dan kost de auto waarschijnlijk net zo veel als een AM :-)

    Login om te reageren
  3. motoragent zegt

    28 augustus 2013 om 08:19

    Ik denk dat Citroen met hun nieuwe C4 Picasso al had bewezen dat MPV’s niet saai hoeven zijn.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      28 augustus 2013 om 14:45

      @motoragent: Nee, maar wel lelijk.

      Login om te reageren
  4. 6cylinder zegt

    28 augustus 2013 om 08:25

    Glucose niveau in je bloed meten?!
    Ik ben bang voor naalden…

    Login om te reageren
  5. rocky zegt

    28 augustus 2013 om 08:30

    Ziet er erg lekker uit en nu maar hopen dat de productieversie net zo mooi wordt/blijft :)

    Login om te reageren
    • smartass zegt

      28 augustus 2013 om 08:41

      @rocky:
      Ik denk het wel, zo dramatisch anders dan de huidige ziet hij er niet uit. Meer een uitgebreide facelift.

      Login om te reageren
      • rocky zegt

        28 augustus 2013 om 08:43

        @smartass: hmm… misschien heb je gelijk maar wat mij wel opgevallen is, zijn die dunne raamlijsten (maakt hem wel mooier, begrijp heus wel dat het een studie is maar mooi vind ik dat wel).

        Login om te reageren
  6. potver7 zegt

    28 augustus 2013 om 08:38

    Ziet er strak uit, maar… hoe krijg je ‘m open?

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      28 augustus 2013 om 09:08

      @potver7: voice control “S-max open u”

      Login om te reageren
    • toyotafortuner zegt

      28 augustus 2013 om 09:13

      @potver7: Psst, lees alinea 3 regel 1 eens ;)

      OT: de S-MAX blijft hier mee toch echt wel tot de mooiere MPV’s horen: S-MAX, Galaxy, C4 Picasso en C4 Grand Picasso en anderen.

      Login om te reageren
      • potver7 zegt

        28 augustus 2013 om 10:56

        @toyotafortuner: ja dat hebben ze er stiekum later bij geschreven… ;)

        Login om te reageren
  7. MilleMiglia zegt

    28 augustus 2013 om 08:51

    Jammer dat de s-max niet meer in Genk gemaakt gaat worden. :-(

    Login om te reageren
  8. w0o0dy zegt

    28 augustus 2013 om 09:08

    DE auto voor mensen die van rijden houden maar veroordeeld zijn tot een grote ruime wagen. Beter dan al die krappe en toch dure SUV’s die ook lang niet zo fijn rijden als dit ( niet eens gek lelijke) hok.

    Login om te reageren
  9. mashell zegt

    28 augustus 2013 om 09:10

    Deurstijlen, deurklinken, een fatsoenlijk dak (met schuifdak zonder Opel/Citroen) voorruit en klaar.

    Login om te reageren
    • potver7 zegt

      28 augustus 2013 om 11:02

      @mashell: Ik vermoed dat een aantal raamstijlen uiteindelijk wat dikker worden dan hier getoond. Bijvoorbeeld die tussen het voorste mini-raampje en het raam van het voorportier, en ook de stijl tussen achterportier en achterste zijraampjes (C-stijl?) ziet er erg dun uit.

      Login om te reageren
  10. ar156sw zegt

    28 augustus 2013 om 10:44

    Mwah, vind dit nog steeds behoorlijk saai ogen om eerlijk te zijn… de “scherpe neus” doet daar niet zo veel aan. Wel zorgt die dat de proporties niet helemaal kloppen, m.i. Maar, ja, waarschijnlijk wel de minst lelijke/saaie in z’n klasse, dat dan weer wel :)

    Login om te reageren
  11. Esprit_de_Flandre zegt

    28 augustus 2013 om 12:46

    Hoezo, Ford toont dat het niet saai hoeft?

    En de nieuwe C4 Picasso dan? Toch ook niet saai zeker…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North