• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

‘Formule 1 krijgt volgend jaar Aston Martin-safety cars’

Auteur: machielvdd, gepost 17 november 2020 om 20:15 – 33 Reacties

Aston Martin safety car

Rijdt er eindelijk weer eens wat anders dan een Mercedes vooraan.

Als je leverancier bent van de safety cars in de Formule 1 heb je het goed voor elkaar. Dan zijn namelijk regelmatig de ogen van de halve wereld gericht op jouw auto. Er zijn alleen weinig fabrikanten die hiervoor de kans hebben gehad. De afgelopen 24 jaar was er maar één merk dat rol van safety car mocht vervullen: Mercedes.

Het lijkt er nu op dat er eindelijk afwisseling gaat komen qua safety cars. Aston Martin gaat volgend seizoen namelijk niet alleen een (r)entree maken met raceauto’s, maar ook met safety cars. Althans, zo luiden de berichten. Het nieuws is nog niet officieel bevestigd. Racefans.net heeft echter vernomen dat Aston Martin volgend jaar een safety car zal leveren.

Betekent dit dan het einde van Mercedes als safety car-hofleverancier? Nee. Het plan is namelijk dat Mercedes en Aston Martin elkaar afwisselen. Volgens de informatie van Racefans zal Aston Martin 12 van de 23 races voor hun rekening nemen. De overige races zal er zoals vanouds een AMG voor het veld uit rijden.

Wie waar in actie zal komen is nog niet bekend. Naar verluidt zullen de races verdeeld worden op basis van de markt. Mercedes verkoopt overal wel auto’s, maar dat geldt in mindere mate voor Aston Martin (of, zoals Jack Plooij zou zeggen: Austin Martin). Daarom zouden de Britten de races mogen uitkiezen in de landen die voor hen het meest interessant zijn.

Hoewel Mercedes en Aston Martin het op de baan tegen elkaar op zullen nemen zijn de merken achter de schermen partners. Ze werkten al langer samen, maar vorige maand werd officieel bekend dat Mercedes een belang van 20% neemt in Aston Martin. In ruil hiervoor gaat Mercedes (nog) meer technologie leveren aan Aston. Het lijkt erop dat er bij de onderhandelingen dus ook afspraken zijn gemaakt over de safety cars. Het zou in ieder geval een welkome afwisseling zijn, zowel voor de toeschouwers als voor Bernd Mayländer.

Ook interessant!

  • Aston Martin hypercar
    Aston Martin hypercar krijgt Mercedes motor
  • Video: Aston Martin DBX met Mercedes zescilinder
    Video: Aston Martin DBX met Mercedes zescilinder
  • Mercedes waarschuwde FIA over regelwijzigingen
  • Aston Martin kaapt aerodynamica-baas weg bij Mercedes

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

Aston Martin, Formule 1, mercedes-amg, safetycar

Vorig bericht: « Dit is MINI’s interpretatie van de Microbus
Volgend bericht: Video: Audi A6 bestuurder rijdt man aan in winkel »

Lees Interacties

Reacties

  1. Esprit_de_Flandre zegt

    17 november 2020 om 20:23

    Hoeveel moet je eigenlijk betalen om de F1 pacecar te MOGEN leveren… ?

    Login om te reageren
  2. joos straetmans zegt

    17 november 2020 om 20:26

    Een goede gelegenheid om die verschrikkelijk lelijke neus te wijzigen. Bij deze gele Vantage is die neus nog tig keer lelijker.

    Login om te reageren
    • machielvdd zegt

      17 november 2020 om 20:35

      De neus is al gewijzigd, met de komst van de Roadster: https://www.autoblog.nl/nieuws/aston-martin-vantage-roadster-in-recordtempo-je-dak-open-139950. De subtielere neus is ook leverbaar op de coupé.

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        18 november 2020 om 12:09

        Is inderdaad een optie in de configurator. Zouden meer merken moeten doen.

        Login om te reageren
  3. chimaera zegt

    17 november 2020 om 20:44

    Dus het blijft nog altijd een Mercedes?

    Login om te reageren
    • deduitsedrie zegt

      17 november 2020 om 20:47

      @chimaera: Ja, een Aston Martin met een Mercedes motor net als waar Vettel en Stroll in gaan rijden.

      Login om te reageren
  4. SpeedGeek zegt

    17 november 2020 om 20:47

    Wordt in dat geval de Aston Martin Vignet de medical car?

    Login om te reageren
  5. fmgarcia zegt

    17 november 2020 om 20:59

    Zou Honda met een dikke NsX, of een Ferrari gt ook wel waarderen. Renault kan het shaken hahaha

    Login om te reageren
    • rollingstoned zegt

      17 november 2020 om 22:00

      @fmgarcia: Renault heet volgend jaar Alpine, dus een dikke Alpine kan natuurlijk wel ?

      Login om te reageren
      • fmgarcia zegt

        17 november 2020 om 22:31

        @rollingstoned: Dan zit Hamilton zelfs in het midden oosten met kouden banden. Alpine mag wel een tweede “Renault” blokje bij plaatsen om dat tempo bij te houden.

        Login om te reageren
        • melcon zegt

          18 november 2020 om 08:05

          @fmgarcia Deze loopt significant harder dan de huidige Mercedes, hoeft Hamilton ook niet bang te zijn dat zijn bandjes koud worden ;-) https://en.wikipedia.org/wiki/Renault_Sport_R.S._01#:~:text=The%20Renault%20Sport%20R.S.%2001,based%20on%20the%20Renault%20DeZir.&text=The%20R.S.%2001%20is%20the,based%20on%20a%20production%20car.

          https://www.youtube.com/watch?v=78bK4_IKdpI

          Login om te reageren
          • fmgarcia zegt

            18 november 2020 om 11:53

            @melcon: Deze Renault zijn sneller dan GT3 raceauto’s. Lekker vergelijk:p

            Login om te reageren
            • melcon zegt

              18 november 2020 om 13:06

              @fmgarcia Ze zijn er ook als GT3 variant ;-) Maar je noemt zelf ook een Ferrari GT, dat kan uiteraard ook een GT2 zijn of bedoelde je een straat legaal model :)

              Login om te reageren
    • Richmond zegt

      17 november 2020 om 23:27

      @fmgarcia: Renault Espace F1!

      Login om te reageren
  6. guido93 zegt

    17 november 2020 om 21:15

    Laat die aandelen maat stijgen! Goeie reclame

    Login om te reageren
  7. Charles Taycan 4S zegt

    17 november 2020 om 21:56

    Aston Martin Grossaspach…..?

    Login om te reageren
  8. ericc zegt

    17 november 2020 om 22:00

    Begrijp niet wat AM in de F1 te zoeken heeft. Zouden zich beter concentreren op uithoudingswedstrijden. Dit jaar wonnen ze GTE in Le Mans. Met een Belg aan het stuur!

    Login om te reageren
    • rollingstoned zegt

      17 november 2020 om 22:01

      @ericc: omdat Racing Point volgend jaar Aston Martin heet wellicht?

      Login om te reageren
    • jensoffbutton zegt

      18 november 2020 om 09:07

      De F1 is gewoon veel groter, Le Mans heeft ook wel wat kijkers, maar dat is één race. Le Mans series, daar kijkt niemand naar in verhouding met de F1. Dat is een sponsorpaneel in Bernabéu vergelijken met een sponsorpaneel bij FC Zoutelande.

      Login om te reageren
  9. kenner zegt

    17 november 2020 om 22:13

    Rijden ze ook eens vooraan

    Login om te reageren
    • bernoulli zegt

      17 november 2020 om 22:47

      Het volgend-jaar-Aston Martin team reed afgelopen weekend toch een aardige tijd vooraan.

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      18 november 2020 om 06:49

      @kenner: dan rijdt er tenminste af en toe nog iets anders vooraan dan een Mercedes.

      Login om te reageren
  10. por100 zegt

    17 november 2020 om 22:53

    Wat voor motor ligt er eigenlijk in zon aston martin? Nog steeds MB voorop …

    Login om te reageren
    • bernoulli zegt

      18 november 2020 om 13:48

      De V12 is van AM zelf.

      De V8 is een blok van AMG, maar de nieuwe V6 Hybrid uit de Valhalla gaat het AMG-blok in de andere modellen vervangen in de bedoeling.

      Login om te reageren
  11. ericd zegt

    18 november 2020 om 06:27

    Iets zegt me dat Ferrari met de slechte resultaten over de afgelopen jaren niet bepaald zat te dringen om dan wel met een pace car vooraan te mogen rijden. Tis wat Jeremy Clarkson ooit zei: als Ferrarri het slecht doet in de F1, zijn de straatauto’s magnifiek.

    Login om te reageren
  12. simppa zegt

    18 november 2020 om 07:19

    Langzaam aan trekt MB zich terug uit de F1 om straks het stokje aan AM over te geven.

    Login om te reageren
    • ericd zegt

      18 november 2020 om 12:21

      Om dan AM als AMG – Aston Martin Geräte – in te lijven?

      Login om te reageren
  13. hans75 zegt

    18 november 2020 om 07:47

    nu we het er toch overhebben…. die Bernd Maylander heeft echt de ideale droombaan…
    goed betaald krigen om af en toe wat rondjes te trappen op alle circuits van de wereld… geen stress,, geen druk…
    hij heeft schijnbaar zelfs zijn eigen free practice… om het circuit te leren kennen…

    Login om te reageren
  14. Dutchdriftking zegt

    18 november 2020 om 07:49

    Tja, een Renault of Honda safety car is het dan ook net niet. Al zou de NSX wel wat bekendheid kunnen genereren. Een 812 safetycar zou wel humor zijn. Dan klinkt hij wel een stuk beter dan de rest van het veld….

    Login om te reageren
    • Erik zegt

      18 november 2020 om 09:14

      Geef mij maar een ferrarirode Giulia met wat extra vermogen.

      Login om te reageren
  15. Alfarobert zegt

    18 november 2020 om 08:38

    Dan wordt de safetycar dus de best klinkende bolide in het veld.

    Login om te reageren
    • antoonniels zegt

      18 november 2020 om 08:49

      Dezelfde motor als de huidige pace car dus alleen het uitlaatsysteem maakt daar een mogelijk verschil in….

      Login om te reageren
    • dailydriver zegt

      18 november 2020 om 12:43

      @Alfarobert: is dat het nu dan ook al niet dan?

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North