Bij de introductie van de G20 3 Serie waren de meningen behoorlijk verdeeld. De één is blij met de richting die BMW opgaat, de ander gruwelt bij het zien van de nieuwe 3. Vaak worden meningen bijgesteld wanneer een auto ‘in het echt’ is bekeken. Een auto oogt nu eenmaal anders dan gelikte persplaatjes en een drukke beursstand met vervelende lampen.
Dat is met de nieuwe BMW 3 Serie niet anders. Een gebruiker van het germancarforum kwam de G20 tegen op straat en maakte een paar foto’s. Zo in het blauw oogt de 3 Serie best oké. Wat mij direct opviel is hoe groot de auto is, maar dat kan ook aan de pica’s liggen. Het vastgelegde exemplaar is lekker dik aangekleed met een M-pakketje en grote velgen.
Wat BMW heel goed gedaan heeft zijn de uitlaten aan weerszijden. Voorheen combineerde je dubbele uitlaten aan een dikke motorisering, maar met de nieuwe 3 heb je ze al op de kleinere motoren. Het ziet er een stuk beter uit in vergelijking met de neppe sierstukken die andere autofabrikanten vaak hanteren. Het duurt overigens nog even voordat je ‘m bij de dealer kunt bewonderen. De marktintroductie van de G20 3 Serie is in maart volgend jaar.
65 reacties
Vond het zelf altijd wel handig om op de Autobahn of bij het stoplicht een inschatting te kunnen maken of iemand in de weg zou rijden of niet, aangezien de meeste modellen zonder typeplaatje worden afgeleverd. Dat is dus niet meer.
Die heupies zijn wel lecka.
Die blacked out staartlichten moet ik ff in real life zien. Ze maken die dingen altijd expres een beetje lelijk zodat de facelift mooier kan.
Bovendien zie ik het heel anders: hoe minder ingrijpend de facelift, hoe geslaagder het design is geweest. Met een heleboel veranderingen tijdens de facelift geeft een fabrikant eigenlijk toe dat het design niet heel succesvol is geweest.
Ze hebben geleerd van hun fouten. Check E46 sedan. Die was dope toen hij uitkwam in 98. Toen kwam de facelift en die was lelijk en nu wil niemand de lelijke facelift met zn soft ass koplampen.
Toen kwam de E90 en die was lelijk met zn nissan staartlichten maar mnensen kochten hem toch wel. Toen maakten ze een facelift en die was dope en toen €€€ voor BMW.
Dus dat is de nuts en daarom is Bimma stacked met dough.
Je stelling over de E90 klopt niet. Je zegt dat hij lelijk was, maar mensen kochten hem toch wel. Daarna was hij opeens wel en mensen bleven hem kopen. Wat is dan nu je punt?
In mijn ogen geven ze een model een facelift om hem weer moderner te laten ogen/te maken zodat hij nog even tegen de concurrentie op kan of omdat het oude model gewoon niet goed is gelukt qua design. Een auto expres lelijk maken zodat de facelift mooier is slaat nergens op.
Ben er helemaal klaar mee met BMW en hun amateurisch ontwerpers in München !
eind 2019 komt de Facelift model 1000% snelste facelift wat oooit is gekomen ..
Interieur
Contra: Te grote nieren met veel te grote chroomrand
Rare lijnen bumper (M pakket)
Oplopende lijn lang dorpels
Lelijke achterlichten
Dus dit zijn geen neppe uitlaat sierstukken, maar echte sierstukken?
Omdat ze op een BMW zitten, die de sierstukken al levert op de kleinere motoren, terwijl men ze voorheen aan dikke motoriseringen combineerde?
En aan de hand van bovenstaande foto’s is dat super goed te zien?
Wat een lulkoek
En meneer Hooydonk zal spoedig ontslagen worden in München .
Alle iconische kenmerken is BMW verloren , dit lijkt op een Japans auto..
Ik ben benieuwd hoe de nwe 4 serie gaat worden..
3 serie sedan wordt grootste flop van BMW !
Nieren en koplampen lopen niet eens in 1 lijn… lijkt meer neus gaten van miss piggy van de muppetshow …
Agressieve Sharklook heeft bmw verloren .. Varkenslook is bedoelt voor leaserijders..
2. Waarom 2 dikke uitlaten voor een 2 liter met 4 cilinders.
3. Ik weet het niet hoor…