Vergelijking: de nieuwe BMW 3 Serie (G20) vs de oude (F30)

Auteur: , 113 Reacties
3-Serie vergelijking

Generatie nummer zeven van de midden-BMW gooit wederom over een andere boeg. Of toch niet?

Er was een tijd dat de BMW 3 Serie de kleinste BMW was. Totdat de 1 Serie in 2004 die titel overnam was de toenmalige 3 Serie (de E46) de ‘bereikbare’ BMW. Bereikbaarder dan zijn grote broers 5- en 7 Serie. Befaamd vanwege zijn eenvoudige uiterlijk, goede rijeigenschappen en achterwielaandrijving, heeft de E46 voor velen nu al een legendarische status. Daar komt bij dat zijn opvolger in 2004, de E90, wat meer controverse liet opborrelen. Het design werd wat meer eigenzinnig, maar toch wel vertrouwd BMW.

Aangezien diens opvolger F30 de neergezette basis van de E90 overnam en eigenlijk alleen op detailniveau veranderde, zijn de die-hard BMW fans al bijna veertien jaar niet te spreken over nieuwe 3 Series. Ze doorstaan de tand des tijds op zich goed, maar niet zo goed als de E46. Daarom wordt er altijd gevreesd bij het introduceren van een nieuwe 3 Serie, omdat evolutie vaak wint tegenover ‘terug naar de basis’.

Die nieuwe 3 Serie was vorige week aan de beurt. Na vele teasers en speculaties op grond van die teasers, trok BMW het doek van de G20. Het BMW-familiegezicht is momenteel duidelijker dan ooit. Maar is de nieuwe 3 Serie écht een te heet gewassen 5 Serie, of gewoon weer een evolutie van de F30? Of een beetje van beide? We pakken de F30 er even bij om een beeld te vormen.

Bij de afbeeldingen staat bovenaan de G20, onderaan de F30.

Exterieur
Een BMW 3 Serie moet mooi zijn. Een 7 Serie is vooral groot, een 5 Serie is vooral zakelijk. Een 3 Serie is perfect in proportie. Daarom is het fijn om te zeggen dat de proporties weinig veranderd zijn. Op detailniveau wordt het duidelijk dat de eenvoud van de E46 helaas niet teruggevonden is. Oké, BMW moet met de tijd meegaan en dat doen ze prima, maar de vele vouwen en designfoefjes laten je afvragen hoe houdbaar dit design is. Dat is zorg voor later, want in grote lijnen lijkt het ontwerp op de F30. Nieuw zijn de 5 Serie-esque koplampen met 3D-Led lichtstrips als dagrijverlichting, zoals de F30 bij de LCI ook kreeg. Aan de achterkant zijn de verschillen duidelijker: de grote en brede X4-achterlichten zeggen gedag tegen de klassieke BMW-vorm, waar de lampen bestaan uit LED-strips met het knipperlicht er boven. Een laatste opvallende beslissing behandelde @jaapiyo al in zijn eerder gelinkte G20-voorspelling: de Hofmeister-knik is er nog wel, maar groeit meer naar het knikje achterop een Giulia toe.

G20 achterkant
F30 achterkant

Interieur
Het interieur van de F30 heeft zijn beste tijd lang en breed gehad. Dat is logisch in een auto van zeven jaar oud, want interieurs worden bij een facelift/LCI alleen technisch aangepakt. In de G20 verrast het interieur niet, want het gros van de features wordt gewoon uit de 8 Serie en X5 geleend. Het grotere infotainmentscherm met iDrive bijvoorbeeld, die nu ook als touchscreen werkt. Ook het volledig digitale instrumentarium maakt de G20 weer helemaal up-to-date. Zoals bij elke BMW uit de G-generatie geldt: het interieur oogt aanzienlijk nieuwer, maar als je de F-generatie van BMW gewend bent, zul je je snel thuis voelen in de nieuwe 3 Serie.

Interieur G20
Interieur F30

Techniek
De F30 stamt nog uit een tijd dat elke BMW beschikte over achter- of vierwielaandrijving. Maar in de levenscyclus van de F30 is er een hoop veranderd bij BMW. De nieuwe SUV’s zoals de X1 en X2, de 2 Serie Active en Gran Tourer en hoogstwaarschijnlijk de nieuwe 1 Serie hebben allemaal één ding gemeen: voorwielaandrijving en driecilinders als instapmotoren. Het moment waarop de woorden ‘driecilinder’, ‘voorwielaandrijving’ en ‘3 Serie’ in één zin voorkomen, zal menig BMW-fan de 3 Serie dood verklaren. Aangezien de LCI van de F30 al het nodige roet in het eten gooide qua puristische ondertoon, werd het ergste gevreesd voor de G20.

Ze spelen het gelukkig nog even safe: bij introductie komt de G20 alleen met viercilinders en één zescilinder. Helaas zijn de twee benzinemotoren allebei geen zespitters, de 320i en 330i hebben respectievelijk 184 en 258 pk. De diesels zijn de 318d (viercilinder, 150 pk), 320d (viercilinder, 190 pk) en 330d (zescilinder, 265 pk). Wel verdwijnt de handbak bijna volledig, alleen in de 318d en 320i kun je nog zelf roeren. Vergeleken met de F30 betekent het dat de benzinemotoren kleiner zijn, maar krachtiger. Een 340i met zescilinder is helaas nog niet beschikbaar voor de G20. De 3 Serie blijft ook bespaard van het andere gruwel en blijft zijn aandrijving op de achterwielen behouden. Optioneel is er ook xDrive.

Conclusie
De cliché ‘evolutie over revolutie’ zullen we dit keer overslaan, want vergeleken met de F30 zijn er in de nieuwe 3 Serie echt wel grote stappen gemaakt. Oké, er is sprake van evolutie, maar dat blijft één van de kenmerken van de 3 Serie sinds de E90. Hij kan weer even mee met de moordende concurrentie, maar het moet blijken of het ontwerp zo houdbaar is als de vorige 3 Series. Maar, afgaande op eerste reacties zou de G20 ook een moeilijke periode voor BMW kunnen inleiden.



113 reacties

Aan iedereen die in de markt is voor de nieuwe 3-serie: alsjeblieft geen grijstinten!!!
@jorizzss: die kleurkeuze, dat wordt negen van de tien keer door de leasemaatschappijen bepaald, niet de berijders. Helaas.
@RRRobert: Huh? Nou bij de mijne/onze niet in ieder geval. Geen idee waar je dat vandaan haalt. Bedoel je niet niet dat Wagenparkbeheerders soms signaal kleuren uitsluiten? De blauwe kleur zoals deze G20 is nagenoeg altijd toegestaan volgens mij.
In de calculaties zit ook echt geen enkele impact van kleur. Enige verplichting is is vaak metaal of parelmoer lak en is uni uitgesloten.
@RRRobert: wat een onzin
@RRRobert: wat een bullshit. Ja het goed voor de restwaarde maar meer dan een verschil tussen metallic en non-metallic wordt veelal niet gemaakt. Kijk maar eens naar een online calculator! Daarbij komt dat als je al beïnvloed wordt door leasemaatschappij dat je nog steeds de keuze hebt, je betaalt alleen iets meer. En dan heb je nog de (werkgever)autoregeling die vaak de opvallende kleur uitsluiten, maar dat kan je de leasemaatschappij dan weer niet aanrekenen.
@RRRobert: De leasemaatschappij is het om het even. De werkgever echter niet altijd.

De LM bepaalt alleen de hoogte van het tarief, wat voor kleur soms flink hoger ligt. Maar dat komt door de restwaarde, en dus de tweedehandsmarkt, die geen kleur wil kennelijk.
@karhengst: ik heb bij geen van onze drie leasemaatschappijen gezien dat de kleur ook maar iets uitmaakt op de leaseprijs. Volgens mij is dat kleur en restwaarde verhaal één grote fabel. Ik kan me zelfs voorstellen dat een sprekende kleur een tikkie hogere restwaarde heeft dan een saaie kleur, want die wagen valt meer op tussen de occasions.
@mashell: Dat ben ik helemaal met je eens. Ik denk dat ze het intern gewoon graag gebruiken om eigen merken voor te trekken.

Zo had Alphabet (BMW) er inderdaad geen moeite mee wat voor kleur ik koos voor een 3-Serie. Maar bij de configuratie van een Giulia ging de prijs direct significant omhoog wanneer een mooie maar wat felle blauwe kleur werd uitgekozen. Een weinig subtiele manier dus om toch maar liever het huismerk te kiezen…
@mashell: Als het een dure kleur is, is de rest van de auto aannemelijk ook goed aangekleed. Bij de buren rijdt iemand rond die dat goed in de smiezen heeft.
@rrrobert: als je niet weet waar je het over hebt moet je niet doen alsof je er verstand van hebt. Als kleurenbeperkingen worden opgelegd gebeurt dat meestal door het bedrijf zelf. Daarnaast gaat het dan vaak om zeer “exotische” kleuren. Rood/blauw/groen zijn vaak gewoon te bestellen. Tegelijkertijd zijn er niet veel bedrijven die dat doen. Het zijn gewoon de rijders zelf die voor een veilige kleurkeuze gaan.
@RRRobert: broodje aap verhaal
@RRRobert: Door de leasemaatschappij? Hoe kom je daar nou weer bij?
@mennok: zal ik jou en alle anderen hierboven beantwoorden. De leasemaatschappij rekent met afschrijving en restwaarde. In hun ‘huishoudboekje’ is een antracietgrijze, zilvergrijze, zwarte (en eventueel een witte) auto makkelijker af te zetten als tweedehands auto dan een die pak-em-beet geel is of knalblauw. Je kúnt ze wel kiezen (zolang ze in de catalogus voorkomen), maar ze sturen de leasende klant wel door op dit soort keuzes een verhoogd maandbedrag te zetten. En aangezien de markt wel bewezen heeft dat een lagere bijtelling heiliger is dan een kek kleurtje, zie je maar weinig leaseauto’s meer die een opvallende kleur krijgen. Eén blik op bijvoorbeeld de voorraad van CarNext zegt al voldoende. In hun handelsvoorraad is donkerblauw metallic al frivool te noemen.

De enige uitzondering die in deze markt nog wel te vinden is, is binnen de private lease, en dan met name in het A-segment. Simpelweg omdat een rode Aygo of Up! dáár nog wel verkoopt.
@RRRobert: als ik m (privé) koop, wordt het gewoon een grijze (het zal wel een cabrio worden, dus technisch gezien een “4”)
@jorizzss: gewoon niet kopen !! Dit is afschuwelijkste bmw 3 serie ooit ..
@pablo007: kopen? Hier zitten alleen maar loondienst-figuren die hooguit een grijstint 320 mogen leasen zo te lezen.
@bartsmit: Je was al vroeg zuur op de zaterdag zo te zien!
@olivier420: zure reacties vragen om zure antwoorden.
@bartsmit: ik ben dat anti bedrijfswagen gelul eigenlijk grondig beu. Ik besef dat het in Nederland anders werkt dan België, maar in België heeft zowat iedereen die of zaakvoerder is of een relevante job (inhoudelijk of hiërarchisch) heeft een bedrijfswagen. Ik ga me dus zeker niet slecht voelen omdat ik een goede job heb.
@bartsmit: hahahahahahha politiek moet heel die Lease maatschappijen aanpakken en afschaffen !
@jorizzss: ik begrijp het niet he, de keuzes voor de foto’s??! Je pakt een bomvolle G20 met M pakket tegenover een oersaaie sportline, daarnaast pak je als interieur zowat een stuur voor de F30 wat dateert van zowat eind 2011. Plaats een vergelijkbaar F30 op de foto’s en we kunnen vergelijken…
@jorizzss: wel status maar niet opvallen. Lekker Hollands.
@jorizzss: 100% eens. Doe mij maar Portimao Blue metallic in M Sport uitvoering. Wat echter blijft is een gemiste kans van BMW. Van voor heeft het design iets van de Peugeot 3008, van achter wat van een Lexus en van binnen is net een VW.
Uhm van binnen nog lang niet zo mooi als de audi
@kevin1400: ‘de’ Audi?!
@jaapies: ja die maken toch maar één model, in verschillende maten?
@jaapies: Ja, ‘de’ Audi, of wou je beweren dat jij wél onderscheid tussen de modellen ziet?
@smultie: Neehee, daar is Mercedes nu koning in. Wel bij blijven he.
@jaapies: afgerukte Lexus is het .
@kevin1400: Misschien een a6, maar een a4 is echt niet mooier
@sanderp: nou kijk alleen al even naar het virtueel cockpit van audi ziet er echt al een stuk beter een mooier uit
@kevin1400: Daar houd t wat mij betreft ook op.
Om de een of andere reden lijkt deze nieuwe toch minder “nieuw” dan z’n concurrenten. Wil niet gelijk gedateerd roepen, maar had meer verwacht van de “benchmark”.
@airditude: eens, gelukkig niet op de nieuwe 3 gewacht. Na 3x BMW nu de nieuwste V60. Ik vindt die er van binnen buiten veel strakker.
@lfoose: goede keuze! Maar ik vindt???
@wildewesten: zo zie je maar weer dat dyslectische mensen ook wat kunnen bereiken in het leven. Hij snapt dit toch niet….😂
@lfoose: naast het feit dat je een station vergelijkt met een sedan, dus je weet helemaal nog niet hoe ‘strak’ de touring er uit zal zien… Slaat het naar mijn idee sowieso nergens op om je gelukkig te prijzen met die keus… Alsof je een levens veranderende keus hebt gemaakt…

En dat vind(t) ik…
@jaapies: Ik denk dat het meer om het interieur gaat, dat er in de 3-serie al gedateerd uitziet. De V60 is veel moderner van binnen vind(t) ik. Dus wat dat betreft maakt het verschil tussen een sedan en station niks uit.
@lfoose: Ook ik heb niet gewacht op de nieuwe 3 serie en ben erg tevreden over mijn keuze voor de Alfa Giulia Veloce. Puur genieten!
@lfoose: ik zou Bmw niet snel verlaten. Maar die nieuwe V60…goeiedag wat een prachtige wagen!
@airditude: het is de benchmark in het rijden, maar nog nooit in design geweest. BMW is een conservatief merk. De 3 serie is voorspelbaar als een Golf of 911. Qua design loopt Volvo inderdaad voorop.
@airditude: groot gelijk massaal negeren iedereen dit model , geen BMW kopen en hopen dat ze failliet gaan..
Over het geheel geen lelijke auto, maar op details verliest -ie toch wel punten bij mij, hoor. Die BMW nieren lijken meer en meer op de tiger nose van Kia. Ook de ‘evolutie’ van de Hofmeisterknik is niet aan mij besteed (#Team@Jaapiyo). En kan dat haaienvinnetje nou écht niet op wat een meer elegantere wijze worden vervangen door iets wat niet ‘jaren nul’ uitschreeuwt?
@rrrobert: het is allang geen Sharklook als jaren voorheen het is nu Porklook varkenskop geworden kijk eens ff goed!
Jammer dat de nieren nu aan elkaar vast geplakt zijn, nu is het minder herkenbaar als BMW grill naar mijn mening.
@mazdarx8: nieren lijken op een varkenneus van miss piggy , dit is niet weg gelegd voor moslim mensen ..
@pablo007: en jij bent niet weggelegd voor inhoudelijk commentaar… Triest zo’n opmerking. Ga lekker op het forum van de pvv reageren!
@jaapies: als hij i.p.v. moslims een andere groep had genoemd had je waarschijnlijk niet gereageerd. Dat zegt genoeg over jou. Eigenlijk discrimineer je hiermee.
@jaapies: ik vind het wel grappig. Waarom zouden een knipoog naar moslims niet mogen maar is het geen probleem om MPV’s weg te zetten als refocontainers?

Discriminatie is onwenselijk, gewoon alles te kakken zetten.
@pablo007: hou eens op met je vrouw te promoten.
@pablo007: vroeger werden oudere BMW’s Turkenbakken genoemd. Zijn we daar ook meteen vanaf.
@bartsmit: Ik denk dat met de vorige generatie de Benz toch weer behoorlijk in aanzien heeft toegenomen. Een W205 heeft toch net wat meer uitstraling dan een F30.
Ik vind de nieuwe mooier, geen M pakket erop want dan is de neus ook beter in balans
@lekkerlinksrijden: neus lijkt op een varken miss piggy kijk goed !
De koplampen hadden op een Peugeot kunnen zitten. Zie 308, 3008 en 5008. Lijkt op elkaar en niet een beetje ook. Vind het overigens ook jammer dat de tochwel typische BMW achterlichten verdwenen zijn. Het was een design dat volgens mij met de E34 begon maar was heel herkenbaar BMW. Deze achterlichten lijkt wel iets op die van een Lexus of een Infinity.
Zo, wat is die vorige opeens verouderd zeg!
@str8six: en ook de helft minder waard moffen hadden de e30 bmw terug moeten brengen , dat zou een wereld hit zijn .. gewoon een e30 in een iets nieuw jasje!
Lekker veel azijn gezopen jongens?
Alsof de Chinezen een 3-serie hebben gekloond.
330d zonder m pakket gaarne.
Volgens mij wordt hier een basis F30 zonder M pakket vergeleken met een dikke G20 met M pakket.
@evdw: in ieder geval qua interieur. En wat dat betreft valt er een hoop extra te kiezen waardoor de nieuwe toch echt een stuk moderner oogt.
@karhengst: ook interieur.
Ik vind t gewoon n toffe BMW. Punt
Ik ben echt niet meer mee met de typische waarden van BMW. Hoe flikken ze het om met zo’n gigantisch geperfectioneerd productieapparaat toch zo’n rommelige vormgeving als merkwaarde te kiezen?
Ik ben vooral teleurgesteld, het allemaal niet lelijk, maar zó saai dat ik er nu al zat van ben. Kijk voor de verandering eens naar wat Volvo doet met de 90 serie, dat is pas vernieuwing. Dit kan gewoon veel en veel beter, je kan je toch gewoon niet voorstellen dat dit weer een jaartje of 7 mee moet?!
@stationcar:
Er moest staan in de eerste zin: ‘het IS allemaal niet lelijk’. Voor de duidelijkheid 😁
Haalt het – in ieder geval qua design – niet bij de Giulia!
Er staat in het bericht dat de benzine motoren kleiner maar krachtiger zijn?. Dit is voor de 320i helemaal niet waar, mijn F30 320i (de niet EDE motor) is ook een 2.0 met 184pk/270NM, de nieuwe levert wel iets meer koppel en is ook een andere generatie motor (N20 vs B48).

Prestaties zijn zeer beperkt verbeterd; van 7,3 aan de 100 naar 7,2 aan de 100.
De 330i levert een handje vol pk’s meer tozv de 328i (245pk maar onderrated) en 252pk voor de latere 330i (B48 motor).
Ik vind em echt niet mooi, zoals eigenlijk geen enkele moderne BMW… zelfs de Z4 hebben ze nu helaas verknald. De enige die nog wel gaat naar mijn mening is de X1 en das echt erg om te zeggen :-(
G20 wordt BMW Grootste Flop …
Nieuwe 3 serie had een clonemodel moeten worden van de Legedarische E30 dat tot de dag vandaag gewoon allee beste 3 serie oooit is !
Ik snap verdomme niet waarom Autoblog steeds over die lelijke E46 praat!
Het is de BMW e30 die BMW groot heeft gemaaakt en geen andere modellen..
5- 6 -7 series verkochten ze niet eens goed en de 8 serie was toen al een groot flop…
BMW is de weg kwijt !!
Ik hoop dat mensen masaaal overstappen naar Mercedes of Audi ..
@pablo007: een lachertje dit bericht
@pablo007: vooral idd overstappen naar vag… meest saaie auto’s op aarde…
@pablo007:
Kletskoek.
Het is de BMW ‘02 serie die ze heeft gered van de ondergang.
Verder val je nogal in herhaling met je E30…
@pablo007: vroeger was inderdaad alles beter….

Toen was jij er nog niet
@pablo007: sukkel
“Het moment waarop de woorden ‘driecilinder’, ‘voorwielaandrijving’ en ‘3 Serie’ in één zin voorkomen, zal menig BMW-fan de 3 Serie dood verklaren.”

De F30 318i was al een driecilinder. Ik hoop dat hij ook weer terugkomt, fijne motor, flinke 500cc potten. Een viercylinder is maar saai. (Motorrijders kijken er anders tegenaan)
@mcshine: die drie cilinder motoren (zowel diesel als benzine) van BMW zijn inderdaad fijne motoren. Alsof men dat als een uitdaging heeft gezien om daar echt wat moois van te maken.
Ik vraag me jammer genoeg af hoe lang het zal duren voor deze gps’en weer gepikt zullen worden. 3 keer voorgehad in f30 en daarom overgeschakeld naar mercedes w213 ipv g31 bmw… Bij dat model is het intussen ook al weer prijs…
Mmm… Ben eens benieuwd hoe lang het bij deze zal duren voor de cockpit leeggehaald wordt… Ben bmw fan maar bij de f31 3 maal voorgehad… Twijfel over de g31 te nemen maar toch voor de s213 gegaan. Blijkt dat de nieuwe 5 bij collega’s ook al leeggehaald werd…
De 320d is nog gewoon met handbak te configureren op de Duitse website. Wellicht dat het voor de Nederlandse leaserijder niet uitmaakt, maar tweedehands zullen ze dus tzt wel in beperkte aantallen beschikbaar zijn.
Ik vind de wagen geslaagd. Dat M pakket doet geen goed, maar het M stuur is meestal ook los te bestellen en dan heb je het optimum. Net als de vijf serie een net wat massievere uitstraling. Veel gejammer op het internet net als bij de vijf serie, maar waarschijnlijk ook een goede afzet. Veel mensen zijn nou eenmaal conservatief. Voor hen bouwt BMW auto’s.
Leuk, dat knikje in de koplampen. Even geleend van het Peugeot 308 facelift model?
Valt mij nog op dat de knipperlichten uit de spiegels zijn verdwenen en weer gewoon op het voorscherm zitten.
@e38ossie: zitten nog steeds in de spiegels, alleen het glas is donker. Dus het valt niet zo op op de foto’s.
Wel handig de juiste auto’s goed te vergelijken.

Exterieur g20 is voorzien van een M-pakket en de F30 hier niet. Zelfde geld voor het interieur.
Pak de G20 non M-pakket en je krijgt hetzelfde belachelijk oudbollige stuur erin.
Ik zie een mengelmoes van lexus/mercedes en zelfs een klein beetje peugeot…. Met een bmw badge. Vaak moet ik een beetje aan modellen wennen, zal hier ook wel het geval zijn.
Wat is de Alfa Giulia toch een beauty vergeleken hierbij.
@ericd: ja prachtig die grote gele plaat links op je bumper.
Het zou eerlijker zijn mochten jullie in het interieur van de F30 ook de versie met M sport stuur hebben genomen.
Staan best veel taalfouten in het artikel beste AB redactie, maar ook inhoudelijk wordt de plank een paar keer mis geslagen; mijn F31 LCI 320i my2018 heeft ook al een i drive met touchscreen, zelfde systeem als er nu in de G30 zit, dus dat presenteren als nieuw voor de G20 klopt niet. Verder is de LCI juist wat directer dan de eerste F30, en niet softer zoals dit artikel suggereert.
@bimmert2017: een rectificatie zou wel van toepassing zijn. Dit is een haastklus. Zonde want het zijn wel leuke artikelen.

Overigens, qua interieur zouden er gerust twee vergelijken gemaakt kunnen worden. Eentje eventueel met de sportieve M-Sport styling, danwel gewoon basic. En een ander met een luxere uitvoering. Zeker met een cognac lederen uitvoering ziet de nieuwe er een stuk moderner uit!
@bimmert2017: ben ik wel benieuwd naar die ‘taalfouten’. Hij is namelijk een keer extra proefgelezen, maar wie weet heb jij weer een heel ander inzicht in goed en fout.

Overigens snap ik niet wat je bedoelt met dat er wordt gesuggereerd dat de F30 LCI softer is? Het karakter van de auto is niet veranderd, het motorengamma wel. Dat de iDrive versie is verbeterd met een touchscreen wist ik niet. Ik dacht dat het iDrive systeem alleen software updates heeft gekregen.
@720s: de eerste zin al, ‘gooit wederom over een andere boeg’… ‘het infotainment die’. . ‘spelen op safe’ etc. En dan matig lopende zinnen zoals de verwijzing naar de achterklep van de Giulia… kan echt beter.

Je schrijft dat de LCI roet in het eten gooide qua puristische ondertoon suggereert toch dat die soft is, vergeleken met de pre- LCI. Dat is ie dus niet
De nieuwe koplampen lijken op de legendarische E46, waar ze dan ook op gebaseerd zijn. Niet op één of andere moderne Peugeot, wat hier veel genoemd wordt…
@skinnybmw: De E46 koplampen waren veel strakker, deze komen nogal lomp over.
Net zo lomp als die van de E90, terwijl de E92 dan weer wel heel erg geslaagd was qua front.
@skinnybmw: ze zijn er misschien op gebaseerd, maar ze lijken niet op de koplampen van de “legendarische” e46. Of moet je een fanboy bril op om het te kunnen zien?
@rikus: Och, krijgen we weer dat ‘fanboy’-verhaal…zucht. De inkeping aan de onderkant is wel degelijk geïnspireerd door de E46 en niet een Peugeot😉
@skinnybmw: Dat ze erop geïnspireerd zijn wil nog niet zeggen dat ze er op lijken.
@alcantara: Okay, verkeerd geformuleerd van me, sorry. Ze lijken meer op de Peugeot koplampen dan op die van de E46, helemaal waar. Maar ze zijn niet ‘gejat’ van Peugeot, net als de achterlichten niet gejat zijn van Lexus/Infinity. Ach, tegenwoordig lijkt alles steeds meer op elkaar. Persoonlijk vind ik dit nog steeds overduidelijk een BMW.
@skinnybmw: lekker dan.. Lijken ze nu wél of niet op Peugeot koplampen? Verwarrend hoor dit.
@rikus: Lees even hieronder…dat dus.
@skinnybmw: voor de BMW kenner is het duidelijk, deze auto knipoogt met terugkerende stijlkenmerken naar modellen van weleer. BMW hoeft daarvoor niet naar andere merken te kijken zoals juist Peugeot nu erg doet, en waar het bestaan van Lexus zelfs op gebaseerd is: na apen.
@bimmert2017: Dit bedoel ik😉
@skinnybmw: zo zo. De bmw boys hebben elkaar gevonden hoor. Elk merk kijkt naar de concurrentie. Ook qua design en stijlelementen. Behalve BMW.. Schijnbaar..
@rikus: Inderdaad BMW staat dan ook voor BenchMarkWagen. Dat moet jij, als fanboy, toch wel weten?
@skinnybmw: Eindelijk iemand die het snapt. De bumper die zogenaamd op de Lexus lijkt is ook grote onzin.
Vind dat navigatiescherm er zo vreemd ingezet. Vooral als je vanaf de bijrijder kijkt op het dashboard. Lijkt net aftermarket. Valt me echt tegen van BMW.
Goed gekeken naar de lexus achterlichten
boring ! ik wil m niet. maar ik ben wel blij dat die midden console terug rechtlijnig is.
Ik ben zo blij met die niet onderbroken motorkap. Na de X2 ging ik toch weer even twijfelen.
Weet je wat echt zou helpen. Alle leaserijders niet meer hun auto privé laten rijden. En het liefst delen met collega’s. Het is toch van de zotte dat de particulier zich helemaal scheel betaald, maar de zakelijke rijder na alle kortingen op de bijtelling heel europa door mogen rijden op hun tankpas?
@pablo007:
Alle zuipsidies zijn frauduleus

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).