
Het uiterlijk van de GR Yaris was al amper subtiel te noemen, maar met deze bodykit van TOM’S lijkt je hatchback net een racewagen.
De Toyota GR Yaris is een van de heetste hete hatchbacks van het moment. Niet alleen onder media en autoliefhebbers, maar ook onder tuners. Na een kietelcursus van DTE, daarvoor Litchfield en wat onderdelen van GR Parts zelf, is het nu tijd voor TOM’S om hun kunsten te laten zien.
Op Twitter en via bovenstaand filmpje (vanaf 27:28) laat Tachi Oiwa Motor Sport zien wat ze met de Yaris hebben uitgespookt. Om te beginnen bij de neus. Ze hebben hier duidelijk het basisontwerp van de reguliere GR Yaris als basis gehouden, maar hier wel wat extra lijnen aan toegevoegd. We zien nog steeds een gigantische opening waar onder meer de intercooler achter schuilt. Bij TOM’S-versie is deze wel meer rechthoekig dan het origineel. Ook is de balk voor onder meer de kentekenplaat wat dikker dan normaal. De grootste wijzigingen zijn aan weerszijden van die grote luchthapper, waar we een flinke splitter en canards zien. Ook zitten de twee mistlampen hier iets hoger dan normaal.
Aan de achterzijde zien we echter de grootste wijzigingen. Waar de achterbumper er bij de normale GR-Yaris wat plat en breed uitziet, is er bij de TOM’S-variant meer aan de hand. Aan de twee uiteinden zijn twee verticale luchtuitlaten geplaatst, vermoedelijk om de remmen mee af te kunnen koelen. Onder de bumper is een flinke diffuser te zien, met centraal een gigantische, enkele uitlaatpijp. Bovenop zien we nog een joekel van een spoiler.
Naast de ingrijpende bodykit, is de GR Yaris duidelijk verlaagd. Of dit optisch gezien een vooruitgang is? In sommige hoeken lijkt het origineel wel wat hoog op z’n pootjes. Bij TOM’S variant lijken de achterwielen weer relatief klein in vergelijking met de rest van de auto. Het hangt er dus maar vanaf wat je liever hebt.
Hoeveel het pakketje kost is nog niet duidelijk, TOM’S zegt dat de bodykit nog niet helemaal klaar is. Of de Japanners ook de motor hebben aangepakt is niet duidelijk. Er zijn nog ‘een paar kleine aanpassingen’ nodig, dan is de GR Yaris wat TOM’S betreft helemaal af.











Ziet er goed uit!
Ik vond die bodykit van Pandem en Rocket Bunny toch net iets teveel van het goede, terwijl de gewone GR Yaris (hoewel supergaaf) nog net een tandje dikker had gekunt, zowel qua uitgeklopte wielkasten als qua spoiler op het dak. Deze TOMS’s variant komt al veel meer in de buurt bij wat ik voor ogen had, al denk ik dat dit nog dikker zou worden met een iets bredere achtervleugel en iets meer bodemvrijheid. Meer WRC en minder Need for Speed, zeg maar.
Iedeale wagen voor Brussel centrum.
Fout, petjes auto op deze manier
Dat heb ik toch altijd meer bij een Duitse bak die alleen van een dikke uitlaat, verlaging en andere grotere velgen voorzien is…..
Die zien er snel uit, en klinken snel maar komen geen meter vooruit.
Hier is toch duidelijk voor een complete aanpak gekozen….
Goud!
Heeft nog niet de coolheidsfactor die een Renault 5 Turbo ooit had en nog steeds heeft, maar komt er toch wel een heel eind in de buurt.
gewoon een bommetje hoor, tikkeltje petjes idd maar ik kan hier wel van genieten.
Heel dik
Ziet er zeker niet slecht uit maar hou hem toch maar origineel.
Geen dag zonder een Yaris berichtje.
@scott: idd wat is dat, AB
@scott: wil je weer Tesla dan?
Uitlaat, achterbumper en spoiler kan hij best hebben.
Verlagen is hier in Nederland geen goed idee.
Ben juist blij dat ik nu eindelijk een auto heb die niet te laag is.
Geniet iedere dag van deze auto – alhoewel hij iets scherper had mogen sturen zoals de Focus RS.
Goud! Vind m zo nét wat beter te pruimen
Hier word ik hebberig van!!
D’r is er één Yaris hoera hoera, dat kun je wel zien, dattis Toyota.
Het is wat overdreven, maar ik vind het wel grappig op zo’n klein bommetje.
Achterkant super, voorkant net ff too much!!
Dit is nou leuk nieuws, ipv super hyper dit en dat. Hier kun je hebberig van worden en is over een paar jaar waarschijnlijk ook redelijk betaalbaar voor de gewone man…
Denk dat je dan wel wat langer kunt wachten deze zal aardig zijn waarde behouden aangezien er niet veel rondrijden.
Zwaar dik apparaat! Ik wil m 😍
Begrijp die over de top taartschep niet helemaal, het had allemaal wat ingetogener gemogen als het aan mij lag(tenzij het vermogen nog eens met 200PK omhoog gaat en de 300km/h aangetikt gaat worden). Dit gaat richting petjes in Maaskantje …..
Hulde ovorigens voor Toyota, ze durven het weer eens anders te doen. En ze worden er voor beloond, deze auto verkoopt heel erg goed, ondanks zijn prijs. Want hij is aan de prijs, laten we eerlijk zijn. Voor hetzelfde geld of iets meer heb je ook een Golf R met 320PK …
Zo’n autootje kan het juist wel hebben. Dik bommetje zo.