• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Frits Hessing: “Ik ben kapot gemaakt”

Auteur: ricardo, gepost 11 januari 2012 om 10:46 – 85 Reacties

Schade voor Hessing

Nu Hessing failliet is en de epische showroom langs de A2 leeggehaald zal worden is het tijd om een schuldige aan te wijzen, als het aan Frits ligt tenminste. De boosdoener in dit hele verhaal: mijnheer Louwman.

Gisteren sprak de rechtbank in Utrecht het faillissement uit over Hessing, dat al even op de loer lag. Ironisch genoeg kwam het geldgebrek niet vanwege tegenvallende auto- en supercarverkopen, maar door een financiële aderlating wegens een megalomaan bouwproject in De Bilt. Op de plek waar vroeger de showroom van Hessing stond zou Park Bloeyendael uit de grond worden gestampt. 66 luxe villa’s en 34 appartementen met prijzen tussen de 800.000 en vier miljoen euro, omringd door een metershoog hek en voorzien van permanente bewaking. Om een aandeel te bemachtigen leende Frits geld bij Alcredis, een financieringsmaatschappij van concullega Evert Louwman.

Helaas voor Frits liep het niet bepaald storm voor de kavels in de rijkenenclave, en dus werd het enigszins problematisch om de geleende 10 miljoen euro terug te betalen aan Louwman c.s. Om die reden werd er in september al voor €11,3 miljoen beslag gelegd op de voitures langs de A2. In opdracht van Louwman. En diezelfde Louwman zou verantwoordelijk zijn geweest voor de ondergang van Hessing. Dit zegt Frits in De Telegraaf:

“Hij wilde gewoon mijn bedrijf inpikken ondanks alle afspraken die we eerder hebben gemaakt. Iets anders kan ik er niet van maken. Vorig jaar augustus heb ik met Louwman diverse gesprekken gevoerd over hoe we zouden gaan samenwerken, ook met onroerend goed. Ik ben al jaren bezig met het ontwikkelen van een bouwproject op het terrein waar we vroeger in De Bilt zaten.” Om daar aan toe te voegen “ik ben bewust kapot gemaakt“

Zozo, dat zijn flinke aantijgingen aan het adres van de museumuitbater en Toyota/Lexus-importeur. De hand wordt verder niet in eigen boezem gestoken door Frits, maar een anonieme medewerker deed wel een boekje open tegenover de Wakkere Krant en wijdt het faillissement aan “mismanagement en zijn veel te grote ego”. Wie heeft er nu gelijk?

Hoe nu verder?
Voor de glimmende showroom in de geluidswal van de A2 zullen ongetwijfeld de nodige geïnteresseerden zijn, maar de Stern Groep laat dat het duidelijkst merken. Stern-baas Henk van der Kwast heeft aangegeven dat ze de toko -waar 44 mensen werkten- willen overnemen en denkt dat een deal “binnen twee weken” rond kan zijn. Uiteraard laat Stern het vastgoedgedeelte van Hessing links liggen.

Verder wordt de naam van VAG-importeur PON geopperd als overnamekandidaat, maar die hebben officieel nog niets losgelaten over de kwestie. Wordt vervolgd…

Update – Dat Hessing een beetje eigengereid kan zijn, toont deze video, met dank aan Damster.

Ook interessant!

  • Uitgelote F1-fans worden blij gemaakt met dode mus
  • Lezersvraag: welke autorit heeft het meeste indruk op je gemaakt?
  • Prijzen vernieuwde Kodiaq
    Prijzen vernieuwde Kodiaq bekend gemaakt
  • Interieur Ineos Grenadier is bewust niet mooi gemaakt
    Interieur Ineos Grenadier is bewust niet mooi gemaakt

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

evert-louwman, frits-hessing, hessing, Supercars

Vorig bericht: « De nieuwe BMW 3 Serie is verlengd (in China)
Volgend bericht: Audi A3 2012: nu ook afbeeldingen van de buitenkant »

Lees Interacties

Reacties

  1. stationcar zegt

    11 januari 2012 om 10:53

    Wat een flapdrol die Hessing, ben heel wat keertjes op bezoek geweest in de toonzaal langs de A2, maar elke keer viel me weer op hoe weinig sfeer dat ding heeft, vroeger in De Bilt straalde het één en al chique uit, lipe je bij wijze van spreken op je tenen en fluisterde automatisch als je tussen de Rollsen en Bentleys liep. In dat pand langs de A2 was dat wel anders, sfeerlozed galmkast, bah. Dit staat wat mij betreft symbool voor de teloorgang van Hessing. Hadden ze geen grootheidswaanzin gehad en waren ze lekker in De Bilt auto’s blijven verkopen was er niks aan de hand geweest. Welke dwaas leent nou 10 miljoen om in een vastgoedproject te investeren als je autoverkoper bent!? Kapotgemaakt my ass, ja door zichzelf ja, net als Kroymans paar jaar geleden.

    Login om te reageren
    • Stopwearingpants zegt

      11 januari 2012 om 10:57

      @stationcar: amen

      Login om te reageren
      • tombiesheuvel zegt

        11 januari 2012 om 14:18

        @Stopwearingpants: juist

        Login om te reageren
        • norge zegt

          11 januari 2012 om 18:04

          @tombiesheuvel: Mee eens.

          Login om te reageren
    • Bullet zegt

      11 januari 2012 om 11:01

      @stationcar:

      Precies, de heren Kroymans en Hessing zijn nooit betrapt op hun low-profile…. Louwman doet het wat dat betreft heel anders, 99,99% van de Nederlanders weet niet eens wie hij is of wat hij doet. Daarnaast zal Louwman gewoon in zijn recht hebben gestaan, anders is het gewoon onmogelijk om Hessing “zomaar” faliet te laten verklaren. Beetje een mostert na de maaltijd verhaal van Frits, ook vooral bedoelt om wederom z’n eigen tafelkleed schoon te vegen….

      Frits, op een gegeven moment houd dat op, mensen leren je steeds beter kennen!

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        12 januari 2012 om 01:07

        @Bullet: het Louwman museum is alles andere dan low profile ;)

        Login om te reageren
    • The360box zegt

      11 januari 2012 om 14:41

      @stationcar: Laten we even eerlijk zijn, het is zijn bedrijf en kan er in feite alles mee doen, en als je dan even een centje kan meepakken met een vastgoedproject wat zich dubbel en dik uitbetaald waarom niet?

      Login om te reageren
      • stationcar zegt

        11 januari 2012 om 14:43

        @The360box:
        Omdat je je bedrijf er kapot mee maakt bijvoorbeeld?

        Login om te reageren
        • kaasboerin zegt

          11 januari 2012 om 17:31

          @stationcar: Yep, deed ‘ie ook echt opzettelijk..

          Login om te reageren
          • stationcar zegt

            11 januari 2012 om 17:41

            @kaasboerin:
            Vast niet, maar jij als beleggingsadviseur (dat was je toch?) stapt toch ook niet opeens met een flinke lening in vastgoedproject? Dat is gewoon een gezond verstand kwestie. Ik weet dat je het in principe altijd met mij oneens bent, dus ik ga geen discussie met je aan, maar zo simpel is het gewoon.

            Login om te reageren
    • Megakix zegt

      11 januari 2012 om 17:17

      @stationcar: Frits Huilebalkje….snif…

      Login om te reageren
  2. ukbob zegt

    11 januari 2012 om 11:01

    PON zal – stilletjes en op de achtergrond idd wel interesse tonen…

    Dit is een mooie kans om een soort luxe/dure versie van Peugeot’s experience center te maken, waar de ‘dure’ modellen van de PON groep kunnen worden getoond (Buatti, Bentley, Lambo, Porsche, Audi R8, Audi A8, VW Pheaton,etc.)

    Login om te reageren
    • BMW316i zegt

      11 januari 2012 om 11:28

      @ukbob: Pon zou er zeker goed aan doen. De bunker die ze in Leusden als showroom gebruiken voor Audi en VW is sfeerloos en past niet bij de merken. Helemaal niet als je ziet dat de door VAG geeiste huisstijlen bij de meeste dealers wel klopt. De locatie van voormalige Hessing showroom past dus uitstekend bij de beleving van Audi en VW. Ben heel benieuwd!

      Login om te reageren
      • degraafm zegt

        11 januari 2012 om 12:00

        @BMW316i: Die huisstijl is gemakkelijk te behalen, gezien het aantal dealers dat eigendom is van PONdealer.
        Century in Groningen is tegenwoordig ook eigendom van PONdealer, en het lijkt niet op te kunnen.
        3 splinternieuwe panden op 1 terrein voor VW Audi en Porsche + gigantische parkeerplaats.
        Naast de import hebben ze dus ook een fiks aantal dealerschappen overgenomen. Dubbel cashen! Ka’ching!!

        Login om te reageren
        • BMW316i zegt

          11 januari 2012 om 12:10

          @degraafm: Ik doel meer op het feit dat Pon zelf, dus de importeurslocatie van de showroom van VW en Audi, niet dezelfde huisstijl draagt als zij haar dealers verplicht. Het pand van Hessing voldoet hier in elk geval veel meer aan……

          Login om te reageren
      • 911GT2 zegt

        11 januari 2012 om 12:19

        @BMW316i: Volgens mij wordt er vanuit Ingolstadt opgelegd dat VW en Audi niet in fysiek hetzelfde pand verkocht mogen worden. Dit Om audi wat meer ‘premium’ te positioneren. Daarom is er in Breda BV de bijzarre constructie waar 10 meter tussen de twee panden zit…

        Login om te reageren
        • BMW316i zegt

          11 januari 2012 om 12:39

          @911GT2: Klopt, maar dit mag dmv een muur of verdireping.

          Login om te reageren
        • kliko zegt

          11 januari 2012 om 13:06

          @911GT2: In veenendaal zit er een muur tussen en verspringt het gebouw een stukje.
          Maar je kan alsnog gemakkelijk overlopen van VW naar Audi. Geen probleem.
          En wieweet maken ze wel een uitzondering voor zo’n bijzonder gebouw… Regels zijn er om te breken. ;)

          Login om te reageren
        • bug2000 zegt

          16 januari 2012 om 13:31

          @911GT2: idem in Eindhoven…

          Login om te reageren
    • Jipp zegt

      12 januari 2012 om 00:53

      @ukbob: waarom zouden ze dat willen? Hessing is niet alleen een dealer, ook importeur van lambo, bentley en bugatti, 3 merken uit de VAG stal!? Alleen rolls en maserati moeten van een ander concern worden ingekocht!

      Login om te reageren
  3. barryb zegt

    11 januari 2012 om 11:04

    Je financiële voorspoed is niet meer wat het geweest is en dan start je ook nog eens een nieuwbouwproject in het huidige economische klimaat, met name op de vastgoedmarkt? Nee ik ben het met Frits eens, het is niet jou schuld maat.

    Login om te reageren
  4. bobb zegt

    11 januari 2012 om 11:04

    Ze hadden om te beginnen entree moeten vragen voor al die kijkers maar niks kopers.

    Login om te reageren
    • opgooier zegt

      11 januari 2012 om 11:13

      @bobb: Iedereen kon daar gewoon naar binnen lopen? Dat moet prima vermaak zijn geweest voor op een regenachtige middag!

      Login om te reageren
    • RuVi zegt

      11 januari 2012 om 11:42

      @bobb:
      wat een onzin, het is toch gewoon een showroom, geen museum?

      Login om te reageren
    • rikus zegt

      11 januari 2012 om 11:50

      @bobb: Dat gebeurt ook bij andere dealers, waar ook wel auto’s staan die we niet kunnen betalen.
      Zoiets kun je verwachten als je zulke wagens verkoopt.

      Login om te reageren
      • yorickw zegt

        11 januari 2012 om 21:57

        @rikus: jij hebt ook over al verstand van! :)

        Login om te reageren
    • geertjan zegt

      13 januari 2012 om 10:24

      @bobb: Dat moesten ze helemaal niet. Het trekt juist aan wanneer er meerdere mensen rondlopen, of dat nou kijkers of kopers zijn.

      Login om te reageren
  5. opgooier zegt

    11 januari 2012 om 11:11

    Een gevalletje schoenmaker blijf bij je leest?!

    Login om te reageren
    • AudiQuatro zegt

      11 januari 2012 om 11:41

      @opgooier: +1!

      Login om te reageren
  6. Lan_Evo zegt

    11 januari 2012 om 11:12

    Volgens mij probeert die gewoon een realiteit te verzinnen die hem beter uitkomt. Het is een complot!!11!!

    Login om te reageren
  7. Benjamin1 zegt

    11 januari 2012 om 11:14

    Ik zou er een hoerenkast van maken. Rood verlicht en veel bekijks vanaf de snelweg.

    Login om te reageren
    • pjotr zegt

      11 januari 2012 om 11:17

      @Benjamin1: +100! ;)

      Login om te reageren
    • ricardo zegt

      11 januari 2012 om 11:35

      @Benjamin1: Jup, er passeren daar gemiddeld 200.000 auto’s per dag. En ramen genoeg. ;)

      Login om te reageren
    • Mpower zegt

      11 januari 2012 om 11:47

      @Benjamin1: Ik gok dat de hoeveelheid ongelukken bij afslag Maarssen met paar honderd procent stijgt als dat gebeurd! Zelfde zie je als Sloggie met nieuwe posters komt, bij rotonde Utrecht Overvecht (bij tuincentrum)hangt (hing) zo’n poster en vooral mannen konden hun aandacht er niet helemaal bijhouden vaak bijna ongelukken gezien!

      Login om te reageren
    • AudiQuatro zegt

      11 januari 2012 om 11:48

      @Benjamin1: hmmm nooit van kijkersfile gehoord?? :P

      Login om te reageren
  8. TDI-goeroe zegt

    11 januari 2012 om 11:20

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  9. spacecowboy zegt

    11 januari 2012 om 11:26

    Dan heb je de meest opvallende showroom van NL, maar bezuinig je op de verlichting. Vanaf de snelweg kon je nooit of amper een auto zien. Van binnen was het zeldzaam onpersoonlijk en sfeerloos, meer een operatiekamer. Daar begon de teloorgang van Hessing en de grootheidswaanzin !

    Login om te reageren
    • Mpower zegt

      11 januari 2012 om 11:44

      @spacecowboy: Hij zelf heeft nog altijd een van de mooiste collectie auto’s in zijn “tuinhuisjes” staan!

      Login om te reageren
  10. Mpower zegt

    11 januari 2012 om 11:43

    Beetje rare statement: “ik ben kapot gemaakt” nee Hessing je bedrijf is kapot! Jij hebt nog meer dan genoeg speeltjes in je garage staan en een mooie dikke bankrekening dus niet zo zielig doen! (oke beetje jalours ben ik wel)

    Login om te reageren
  11. VeniVidiVici zegt

    11 januari 2012 om 11:45

    Helaas Frits, het is net als met aandelen je hebt gegokt, maar misgegokt. Je hoeft echt geen universiteit te hebben gehad om te weten wat de risico’s zijn als het mis gaat bij het lenen van zo’n bedrag!!!

    En van die showroom… Maak er iets futuristisch van met alles gericht op groen en elektrisch rijden. Dat is toch de toekomst :)

    Login om te reageren
  12. autogek123 zegt

    11 januari 2012 om 11:46

    Hoeveel schuld zou hij hieraan overhouden? Ohh nee, dat is voor de normale man. Hessing zal waarschijnlijk alleen maar rijker van het faillissement weglopen. :(

    Login om te reageren
  13. kwaliteituitturijn zegt

    11 januari 2012 om 11:46

    Prima pand voor Stern, kunnen ze mooi een AMG experience centre van maken..

    Login om te reageren
    • audicoupe84 zegt

      11 januari 2012 om 21:41

      @kwaliteituitturijn: Stern heeft Stern Exclusief in Haarlem, daar staat de Testarossa gebroederlijk naast de AC-Cobra. Stern heeft zelf Heron (VW+Audi) dus het dealerschap van de duurdere VAG producten past daar prima bij. Pon zal nooit geintereseerd zijn geweest in die exclusieve merken, anders zouden ze allang dealer zijn geweest.Stern bestaat uit b.v. Heron(VAG), Arend(Renault), Sternauto(Mercedes), Jager(Landrover+Saab), Van Kalmthout(Ford+Renault), Svala(Volvo), Eagle(Chrysler Dodge), Vireo(Alfa, Lancia), Merel(Opel+Chevrolet), Falco(Fiat), vaak komen de vroegere eigenaren, in de directie van het door Stern overgenomen bedrijf.

      Login om te reageren
      • Jipp zegt

        12 januari 2012 om 00:55

        @audicoupe84: stern is echter geen officieel dealer van die exclusieve merken. Daarbij kan pon de importrechten van de VAG merken wel is wegkapen als ze willen.

        Login om te reageren
      • audicoupe84 zegt

        12 januari 2012 om 06:06

        @audicoupe84: Uit Wikipedia

        Stern (bedrijf)

        De Stern Groep, kortweg Stern genoemd, is een Nederlandse autobedrijf. Het concern werd op 15 maart 1993 opgericht en is actief als autodealer met verschillende merken, waaronder Audi, Mercedes-Benz, Volkswagen en Volvo. Daarnaast houdt het concern zich onder andere bezig met het exploiteren van autobedrijven, het verhuren van auto’s en het herstellen van autoschade. Stern heeft haar hoofdkantoor in Amsterdam en is met name actief in de provincies Noord-Brabant, Noord-Holland, Utrecht en Zuid-Holland. Het is Nederlands grootste autodealer en is lokaal genoteerd aan de Amsterdamse effectenbeurs

        Login om te reageren
  14. schellekens006 zegt

    11 januari 2012 om 11:49

    Ja idd hoezo Ik Ben Kapot Gemaakt. Je leent geld voor een vastgoed project dat mislukt, je kunt het geld niet op tijd terug betalen en dan komt na een tijdje beslaglegging zo gaat het overal hoor. Aach gewoon de schuldsanering in en na 3 jaar kun je met een schone lei beginnen. Gezondheid is het belangrijkst. No Stress het is maar blik.

    Login om te reageren
  15. bertorelli zegt

    11 januari 2012 om 11:50

    Is Victor Muller al gesignaleerd daar.

    Login om te reageren
    • VeniVidiVici zegt

      11 januari 2012 om 12:00

      @bertorelli: Haha dat zat ik net ook te bedenken. Nieuw projektje voor Victor Muller :)

      Login om te reageren
    • henk123456 zegt

      11 januari 2012 om 12:05

      @bertorelli: 1!

      Login om te reageren
  16. ropp zegt

    11 januari 2012 om 11:53

    Wat is dat toch met dat soort mensen, waar is de zelfreflectie gebleven ? Onbegrijpelijk ! Grote financiele risico’s nemen, ten koste van je personeel. Die zitten nu thuis en moeten maar zien hoe zij zich redden.
    Iets met hoogmoed en val……….

    Login om te reageren
  17. Griffin zegt

    11 januari 2012 om 11:53

    Je moet je zelf niet in niche onroerend goed gooien als je er geen verstand van hebt, Fritsje, dat doet je de das om. Jammer voor je maar helaas en nou niet zitten zeuren.

    Login om te reageren
  18. pjotr zegt

    11 januari 2012 om 12:00

    Hoeveel van de punten kunnen we aanvinken? http://www.mt.nl/90/55695/management/is-de-ceo-een-mislukkeling.html

    Login om te reageren
  19. starletje zegt

    11 januari 2012 om 12:05

    Ook leuk om te zien dat iedereen het altijd over die fantastische showroom langs de A2 had, en nu Hessing failliet is vind iedereen het ineens een sfeerloos en megalomaan gebouw.

    Login om te reageren
    • bobb zegt

      11 januari 2012 om 12:11

      @starletje: Lege showroom, kettingsloten om de hekken aanplakbiljetten van een veilingboer dan slaat de sfeer blijkbaar razendsnel om.

      Login om te reageren
    • stationcar zegt

      11 januari 2012 om 13:26

      @starletje:
      Niet persé dat ik het nu voor het eerst zeg hoor, ik roep het al sinds de opening, alleen gaan op Autoblog niet zo heel veel artikelen over Hessing en dus heb ik nog niet echt de kans gehad om het hiér te roepen. En anderen ook niet. Vandaar dat je het voor het eerst hoort. Als je er geweest bent snap je wat iedereen bedoelt met sfeerloos en koud. Zeker in vergelijking met de luxe warme uitstraling van hun pand in De Bilt…

      Login om te reageren
  20. baasbas zegt

    11 januari 2012 om 12:13

    Ik blijf het raar vinden. Hoe kan zo’n onderneming nou vallen over een leninkje van een miljoentje of 10. De liquiditeit moet dus echt al onder het vriespunt zijn geweest en op dat moment een waanzinnig risicovol investeringsproject gestart wat geen zak met de core business te maken heeft? Vervolgens leen je geld voor die investering. En dan leen je dat ook nog eens bij een concurrent? Ja zeg, hoeveel slechte beslissingen kan je op elkaar stapelen en nog verwachten dat het goed gaat?

    Sneu voor de werknemers die hun baan kwijt zijn zonder goede reden…

    Login om te reageren
    • fit4fun zegt

      11 januari 2012 om 14:49

      @baasbas:
      10 miljoen is heel veel, ook voor Quote 500 leden. Negen van de tien keer hebben ze zo’n bedrag niet op hun rekening staan. Daarnaast zijn de winstmarges in de autobranche extreem laag, en staan er tegenover al die glas en marmerpaleizen grote schulden..

      Login om te reageren
  21. neal zegt

    11 januari 2012 om 12:15

    Ik hou alvast de veilingsites in het oog als hun handel geveild wordt :p

    Login om te reageren
  22. Hupke zegt

    11 januari 2012 om 12:19

    Tenzij Louwman hem een wapen tegen het hoofd gedrukt heeft en gezegd heeft “Ima gonna make you an offer you can not reffuse” (en dat met een italiaans accent natuurlijk)
    en hij er dus helemaal niet om gevraagd heeft om geld te lenen voor een (slechte) investering denk ik toch dat hij de idioot is die zijn eigen graf gegraven heeft.

    Login om te reageren
    • 406_v6 zegt

      11 januari 2012 om 13:10

      @Hupke: Gezien dhr. Louwmans business, zal het waarschijnlijk een ritueel hara-kiri zwaard geweest zijn ;)

      Login om te reageren
  23. meneersander zegt

    11 januari 2012 om 12:30

    Haha, de nieuwe soap? Maar ergens had dhr. Hessing het gewoon bij auto’s kunnen houden geloof ik, zonder dat ontroerend hadtie toch ook al geld zat?

    Login om te reageren
  24. midasracer zegt

    11 januari 2012 om 12:33

    Wat een narcistische flapdrol vol zelfmedelijden. Zeker een rijkeluiszoontje die nog nooit economische tegenslag heeft meegemaakt. Zielig om andere mensen de schuld te geven van eigen falen. Ga maar lekker hamburgers bakken bij mcDonalds Frits. Leer je weer hoe Jan Modaal moet knokken voor zijn centen.

    Login om te reageren
  25. damster zegt

    11 januari 2012 om 12:35

    Evert heeft zich niet aan de afspraken gehouden, dat moge duidelijk zijn. Frits had echter de nieuwe mondelinge afspraken als addendum of iets dergelijk moeten toevoegen aan de bestaande contracten, rukker.

    Maar ja, hij denkt wel vaker dat hij het bij het juiste eind heeft, hier een mooie uit ’06

    http://www.youtube.com/watch?v=8s843qdehMk

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      11 januari 2012 om 13:17

      Geweldig!!! Heb hem net even op autojunk geslingerd.

      Login om te reageren
    • stationcar zegt

      11 januari 2012 om 13:29

      @damster:
      Hahaha, wat een gast joh, man man man, de arrogantie ten top… Onvoorstelbaar!

      Login om te reageren
    • Hupke zegt

      11 januari 2012 om 13:30

      @damster:

      Verdomme dan wil je als co-driver toch op momenten dat je even kan uitstappen.
      Hij had beter bij de moto’s meegedaan dan ken je je dat permitteren.

      Login om te reageren
    • upstream zegt

      11 januari 2012 om 18:08

      @damster: respect voor je video… Als co-pilot/navigator stap ik gewoon uit en ben ik weg… Maar ja, je ziet duidelijk wie de financier/chief is van het team…

      Login om te reageren
  26. timberleek zegt

    11 januari 2012 om 12:38

    Ja als je gewoon was blijven doen wat je altijd doet, namelijk auto’s dan had er niks aan de hand geweest.

    Je hebt als autohandelaar niks te zoeken in de vastgoed, en als je er wel in wilt, dan moet je dat gescheiden houden van het autobedrijf.

    Dan kun je louwman de schuld geven, maar je bent zelf de lul die niet betaald (al dan niet met reden). Moet louwman dan maar over de kop voor jou?

    Login om te reageren
  27. wimbers zegt

    11 januari 2012 om 13:34

    als louwman hessing’s dealerschap overneemt kan ik alleen maar melden dat hij dat verdomd slim heeft gespeeld.

    Login om te reageren
  28. makkie zegt

    11 januari 2012 om 14:20

    Amen voor stationcar. Zo simpel is het.

    Login om te reageren
  29. The360box zegt

    11 januari 2012 om 14:49

    Omdat het vastgeodprojectje misliep en hij daar geld voor geleend had bij Louwman liep het mis? Wat een constructie, zo een omzet had hessing idd niet.

    Login om te reageren
  30. bmwmaaktrijdengeweldig zegt

    11 januari 2012 om 16:17

    Een verre kennis liep daar bij Hessing naar binnen in zijn oude kleren (Zaterdag). Kwam ook aan in een oudere audi (verzameling). De persoon werd gewoon niet geholpen.. kansloze verkopers daar. Hij kwam daar om een Bentley te bekijken/kopen. Tsja, zo ga je wel falliet Hessing! Verbaasd me echt helemaal NIETS. Hij heeft nu trouwens wel een mooie continental ;). Bij de concurrent.

    Login om te reageren
    • pursuit zegt

      11 januari 2012 om 16:47

      @bmwmaaktrijdengeweldig:
      Lekkere autoblog opmerking… een VERRE KENNNIS bla bla bla. Kletser.

      Login om te reageren
      • bmwmaaktrijdengeweldig zegt

        18 januari 2012 om 17:28

        @pursuit: Och och och, het is weer zo ver. Iemand die wéér iets niet durft te geloven. Ik kan namen noemen, telefoonnummers en adressen. Ga je zelf maar langs bij de meneer om hem het verhaal te vragen. Een verre kennis had ook kunnen zijn: iemand die ik niet zo goed ken.

        Login om te reageren
    • RuVi zegt

      12 januari 2012 om 00:49

      @bmwmaaktrijdengeweldig:
      En hessing kan je vervangen door elke willekeurige dealer…..dat verhaal gaat al 50 jaar rond….
      Bovendien kan een hessing verkoper niet eens zien in wat voor auto een persoon aankomt.

      Login om te reageren
      • bmwmaaktrijdengeweldig zegt

        18 januari 2012 om 17:30

        @RudyV: Of de verkoper wel of niet de auto zag, dat is een detail

        Login om te reageren
  31. ytrewq zegt

    11 januari 2012 om 16:27

    http://www.youtube.com/watch?v=cJCcAdj-I9s

    Login om te reageren
  32. desoper zegt

    11 januari 2012 om 16:45

    En zo wordt een groot man plotseling een zielig ventje.

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      11 januari 2012 om 17:24

      @desoper: nee…als je je zó laat kennen, dan wás je al geen groot man (en daarvan getuigd de Dakar 2006 rally genoeg).

      Login om te reageren
  33. Mouzie zegt

    11 januari 2012 om 17:06

    Dit soort mannen worden in de US op handen gedragen. ‘Think Big’ is daar het motto. Hier denken we liever ‘steek je kop boven het maaiveld uit en ik hak m eraf’… Voor beide valt wat te zeggen?!

    Login om te reageren
  34. ytrewq zegt

    11 januari 2012 om 17:07

    was dit de enige dealer die bentleys en lamborghini’s verkocht?

    Login om te reageren
  35. jaguarxkrsboy zegt

    11 januari 2012 om 19:03

    kwas er 2 weken geleden nog even een kijkje wagen maar hoe snel ik binnen was zo snel was ik ook weer buiten wat een stel asociale mensen daar…… wel mooie auto’s en stond in de werkplaats nog een murcielago sv…….

    Login om te reageren
  36. topless zegt

    11 januari 2012 om 20:34

    Dat fragment uit Dakar, daar moet ik altijd aan denken als ik zijn naam hoor. Wat een eigenwijze flapdrol. Waarom neem je als onervaren rijder een ervaren navigator mee?
    Ook deed hij een keer met de, ik meen, Quote challenge mee en toen had hij de autopapieren bij van de verkeerde auto. Wanneer zo iemand het van papa geërfde bedrijf moet runnen, is het niet zo vreemd dat het eens mis gaat.

    Login om te reageren
  37. masterstig zegt

    11 januari 2012 om 21:18

    Op zich zou het nog kunnen, er is daar bovenaan de top vast een enorme strijd aan de gang, je probeert natuurlijk zo hoog mogelijk te komen.

    Login om te reageren
  38. Sorcerer zegt

    12 januari 2012 om 12:11

    Zat het vastgoed in dezelfde BV? Of heeft hij onderpand gegeven op een andere BV op de een of andere manier?

    Erg raar verhaal zo…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North