• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

G-klasse voor de Paus nu ook als 6×6!

Auteur: Bas Leesberg, gepost 14 februari 2025 om 10:05 – 9 Reacties

Vond je de G580 Pausmobiel al dik? Maak kennis met de 6×6 G-klasse voor de Paus!

Een land met het inwonertal van Vaticaanstad (ongeveer 800 man) moet toch gemakkelijk te elektrificeren zijn als je dat graag wilt. Toch staat een volledig emissievrij verkeer in het Vaticaan pas gepland voor 2030. Om het goede voorbeeld te geven, nemen de Paus een elektrische Pausmobiel in ontvangst. En wat voor een: een aangepaste G580 met EQ Technology aka de elektrische G-Klasse! Maar het kan nog decadenter voor de Plaatsbekleder van Jezus Christus op Aarde.

Ontmoet de Habemus van de Poolse tuner Carlex Design. Je kunt deze aanpasser kennen van extra chique G-klasses met geinige wieldoppen. Nu maakt het bedrijf dus een speciale G-klasse met zes wielen voor de Paus.

Hoe weten we zo zeker dat dit voor de Paus is? De prominente stoel in de laadbak is een dikke tip, net als de Vaticaanse vlaggetjes op de motorkap. Maar ook de naam is een verwijzing naar de Paus. Als er een nieuwgekozen Paus aan het volk getoond wordt, spreekt zijn begeleider traditiegetrouw de woorden ”Habemus Papam”, wat ‘we hebben een Paus’ betekent.

De G-klasse 6×6 voor de Paus

Heel veel over het project weten we helaas nog niet. Het lijkt erop dat Carlex het gewoon geinig vond om een 6×6 G-klasse voor de Paus af te beelden. Of er ook daadwerkelijk een echte versie van komt, lijkt onwaarschijnlijk. Mocht dat wel het geval zijn, dan kan dat de eerste elektrische G-klasse 6×6 zijn voor zover ik weet.

Maar hé, de (voorlopig?) denkbeeldige 6×6-Pausmobiel ziet er wel geweldig uit, toch? De witte lak in combinatie met de gouden accenten doet het erg goed op de G-klasse. Daarnaast ziet de troon er vorstelijk uit en wordt het geheel afgemaakt met een chique rood tapijt. Het ziet er in ieder geval stukken beter uit dan de Fisker Pausmobiel.

Ook interessant!

  • De paus neemt gloednieuwe G-Klasse in ontvangst
  • Deze Mercedes 6x6 op Marktplaats is géén G-Klasse
  • Mercedes A-Klasse hoeft toch nog niet weg
  • Carlex maakt de Mercedes G-klasse nog eleganter
    Carlex maakt de Mercedes G-klasse nog eleganter

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

6x6, carlex, g-klasse, g63, Mercedes, mercedes-amg, paus, tuning

Vorig bericht: « Dit is de beste trekauto voor je caravan volgens Nederlandse kampeerders
Volgend bericht: Klaag je over Tesla? Dan kun je een rechtszaak tegen je krijgen! »

Lees Interacties

Reacties

  1. rollingstoned zegt

    14 februari 2025 om 10:23

    “Maar hé, de (voorlopig?) denkbeeldige 6×6-Pausmobiel ziet er wel geweldig uit, toch? ”

    Met name ene Adolf was er bijzonder gecharmeerd van ja…

    Login om te reageren
    • rwdftw zegt

      14 februari 2025 om 10:45

      Je telt als dictator gewoon niet mee als je geen Mercedes hebt. Naast bovenstaande hadden de Nazi’s de Mercedes Grosser. In de jaren 60 kwam Mercedes met de “money is no objection” S600 Pullman. Het rijtje dictators met op zijn minst één S600 Pullman in de garage is indrukwekkend.

      Tegenwoordig is het niet anders. Putin rijdt een Mercedes, en ook Kim Yong-Un heeft er een aantal.

      Login om te reageren
  2. verdebosco zegt

    14 februari 2025 om 10:37

    Urbi et Orbi, Sim sa la bim, en weg is deze schim. Deze hersenschimmen zullen nooit arriveren in Vaticaanstad. De Paus reed of rijdt ook jaren in een Ford Focus. Sinds kort heeft Mercedes een G580e geleverd in pausiaanse stijl aan Franciscus.

    Login om te reageren
  3. Willy500E zegt

    14 februari 2025 om 11:04

    Wat heeft dit voor zin

    Login om te reageren
  4. mashell zegt

    14 februari 2025 om 11:21

    Die laadbak lijkt vooral geschikt om het stoffelijk overschot van de paus mee rond te paraderen…

    Login om te reageren
    • ghengiskhan zegt

      14 februari 2025 om 11:43

      Gezien de gemiddelde leeftijd van willekeurig welke paus is dat moment nooit ver weg.

      Login om te reageren
  5. Fruitcake zegt

    14 februari 2025 om 12:26

    Net zo nutteloos als de paus

    Login om te reageren
  6. JelmerS zegt

    14 februari 2025 om 13:02

    Treffende overeenkomsten: de paus en G klasse hadden vroeger enig nut en zoeken nu naar een nieuwe weg om in de toekomst nog relevant te zijn

    Login om te reageren
    • ghengiskhan zegt

      14 februari 2025 om 15:55

      De G-klasse schijnt behoorlijk goed off-road te zijn. Dat heb ik nog niemand horen zeggen over de paus.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North