G-Power M850i maakt wachten op de M8 overbodig

Auteur: , 21 Reacties

Even met je M850i op bezoek bij G-Power en rij met een nog bruter kanon naar huis.

G-Power M850i maakt wachten op de M8 overbodig

We weten dat ‘ie gaat komen, maar BMW is er nog stil over. De nieuwe M8 zal een wapen van formaat zijn, dat is zeker. Tot die tijd moeten we het stellen met de 840d en de M850i. Laatstgenoemde is door G-Power aangepakt en geeft cijfers die de toekomstige M8 hoogstwaarschijnlijk gaan overtreffen.

G-Power M850i maakt wachten op de M8 overbodig

Het voordeel van het turbo-tijdperk waar we nu in leven is dat motoren relatief eenvoudig te kietelen zijn. Met 530 pk en 750 Nm koppel uit de 4.4-liter V8 is de M850i xDrive geen zielig dingetje. Geef er echter een flinke klap op en er komt al meer vermogen tevoorschijn. G-Power komt met twee pakketjes voor deze modelvariant. In een Stage 1-setup klimt het vermogen van 530 naar 620 pk en 850 Nm koppel. Voor wie dat niet genoeg is hebben de Duitsers een Stage 2 voor je klaarliggen.

Die Stage 2 is goed voor maar liefst 670 pk en 890 Nm koppel. De BMW M8 krijgt naar verwachting 625 pk. Met die tuning kun je dus wel even vooruit. Letterlijk. Dankzij het xDrive-systeem moet dat vermogen prima zijn weg vinden naar het asfalt. G-Power heeft geen nieuwe acceleratietijden opgegeven. Een standaard M850i xDrive doet het sprintje naar de 100 in 3,7 seconden. Haal daar gerust 0,2 of 0,3 seconden vanaf in het geval van het Stage 2 pakket.



21 reacties

Heerlijk. Ben benieuwd of deze ook de 360/370 km/h kan aantikken. Zoek maar eens op M5/M6 hurricane G-power topspeed. Legendarische tuner!
@bmw2coupeeigenaar: vooral het geluid van die v10, net een F1 auto uit het mooie tijdperk.
@bmw2coupeeigenaar: Meen me te herinneren dat die 800 pk had. Nog een klap meer.
@bmw2coupeeigenaar: vergeet ook dat filmpje niet van wolf in schaapskleren op de duitse autobaan met die duitse presentator! Gruwelijk!
En qua acceleratie doet die 2,2 ton Urus van gisteren nog beter dan deze BMW?
@cossiekiller: Die had nog eens 200pk meer he. En qua gewicht doen ze elkaar niet extreem veel vrees ik.
@e34m5touring: Plus op lage snelheid is dit niet super relevant. En die Urus heeft gigantische banden dus kan veel vermogen ook daadwerkelijk kwijt bij stilstand.
@flatsix010: Kan me juist voorstellen dat gewicht op een lage snelheid veel uitmaakt, aerodynamica juist op hoge snelheid.
@rrvliet: gewicht juist hoge snelheid, hier heb je vooral pk’s voor nodig. Aerodynamica hangt ervan af hoeveel ‘downforce’ je hebt, teveel is killing op hoge snelheid
@lekkaah: Nope. Luchtweerstand neemt kwadratisch toe ten opzichte van je snelheid. Op hoge snelheid kost het overwinnen van de luchtweerstand veel meer energie dan het versnellen van de aanwezige massa, aangezien deze niet kwadrateert. Voor de topsnelheid is frontaal oppervlak en stroomlijn dus vele malen belangrijker dan de massa van het voertuig.
‘De nieuwe M8, een wapen van formaat’

Dat formaat komt wel goed..
Ik ben heel benieuwd wat Alpina met dit model gaat doen….
“Geeft cijfers die de toekomstige M8 hoogstwaarschijnlijk gaan overtreffen”. Ja, totdat G-Power die toekomstige M8 aan gaat pakken…
Lekker kleurtje dit!
Ik denk overigens ook hier dat BMW veel kan winnen met een lightweight versie. Het is een wagen van formaat, maar alleen door hem meer vermogen te geven red je het niet mijn inziens.
Met het uiterlijk van een Koreaan! Niet slecht
@gilettelubbers: In het echt zó mooi. Staat een prachtig zwart exemplaar bij Ekris Veenendaal. Wauw.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).