• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

G-Power M850i maakt wachten op de M8 overbodig

Auteur: RubenPriest, gepost 23 januari 2019 om 12:45 – 21 Reacties

G-Power M850i maakt wachten op de M8 overbodig


Even met je M850i op bezoek bij G-Power en rij met een nog bruter kanon naar huis.

We weten dat ‘ie gaat komen, maar BMW is er nog stil over. De nieuwe M8 zal een wapen van formaat zijn, dat is zeker. Tot die tijd moeten we het stellen met de 840d en de M850i. Laatstgenoemde is door G-Power aangepakt en geeft cijfers die de toekomstige M8 hoogstwaarschijnlijk gaan overtreffen.

G-Power M850i maakt wachten op de M8 overbodig

Het voordeel van het turbo-tijdperk waar we nu in leven is dat motoren relatief eenvoudig te kietelen zijn. Met 530 pk en 750 Nm koppel uit de 4.4-liter V8 is de M850i xDrive geen zielig dingetje. Geef er echter een flinke klap op en er komt al meer vermogen tevoorschijn. G-Power komt met twee pakketjes voor deze modelvariant. In een Stage 1-setup klimt het vermogen van 530 naar 620 pk en 850 Nm koppel. Voor wie dat niet genoeg is hebben de Duitsers een Stage 2 voor je klaarliggen.

Die Stage 2 is goed voor maar liefst 670 pk en 890 Nm koppel. De BMW M8 krijgt naar verwachting 625 pk. Met die tuning kun je dus wel even vooruit. Letterlijk. Dankzij het xDrive-systeem moet dat vermogen prima zijn weg vinden naar het asfalt. G-Power heeft geen nieuwe acceleratietijden opgegeven. Een standaard M850i xDrive doet het sprintje naar de 100 in 3,7 seconden. Haal daar gerust 0,2 of 0,3 seconden vanaf in het geval van het Stage 2 pakket.

Ook interessant!

  • Oranjegekte: deze BMW M8 'GTS' heeft 900 pk
  • G-Power GX6M bombardeert je netvlies
  • minst geslaagde BMW M8
    Minst geslaagde BMW M8 komt het internet bevuilen
  • G2M CS Biturbo
    Zoveel vermogen heeft de G-Power G2M CS Biturbo

Nieuwste artikelen

  • Video: en daarom bezuinig je niet op banden en remmen
  • Deze optie heb je nog niet eerder gezien op een Porsche
  • Koop een Brabus SLS AMG op Marktplaats
  • Gespot – Deze Ferrari 512 TR is om te smullen
FacebookTweetPinLinkedIn

8-serie, BMW, g-power, m850i, tuning

Vorig bericht: « Lamborghini: flikker op met je Bitcoins
Volgend bericht: Dit gaat de nieuwe Ford Ranger in Nederland kosten »

Lees Interacties

Reacties

  1. bmw2coupeeigenaar zegt

    23 januari 2019 om 12:48

    Heerlijk. Ben benieuwd of deze ook de 360/370 km/h kan aantikken. Zoek maar eens op M5/M6 hurricane G-power topspeed. Legendarische tuner!

    Login om te reageren
    • str8six zegt

      23 januari 2019 om 12:56

      @bmw2coupeeigenaar: vooral het geluid van die v10, net een F1 auto uit het mooie tijdperk.

      Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      23 januari 2019 om 13:24

      @bmw2coupeeigenaar: Meen me te herinneren dat die 800 pk had. Nog een klap meer.

      Login om te reageren
    • gasskaas zegt

      23 januari 2019 om 20:04

      @bmw2coupeeigenaar: vergeet ook dat filmpje niet van wolf in schaapskleren op de duitse autobaan met die duitse presentator! Gruwelijk!

      Login om te reageren
      • gasskaas zegt

        23 januari 2019 om 20:08

        @gasskaas: https://youtu.be/93bo1AybOhw
        Deze machtig mooi

        Login om te reageren
      • gasskaas zegt

        23 januari 2019 om 20:08

        @gasskaas: https://youtu.be/93bo1AybOhw

        Login om te reageren
        • MrShifra zegt

          23 januari 2019 om 21:48

          @gasskaas: Betere kwaliteit en vanaf het begin.
          https://youtu.be/6u1qam6pMX4?t=758

          Login om te reageren
          • bmw2coupeeigenaar zegt

            24 januari 2019 om 12:42

            @mrshifra: Zo, inderdaad gaaf filmpje!

            Login om te reageren
  2. cossiekiller zegt

    23 januari 2019 om 13:08

    En qua acceleratie doet die 2,2 ton Urus van gisteren nog beter dan deze BMW?

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      23 januari 2019 om 13:56

      @cossiekiller: Die had nog eens 200pk meer he. En qua gewicht doen ze elkaar niet extreem veel vrees ik.

      Login om te reageren
      • flatsix010 zegt

        23 januari 2019 om 14:11

        @e34m5touring: Plus op lage snelheid is dit niet super relevant. En die Urus heeft gigantische banden dus kan veel vermogen ook daadwerkelijk kwijt bij stilstand.

        Login om te reageren
        • rrvliet zegt

          23 januari 2019 om 15:37

          @flatsix010: Kan me juist voorstellen dat gewicht op een lage snelheid veel uitmaakt, aerodynamica juist op hoge snelheid.

          Login om te reageren
          • lekkaah zegt

            23 januari 2019 om 19:07

            @rrvliet: gewicht juist hoge snelheid, hier heb je vooral pk’s voor nodig. Aerodynamica hangt ervan af hoeveel ‘downforce’ je hebt, teveel is killing op hoge snelheid

            Login om te reageren
            • rrvliet zegt

              23 januari 2019 om 19:19

              @lekkaah: Nope. Luchtweerstand neemt kwadratisch toe ten opzichte van je snelheid. Op hoge snelheid kost het overwinnen van de luchtweerstand veel meer energie dan het versnellen van de aanwezige massa, aangezien deze niet kwadrateert. Voor de topsnelheid is frontaal oppervlak en stroomlijn dus vele malen belangrijker dan de massa van het voertuig.

              Login om te reageren
  3. dare2think zegt

    23 januari 2019 om 14:53

    ‘De nieuwe M8, een wapen van formaat’

    Dat formaat komt wel goed..

    Login om te reageren
  4. Dutchdriftking zegt

    23 januari 2019 om 15:13

    Ik ben heel benieuwd wat Alpina met dit model gaat doen….

    Login om te reageren
  5. VeniVidiVici zegt

    23 januari 2019 om 15:26

    “Geeft cijfers die de toekomstige M8 hoogstwaarschijnlijk gaan overtreffen”. Ja, totdat G-Power die toekomstige M8 aan gaat pakken…

    Login om te reageren
  6. ghost zegt

    23 januari 2019 om 16:40

    Lekker kleurtje dit!

    Login om te reageren
  7. ghost zegt

    23 januari 2019 om 16:42

    Ik denk overigens ook hier dat BMW veel kan winnen met een lightweight versie. Het is een wagen van formaat, maar alleen door hem meer vermogen te geven red je het niet mijn inziens.

    Login om te reageren
  8. gilettelubbers zegt

    23 januari 2019 om 17:50

    Met het uiterlijk van een Koreaan! Niet slecht

    Login om te reageren
    • maurice0 zegt

      24 januari 2019 om 22:28

      @gilettelubbers: In het echt zó mooi. Staat een prachtig zwart exemplaar bij Ekris Veenendaal. Wauw.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North