• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit betaal je voor een G-Power F90 BMW M5

Auteur: RubenPriest, gepost 14 september 2018 om 10:40 – 47 Reacties

Afbeelding Dit betaal je voor een G-Power F90 BMW M5Afbeelding Dit betaal je voor een G-Power F90 BMW M5Afbeelding Dit betaal je voor een G-Power F90 BMW M5Afbeelding Dit betaal je voor een G-Power F90 BMW M5Afbeelding Dit betaal je voor een G-Power F90 BMW M5Afbeelding Dit betaal je voor een G-Power F90 BMW M5Afbeelding Dit betaal je voor een G-Power F90 BMW M5Afbeelding Dit betaal je voor een G-Power F90 BMW M5

M5
Bestel alvast maar wat kukident, want je gebit schiet spontaan los bij het intrappen van het gaspedaal.

Na bekende tuners als AC Schnitzer en Manhart, komt nu ook G-Power met pretpakketten voor de F90 BMW M5. Klanten hebben keuze uit drie mogelijkheden. Met de eerste kuur gaat het vermogen van 600 naar 700 pk, met de tweede variant wordt het vermogen naar 750 pk gebracht en de derde mogelijkheid is 800 pk uit de 4.4 twin-turbo V8.

Dankzij M xDrive heeft de huidige M5 niet langer moeite om al dat vermogen fatsoenlijk op de weg te houden. In regenachtige omstandigheden is het nog steeds oppassen, echter met droog weer is het goed te doen. Het gaspedaal van de F90 M5 is net als alcohol. Geniet, maar met mate. Overigens moet je die twee dingen niet gaan combineren. Dan gaat het wel fout.

Het topmodel, de 800 pk en 980 Nm sterke variant, presteert keurige specificaties. De 5 Serie sprint in 2,9 seconden naar 100 km/u en heeft een topsnelheid van 335 km/u. De software upgrade voor 800 pk kost 5.414,50 euro. De 700 en 750 pk remap kosten 3.867,50 euro en 4.462,50 euro. Het verhogen van de Vmax kost 794,92 euro. Naast een ECU remap speelt G-Power met de turbo’s, wat nog eens 5.771,50 euro kost. Dan zijn we er nog niet. G-Power downpipes? 4.938,50 euro. Een titanium uitlaatsysteem met vier carbon sierstukken kost 6.705,65 euro en die leuke gesmeden 21-inch Hurricane RR velgen moeten 8.950 euro kosten. De prijzen zijn exclusief montagekosten.

Ook interessant!

  • Gespot - Een BMW M5 van bijna €230k
  • Standaard BMW 5 Serie krijgt M5 power van AC Schnitzer
  • Dit is de eerste BMW M5 CS van Nederland
  • decente BMW M5 CS
    Eindelijk: een decente BMW M5 CS

Nieuwste artikelen

  • Goed nieuws: EV’s zijn net zo dodelijk als benzineauto’s – hybrides zijn veel gevaarlijker
  • Lolbroek rijdt expres te hard langs politie en vraagt agenten om geinige flitsfoto
  • Volkswagen heeft goed nieuws voor de Polo met verbrandingsmotor!
  • Premium sedans verkopen voor geen meter in Europa, op deze EV na
FacebookTweetPinLinkedIn

5-serie, BMW, F90, g-power, m5, tuning

Vorig bericht: « Nederlandse schatkist harkt méér BPM inkomsten binnen
Volgend bericht: ‘Ringrecord Sabine Schmitz na 13 jaar ‘verbroken’ »

Lees Interacties

Reacties

  1. kennone zegt

    14 september 2018 om 10:50

    800pk en niet verder dan 335kmh?? Niet dat het tegen valt maar had zijn top wat hoger verwacht

    Login om te reageren
    • porschepdk zegt

      14 september 2018 om 11:18

      @kennone: vind het flink moet ik zeggen. Wat doet jouw Volvo?

      Login om te reageren
    • henk_he zegt

      14 september 2018 om 11:21

      @kennone: Fw,l = ½ ρ CW A v2, simpel gezegd, bij verhoging van de snelheid

      Login om te reageren
      • henk_he zegt

        14 september 2018 om 11:21

        @henk_he: neemt de weerstand in kwadraat toe (te snel geklikt)

        Login om te reageren
        • jzaero zegt

          14 september 2018 om 11:34

          @henk_he: denk eerder bakverhouding, aangezien de M5 E60 360 haalde met de GPower upgrade (850pk). De V10 is van nature ook een motor die veel meer adem heeft. Turbo motoren hebben op hoge snelheden meestal ook moeite met atmo met hetzelfde papier-vermogen.

          Login om te reageren
          • skinnybmw zegt

            14 september 2018 om 13:18

            @jzaero: Of je moet er 4 turbo’s opschroeven?

            Login om te reageren
            • bassx zegt

              15 september 2018 om 14:06

              @skinnybmw: Meer turbo’s is minder vermogen.

              Login om te reageren
              • skinnybmw zegt

                15 september 2018 om 16:05

                @bassx: Oh, vandaar dat de Chiron en Veyron er 4 hebben…

              • bassx zegt

                15 september 2018 om 19:26

                @skinnybmw: Die hebben er 4 om hele andere redenen

              • skinnybmw zegt

                15 september 2018 om 20:13

                @bassx: vertel eens?

              • bassx zegt

                15 september 2018 om 20:33

                @skinnybmw: reduceren van turbo lag, bij Chiron is is het een sequentuele opstelling om vermogen te leveren over een grote bandbreedte. Andere reden zoals bij V-motoren om twee turbo’s te kiezen is korter traject van het luchtfilter tot aan de inlaat; turbo lag laag houden. Ook kan motorruimte een rol spelen om meerdere turbo’s te kiezen. Een enkele turbo is het meest efficiënt en zie je daarom veel gebruikt worden bij industriële toepassing maar ook twin turbo 6-in lijn motoren worden uitgevoerd met 1 turbo bij drag races bijvoorbeeld.

              • skinnybmw zegt

                16 september 2018 om 01:41

                @bassx: Dank u voor deze uitleg maar ik ben van mening dat een motor beter presteert met meerdere aanvullende turbo’s (in mijn optiek dus efficiënter) dan 1 grote enkele met een enorm turbogat. Betere opbouwende kracht over de toeren dan ineens die inslaande machtige turbo die heel veel power oplevert. Één grote turbo zal meer power opleveren idd. maar een motor wordt er niet efficiënter van. Het is maar hoe je het bekijkt. Ik reageerde een beetje kort door de bocht hier voor.

          • 3246cm252kw zegt

            14 september 2018 om 14:26

            @jzaero: Jef G-Power haalde uit de V10 zelfs 1.000 PK…

            Login om te reageren
            • cortinaracing zegt

              15 september 2018 om 00:49

              @3246cm252kw: wat heb je liever, monsterlijke prestaties en ‘fijn’ weggedrag of stoer kunnen doen met je 1000 PK die je niet eens kwijtkan?

              Login om te reageren
    • ukbob zegt

      14 september 2018 om 12:13

      @kennone: steek met een driehonderd per uur maar eens je hand uit het raam… voel je gelijk hoe het komt!

      Login om te reageren
    • erik_kramer zegt

      15 september 2018 om 01:22

      @kennone: Die 335km/u is zeer zeker nog een begrensde topsnelheid. Zonder begrenzing loopt dat ding fluitend over de 360 met 800pk.

      Login om te reageren
    • elemento zegt

      16 september 2018 om 10:30

      @kennone: veiligheid…whaa

      Login om te reageren
  2. isn1981 zegt

    14 september 2018 om 10:53

    Dus hoeveel ben ik kwijt? :) Sinds de e60 en e61 M5 G-power ben ik fan van deze gasten. Weinig uiterlijke aanpassingen maar wel lekker veel POWER.

    Login om te reageren
    • pindakoning zegt

      14 september 2018 om 11:06

      @isn1981: in principe 5.4k voor 800pk toch? Dat valt redelijk mee

      In 2.9 sec naar de 100?! Wow!

      Login om te reageren
      • porschepdk zegt

        14 september 2018 om 11:18

        @pindakoning: eens, best de moeite waard (als 600pk echt niet genoeg is)

        Login om te reageren
      • alino zegt

        14 september 2018 om 11:21

        @pindakoning: Dit is enkel
        Voor de chip die nodig is voor de 800pk setup. Ik vermoed dat het aanpassen van de turbo’s aan 5,7k ook nodig zijn om de 800pk te halen. Indien de downpipes en uitlaten ook vervangen moeten worden om aan dit vermogen te komen is het 17k in totaal.
        300pk extra enkel door een chip lijkt me niet mogelijk

        Login om te reageren
        • pindakoning zegt

          14 september 2018 om 12:27

          @alino: lijkt mij eigenlijk ook wel logischer, anders is het een koopje

          Login om te reageren
  3. ouwedibbes83 zegt

    14 september 2018 om 10:57

    Weet iemand meer over die schoepenwieltjes op foto 7? Een grote en een kleine, is die grote nou een twin scroll ontwerp, omdat de schoepen veranderen van vorm, of ziet dat er nog anders uit?

    Login om te reageren
    • KUYL zegt

      14 september 2018 om 11:31

      @ouwedibbes83: De rechter is de standaard as met compressor (voorste) en turbine (achterste) wiel. De linker is de gene die ze monteren, hiervoor boren ze de slakkenhuizen wat uit zodat het past. Beetje vergelijkbaar met het uitboren van een cilinderblok en grotere zuigers monteren.

      Maar aan deze as met de wielen kan je sec gezien niet afleiden dat het een twin scroll is. Dat kan je zien aan het turbinehuis waar de uitlaatgassen binnenkomen vanuit de uitlaat. Bij een normale turbo is dat één gat en bij een twin scroll twee inlaat poorten. Zorgt er voor dat de verschillende cilinders gescheiden van elkaar zijn en geen last hebben van elkaars pulsaties. Effectief kan een turbo hierdoor makkelijker en vrijer op-spoelen.
      Schematisch vond ik dit wel een aardig plaatje:

      https://x-engineer.org/wp-content/uploads/2018/03/Twin-scroll-turbocharger-explained-BMW.jpg?0e5906&0e5906

      Login om te reageren
      • ouwedibbes83 zegt

        14 september 2018 om 11:41

        @KUYL: dat maakt t duidelijker, dank!

        Login om te reageren
      • erik_kramer zegt

        15 september 2018 om 01:25

        @kuyl: klopt ja de M5 heeft 2 twintig scroll turbo’s alleen niet met variabele geometrie.

        Login om te reageren
        • erik_kramer zegt

          15 september 2018 om 01:25

          *Twin scroll..

          Login om te reageren
  4. cpp1 zegt

    14 september 2018 om 11:10

    800 pk en en 950nm is echt bizar. Heb een keer gereden in een Brabus E800 rocket met ongeveer het zelfde vermogen…als je daar het gas vol in trapt word het letterlijk zwart voor je ogen, belachelijk.

    Login om te reageren
    • lekkerlinksrijden zegt

      14 september 2018 om 12:43

      @cpp1: en dan praat je over een sedan van 5 meter lang. Kan ook te veel van het goeden zijn, of niet?

      Login om te reageren
      • cpp1 zegt

        14 september 2018 om 14:51

        @lekkerlinksrijden: ja slaat eigenlijk nergens op. Heb zelf een rs4 met slechts 435pk en dat is al absoluut onbruikbaar. Is voor sommige alleen leuk voor in de kroeg om te zeggen dat je zoveel pk hebt ;). En voor die keer in het jaar als je op de Autobahn bent.

        Login om te reageren
    • scooper zegt

      14 september 2018 om 16:29

      @cpp1: de voormalige E station van Thijs Timmermans?

      Login om te reageren
  5. allesmetturbo zegt

    14 september 2018 om 11:17

    Downpipes voor €5k ? Beetje veel, niet?

    Login om te reageren
    • ikleesookoverautos zegt

      14 september 2018 om 11:59

      @allesmetturbo: als ze van titanium zijn gemaakt dan niet.

      Login om te reageren
  6. kobus1967 zegt

    14 september 2018 om 11:32

    32000 euro voor het totaal pakket plus 162000 euro voor de M5 maakt bijna 200.000 euro.
    Ik ben bang dat mijn vrouw en kinderen het niet goed vinden dat ik het huis verkoop om deze brute machine aan te kunnen schaffen.

    Login om te reageren
    • shogun zegt

      14 september 2018 om 12:40

      @kobus1967: als je na de rekensom -verkoopbedrag huis-aankoop M5- nog een tonnetje overhoud voor een mooie wagen, heeft je gezin gewoon een dak boven het hoofd en je creeert een passend totaalplaatje! ;)

      Login om te reageren
      • dondeboer zegt

        14 september 2018 om 12:59

        @shogun: Dat is er dan wel even vanuit gaande dat ’t huis is afgelost. Voor veel mensen geldt dat als ze hun huis verkopen, het grootste deel van de opbrengst linea recta naar de bank gaat.

        Login om te reageren
      • kobus1967 zegt

        14 september 2018 om 14:56

        @shogun: graag aankoopadvies, voorkeursmodellen alle busjes met captainchairs. Ze moeten wel een beetje comfort hebben.

        Login om te reageren
        • peug206 zegt

          14 september 2018 om 17:54

          @kobus1967: stond deze week nog eentje te koop. 16.500€ en dan kon je kuezen welke je mocht meenemen.

          Login om te reageren
  7. Dutchdriftking zegt

    14 september 2018 om 11:39

    Alles behalve die afschuwelijke wielen graag.

    Login om te reageren
  8. v10m5 zegt

    14 september 2018 om 12:46

    Geef mij het geluid maar van mijn G5 E61 V10 RR ; ) Geen 4wd maarja…

    Login om te reageren
    • bmw2coupeeigenaar zegt

      14 september 2018 om 15:07

      @v10m5: En bij 150-200 nog wielspin haha. Mooiste geluid!

      Login om te reageren
  9. iphonistvongates zegt

    14 september 2018 om 14:05

    Onderhoudsbeurt elke 4.000 km? Benzine moet wellicht uitsluitend Euro98 zijn? Fabrieksgarantie vervalt? Verzekering gaat met 200% omhoog?

    Login om te reageren
    • peug206 zegt

      14 september 2018 om 17:55

      @iphonistvongates: welke verzekering gaat omhoog? Gewoon niet melden bij rdw. Oom agent ziet het verschil toch niet.

      Login om te reageren
      • johnhert zegt

        14 september 2018 om 18:48

        @peug206: Natuurlijk, lekker een paar tientjes besparen per maand en het risico lopen onverzekerd te zijn met een auto van bijna 200.000 euro !
        Logisch !

        Login om te reageren
        • peug206 zegt

          14 september 2018 om 18:52

          @johnhert: tja de auto zelf is slechts voor 185 verzekerd in dat geval dus… daarnaast als je zoiets kunt rijden denk ik sws al niet dat die 15k dan uitmaakt…

          Login om te reageren
    • vondick zegt

      15 september 2018 om 12:06

      @iphonistvongates: Euro98 tank je toch sowieso? Beetje petrolhead doet wel gewoon goed spul in zijn tank.

      Login om te reageren
  10. Gulli zegt

    14 september 2018 om 21:41

    Die heeft meer pk’s in 1 wiel dan ik in mijn hele auto. En daar reken ik zijn stuurwiel en reservewiel (als hij die heeft) in mee!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North