• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

G-Power rijdt recordsnelheid in de M5 Hurricane RS

Auteur: Alwood, gepost 21 december 2008 om 10:05 – 24 Reacties

snel als een orkaan!


G-Power reed ooit al eens naar ongekende hoogte met een M5. Een ‘normale’ Hurricane, zonder “RS” dus, behaalde maar liefst 360km per uur en was daarmee de snelste BMW. Als tjoenert stop je echter niet na een dergelijk resultaat, je gaat door! Niets dan het beste is goed genoeg.

En zo kwam G-Power uit bij het ‘snelste-sedan’ record. Niet het record voor snelste productie-sedan, welke volgens mij nog steeds in handen van de Continental-FS ligt maar gewoon de snelste sedan. Een record dat nog niet zo lang geleden door Brabus vastgezet was op een ruime 365km/u. Brabus had daar een V12 voor nodig waarmee ook het binnenste van de aarde wordt aangedreven, G-Power gebruikt slechts een simpele V10 uit de schappen van BMW en modificeert deze met onder andere 2 superchargers.

Er is dezelfde technische configuratie als in een Hurricane gebruikt, maar de Hurricane RS heeft net iets meer ‘boost’ en behaalt daarmee 750 ipv 730pk. We weten dat 730pk heel hard gaat, 750 gaat alleen net dat beetje sneller. Zo veel vlotter als nodig is om een top van 367,4 km/u te rijden in plaats van 365,7 kilometers per uur.

Het nieuwe record voor sedans, 367,4km/u, is gereden op het testcircuit Papenburg. De baan met een recht stuk waar het juiste gereedschap je zelfs naar 400km/u brengt. Er is dus nog ruimte voor verbetering. G-Power zelf zegt de ‘boost’ nog van 0,8bar naar 1,0 te kunnen brengen. De 400 zullen ze daar niet mee halen. Brabus moet echter met een goed verbeterde SV12S komen, willen ze het record weer wat langer voor zichzelf kunnen houden.

orkaankrachtacht

Ook interessant!

  • Gespot - Een BMW M5 van bijna €230k
  • Dit is de eerste BMW M5 CS van Nederland
  • decente BMW M5 CS
    Eindelijk: een decente BMW M5 CS
  • BMW M5 CS van G-Power is een béétje dubbelop

Nieuwste artikelen

  • Verrassend. Een plan van de overheid dat niet werkt
  • De Chinezen vinden ons oerdom
  • Range Rover ontwikkelt de beste auto voor elke narcist
  • Snelwegblokkeerders lopen straks het risico op een flinke tik
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, g-power, m5, record, tuning

Vorig bericht: « 9ff Draxster: 1300 pk
Volgend bericht: Video: Mercedes McLaren SLR Stirling Moss vanuit alle hoeken »

Lees Interacties

Reacties

  1. lincoln zegt

    21 december 2008 om 10:13

    “niets dan het beste is goed genoeg” ..

    dus dit is de beste omdat ie de snelste is ??
    nou .. dan ook maar een sneue reactie terug ..

    zo .. echt vet .. matzwart is mijn lievelingskleur .. hebbe hebbe hebbe ..

    Login om te reageren
  2. Alwood zegt

    21 december 2008 om 10:20

    @ lincoln

    precies! :D ;) en nog iets zeggen over taxi’s enzo…

    Login om te reageren
  3. Ziggy zegt

    21 december 2008 om 10:33

    ik heb de boost bij mijn oude impreza op 1.3 bar staan en blijft toch heel.
    moet welsuper benzine tanken maar dat zal de bmw ook wel moeten.

    het verschil van 0.8 of 1.o naar 1.3 is echt waanzinnig!

    dus die 400 km/h met een andere overbrenging zal wel haalbaar zijn.

    Login om te reageren
  4. Edman zegt

    21 december 2008 om 10:35

    @ lincoln

    Het beste in de zin van topsnelheid snelheid van een sedan. Met een beetje denken kom je er wel :)

    Login om te reageren
  5. Autojunkje zegt

    21 december 2008 om 10:51

    G-power had toch ook een m6 die 380 ging miss kunnen ze de m5 met dezelfde truc verbeteren ?

    Login om te reageren
  6. a_buis zegt

    21 december 2008 om 10:56

    @AJ: m6 is geen sedan? “En zo kwam G-Power uit bij het ’snelste-sedan’ record.”

    Login om te reageren
  7. willie zegt

    21 december 2008 om 11:02

    zo, dat is nog eens even rete-belangrijk autonieuws. kan bijna niet wachten tot het iemand lukt om 367,40001 km/u op de klokken te zetten.

    Login om te reageren
  8. JzAero zegt

    21 december 2008 om 11:10

    Hij zeg ook dat ze het misschien kunnen verbeteren met die technologie ;)

    Login om te reageren
  9. Jochempie zegt

    21 december 2008 om 11:11

    Dat is toch maar één km/u sneller dan de Brabus Rocket? En laten we eerlijk zijn, da’s toch ook een sedan?

    Login om te reageren
  10. Tom zegt

    21 december 2008 om 11:16

    Doe mij de Bentley maar….lekker puur natuur

    Login om te reageren
  11. CooperDriver zegt

    21 december 2008 om 11:56

    @ lincoln: op het gebied van snelheid voor sedans is dit de snelste, dus de beste. Als het doel is topsnelheid te verhogen (wat het doel vaak is van dergelijke tuners die records willen verbreken), dan is dit idd de beste omdat dit de snelste is…

    Login om te reageren
  12. fructis zegt

    21 december 2008 om 12:02

    toch wel grappig waar ze zich tegenwoordig mee bezig houden :D

    Login om te reageren
  13. lincoln zegt

    21 december 2008 om 12:16

    @CooperDriver ..
    en als die doeleinden nou nooit tot zijn recht kunnen komen ..
    wat is dan het doel van het doel ??
    begrijp je wat ik bedoel ?? beetje doelloos dus ..

    Login om te reageren
  14. Bert zegt

    21 december 2008 om 12:19

    Mijn supercharger staat maar op 0.25 ofzo, zal toch es vragen of het nou echt zo onveilig is om dat ietsje op te schroeven, niet dat mijn topsnelheid hoger zal worden daarvan ofzo.

    Login om te reageren
  15. Rick dos zegt

    21 december 2008 om 12:23

    Ik durf te zweren dat het door de verf komt. Kan niet anders…

    Login om te reageren
  16. G. de Groot zegt

    21 december 2008 om 12:39

    De Flying Spur heeft zichzelf inmiddels al overtroffen met de Flying Spur Speed, die had geloof ik een topsnelheid van 322 km/h

    Login om te reageren
  17. Buyck zegt

    21 december 2008 om 12:40

    360km/h is stilaan gewoon aan het worden in het zware segment. Voor een sedan is dat natuurlijk zeer snel maar de 400km/h wordt stilaan de norm of streefdoel.

    Login om te reageren
  18. erik zegt

    21 december 2008 om 12:44

    Dit is toch echt in Papenburg en niet in waar Top Gear de Bugatti teste. Papenburg heeft maar een rechteind van 4 km
    http://inet.atppbg.de/images/stories/files/pdf/ovalrundkurs.pdf

    Het geheime testparcours van VW ligt bij Ehra-Lessien en heeft een rechtstuk van 9km.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Ehra-Lessien

    -edit: Je hebt helemaal gelijk, een kleine aanpassing is in het artikel aangebracht.-

    Login om te reageren
  19. Westleah zegt

    21 december 2008 om 13:00

    Eindelijk weet ik wat ik voor de kerst wil!

    Login om te reageren
  20. Nick zegt

    21 december 2008 om 13:05

    “Brabus had daar een V12 voor nodig waarmee ook het binnenste van de aarde wordt aangedreven, G-Power gebruikt slechts een simpele V10 uit de schappen van BMW en modificeert deze met onder andere 2 superchargers.”

    Ik neem aan dat jullie wel begrijpen dat een motor met meer cilinder minder efficient is? Toerental daarmee buiten gelaten.
    En des te minder cilinder, hoe beter de drukvulling word benut.
    Een V12 is in dit geval iets wat je niet wilt hebben, liever nog een 4 in lijn met een enorme turbolader.

    Login om te reageren
  21. Jelmer zegt

    21 december 2008 om 13:13

    Wat me wat verbaasd is dat de overbrengingen lang genoeg zijn. Of is dat ook aangepast en mis ik dat als slecht lezende internetter niet?

    Login om te reageren
  22. Bert zegt

    21 december 2008 om 14:30

    Dat lijkt me wel Jelmer, denk niet dat BMW een standaard verzet voor 360 km per uur heeft gemonteerd. Of de BMW moet 14000 RPM kunnen draaien.

    Login om te reageren
  23. michiel zegt

    21 december 2008 om 20:30

    beeld ik het me in of zie ik zetels vanachter?

    Login om te reageren
  24. CSL zegt

    22 december 2008 om 02:38

    “Continental-FS”
    Alleen het opsnelheid begrenzer van de M5 er af halen en een Continental-FS heeft never nooit een kans.

    @Nick
    Dat is redelijk onzin aangezien Brabus een dikke 6.2liter of meer gebruikt met ik geloof twee turbo’s! En de M5 heeft dus nog altijd een kleinere cilinder inhoud van maar liefst 1.2liter!! En bij een hoogtoerige motor als de M5 is dat toch gelijk aan meer dan 120pk verschil!! Had die M5 dus een 6.2l V12 dan had hij standaard af fabriek al over de 620pk.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North