
Moeilijk te zien waar deze fotosoepert zijn inspiratie vandaan heeft gehaald. *stikt in koekje*.
De toekomstige S60 zal de strijd aangaan met de C-klasses, 3-series, A4’s en XE’s van deze wereld. Pixelexpert Theophilus Chin komt alvast met een voorproefje, waar de S90 overduidelijk als inspiratiebron diende.
En waarom ook niet? Mercedes doet het, door de C-klasse een baby S-klasse uiterlijk mee te geven. Lelijk is het niet en ook deze S60-shop is in mijn ogen aardig geslaagd. Alhoewel ook Chin de gekke achterlichten van de S90 heeft meegenomen in zijn eigen ontwerp. Sterker nog, hij trekt ze helemaal door. Meh.
Eerlijk is eerlijk: Volvo is lekker bezig met de nieuwe frisse designs (XC90, S90) en de auto’s zijn zeker geen straf om te zien rijden op de weg. Jaguar deed een leuke poging met de XE, maar deze mist nét even die X-factor die Volvo wel weet neer te zetten.






O, het is een shopje? Het lijkt net alsof het gewoon nog de S90 is. Een ‘familiegezicht’ is prima, maar je kan ook overdrijven.
@dutchdriftking: zelfde als met de Jag XF en XE. In het echt zie je het denk ik wel.
@mercedesclk350: nouuu..
Ik moet toch nog even wennen aan de achterlichten, vind ’t niet volvo’s mooiste design ooit…
@matthijs_vangarderen:
De achterlichten zijn idd niet de mooiste maar zo doorgetrokken over de achterklep vind ik ze wel mooier dan die losse uitlopers van de s90.
@GWBoes: juist!
Wat is er mis met de Jaguar XE? Net zoals deze Volvo ook een schitterende auto.
@rufctr01: XE zie ik regelmatig rijden maar vind ‘m toch behoorlijk saai. Het is echt net een Audi A5 van achteren en zonder LED verlichting en nu al vaak met karige wielen oogt het model erg behouden.
@rufctr01: neusje is leuk, maar verder een saai ding… had ook een i40 kunnen zijn.
Ik vind de huidige generatie Volvo’s op de XC90 (wel mooi) na, een stuk frisser om te zien. Dit is saaaaaaiii Audi.. Zeker in het grijs en kleine velgjes zoals al die lease-rijders.
Achter die C-stijl kan een vrachtwagen verdwijnen. Bovendien ziet het er vreemd uit.
Los daarvan: aangezien ik de S90 prachtig vind (ook de achterlichten), vind ik deze ook prachtig. Maar ik ben geen voorstander van copy-paste dus van mij mag er meer onderscheid komen.
Wat betreft die opmerking over de XE: ik ben het met je eens Ruben. De vorige XF (pre facelift) vond ik schitterend. De huidige XF is ook erg mooi, hoewel de achterlichten een tikkeltje saai zijn. Maar bij de XE mis ik ook wat. De achterkant doet me denken aan een Honda uit je jaren 90. De zijkant kan zo door ieder willekeurig automerk worden getekend. De voorkant is wel mooi, maar ik vind de XF mooier.
@berlinetta: alles voor de veiligheid. Als die vrachtwagen je raakt overleef je het tenminste. Dat het waarschijnlijker is dat je geraakt wordt door die c-stijl houden ze dan weer geen rekening mee…
Ik hoop dat er iets meer onderscheid komt tussen de S90 en de volgende generatie S60. Volvo hoeft geen Mercedes te worden waar je gewoon aangeeft hoe groot je sedan moet zijn en je vervolgens C, E of S klasse krijgt aangeleverd.
@Edge: ik zie de volgende naamscorrectie bij Mercedes al aankomen: C wordt S, E wordt M, S wordt L, Maybach wordt XL, Pullman wordt XXL.
@mashell: Dat is duidelijker dan de naamgeving die ze nu gebruiken.
Redelijk voor de hand liggend wel.
Die smalle raampartij ziet er wel stoer uit overigens. Maak der een coupe van en je hebt een Zweedse musclecar….
Kijk Volvo, kentekenplaat op de achterklep. Snap nog altijd niet waarom de kentekenplaat bij de S90 op de bumper zit, de achterklep wordt er zo enorm kaal van. Dit ziet er gewoon strak uit.
Yes please
Mooi maar denk dat die achterkant er binnen 5-8 jaar enorm gedateerd uit ziet
Achterkant doet me denken aan die doorlopende reflectoren die je zag op de Merc 200e en Audi 80 bijv. Hella maakte die geloof ik. Vind het erg lelijk. Voorkant is wel netjes maar wel erg veel XC90.
Gaat die doorlopende ‘wenkbrauw’ nou een volvo familieding worden? Lijkt wel een opel vectra van de bips. Weg met de unibrow …
Wat het ook is, ze moeten opschieten, want de huidige 60 serie was al hopeloos verouderd toen ie in 2010 uitkwam. Met de c-klasse, A4 of 3-serie kan ie zich allang niet meer meten, het ding concurreert nu hooguit met de Focus, Golf of Astra.
@parker: bedoel je niet Mondeo, Passat of Insignia?
@parker: da’s ook altijd zo geweest. Schippert een beetje tussen een 1 en 3 serie in.
Vind de voorkant mooi, maar het kontje ziet er niet uit
Ik vind hem maar een beetje karakterloos uitzien.
kappe náouh met die godkolere lelijke âchterkant