• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Gaat Rolls-Royce een amfibievoertuig bouwen?

Auteur: machielvdd, gepost 23 juli 2020 om 17:58 – 12 Reacties

Rolls-Royce patenttekeningen

Daar lijkt het wel op als je de nieuwste patenttekeningen van Rolls-Royce ziet.

De kollosale Rolls-Royce Phantom Coupé is een van grootste cabrio’s die ooit gebouwd is. Als zodanig doet de auto sterk denken aan een jacht voor op de weg, zeker in de juiste uitvoering. Het lijkt er nu op dat Rolls-Royce dit thema nog verder door gaan voeren.

Er zijn namelijk interessante patenttekeningen opgedoken van een mysterieuze Rolls-Royce. De auto die we daarop zien is de basis duidelijk een Phantom Coupé. De achterkant is alleen totaal anders. We zien iets wat veel lijkt op een houten achterdek. Ook de dakconstructie lijkt geïnspireerd te zijn op het ontwerp van motorjachten. Het enige wat nog ontbreekt is een schroef.

Rolls-Royce patenttekeningen

Een amfibievoertuig is het natuurlijk niet, maar wat is het wel? Er zijn verschillende andere opties, de een wat aannemelijker dan de ander. De eerste mogelijkheid is dat dit gewoon de nieuwe Phantom Coupé of Drophead Coupé is. Hoewel het design wel behoorlijk afwijkt van de Phantom Coupé zoals we die kenen is dat niet waarschijnlijk (lees: complete onzin). Dit zou wel een erg gewaagd ontwerp zijn voor het conservatief ingestelde Rolls-Royce. Bovendien had het merk aangegeven dat de Phantom Coupé en Drophead Coupé geen opvolger zouden krijgen.

Rolls-Royce patenttekeningen

Optie twee is dat het een concept car is. Dat is al aannemelijker, aangezien gekke designfratsen op concept cars eerder regel dan uitzondering zijn. Rolls-Royce doet alleen niet aan dit soort concepten, met uitzondering van de 103EX Vision Next 100.

Dan is er ook nog een derde verklaring: dat dit een one-off is voor een puissant rijke klant. Dat is de meest waarschijnlijke optie. Eerder bouwde Rolls-Royce namelijk ook al de Sweptail. Ook deze auto had een opvallend afwijkend achterkant en was daarnaast volledig gerestyled.

Rolls-Royce patenttekeningen

Dat is ook wat we hier zien: ondanks de herkenbare basisvormen is er geen lijn gelijk aan de Phantom Coupé. Het moet dus een duur geintje zijn om deze auto te bouwen. Dat was de Sweptail ook: met een prijskaartje van ruim €11 miljoen was het destijds de duurste nieuwe auto ooit. Misschien wil Rolls-Royce met deze auto een poging wagen daar overheen te gaan?

Bron: Taycan EV Forum

Ook interessant!

  • Rolls-Royce Hermès Phantom is privéjet voor op de straat
  • Zo is de Rolls-Royce Phantom net een sportauto
  • Deze Rolls-Royce Phantom laat je overal sterretjes zien
  • Flink wat goedkoper
    De afschrijving van deze Phantom is astronomisch

Nieuwste artikelen

  • Max Verstappen gaat echt voor Mercedes
  • Dit zijn de hoogtes van de boetes in 2026 (snelheid, telefoon, parkeren)
  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
FacebookTweetPinLinkedIn

Coupe, phantom, Rolls-Royce

Vorig bericht: « Koop deze Quattroporte GT S voor Passerati geld
Volgend bericht: Occasions en navigatiesystemen: hier moet je op letten »

Lees Interacties

Reacties

  1. HZW zegt

    23 juli 2020 om 18:05

    Ik vind hem nu al mooi.

    Login om te reageren
    • mopar70 zegt

      23 juli 2020 om 18:18

      @HZW: Ik zometeen

      Login om te reageren
      • eferrari zegt

        23 juli 2020 om 22:12

        @mopar70: nu dan wel?

        Login om te reageren
      • goodolddays zegt

        24 juli 2020 om 18:53

        @mopar70: en nu dan?

        Login om te reageren
        • mopar70 zegt

          24 juli 2020 om 20:05

          @goodolddays: Bijna

          Login om te reageren
  2. toyotafortuner zegt

    23 juli 2020 om 18:25

    De bron van een artikel over een mogelijke over-the-top one-off Rolls-Royce is een Taycan forum? ?

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      23 juli 2020 om 19:28

      Vast een Taycan-fan die op zoek was naar patenttekeningen van de aankomende Taycan Cross Turismo (of hoe ze dat opgehoogde ding ook gaan noemen) en per ongeluk deze Rolls Royce vond.

      Login om te reageren
  3. Edge zegt

    23 juli 2020 om 19:27

    Hoe zouden ze hem noemen? Ik vind Decktail wel een toepasselijke naam.

    Login om te reageren
    • machielvdd zegt

      23 juli 2020 om 22:31

      Waarschijnlijk Boat Tail, want die naam heeft BMW twee jaar terug vast laten leggen.

      Login om te reageren
    • goodfellar1 zegt

      23 juli 2020 om 22:58

      @Edge: Vond ducktale leuker

      Login om te reageren
      • dracae zegt

        23 juli 2020 om 23:43

        Ik ook… als je een ‘s’ toevoegt.

        https://www.youtube.com/watch?v=W27aepMdEhE

        Login om te reageren
  4. tjorque zegt

    24 juli 2020 om 17:35

    Het is een dropdeck coupé.
    De eerste RR pickup ooit!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North