• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Gamers zijn nog steeds een gevaar op de weg!

Auteur: CasperH, gepost 1 februari 2011 om 09:04 – 60 Reacties

Boemklats!


Wil je je rijbewijs sneller halen dan kruip je in je vrije uurtjes achter je pc of gameconsole. Wetenschappelijk onderzoek wijst uit dat gamers sneller hun rijbewijs halen dan hun niet gamende medemens. Echter: gamers zijn een gevaar op de weg.

Spelers van spellen als Need For Speed, Forza Motorsport en GT5 nemen meer risico’s, krijgen vaker boetes en kloppen vaker aan bij hun verzekeringsmaatschappij. Daar staat tegenover dat niet-gamers vaker schade rijden aan hun eigen auto en ze hebben gemiddeld een volle poging extra nodig om het examen met goed gevolg af te leggen.

De resultaten komen uit een Brits onderzoek (niet te verwarren met een eerder onderzoek) onder 2000 mensen waarvan de helft gamer was en de andere helft niet. De leeftijd van de ondervraagde mensen varieerde van 17 tot 39 jaar. Het onderzoek werd gedaan door Continental.

Gamers Non-gamers
% gestopt door politie 22 13
% bellen tijdens rijden 19 12
% ooit schade geclaimd bij verzekering 30 15
% door rood gereden in laatste 12 maanden 31 14
% tegen rijrichting in gereden 13 10
% stilstaand object geraakt 22 13
% andere auto geraakt maar niet gemeld 19 11
% neemt risico’s (te snel accellereren, inhalen) 44 21
% road rage 45 22
% rijdt te snel 25 13
% maakt anderen bang met rijstijl 26 11
Aantal pogingen rij-examen 2 3
Aantal schades aan auto afgelopen 12 maanden 1 2

We kunnen dus onze vraagtekens zetten bij een eerdere studie die beweert dat gamers betere chauffeurs zijn. Het is maar net wat je onder “beter” verstaat, zo blijkt.

Ook interessant!

  • Dementie gevaar voor mensen die naast de weg wonen
  • Video: overige verkeer plaagt supercar
    Video: overige verkeer plaagt supercar
  • Video: asocialen blokkeren verkeer voor burnouts
  • Lezersvraag: wat doe jij bij irritatie in het verkeer?

Nieuwste artikelen

  • Gedurfd: Chinees merk kopieert Nederlandse Bugatti
  • In dit land worden Tesla-deurgrepen verboden
  • Het echte verhaal over de Tesla Model Y Performance #test
  • De nieuwe Maserati-dealer van Nederland is bekend
FacebookTweetPinLinkedIn

Games, Verkeer

Vorig bericht: « Gespot: Rolls Royce Ghost met bling van Mansory
Volgend bericht: Audi werkt aan BMW X6 concurrent »

Lees Interacties

Reacties

  1. astondb9 zegt

    1 februari 2011 om 09:13

    Dus Nog 5 maanden gamen en dan voor t echie :D
    *ziet de heren van wegmisbruikers al in de achteruitkijkspiegel*

    Login om te reageren
  2. dotternetta zegt

    1 februari 2011 om 09:15

    Dan moet je wel Grid spelen met een stuur op het zwaarste level, misschien leer je dan een beetje voertuigbeheersing..

    Login om te reageren
    • jzaero zegt

      1 februari 2011 om 12:19

      @dotternetta: Arcade?

      Login om te reageren
  3. lodewijk zegt

    1 februari 2011 om 09:17

    Dan wil ik wel eens een bejaarde gamer op de weg zien -))!

    Login om te reageren
  4. bmwalpina zegt

    1 februari 2011 om 09:18

    Zolang je je rijbewijs maar snel haalt, is het prima. Of je nou 100 overtredingen maakt of 2.

    Login om te reageren
    • TWJ zegt

      1 februari 2011 om 11:40

      @bmwalpina:
      Ben ik niet met je eens. :\

      Login om te reageren
      • The360box zegt

        1 februari 2011 om 15:26

        @TWJ: Want? Want als je dan al 100 boetes gehad hebt betekent het dus dat je voertuigenervaring hebt om zo hard te rijde, bochten te maken etc. GT5 is echt niet realistisch.

        Login om te reageren
        • Stino zegt

          1 februari 2011 om 17:51

          @The360box:
          Toch al het meest realistische racing game dat ik ooit op de playstation heb gespeeld!(ik heb het dan uiteraard niet over de echte sim racers voor pc)

          Login om te reageren
  5. Initial_D zegt

    1 februari 2011 om 09:21

    Dit gaat voor mij ook wel op. Deed veel racespellen en zag voorheen de openbare weg aan als Nurburgring. Alles was een spelletje voor je gevoel. De Officier van justitie dacht daar net iets anders over. Na een aantal hele hoge bekeuringen ben ik nu heel braaf geworden, dat dan weer wel.

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      1 februari 2011 om 19:30

      @Initial_D: En je EA86 weggedaan? :P

      Login om te reageren
  6. Vreddy_B zegt

    1 februari 2011 om 09:24

    Is het niet gewoon zo dat mannen meer gamen en dat mannen sneller hun rijbewijs halen omdat ze er meer feeling voor hebben? Zo kun je ook stellen dat voetballers eerder hun rijbewijs halen of mensen die bier drinken.

    Betreft dat gevaar klopt ook. Sinds ik GTA heb gespeeld, trek ik zonder na te denken mensen uit hun auto, heb ik regelmatig 5 politie auto’s achter me rijden met loeiende sirenes en ook voetgangers structureel kapot rijden hoort tegenwoordig tot mijn dagelijks bezigheden.

    Login om te reageren
    • belg zegt

      1 februari 2011 om 09:34

      @Vreddy_B: ge lijkt mij een ideale buur :)

      Login om te reageren
    • tomofbelgium zegt

      1 februari 2011 om 15:29

      @Vreddy_B: :-) hoe kan je dit onderzoek nou serieus nemen als “hard accelereren” tot gevaar behoord :-)
      Aan die onderzoekers: “get a life nerds”

      Login om te reageren
  7. deedrieen zegt

    1 februari 2011 om 09:29

    Haha dit klopt bijna precies…
    Veel spelletjes gespeeld, tijdens rijlessen en examen altijd commentaar gehad dat ik te offensief en hard rijdt. Ook examen in 2x gehaald en alles van het lijstje wel meerdere malen gedaan; behalve tegen “rijrichting rijden” en “andere auto’s geraakt maar niet gemeld”.

    F*ck de gamers, zijn slecht voor de maatschappij :)

    Login om te reageren
    • xilver zegt

      1 februari 2011 om 10:43

      @deedrieen: Vrouwen doen dat ook… daarvoor hoef je geen gamer te zijn.

      Login om te reageren
      • deedrieen zegt

        1 februari 2011 om 11:24

        @xilver: Wie zegt dat ik een man ben?

        Login om te reageren
        • xilver zegt

          1 februari 2011 om 11:54

          @deedrieen: Alors je m’excuse ;-)

          Login om te reageren
  8. Die-Bolle14 zegt

    1 februari 2011 om 09:35

    Wat een absoluut non onderzoek dit zeg, ik speel veel racegames arcade of simulatie en heb alles in een keer gehaald en nog geen enkele boete. Tegenwoordig wordt alles wel toegerekend aan games, is er weer eens een schietpartij in Amerika wordt er zeker gekeken of hij een spel speelt als Call of Duty of iets dergelijks.

    Login om te reageren
  9. Birdman zegt

    1 februari 2011 om 09:35

    Nou, heb vrij fanatiek gt5 gespeeld, en vandaag eerste rij les, dus ik ga het mee maken

    Login om te reageren
    • klavertjevijf zegt

      1 februari 2011 om 15:39

      @Birdman: Leef je nog?

      Login om te reageren
  10. the_rabbit zegt

    1 februari 2011 om 09:36

    Maar zouden er nog verschillen kunnen zijn bij gamers.
    Wat ik bedoel, need for speed, of burnout. Dat zijn gewoon lang leve de lol games en word door het grootste volk gespeeld. GT5 en FM3 zijn serieuzer, en word ook langer gespeeld volgens mij. Hier is het gewoon de bedoeling om te racen, op een gesloten circuit. En het is juist te bedoeling om geen brokken te maken. Heeft dit ook nog invloed op de manier hoe mensen in het dagelijks verkeer zijn. Ik zou zeggen, een need for speed gamer rijd dan roekelozer dan een forza gamer. Kan dit?

    Login om te reageren
    • the_rabbit zegt

      1 februari 2011 om 09:49

      @the_rabbit: even wat bijvullen

      % gestopt door politie –> Slechte need for speed gamer
      % bellen tijdens rijden –> GTA miss? Bij race games kan je niet bellen
      % ooit schade geclaimd bij verzekering
      % door rood gereden in laatste 12 maanden –> Eerder dan rood weg rijden is valsspelen!
      % tegen rijrichting in gereden –> NFS anyone?
      % stilstaand object geraakt –> Oh wacht, we hebben ook nog Burnout!
      % andere auto geraakt maar niet gemeld –> Tja, als je 200+ rijd kan je niet ff gaan bellen he. Je moet die race winnen!
      % neemt risico’s (te snel accellereren, inhalen) –> Dat, is gewoon sportief rijden?
      % road rage –> Burnout?
      % rijdt te snel –> Op gesloten circuits zie ik nergens een speed limit… Dus weer NFS?
      % maakt anderen bang met rijstijl –> Dat ligt gewoon aan de bangerik?
      Aantal pogingen rij-examen –> Zie ik geen verband hebben met games
      Aantal schades aan auto afgelopen 12 maanden

      Heeft deze reactie enig nut? Nee. Eigenlijk niet. Maar wat ik gewoon wil laten zien is dat een forza gamer (zoals ik) of een gran turismo gamer zich geen zorgen hoeft te maken, haha

      Login om te reageren
  11. Aquios zegt

    1 februari 2011 om 09:41

    Hm wat een onzin. Hebben die onderzoekers niks beters te doen?

    Ik heb in 11 jaar rijden 3 boetes gehad en ben nog nooit aangehouden. Heb ook nog nooit een ongeluk gehad. En ik ben fanatiek GT en NFS speler.

    Login om te reageren
  12. spijkerhard zegt

    1 februari 2011 om 09:44

    Beetje domme opmerkingen hier. Het gaat namelijk om de hoge hand-oog coordinatie die (met name) gamers hebben die shooters spelen op hoog niveau. Race games hebben hier dus geen anus mee te maken.

    Gamers die dus een hoge ‘ratio’ hebben met shooters en/of hoog staan op de leaderboard zijn mensen met fijne moteriek.

    Verder kunnen bovengenoemd type spelers zich langer concentreren, kunnen problemen beter oplossen, kunnen beter tegen stress en kunnen zeer goed out-of-the-box denken.

    Google eens op onderzoeken die naar gamers zijn gedaan; HOOGST interessant!!!

    Login om te reageren
    • xilver zegt

      1 februari 2011 om 10:37

      @spijkerhard: Heb je volledig gelijk in… bij spellen zoals COD MW2 sta je continu op scherp, je zintuigen worden optimaal ontwikkelend en je leert pijlsnel beslissingen maken….

      Login om te reageren
      • As_long_as_it_is_fast zegt

        1 februari 2011 om 14:31

        @xilver: Inderdaad, dat is exact de conclusie die ik hieruit trek. Ik durf te stellen dat ik meer waarneem en sneller kan reageren als iemand die nog nooit gegamed heeft en zijn rijbewijs heeft gehaald. (Indien we alletwee geconcentreerd rijden). Ik denk dat je ogen gewoon sneller leren scannen voor veranderingen in de omgeving.

        Login om te reageren
        • xilver zegt

          1 februari 2011 om 21:03

          @As_long_as_it_is_fast: Is ook zo. In een game gebeuren er zoveel verschillende dingen te gelijkertijd dat je sneller moet reageren.
          …
          Conclusie: gamers zijn übermenschen met supersterke zintuigen :mrgreen:

          Login om te reageren
    • As_long_as_it_is_fast zegt

      1 februari 2011 om 14:29

      @spijkerhard: Counter-Strike: Source, CHECK! :D

      Login om te reageren
  13. Racegamez zegt

    1 februari 2011 om 09:46

    ik ben zelf een fanatieke GT5 speler maar mijn rijlessen gaan goed, allen idd accelereer soms iets te snel, bochten soms iets te snel genomen etc. maar gaat goed

    Login om te reageren
  14. s7emilio zegt

    1 februari 2011 om 09:51

    Ik denk dat het mes een beetje aan 2 kanten snijdt.

    Iemand die van racespellen houdt en dus hard rijden zal waarschijnlijk ook iets vlotter rijden in het echte leven.

    Verder denk ik dat je als gamer ook meer risico durft te nemen omdat je mogelijk beter kan inschatten of je een bepaalde oversteek wel of niet zal halen.

    Ik heb onlangs in september mijn rijbewijs gehaald en ik denk dat het spelen van veel racegames eerder in mijn nadeel dan mijn voordeel werkte. Ik was op 1 of andere manier veel te veel bezig met het zo snel mogelijk acceleren naar de maximale toegestane snelheid ipv rustig de snelheid op te bouwen.

    Aan de andere kant denk ik dat je dit ook kan benoemen als beginnersenthousiasme.

    Login om te reageren
    • xilver zegt

      1 februari 2011 om 10:41

      @s7emilio: Is meer dan normaal, je leert pas rijden dus is het nieuw, en het is leuk om zo snel mogelijk op te trekken. Niet-gamers hebben dat ook, geen probleem (mijn vader bv. wil bij elk stoplicht wel een sprintje placeren en die mens heeft nog nooit eens spelconsole aangeraakt).

      Login om te reageren
  15. vali1992nl zegt

    1 februari 2011 om 10:31

    Ik speel heel fanatiek GT5 met een racestuur (G25) en heb mijn rijbewijs in 1 keer gehaald met 22 lessen. 4 weken later nog geen bon, maar wel al vrij veel gereden, waarvan een groot deel te hard :P meestal een kilometer of 10 erboven. Ik weet zeker dat gamen geholpen heeft, want ik hoefde bijvoorbeeld niet meer het h-patroon te leren ;)

    Login om te reageren
  16. xilver zegt

    1 februari 2011 om 10:40

    Tuurlijk… degelijk onderzoek… Ik game ondertussen al sinds m’n 8ste verjaardag op racespelletjes zoals GT1 (nu GT5) en shooters à la call of duty. Heb mijn rijbewijs ondertussen 3 jaar, nog geen enkele boete gehaald of accident gehad. Die games hebben volgens mij niets te maken met je rijgedrag (tenzij je zodanig simpel bent dat je het onderscheid niet meer kan maken) maar je attitude op de baan en opvoeding zullen een grotere rol spelen.

    Login om te reageren
  17. rikkon zegt

    1 februari 2011 om 10:40

    Altijd leuk statistiek, je kunt altijd bewijzen waar je zelf zin in hebt als je maar de juiste onzinnige vraag formuleert en welke dataset je onderzoekt.

    Het zou misschien wel zo kunnen zijn dat er een klein verschil is tussen het wat opgefoktere type en de dammen- en schaken sappo. Misschien neigt de 2e groep iets minder naar het spelen van de opgefokte race spelletjes dan de andere en misschien komt dit verschil in karakter ook in het verkeer tot uiting… Je weet maar nooit…

    Winston Churchill zei al dat er 3 soorten leugen waren: ‘Lies, damned lies and statistics’.

    Login om te reageren
    • xilver zegt

      1 februari 2011 om 10:44

      @rikkon: Geef ik je volledig gelijk in…+1

      Login om te reageren
    • BBQ zegt

      1 februari 2011 om 11:36

      @rikkon:
      mee eens, lijkt me geen significant verschil, op zo’n kleine steekproef…

      Maar wel geinig om even mee te pakken in de ochtend.

      Login om te reageren
  18. xytras zegt

    1 februari 2011 om 10:46

    Zoals Rikkon al zei, dit is bs in pakjes. Mensen die graag racegames zpelen zullen sowieso al tot de ‘actiejunks’ behoren, maar ligt dat aan het gamen of gamen ze net omdat dit in hun persoonlijkheid ligt. Mijn inzien gaat het om het 2de.

    Login om te reageren
  19. trigger565 zegt

    1 februari 2011 om 11:09

    Ik denk dat mensen die serieuze racegames spelen (sims), over het algemeen veiliger zijn in het verkeer dan niet-racegamers, omdat ze beter bepaalde situaties kunnen inschatten, en bovendien vertrouwd zijn met stresssituaties en begrippen als onderstuur-overstuur en wat je daarbij moet doen. Bovendien beschikken ze vaak over een veel betere oog-hand(-voet)-coordinatie. Maar omdat die weer een onderzoek is naar ‘gamers’ in het algemeen, kan je dus bewijzen wat je wil, als je maar je definitie van een gamer bepaalt zoals je wil. Nietszeggend onderzoekje dus.

    Login om te reageren
  20. spijkerhard zegt

    1 februari 2011 om 11:10

    Nogmaals….het gaat er niet om hoelang je al speelt. Het gaat om het niveau dat je hebt en dan moet je ook nog eens zeer specifieke games spelen als je wilt dat dit opgaat voor jou. (m.b.t. mijn eerste post; niet het topic zelf)

    Verder vraag ik mij af wat voor gamers er geinterviewd zijn. Topgamers in het shooter genre komen vooral uit west europa en amerika, de rest van de wereld zuigt over het algemeen qua niveau. Nederland kent weinig echt goede gamers maar in verhouding juist weer wel

    Login om te reageren
  21. G-Ammo zegt

    1 februari 2011 om 11:37

    Wat zitten jullie nou bezig over GT en Forza? Dat is allemaal circuit! Kijk maar eens naar TDU! Dat speelde ik heel veel voordat ik ook m’n rijbewijs haalde. En TDU is op de openbare weg MET speedlimit, MET politie, MET tegenliggers en stoplichten! Dus, beter speel je TDU met een G25/G27!
    Oh en hoe vaak iemand z’n rijbewijs haalt per examen, ligt aan wanneer je dat doet, en wie het examen afgeeft.
    ’s Ochtends heb je meer kans om te slagen dan ’s middags, omdat er iedere dag zoveel mensen moeten zakken om geld in het laatje te brengen (180 euro per examen!).

    Login om te reageren
  22. TWJ zegt

    1 februari 2011 om 11:39

    Ik wil niet lullig doen, maar de britse bevolking is wel eventjes een andere dan dat de nederlandse dat is.

    Je moet maar eens Road Wars kijken, en daarna Wegmisbruikers. Je waant jezelf gelukkig Nederlander te zijn.

    En iedereen prijst mij als een goed chauffeur, terwijl ik, letterlijk, sinds mijn tweede al PC games speel. Speel nu nog regelmatig, en er is nog NIETS fout gegaan.

    Login om te reageren
  23. opelsintrafreak zegt

    1 februari 2011 om 11:50

    Ja gestopt door de politie 1X per ongeluk kwam ik dr met 30 euro af omdat ik niet stopte voor een stop bord induitsland enne mijn 2e keer dachten ze dat iok aant joyriden was terwijl ik dronken was met mijn ma naast met RIGHT ofterwijl voor niks gestopt,,, rijbewijs had ik in 1X!!! enne te hard rijden ja datgebeurt me nog weleens :oops: Enne schades heb ik ook nog niet gehad ! ik val trouwens onder de gamers!

    Login om te reageren
  24. Citrofiel zegt

    1 februari 2011 om 12:17

    En autobloggers? Ik denk dat ik kan beweren dat mijn game-tijd een aantal jaren terug is vervangen door autoblog-tijd. Benieuwd wat dat voor invloed heeft. ;)

    Login om te reageren
    • Ferdinand1 zegt

      1 februari 2011 om 12:23

      @Citrofiel: bij mij heeft het invloed. Bij elke Citroën denk ik “daar heb je weer zo’n Citrofiel…” ;)

      Login om te reageren
      • Citrofiel zegt

        1 februari 2011 om 12:33

        @Ferdinand1: En, krijg je dan de neiging die auto aan te rijden? :mrgreen:

        Login om te reageren
        • Ferdinand1 zegt

          1 februari 2011 om 12:53

          @Citrofiel: nee hoor, jou mag ik wel :D

          Login om te reageren
  25. Sportspotter13 zegt

    1 februari 2011 om 12:21

    Ik les nu zelf nog. Ik heb nog 11 rijlessen gehad en ik speel nu minder NFS en dan merk je zelf wel dat het rijden iets minder agressief is. Een maat van mij lest ook en die heeft al 30 lessen gehad en die kan het nog niet XD. Maar die heeft een hele tijd met een race stuur gereden in NFS en door daar al een kleine draai te geven gaat de wagen al door de bocht. Dat zelfde dacht hij bij zijn rijles. Tja dan haal je de bocht niet.

    Login om te reageren
  26. G_deGroot zegt

    1 februari 2011 om 13:22

    Ben ik de eerste bij wie het opkomt dat dit ook misschien geslachtsgerelateerd kan zijn?

    Login om te reageren
    • Citrofiel zegt

      1 februari 2011 om 13:43

      @G_deGroot: Nee hoor, zie de reactie van Vreddy_B op 01-02-2011 om 9:24.

      Login om te reageren
  27. Bart_V zegt

    1 februari 2011 om 13:39

    Humor dit
    mijn lijst van de score’s

    % gestopt door politie 0x
    % bellen tijdens rijden: ja hands free
    % ooit schade geclaimd bij verzekering 1x -> was niet schuldig
    % door rood gereden in laatste 12 maanden: ja ooit maar geen bekeuring
    % tegen rijrichting in gereden: wtf! NEE!
    % stilstaand object geraakt: ja paaltje dode hoek
    % andere auto geraakt maar niet gemeld: nee
    % neemt risico’s (te snel accellereren, inhalen): Snel accelereren op een lege weg
    % road rage: ben wel beschaafd in het verkeer
    % rijdt te snel: politie vind van wel (1 bekeuring voor 15 km/h te hard)
    % maakt anderen bang met rijstijl: bij mij in de auto
    Aantal pogingen rij-examen: 1x
    Aantal schades aan auto afgelopen 12 maanden: 3x maar gaat wel over 2 auto’s
    Fiesta:
    1x ongeluk niet mijn schuld
    Schade: Voorbumper lampen links + zijscherm links
    Corolla:
    1x een paaltje in dode hoek met achteruit rijden
    Schade: achterbumper opnieuw spuiten
    1x een inbraak :(
    Schade: zij ruit, slot handvat, krassen op deur, interieur en de radio weg

    Login om te reageren
  28. As_long_as_it_is_fast zegt

    1 februari 2011 om 14:36

    Conclusie: Niet gamers zijn leugenaars. :D

    Neen, serieus, ik denk niet dat race spelletjes hier de factor zijn die rijgedrag beïnvloeden. Misschien heeft het meer met familiale achtergrond te maken. Het kan wel zijn dat iemand die net NFS gespeeld heeft en de moeilijkste ‘baas’ verslagen heeft, als ie in zijn auto stapt even euforisch op het gaspedaal gaat staan, maar als hij dan iets voorheeft lijkt het me erg sterk dat hij dat in de toekomst nog eens zal doen. :D

    Login om te reageren
  29. Yeelen zegt

    1 februari 2011 om 17:11

    Dus: al bij al rijden de gamers stukken gevaarlijker, maar hebben ze minder schade. Great success!

    Login om te reageren
  30. Justawheelchairguy zegt

    1 februari 2011 om 17:22

    Ok, dat word dus nog meer gamen!

    Login om te reageren
  31. supasweet zegt

    1 februari 2011 om 17:28

    dit is gewoon flauwe kul, gewoon meer en meer mensen gamen op de dag van vandaag, en ja ik ben een gamer, ik vin juist door het gamen, race sims enz. dat ik besef wat mijn limieten zijn op de baan, en ja heb al te snel gereden.

    Login om te reageren
  32. fant zegt

    1 februari 2011 om 17:28

    Ik ben een gamer en heb mijn theorie & praktijk beiden in 1 poging gehaald. Rij nu al enkele maanden en heb 1 boete gehad, maar dat was voor parkeren. Neem wel eens risico’s, in ieder geval zoals die daar boven staan beschreven; “snel accelereren en inhalen”.

    Login om te reageren
  33. nicktexel zegt

    1 februari 2011 om 17:33

    % andere auto geraakt maar niet gemeld 19 11
    hoe weten ze dat als jhet niet gemeld is?:P

    Login om te reageren
  34. PeugeotGTI zegt

    1 februari 2011 om 18:40

    Gamer –> jazeker
    % gestopt door politie –> al zeker 5 keer, op een na algemene controle (de andere was voor mistlampen nog aan)
    % bellen tijdens rijden –> soms kort
    % ooit schade geclaimd bij verzekering –> nope
    % door rood gereden in laatste 12 maanden –> yep
    % tegen rijrichting in gereden –> ik woon in Groningen, ja dus
    % stilstaand object geraakt –> nope
    % andere auto geraakt maar niet gemeld –> nope
    % neemt risico’s (te snel accelereren, inhalen) –> DUH, waarom heb ik anders een GTI?
    % road rage –> nee ik maak geen handbrake turns over kinderwagens nee
    % rijdt te snel –> in de stad nooit, op de snelweg altijd
    % maakt anderen bang met rijstijl –> hm, soms wel ben ik bang, als ik net iets te kleine gaatjes meepik. Af en toe druk ik m’n xenon in de spiegels van de Alto die met 105 km/u links 48 vrachtwagens in gaat halen
    Aantal pogingen rij-examen –> ja hoor, precies 2 keer
    Aantal schades aan auto afgelopen 12 maanden –> nul!

    Login om te reageren
  35. Tommy2 zegt

    1 februari 2011 om 19:34

    Speel nog altijd vaak GTA en andere racegames en steeds als ik in het echt in de auto moet rijden is het van: “houd je in, houd je in, rustig blijven!” Als je een kwartiertje onderweg bent is dat trouwens wel weer over. :D

    Login om te reageren
  36. Freewarefreak zegt

    1 februari 2011 om 21:30

    Waarom verbaast mij dit nou niks? Zien eten doet eten..

    Login om te reageren
  37. YK zegt

    2 februari 2011 om 12:49

    Dat een gamer meer risico’s neemt is zeker… je moet toch IETS doen om je rondetijden omlaag te halen :P

    Maar goed…
    %Gestopt door de politie: Nooit. En dat zal ook zo blijven… :lol:
    %Bellen tijdens rijden: Af en toe. Na de aanschaf van een handsfree setje niet meer.
    %Ooit schade geclaimd bij verzekering: 1x n.a.v. een busje die achteruit op me in reed.
    %Door rood gereden: Alleen bij hoge nood en als de situatie het toelaat.
    %Tegen rijrichting in gereden: Tellen rondtondes ook mee?
    %Stilstaand object geraakt: nope.
    %Andere auto geraakt maar niet gemeld: nope.
    %Neemt risico’s (te snel accelereren, inhalen): soms heb ik wel eens een nagevoel over een inhaalmaneuvre of een bocht waarna ik denk van “dat ging maar nét goed”.
    %Road rage: Wat is een road rage? Als je zigzaggend door het fileverkeer op de A4 richting Den Haag heen raast, wisselend van rijstroken, terwijl een collega probeert te volgen bedoelt? Ja, schuldig.
    %Rijdt te snel: Hangt van “mijn humeur” af.
    %Maakt anderen bang met rijstijl: van de andere weggebruikers weet ik het niet, maar ken een paar personen die niet graag naast mij willen zitten op de passagiersstoel. :roll:

    Aantal pogingen rij-examen: 2x
    Aantal schades aan auto in de afgelopen 12 maanden: *klopt af* 0! :D

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North