Geen hybride-aandrijving voor GT-modellen Porsche

Auteur: , 21 Reacties

Goed nieuws!

AB-lezer heeft alvast de 992 GT3 RS gemaakt

Hybride aandrijving is niet perse een slechte ontwikkeling. Een prominente rol voor de verbrandingsmotor met een groene knipoog is misschien wel het beste van twee werelden. Kijk maar naar auto’s als de Ferrari LaFerrari: 800 pk uit een gigantische V12, maar met elektro-power sturen de motoren van de ‘Arie bijna 1.000 pk over de achterwielen. Je kan veel zeggen van dergelijke hypercars, maar de elektromotor draagt wel degelijk bij aan de beleving van dat soort heftige auto’s.

Porsche is op zich redelijk bezig met hun ‘echte’ modellen en de rest gescheiden te houden. De 911-serie blijft trouw aan zo veel mogelijk oude recepten, terwijl Porsche flink inzet op de Macan, Cayenne, Panamera en zelfs de nieuwe elektrische Taycan. Al die auto’s mogen lekker geld verdienen, de 911-serie moet een rasechte sportauto worden, en daar past geen elektrificatie bij. Alhoewel, Porsche heeft plannen om de 911 (992) ook in een hybride-versie te leveren. Dat doet ons vrezen voor de GT-versies als de GT2 en GT3. Ja, hybride aandrijving zal dat soort auto’s wellicht sneller maken. Maar willen we dat, tegenover de puristische knipoog van die auto’s?

Andreas Preuninger, hoofd ontwikkeling van de Porsche ‘GT-division’, heeft goed nieuws voor ons. Circuitprestaties moeten losstaan van wat het standaard Porsche doet, dus niet omdat de reguliere Porsches allemaal elektro-meuk aan boord krijgen, moeten de circuitauto’s daar ook onder vallen. Sterker nog: Preuninger gaat ervoor zorgen dat hybride aandrijving totaal geen rol gaat spelen bij de aankomende GT3 (RS) en GT2 (RS) versies van de 911. Ook werd al eerder gezegd dat de GT3 zijn atmosferische 4.0 liter boxer-6 blijft behouden, voor het turbo-spul (en dus de meeste pk’s) is de GT2-serie bedoeld.

In deze wereld waar milieu vaak de beste stuurmansauto’s doet vernaggelen, is het goed dat Porsche bij hun trouwe recept lijkt te blijven. Wanneer we de nieuwe 911 GT3 en GT2 mogen verwachten, weten we niet. (via Autocar)

Image-credit: @vfv001 op Autojunk.



21 reacties

Ondernemers hebben nooit autopech toch. of wel!?.
Ik hoop niet dat de GT3 op de render gaat lijken, want die spoiler staat voor geen meter zo
@bierbuik: die spoiler is er voor een reden dat weet je he. Het is niet cosmetisch.
@rolov: tuurlijk zit die spoiler er niet voor de lol, maar op de vorige GT3 RS modellen stond het gewoon goed. Ik weet niet precies waarom, maar deze spoiler vind ik er gewoon niet uit zien
@bierbuik: precies
@bierbuik: heeft ook iets te maken met de gehele achterkant. Niks ten nadele van de soepert in kwestie maar het gaat er sowieso anders uitzien dan dit.
@rolov: die spoiler is er om lelijk te zijn, zodat Porsche later een GT3 variant kan uitbrengen zonder die spoiler waar mensen dan nog meer geld voor betalen.
@rolov: Je zou denken dat bij een 911 amper een spoiler nodig is omdat de motor achter de achteras hangt. Bij acceleratie bijten de achterwielen zich altijd vast in het asfalt door weight transfer. Een nog extremere front splitter heeft m.i. veel meer effect.
De aankomende GT3 en GT2 niet. Over 3 jaar is de wereld weer heel anders. Laat je maar indoctrineren door de Duitsers. Is ze al vaker gelukt..
@pa045: Ja, de Duitsers moeten een voorbeeld nemen aan de Nederlanders, want die zijn altijd voorbeeldig!
https://www.ad.nl/buitenland/indie-militairen-pleegden-op-grote-schaal-oorlogsmisdaden~a4fc128a/
@911targa: jij bent Duitser?
@pa045: Nee, ik ben 100% kaaskop, maar stoor mij soms aan het belerende van Nederlanders.
@911targa: ik ga het niet goed praten wat daar gebeurd is. Maar het gaat wat ver dit met de nazitijd te vergelijken!
Bovendien mogen wij als Nederlanders dan ook het recht nemen hierover niet meer te praten. Kijk alleen maar al wat een ophef over een recent nummer van Rammstein.
Koop je toch gewoon een GT3 Touring.
@ottosk: goed plan, ga ik doen!
@bierbuik: doe er ook eentje voor mij dan.
Tja, een elektromotor of een turbo, wat hem je liever?
@dutchdriftking: elektromotor
@dutchdriftking: Antwoord C: beide.
Circuitprestaties moeten losstaan van wat het standaard Porsche doet, dus niet omdat de reguliere Porsches allemaal elektro-meuk aan boord krijgen, moeten de circuitauto’s daar ook onder vallen.

Oké………….
We spreken deze beste man over een paar jaar wel weer. Elektro en batterijen gaan steeds beter en sneller worden. De ICE is op een gegeven moment gewoon dood. Hoe tof ze ook klinken, het is over een aantal jaren gedaan.
GT3 de straatauto voor op circuit, de GT3RS circuitauto voor op straat. GT2RS circuitauto met turbo, GT1RS circuitauto met alle mogelijke hulpmiddelen?

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).