• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Geen hybride-aandrijving voor GT-modellen Porsche

Auteur: Loek, gepost 21 juni 2019 om 18:49 – 21 Reacties

AB-lezer heeft alvast de 992 GT3 RS gemaakt


Goed nieuws!

Hybride aandrijving is niet perse een slechte ontwikkeling. Een prominente rol voor de verbrandingsmotor met een groene knipoog is misschien wel het beste van twee werelden. Kijk maar naar auto’s als de Ferrari LaFerrari: 800 pk uit een gigantische V12, maar met elektro-power sturen de motoren van de ‘Arie bijna 1.000 pk over de achterwielen. Je kan veel zeggen van dergelijke hypercars, maar de elektromotor draagt wel degelijk bij aan de beleving van dat soort heftige auto’s.

Porsche is op zich redelijk bezig met hun ‘echte’ modellen en de rest gescheiden te houden. De 911-serie blijft trouw aan zo veel mogelijk oude recepten, terwijl Porsche flink inzet op de Macan, Cayenne, Panamera en zelfs de nieuwe elektrische Taycan. Al die auto’s mogen lekker geld verdienen, de 911-serie moet een rasechte sportauto worden, en daar past geen elektrificatie bij. Alhoewel, Porsche heeft plannen om de 911 (992) ook in een hybride-versie te leveren. Dat doet ons vrezen voor de GT-versies als de GT2 en GT3. Ja, hybride aandrijving zal dat soort auto’s wellicht sneller maken. Maar willen we dat, tegenover de puristische knipoog van die auto’s?

Andreas Preuninger, hoofd ontwikkeling van de Porsche ‘GT-division’, heeft goed nieuws voor ons. Circuitprestaties moeten losstaan van wat het standaard Porsche doet, dus niet omdat de reguliere Porsches allemaal elektro-meuk aan boord krijgen, moeten de circuitauto’s daar ook onder vallen. Sterker nog: Preuninger gaat ervoor zorgen dat hybride aandrijving totaal geen rol gaat spelen bij de aankomende GT3 (RS) en GT2 (RS) versies van de 911. Ook werd al eerder gezegd dat de GT3 zijn atmosferische 4.0 liter boxer-6 blijft behouden, voor het turbo-spul (en dus de meeste pk’s) is de GT2-serie bedoeld.

In deze wereld waar milieu vaak de beste stuurmansauto’s doet vernaggelen, is het goed dat Porsche bij hun trouwe recept lijkt te blijven. Wanneer we de nieuwe 911 GT3 en GT2 mogen verwachten, weten we niet. (via Autocar)

Image-credit: @vfv001 op Autojunk.

Ook interessant!

  • GT3
    Video: nieuwe Porsche 911 GT3 RS gespot in actie
  • Video: hier gaat de Porsche 992 GT3 RS!
    Video: hier gaat de Porsche 992 GT3 RS!
  • Video - Porsche 911 (992) GT3 doet een snelle sprint
  • Video: Porsche 911 met hybride technologie gesnapt
    Video: Porsche 911 met hybride technologie gesnapt

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 992, gt2-rs, GT3, gt3-rs, Hybride, Porsche

Vorig bericht: « Nieuwe Mercedes-AMG GT3 heeft een gigantische muil
Volgend bericht: Citroën gaat geen eendjes reanimeren »

Lees Interacties

Reacties

  1. bierbuik zegt

    21 juni 2019 om 18:59

    Ik hoop niet dat de GT3 op de render gaat lijken, want die spoiler staat voor geen meter zo

    Login om te reageren
    • rolov zegt

      21 juni 2019 om 19:57

      @bierbuik: die spoiler is er voor een reden dat weet je he. Het is niet cosmetisch.

      Login om te reageren
      • bierbuik zegt

        21 juni 2019 om 20:25

        @rolov: tuurlijk zit die spoiler er niet voor de lol, maar op de vorige GT3 RS modellen stond het gewoon goed. Ik weet niet precies waarom, maar deze spoiler vind ik er gewoon niet uit zien

        Login om te reageren
        • cpp1 zegt

          21 juni 2019 om 21:06

          @bierbuik: precies

          Login om te reageren
        • Loek zegt

          21 juni 2019 om 21:08

          @bierbuik: heeft ook iets te maken met de gehele achterkant. Niks ten nadele van de soepert in kwestie maar het gaat er sowieso anders uitzien dan dit.

          Login om te reageren
      • mashell zegt

        22 juni 2019 om 06:47

        @rolov: die spoiler is er om lelijk te zijn, zodat Porsche later een GT3 variant kan uitbrengen zonder die spoiler waar mensen dan nog meer geld voor betalen.

        Login om te reageren
      • dare2think zegt

        22 juni 2019 om 11:57

        @rolov: Je zou denken dat bij een 911 amper een spoiler nodig is omdat de motor achter de achteras hangt. Bij acceleratie bijten de achterwielen zich altijd vast in het asfalt door weight transfer. Een nog extremere front splitter heeft m.i. veel meer effect.

        Login om te reageren
  2. pa045 zegt

    21 juni 2019 om 19:16

    De aankomende GT3 en GT2 niet. Over 3 jaar is de wereld weer heel anders. Laat je maar indoctrineren door de Duitsers. Is ze al vaker gelukt..

    Login om te reageren
    • 911targa zegt

      22 juni 2019 om 07:58

      @pa045: Ja, de Duitsers moeten een voorbeeld nemen aan de Nederlanders, want die zijn altijd voorbeeldig!
      https://www.ad.nl/buitenland/indie-militairen-pleegden-op-grote-schaal-oorlogsmisdaden~a4fc128a/

      Login om te reageren
      • pa045 zegt

        22 juni 2019 om 12:05

        @911targa: jij bent Duitser?

        Login om te reageren
        • 911targa zegt

          23 juni 2019 om 10:22

          @pa045: Nee, ik ben 100% kaaskop, maar stoor mij soms aan het belerende van Nederlanders.

          Login om te reageren
          • pa045 zegt

            24 juni 2019 om 06:36

            @911targa: ik ga het niet goed praten wat daar gebeurd is. Maar het gaat wat ver dit met de nazitijd te vergelijken!
            Bovendien mogen wij als Nederlanders dan ook het recht nemen hierover niet meer te praten. Kijk alleen maar al wat een ophef over een recent nummer van Rammstein.

            Login om te reageren
  3. ottosk zegt

    21 juni 2019 om 19:23

    Koop je toch gewoon een GT3 Touring.

    Login om te reageren
    • bierbuik zegt

      21 juni 2019 om 19:26

      @ottosk: goed plan, ga ik doen!

      Login om te reageren
      • Loek zegt

        21 juni 2019 om 19:52

        @bierbuik: doe er ook eentje voor mij dan.

        Login om te reageren
  4. Dutchdriftking zegt

    21 juni 2019 om 21:43

    Tja, een elektromotor of een turbo, wat hem je liever?

    Login om te reageren
    • fransananas zegt

      21 juni 2019 om 22:00

      @dutchdriftking: elektromotor

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      22 juni 2019 om 06:48

      @dutchdriftking: Antwoord C: beide.

      Login om te reageren
  5. 911targa zegt

    22 juni 2019 om 08:00

    Circuitprestaties moeten losstaan van wat het standaard Porsche doet, dus niet omdat de reguliere Porsches allemaal elektro-meuk aan boord krijgen, moeten de circuitauto’s daar ook onder vallen.

    Oké………….

    Login om te reageren
  6. widodh zegt

    22 juni 2019 om 12:47

    We spreken deze beste man over een paar jaar wel weer. Elektro en batterijen gaan steeds beter en sneller worden. De ICE is op een gegeven moment gewoon dood. Hoe tof ze ook klinken, het is over een aantal jaren gedaan.

    Login om te reageren
  7. lambowambo zegt

    24 juni 2019 om 12:27

    GT3 de straatauto voor op circuit, de GT3RS circuitauto voor op straat. GT2RS circuitauto met turbo, GT1RS circuitauto met alle mogelijke hulpmiddelen?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North